Haaveena vauva 2023

Dpo11 prikulleen samana päivänä viime kierrossa sain samaisella testillä tollasen hailuran mikä tuli tänäaamuna, en siis usko että tuosta vahvistuu.
Yöllä heräsin siihen että oli nälkä mikä ollut raskaus oire, pari päivää sitten juoksin vessassa sen sata kertaa ja eilen nukuin päiväunet. Pää myös ollut kipeä. Yöllä mietin että oonko noin hullu että keksimällä keksin noin monta raskaus oiretta.. toivottavasti viiva näkyy myös muille. Ei vielä kuitenkaan innostuta!


IMG 20230131 064904
kyllä siinä hailura näkyy 🤭 toivotaan vahvistumista!

Hellurei!
Olen jo hyvän tovin sivusta seuraillut teidän jännäilyjä ja myötäelänyt hiljaisesti, niin nyt päätin rekisteröityä mukaan jännäilyyn!

Olen 31-vuotias ja mieheke pari vuotta vanhempi. Lopetin minipillerit lokakuun alussa liuskan loputtua ja varsinainen vauva-yritys meillä alkoi marraskuun kierrossa. Nyt Yk 4 menossa ja odotan ovista. Olen tikuttanut kahdessa edellisessä kierrossa oviksen onnistuneesti, mistä olen iloinen! Ongelma taitaa olla harmittavan lyhyessä luteaalissa, mikä on ollut kahdessa viimeisessä kierrossa 7 ja 8 päivää. Noh, aloin selvittämään luonnollisia tapoja millä voisi mahdollisesti saada pidennettyä luteaalivaihetta ja kävin näin ollen vähän vitamiini-ostoksilla.

nyt ollaan jännän äärellä ja katsotaan onko noilla mitään vaikutusta tähän kiertoon!
@Kukkatyyny haluatko mukaan tuonne meidän listoille?
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi
Dpo11 prikulleen samana päivänä viime kierrossa sain samaisella testillä tollasen hailuran mikä tuli tänäaamuna, en siis usko että tuosta vahvistuu.
Yöllä heräsin siihen että oli nälkä mikä ollut raskaus oire, pari päivää sitten juoksin vessassa sen sata kertaa ja eilen nukuin päiväunet. Pää myös ollut kipeä. Yöllä mietin että oonko noin hullu että keksimällä keksin noin monta raskaus oiretta.. toivottavasti viiva näkyy myös muille. Ei vielä kuitenkaan innostuta!

IMG 20230131 064904
Näkyy haamu 😍 Toivotaan että se siitä vahvistuis!
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi
Mulla myös dpo11 ja korkeintaan näkyy edelleen viivanpaikkaa kun oikein tihrustaa. Vielä yks pc jäljellä ja testaan vielä huomenna mutta jos ei näy mitään niin odottelen menkkoja, flo ennustaa perjantaille.

Jotenkin toisaalta on ollu ehkä vähän odotukset korkealla kun oon ainakin kuvitellu jotain oireita. Tisseihin tullu sellasia aaltomaisia paineentunteita, tuntuu vähän sellaselta niinku maito nousis. Yhtenä päivänä tuli vaalea iso limaklöntti paperiin. Eilen koko päivän jomotteli päätä ja muutaman kerran on tuikkunu tuolla alhaalla. No ehkä nämä on taas jotain kuviteltuja oireita… 😕
 
Dpo11 prikulleen samana päivänä viime kierrossa sain samaisella testillä tollasen hailuran mikä tuli tänäaamuna, en siis usko että tuosta vahvistuu.
Yöllä heräsin siihen että oli nälkä mikä ollut raskaus oire, pari päivää sitten juoksin vessassa sen sata kertaa ja eilen nukuin päiväunet. Pää myös ollut kipeä. Yöllä mietin että oonko noin hullu että keksimällä keksin noin monta raskaus oiretta.. toivottavasti viiva näkyy myös muille. Ei vielä kuitenkaan innostuta!

IMG 20230131 064904
Kyllä siinä jotain näkyy.

