vierailija
200 vuotta Venäjän vallassa?Suomi oli aiemmin virallisesti yksikielinen maa.
200 vuotta Venäjän vallassa?Suomi oli aiemmin virallisesti yksikielinen maa.
Se oli 100 vuotta vapauden aikaa.200 vuotta Venäjän vallassa?
Muistinne pätkii. Sortovuosia silloin elettiin.Se oli 100 vuotta vapauden aikaa.
Miten suomalaisia sorrettiin Venäjän vallan aikana?Muistinne pätkii. Sortovuosia silloin elettiin.
Trolleille hyvää päivänjatkoa. Muistakaa pestä tekarinne ja ottaa kunnon päikkärit.
Eikun latina ja suomi kaikilleNs. toisen kotimaisen kielen aseman pitäisi olla tismalleen sama kuin minkä tahansa muunkin vieraan kielen. Kaksi pakollista vierasta kieltä olisi hyvä lähtökohta kouluun.
Tuo on tyhmä kysymys. Jos ihan oikeasti et tiedä, googleta. Ja jos taas luulet olevasi hyvä tapa vastustaa pakkoruotsia ihailemalla ja puolustelemalla Venäjää - nykyistä tai mennyttä - mietipä uudestaan. T: EriMiten suomalaisia sorrettiin Venäjän vallan aikana?
Mitkä sentit? Nykyinen systeemi tekee terveisiä sairaita!Milloinkas tehtäisiin puolueeton selvitys kaksikielisyyden kustannuksista...?
Esim. terveydenhuollon kuluista lasketaan kyllä joka sentti. Ei ole taatusti halpaa, että esim. Vantaata pidetään keinotekoisesti kaksikielisenä pari prosentin vähemmistön vuoksi.
Ja jos vielä lasketaan kaikki välilliset kulut, esim. menetyt bisnesmahdollisuudet, kun pakkoruotsin vuoksi ei ole opiskeltu tarpeellisempia isojen vientimaiden kieliä.
Kyllä se opetushallitus joutaa lakkauttaa - kun tällainen on tiäietämyksentasoTuo on tyhmä kysymys. Jos ihan oikeasti et tiedä, googleta. Ja jos taas luulet olevasi hyvä tapa vastustaa pakkoruotsia ihailemalla ja puolustelemalla Venäjää - nykyistä tai mennyttä - mietipä uudestaan. T: Eri
Etkö tosiaan osaa kertoa miten suomalaisia sorrettiin Venäjän vallan aikana?Tuo on tyhmä kysymys. Jos ihan oikeasti et tiedä, googleta. Ja jos taas luulet olevasi hyvä tapa vastustaa pakkoruotsia ihailemalla ja puolustelemalla Venäjää - nykyistä tai mennyttä - mietipä uudestaan. T: Eri
No miten Venäjä sorti suomalaisia 1800-luvulla?Kyllä se opetushallitus joutaa lakkauttaa - kun tällainen on tiäietämyksentaso
Osaan, mutta en todellakaan ala leikkiä jonkun kyselyikäisen trollin leikkejä keskustelupalstalla. Ja koska itse olen pakkoruotsin vastustaja, en malta olla mainitsematta ettei tuollainen ryssäfanitus ainakaan ruotsin pakollisuuden poistamisen asiaa aja. Yleensä ihmiset eivät halua olla idioottien puolella.Etkö tosiaan osaa kertoa miten suomalaisia sorrettiin Venäjän vallan aikana?
jotain örvellystä tietystiSuomi oli aiemmin virallisesti yksikielinen maa.
Eli et osaa sanoa.Osaan, mutta en todellakaan ala leikkiä jonkun kyselyikäisen trollin leikkejä keskustelupalstalla. Ja koska itse olen pakkoruotsin vastustaja, en malta olla mainitsematta ettei tuollainen ryssäfanitus ainakaan ruotsin pakollisuuden poistamisen asiaa aja. Yleensä ihmiset eivät halua olla idioottien puolella.
Niin, vitannee opiskelijoihin, jotka ovat ruotsinkielisten yliopistojen englanninkielisillä linjoilla.Oho!
"Purra ei pidä järkevänä yksinomaan englanniksi suoritettavia koulutusohjelmia, kun kotimaan työmarkkinoille pääseminen usein vaatii suomen tai ruotsin osaamista. Hän kannattaa ajatusta, että ohjelmiin lisättäisiin suomen tai ruotsin opetusta."
Puolueet | Perussuomalaiset karsisi myös ulkomaalaisia opiskelijoita
Riikka Purra ei pidä järkevänä yksinomaan englanniksi suoritettavia koulutusohjelmia. Hän kannattaa ajatusta, että ohjelmiin lisättäisiin suomen tai ruotsin opetusta.www.hs.fi
Tosin mitään järkeähän tuossa ei ole. Englanti+ruotsi ei riitä työlllistymiseen Suomessa.
Tässä käsityksessä olen aina ollut.Saamelaisia on kyllä ollut etelässäkin ja ne on ajettu pohjoiseen
Pystyykö pakkoruotsilla lukemaan ranskalaisia, espanjalaisia tai italialaisia lehtiä?Tässä käsityksessä olen aina ollut.
Luin ruotsalaisia lehtiä netistä. Kyllä ruotsin kielen taidosta on paljon iloa ja hyötyä. On naurettavaa kansalliskiihkoilla pakkoruotsin takia. Ruotsin kielen opiskelu on etuoikeus ei pakko.
No ei ollutSuomi oli aiemmin virallisesti yksikielinen maa.
Niin just.Tässä käsityksessä olen aina ollut.
Luin ruotsalaisia lehtiä netistä. Kyllä ruotsin kielen taidosta on paljon iloa ja hyötyä. On naurettavaa kansalliskiihkoilla pakkoruotsin takia. Ruotsin kielen opiskelu on etuoikeus ei pakko.
Siksi kaikkien täytys lukea latinaaPystyykö pakkoruotsilla lukemaan ranskalaisia, espanjalaisia tai italialaisia lehtiä?
Olipa. Ruotsi oli ainoa virallinen kieli.No ei ollut
Pakko on oikeus !Tässä käsityksessä olen aina ollut.
Juuh. Nämä pakkoruotsittajat eivät tajua millaisia typeryksiä he ovat.Pakko on oikeus !
t. Orwell
saamelaisia oli myös siellä Pohjois-Ruotsissa ennen muitaEi saamelaiset olleet Suomessa ekana, vaan heitä ennen Suomeen tuli meille tuntemattomia kansoja.
Saimaa, Päijänne ja Inari eivät ole suomea, eivätkä saamea, vaan näiden tuntemattomien kansojen järville antamia nimiä.
Pohjois-Ruotsi on vanhaa suomalaisten asuttamaa auetta paljon ennen ruotsalaisten saapumista alueelle.