Huh kun on vaikeaa saada 92 g proteiinia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gustafwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gustafwa

Aktiivinen jäsen
19.12.2022
284
69
28
44
Espoo
Mietin että täytyy alkaa tarkkailemaan saanko edes mistään proteiinia ja laskurin mukaan tarvisin sitä 92 g päivässä.

Söin sitten raejuustoa ja sain 26 g. Join lasin maitoa ja sain 5 g. Söin keitetyn kananmunan ja sain 7 g proteiinia.

Eli tässä oli 38 g vasta, puuttuu vielä 54g!😫

Mitä ihmettä te syötte että saatte noin paljon proteiineja?

Juotko maitoa/piimää? Yhdestä lasillisesta tulee joku 7g protskua. Lautaselle kun lisäät lihaa tai kalaa, tulikohan kalasta joku parikytä grammaa?, salaattia missä tarjolla keitettyä kananmunaa ja kourallinen pähkinöitä muiden rehujen lisäksi, niin johan niitä kertyy. Iltapalaksi sitten rahkaa marjoilla. A vot.

• Tykkää
Reactions: Gustafwa
Juotko maitoa/piimää? Yhdestä lasillisesta tulee joku 7g protskua. Lautaselle kun lisäät lihaa tai kalaa, tulikohan kalasta joku parikytä grammaa?, salaattia missä tarjolla keitettyä kananmunaa ja kourallinen pähkinöitä muiden rehujen lisäksi, niin johan niitä kertyy. Iltapalaksi sitten rahkaa marjoilla. A vot.
Ei riitä. Maidosta saa 7g, lihasta 20g, kalasta 20g, kananmuna 7g, pähkinät 10g, rahka 20g.. tekee 84g. Vieläkin puuttuu.

• Vau!
Ei riitä. Maidosta saa 7g, lihasta 20g, kalasta 20g, kananmuna 7g, pähkinät 10g, rahka 20g.. tekee 84g. Vieläkin puuttuu.
Mitään et voi päätellä, lisätä itse? Koko päivän ateriakiertoko pitää laskea valmiiksi?
Jos juot esim. maitoa/piimää, se on 2dl/lasi/7g protskua. Ja jos juot päivässä esim. 4 lasillista, niin jo 28g protskua. Kait nyt oikeesti osaat jopa noista tiedoista itse rakentaa päivän aikana saatavat protskut. eikö? Ei ole vaikeaa ollenkaan, perusmatikalla pärjää kyllä.

Mä syön lähes pelkkää eläinperäistä kokoravintoa niin toki protskut saan, mutta rasva on se tärkeä. Liika proteiini muuttuu kehossa glukoosiksi, eli varastoituu rasvaksi.

• Tykkää
Ainiin, ihmiset eivät pääsääntöisesti syö niin, että saisivat riittävästi proteiinia ja rasvaa. Siksi meillä on niin paljon sairaita ja ylipainoisia. Mätetään pääosin hiilareita ja kasvisöljyjä yms. saipaa, nämäkin pääosin yliprosessoiduista tuotteista jotka sekoittavat meidän hormoonitoimintaa.

Hyvä, että sinä olet tähän herännyt.

B1, eli tiamiinin saanti kannattaa varmistaa! Se on äärimmäisen tärkeä asia hiilariaineenvaihdunnassa.

• Tykkää
  • Tykkää
Ei sitä oikeasti tarvitse noin paljoa ellei oo aktiiviurheilija tai yritä kasvattaa lihasmassaa.

Mutta mainittujen listaan valkoinen kala, ahven, seiti, hauki vaikka ja pelkkä munanvalkuainen ku sitä jo kohtuuhinnalla myydään, niin tuoreena kuin jauheena.

Ja noi siis mainittu siksi ettei niissä ole hirmusti rasvaa. Liikaa kaloreita kun ei ole soveliasta joka päivä popsia.

• Tykkää
Kiitos kaikille vinkeistä! Mä painan 61 kg ja jos oikein laskin niin tarvitsen 92 g proteiinia päivässä. Ennen en ole miettinyt asiaa mutta nyt aloin pohtia, käyn salilla kolme kertaa viikossa ja yritän kiinteytyä.

Proteiini on proteiini. Ei voi toista määrittää oikeaksi tai toista vääräksi.
Eläinkunnasta peräisin olevia proteiineja pidetään biologisesti laadukkaampina kuin kasvikunnan proteiineja - eläinperäiset proteiinit sisältävät runsaasti kaikkia elimistölle välttämättömiä aminohappoja.

Lisäksi, olen tutkinut näitä valmisjauheita jo vuosia, valmisjauheissa on raskasmetalleista lähtien kaikkea ihmeellistä. On sokereita/maltodextriiniä ja vaikka mitä. Nuo valmisjauhert eivät omasta mielestäni ole ihmiselle sopivaa ravintoa. Mulla on kaksi lasta jotka urheilevat niin toki on käynyt joskus mielessä että helpommalla pääsis kun vaan syöttäis jauheet. Saisivat olla alvariisaa vetämässä niitä niin ei ole hyväksi.
Mielummin syöttäisin vaikka liivatetta!😁

Rasvat (ei kasvis/siemenöljyt) ovat myös välttämättömiä jo ihan hormoonitoiminnan vuoksi, niitä ei kannata vältellä vaan syödä niitä sopivasti ihan joka päivä.👍

• Tykkää
Eläinkunnasta peräisin olevia proteiineja pidetään biologisesti laadukkaampina kuin kasvikunnan proteiineja - eläinperäiset proteiinit sisältävät runsaasti kaikkia elimistölle välttämättömiä aminohappoja.

Lisäksi, olen tutkinut näitä valmisjauheita jo vuosia, valmisjauheissa on raskasmetalleista lähtien kaikkea ihmeellistä. On sokereita/maltodextriiniä ja vaikka mitä. Nuo valmisjauhert eivät omasta mielestäni ole ihmiselle sopivaa ravintoa. Mulla on kaksi lasta jotka urheilevat niin toki on käynyt joskus mielessä että helpommalla pääsis kun vaan syöttäis jauheet. Saisivat olla alvariisaa vetämässä niitä niin ei ole hyväksi.
Mielummin syöttäisin vaikka liivatetta!

Rasvat (ei kasvis/siemenöljyt) ovat myös välttämättömiä jo ihan hormoonitoiminnan vuoksi, niitä ei kannata vältellä vaan syödä niitä sopivasti ihan joka päivä.

Ja sit päätit, että Gustafwan pussin proteiini ei ole eläinperäistä?

Suurin osahan noista on maitoproteiinipohjaisia.

Enkä sanonut ettei rasvaa saa syödä vaan että jos tarvitsee proteiinilisää ni mainitsemani ovat rasvattomat vaihtoehdot. Ja lisähän otetaan normaalin ruoan (jossa toki on rasvaa) li8säksi.

Älä ala vauhkota ja vouhottaa taas ihan turhaan.

Uusimmat

Yhteistyössä