Omaa napaa. Eilen kiristyksen jälkeen tallettelut onnistui. En ole vieläkään varma oviksesta. Kun tuikkii vasemmalla munasarjassa. Ovis plussa tuli kuitenkin sunnuntaina. Onkohan joku ettei millään irtoa tms 🤔. Ovislimaa on vaikka kuinka paljon. Samoin seksihaluja.

Edit . En tiedä onko enne mutta jouduin puhallus ratsiaan. Mä oon vaan silloin joutunut kun oon ollut raskaana 😂. Jos nyt tärppi tulee. Oon naureskellut sitä että vain silloin poliisit pysäyttää kun oon raskaana.
 
Dpo11 prikulleen samana päivänä viime kierrossa sain samaisella testillä tollasen hailuran mikä tuli tänäaamuna, en siis usko että tuosta vahvistuu.
Yöllä heräsin siihen että oli nälkä mikä ollut raskaus oire, pari päivää sitten juoksin vessassa sen sata kertaa ja eilen nukuin päiväunet. Pää myös ollut kipeä. Yöllä mietin että oonko noin hullu että keksimällä keksin noin monta raskaus oiretta.. toivottavasti viiva näkyy myös muille. Ei vielä kuitenkaan innostuta!
🤭🙃🙏

IMG 20230131 064904
Melko selke kyllä nyt on vääräksi . Nyt kovasti toivotaan 🥰 Tee huomenna uusi jooko!?
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi
Täällä ei jännitä kovinkaan. Aion silti lauantaina testata dpo10.

Oon vissiin maininnut siitä valmennuksesta, jolla päässyt nyt liikkumisen iloon pitkästä pitkästä aikaa. Tässä ei ole ruokavalio ohjelmaa , liikunnan vaan ja suuntaa antavat ruokavalio ohjeistukset. Noh, nyt on väliviikko menossa ja jatkan ens maanantaina uuteen kuukauteen. Ajattelin nyt ottaa 6kk jakson sitä.
Ei siinä vielä kaikki, valmentaja sai mut innostuu lähtee 10kmpolkujuoksuun Kainuu trailille. Eikä siinäkään vielä kaikki! 😂 10km juoksut oli jo täynnä ja me mennäänkin 21km polkujuoksulle 😳😳😳😳 Joten minä, joka tässä kolmen viikon aikana olen tehnyt kerta viikkoon pk lenkin kävellen, kokeillut hölkätä yhden tolpanvälin tai pari , oon nyt siis menossa tommoseen. En aio enää miettiä etten voi mennä jos oon raskaana, oon viimeisen vuoden odottanut sitä. Nyt on semmonen suunnitelma heinäkuun alkuun ja katsotaan yllättääkö elämä ja jos näin tekee niin tilanteen mukaan.
En tästä meinaa mainita kellekään läheiselle ettei tuu suorituspaineita. Nyt vaan pitää yrittää saada jalat totutettua kävelyyn, koska penikat kipeytyy ja kans kantapäät. Uudet kengät hankittava 😍

Tää valmennus ollu helpotus kun saa muuta mietittävää.

Haleja kaikille ❤
 
Testasin tänään dpo12 ja negaa näyttää. Eiköhän se ollut siinä ja eikun kohti seuraavaa kiertoa. Plääh. 😕 Jotain oireita kuvittelin tossa olleen jo muka, mut vklp tuli oksennustauti, joten johtunee sit siitä.

Googlailin yksityisiä gynekologeja, jos kävis jollain tutkimuksissa tossa keväämmällä. Kauheen vaikeeta valita kun tarjontaa on niin paljon. Ja haluis mennä heti jollekin hyvälle, kun ei ole ihan ilmasta hommaa.
 
Melko selke kyllä nyt on vääräksi . Nyt kovasti toivotaan 🥰 Tee huomenna uusi jooko!?
Kyllä taisi kuule ihan väärä nyt olla. Malttamattomana tein CB:n varhaisen Digin ja yksiselitteisesti ei raskaana. 🥶 Nyt ei tarttee miettiä enempää ja voi valmistautua odottamaan menkkojen alkua muutaman päivän päästä.
 
