Huh kun on vaikeaa saada 92 g proteiinia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gustafwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sen kun ihmiset tajuavat. Itse en osa mitään krääsää.

Tämä ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että lihaa tuotetaan liian paljon ja maapallon kestävyysrajat paukkuvat.
No tämä kiertää jo kehää, mutta ravinto ja turvallisuus pitää priorisoida, muusta voidaan tinkiä ja luoda lakeja/muuttaa verotusta niin, että kulutusta voidaan ohjata hedelmällisempään.

Mitkään tutkimukset eivät osoita että punaisen lihan syönti olisi haitallista. Tutkimukset mahdollisesti osoittavat, että yliprosessoidun rasvattoman (tai huonoissa öljyissä lillunut) lihajaloste tai lihankaltainen tuote saattaa olla haitallinen. Tätä ei kuitenkaan voida todistaa todeksi jos ihminen on syönyt muutakin kuin lihaa. Eli tarvitaan esim. 2 ryhmää: aito rasvainen luomuliha ja toinen yliprosessoituja lihoja syövä ryhmä.

Onko se oliiviöljy hyvää kylmäpuristettua extra virginiä? Ei tietenkään koska siitä ei saa muuten sitä suurta katetta, ihmiset maksavat liian mielellään huonosta. Me voitaisi maksaa sama myös hyvästä. Tämä pätee kaikessa.

On tutkimuksia siitä määrästä, mikä on suositeltavaa, johan tämä on moneen kertaan sanottu.

On saatavilla myös ekstra-neitsytoliiviöljyyn säilötty, mutta useimmiten mainitaan vain oliiviöljy. Suomessa näitä ensi mainittuja on vähemmän tosin saatavilla

Ei sinusta tarvitse keksiä niin mitään, kun itse tarjoilet. Ja jos et ymmärrä itse korjata antamiasi täkyjä, niin syyttömiä me siihen ollaan. Helpolla pääsisit kun itse keskittyisit asiaan etkä olisi koko ajan pätemässä ja dissaamassa meidän muiden mielipiteitä ja tietoja asioista tai kiemurtelemassa pois. Itsessäsi toteutat esimerkillisesti D - K- efektiä.

Tiesitkö, että laillistetut ravintoterapeutitkaan eivät saa tyrkyttää asiakkailleen sitä omaa dieettiäänsä vaan heidän kanssaan yleensä suunnitellaan aivan omansa, minkä katsotaan tukevan asiakasta niin henkisesti, fyysisesti kuin terveydellisesti ollen yhteistyössä myös terveydenhuollon kanssa. Kaikelta vaikuttavalta kun ei voi ummistaa silmiään.

Tämä punaisen lihan syömisen hypettäminen terveyden nimissä on jo melkoista. Turhanpäiten sen syömistä ei kuitenkaan olla rajoitettu.

Täyttä asiaa!

Tiesitkö, että laillistetut ravintoterapeutitkaan eivät saa tyrkyttää asiakkailleen sitä omaa dieettiäänsä vaan heidän kanssaan yleensä suunnitellaan aivan omansa, minkä katsotaan tukevan asiakasta niin henkisesti, fyysisesti kuin terveydellisesti ollen yhteistyössä myös terveydenhuollon kanssa. Kaikelta vaikuttavalta kun ei voi ummistaa silmiään.

Niin, ravintoterapeutitkin joutuvat noudattamaan näitä esim. yliprosessoituja tuotteita tuottavien suuryritysten rahoittamien tutkimuksien perusteella määrättyjä ohjeita…

On tutkimuksia siitä määrästä, mikä on suositeltavaa, johan tämä on moneen kertaan sanottu.

On saatavilla myös ekstra-neitsytoliiviöljyyn säilötty, mutta useimmiten mainitaan vain oliiviöljy. Suomessa näitä ensi mainittuja on vähemmän tosin saatavilla
Tämä nyt kiertää vähän kehää, mutta
ei ole olemassa luotettavia tutkimuksia edes lihan epäterveellisyydestä niin ei määristäkään voi olla.
(ja muutenkin täytyy aina määritellä puhutaanko naturel/luomulihasta vai yliprosessoudusta lihasta/lihan kaltaisista tuotteista)

Niin, eli oliiviöljyjenkään kohdalla ei osata/tajuta pitäisi vaatia parempaa?

Laitatko linkin tuohon missä on käytetty oikeaa kylmäpuristettua extravirgin oliiviöljyä, jota Suomessa myydään kiitän jo etukäteen.
Itse en ole koskaan nähnyt Suomessa sellaista.

Tämä nyt kiertää vähän kehää, mutta
ei ole olemassa luotettavia tutkimuksia edes lihan epäterveellisyydestä niin ei määristäkään voi olla.
(ja muutenkin täytyy aina määritellä puhutaanko naturel/luomulihasta vai yliprosessoudusta lihasta/lihan kaltaisista tuotteista)

Niin, eli oliiviöljyjenkään kohdalla ei osata/tajuta pitäisi vaatia parempaa?

Laitatko linkin tuohon missä on käytetty oikeaa kylmäpuristettua extravirgin oliiviöljyä, jota Suomessa myydään kiitän jo etukäteen.
Itse en ole koskaan nähnyt Suomessa sellaista.