Kuinka moni täällä on hakeutunut julkisella hoitoihin ja saanut apua? Tiedän että kaikki eivät julkiselle pääse, mutta ne ketkä päässyt..

Siskollani oli aikoinaan vuosi yritystä kunnes tärppäsi, no oli ehtinyt jo varata ajan tarkastukseen mutta jono oli 2kk 😳 pohdiskelin, että kuinka pitkä prosessi mahtaa kaikkineen olla vai miettiskö suosiolla yksityistä.. mullahan ei siis oo mikään krooninen kiire joka asiassa 😅
 
@Kukkatyyny Lisäsin sut 🤩 Alkoi huvittaa että mulla on sun kanssa melkein samat speksit 🤭 ollaan saman ikäisiä, ja alotettu samaan aikaan yritys, molemmat yrittää esikoista, ja melkein sama kiertopäiväkin molemmilla 😆
Tää jotenki kaipaa vielä kirsikkaa kakun päälle, joten otettaisko tässä kierrossa molemmat plussat? 🤭
 
@Kyfi kyllä siinä mitään näkyy, voi olla tietenkin ihan yhtä lailla pysyvä tai kemiallinen tässä vaiheessa. Mä olen saanut haamua raskauksissa kolmesti vasta dpo12 että ei vielä myöhäistä ole ollenkaan. Digi voi näyttää negaa ihan siksi että ei ole vielä tarpeeksi vahva sille. Jokin toleranssi siinäkin täytyy olla ettei julista raskaana liian herkästi vaikka herkkä testi onkin. Eli 50/50 mä sanoisin ja toivotaan parasta.

Ps. Viime kierrossa se mun haamu pc testissä vastasi veritestissä hcg pitoisuutta 6,7. Kävin siis samana päivänä labrassa muutenkin kun sain sen vahvimman haamun ja pyysin samalla hcg:n. Et kyl pc on tosi herkkä vaikkei veren ja virtsan pitoisuudet menekään täysin samaa tahtia.
 
Kuinka moni täällä on hakeutunut julkisella hoitoihin ja saanut apua? Tiedän että kaikki eivät julkiselle pääse, mutta ne ketkä päässyt..

Siskollani oli aikoinaan vuosi yritystä kunnes tärppäsi, no oli ehtinyt jo varata ajan tarkastukseen mutta jono oli 2kk pohdiskelin, että kuinka pitkä prosessi mahtaa kaikkineen olla vai miettiskö suosiolla yksityistä.. mullahan ei siis oo mikään krooninen kiire joka asiassa
Me on nyt päästy vihdoin, yritystä 1,5v ja 3 keskenmenoa. Käytännöt vaihtelee sairaalan mukaan, omassa raskaus aina nollasi yritysajan eli vuoden yritys aika laskettiin keskenmenosta uudelleen. Eli toisen km jälkeen tilanne oli se että oltaisiin päästy vasta 2v yrityksen jälkeen tai jos tulee kolmas km. Hain yksityiseltä lähetteen lapsettomuuspolille toiseen sairaalaan jonne oltiin pääsemässä sitten suoraan eli siinä vaiheessa 1v 3kk jälkeen mutta tulinkin raskaaksi ja meni taas kesken. Nyt sitten sen jäljiltä ollaan oltu tutkimuksissa. Edit. Mulla siis ikää 37v eli se 6kk jos olet 35v ei pidä paikkaansa joka paikassa ainakaan.

Eilen oli polikäynti, missään ei ole mitään vikaa kummassakaan. Ainoastaan mun ohut limakalvo. Siihen eivät oikein muuta osanneet tarjota kuin ovulaation induktiota jonka itse en oikein usko auttavan. Kun raskaaksi tulo ei sinänsä ole ongelma tälläkään limiksellä mutta kesken menee rv7-9. Ongelma on mun mielestä varmemmin kohdun verenkierrossa, joka on syy joka heikentää myös sitä limiksen kasvua, koska limiksen kasvuun auttaa nytkin arginiini joka buustaa sitä verenkiertoa. Ehdotin voisiko kokeilla nitrolaastaria raskauden alkuvaiheessa mutta lääkäri ei ollut koskaan sen käytöstä kuullutkaan joten kysyy Felicitaksesta konsultti lääkäriltä asiaa. Katsotaan nyt mikä sitten on vastaus. Jos vastaus on kieltävä, aion kysyä vielä mielipidettä yksityiseltä missä aiemmin kävin.
 
Viimeksi muokattu:
Luin noita @Mamiks liikuntajuttuja (mahtavaa että oot löytänyt noin innostavan harrastuksen!) ja mietin että niin se vaan on ettei voi koko ajan ajatella vain sitä mahdollista raskautumista. Eilen töissä puhuttiin tulevasta isosta projektista jossa omaa panosta tarvitaan syksyllä. Innostuneena mietin tulevia hommia ja sit yhtäkkiä tuli mieleen että mitä jos oonkin raskaana? Mutta jos olen (mitä tietty toivon!) niin sit menee niin ja asiat järjestyy eri suuntaan 😊

Huomenna DPO 10, mietin joko sitä testais… Mitään suurempia oireita ei kyllä ole. Lähinnä outoa oireettomuutta tässä vaiheessa kiertoa muihin kiertoihin verrattuna 🙄
 
Niin ja hei testaamista ja oireita miettivät, mulla on jokainen kolmesta plussasta tullut "yllätyksenä" juuri sellaisissa kierroissa joissa en olisi osannut arvata, oireita ei ole ollut (paitsi ehkä kiinnittymiskipua yhtenä päivänä kahdesti), ja olen muutenkin ollut niin että testataan nyt pois niin "saa lakata toivomasta ja odottaa seuraavaa kiertoa kun on jo dpo12". Joka kerta kun "oireita" on ollut niin on tullut nega tai mielikuvitushaamu korkeintaan. Oireet on alkaneet mulla vasta 5-6 viikoilla.
 
Niin ja hei testaamista ja oireita miettivät, mulla on jokainen kolmesta plussasta tullut "yllätyksenä" juuri sellaisissa kierroissa joissa en olisi osannut arvata, oireita ei ole ollut (paitsi ehkä kiinnittymiskipua yhtenä päivänä kahdesti), ja olen muutenkin ollut niin että testataan nyt pois niin "saa lakata toivomasta ja odottaa seuraavaa kiertoa kun on jo dpo12". Joka kerta kun "oireita" on ollut niin on tullut nega tai mielikuvitushaamu korkeintaan. Oireet on alkaneet mulla vasta 5-6 viikoilla.
Joo harvalla varmaan varsinaisia raskausoireita tulee ihan heti. Mulla lähinnä puuttuu nyt ne normaalit PMS-oireet mutta ehtiihän ne vielä tulla kun menkkojen pitäis alkaa lauantaina.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki
Niin ja hei testaamista ja oireita miettivät, mulla on jokainen kolmesta plussasta tullut "yllätyksenä" juuri sellaisissa kierroissa joissa en olisi osannut arvata, oireita ei ole ollut (paitsi ehkä kiinnittymiskipua yhtenä päivänä kahdesti), ja olen muutenkin ollut niin että testataan nyt pois niin "saa lakata toivomasta ja odottaa seuraavaa kiertoa kun on jo dpo12". Joka kerta kun "oireita" on ollut niin on tullut nega tai mielikuvitushaamu korkeintaan. Oireet on alkaneet mulla vasta 5-6 viikoilla.
Tää on kyllä niin totta. Meilläkin tokan lapsen kohdalla ei ollut oireen oiretta ja dpo11 tein nega testin ja itkin miehelle, etten taaskaan ole raskaana. Pitäis jaksaa vaan aina uskoa, että toivoa on aina siihen asti että menkat alkaa.
 

Yhteistyössä