Ai että ei voi olla, vaikka tutkimuksia on tehty vaikka kuinka. Eli sinä lyttäät ne tutkimukset?

Esim Rio Marella on, mutta joo sori, ei sitä olekaan Suomessa saatavilla vissiin. Mä tilaan muualta. Muuten lorautan itse vielä sitä öljyä, kun teen esim. salaatin, kuten tänään tein itselleni lounaaksi.

Mut tällaisen löysin:

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Mut miks pitää intää jostain tonnikalasta ja siitä onko sen öljy kylmäpuristettua vai ei ku suomessa saa tuoreena, säilömättä, haukea, ahventa, siikaa, muikkua, säynävää, lahnaa, särkeä, kuhaa, silakkaa, muikkua, silliä...

• Rakkaus
Reactions: m1es
Ei. Raakana suomuinen päivineen suuhun. Vuorisuolaa yksi muru perään.

Ilman muuta! 👍Mut oletko varma siitä suolasta? Ehkä se meriveden suola riittäisi? Ai niin mut jos se on järvestä 🤔

Tulee mieleen eräs pariskunta, jonka toinen osapuoli on/oli hirmu tarkka kaikessa, mitä suuhun laitetaan, siis ihan tosi tarkka, ja joo oli opiskellutkin alaa vähän siellä sun täällä. Aina arvostelemassa muita, mitä ei saa syödä missään nimessä. Ei ollut kivaa lounasseuraa..

He tekivät kaiken omasta mielestään oikein ja nimenomaan ruoan suhteen, kunnes sitten toinen osapuoli sairastui vakavasti eikä käynyt hyvin.

Ai että ei voi olla, vaikka tutkimuksia on tehty vaikka kuinka. Eli sinä lyttäät ne tutkimukset?

Esim Rio Marella on, mutta joo sori, ei sitä olekaan Suomessa saatavilla vissiin. Mä tilaan muualta. Muuten lorautan itse vielä sitä öljyä, kun teen esim. salaatin, kuten tänään tein itselleni lounaaksi.

Mut tällaisen löysin:

Niin, ei ole tehty luotettavia tutkimuksia, ohessa on syöty paljon muutakin ja onko syötetty naturel luomulihaa vai tätä yliprosessoitua lihaa?

10,90 ja 160g.😁 Mutta ostan kokeeksi, kiitos paljon.👍❤️

Meidän todellakin tulisi vaatia parempaa meidän marketeilta. Nyt myyvät eniten sellaista mistä saa parhaat katteet. Tarpeeksi moni ihminen kun vaatii ja tästä pidetään meteliä niin kyllä asiat muuttuisivat.

Nyt minut haettiin lounaalle, meren eläviä tekikin mieli 😋, palataan.

Oikein hyvää perjantaita ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!❤️

Hei Lispetti, kerro ihmeessä muutama esimerkki sun tyypillisistä ruuista ja aterioista, mitä ja miten. Olisi oikeasti kiinnostavaa kuulla. Pidän itseäni varsin hyvänä ruoanlaittajana, kun kehujakin tulee ja perhe kiittää, mutta aina on kiva oppia uutta :)

Ilman muuta! Mut oletko varma siitä suolasta? Ehkä se meriveden suola riittäisi? Ai niin mut jos se on järvestä

Tulee mieleen eräs pariskunta, jonka toinen osapuoli on/oli hirmu tarkka kaikessa, mitä suuhun laitetaan, siis ihan tosi tarkka, ja joo oli opiskellutkin alaa vähän siellä sun täällä. Aina arvostelemassa muita, mitä ei saa syödä missään nimessä. Ei ollut kivaa lounasseuraa..

He tekivät kaiken omasta mielestään oikein ja nimenomaan ruoan suhteen, kunnes sitten toinen osapuoli sairastui vakavasti eikä käynyt hyvin.
Kohtuus kaikessa ei ole validi koska esim fermentoimatonta soijaa, maltodextriiniä, sokeria, kasvis/siemenöljyjä, liikaa hiilareita on vähän joka puolella.

Siksi juuri tulisi syödä kokoravintoa🤗.

Niin, ei ole tehty luotettavia tutkimuksia, ohessa on syöty paljon muutakin ja onko syötetty naturel luomulihaa vai tätä yliprosessoitua lihaa?

10,90 ja 160g. Mutta ostan kokeeksi, kiitos paljon.

Meidän todellakin tulisi vaatia parempaa meidän marketeilta. Nyt myyvät eniten sellaista mistä saa parhaat katteet. Tarpeeksi moni ihminen kun vaatii ja tästä pidetään meteliä niin kyllä asiat muuttuisivat.

Nyt minut haettiin lounaalle, meren eläviä tekikin mieli , palataan.

Oikein hyvää perjantaita ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Anteeksi nyt vain, mutta millä meriiteillä sinä sanot, etteivät ole luotettavia, kun näitä on tehty vaikka kuinka paljon ja monissa maissa?

Eipä mitään.

Hyvää ruokahalua!

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Uusimmat

Yhteistyössä