Niin, seinämää mäkin tarkoitin. Mä en näe yksittäistä solua paljaalla silmällä, mutta erottaisin kyllä makkaran kuoren jos sitä kattois "sivusta".Seinämä.
Niin, seinämää mäkin tarkoitin. Mä en näe yksittäistä solua paljaalla silmällä, mutta erottaisin kyllä makkaran kuoren jos sitä kattois "sivusta".Seinämä.
Mulla ei ole mitään sairauksia ja veriarvot on tutkittu puoli vuotta sitten, ovat ok. Ylipainoa on 15 kg, talvella nousee.Ei minullakaan ole ikinä ollut mitään oireita mistään syömästäni, mutta on levollinen olo kun tietää mitä tehdä jos jollakin tulee oireita.
Tuttavapiirissäni on muutama elävä esimerkki, kuinka he saivat diagnoosiksi IBD:n mutta jättivät lääkkeet ja elävät ihan terveenä ”parantumattoman autoimmuunitaudin” kanssa syömällä oikein. Monet IBD:n kanssa elävät lääkityksestä huolimatta joutuvat leikkauksiin/elävät avannepussin kanssa. Tai ulostesiirre tms.
Pieni osa saa jopa suolisyövän.
Samaa ovat tehneet suuri osa ihmisiä.. Sattumaa? Miksi tätä ei tutkita?
Onko sinulla yhtään mitään oireita tai sairauksia?
Oletko erittäin liikkuva jne? Sun ikäisen pitäisi pystyä ihan hyviin liikuntasuorituksiin eikä kärsiä mistään ”vanhuuden” oireista.
Ruokavaliolla voi vaikuttaa asioihin todella merkittävästi.
Hienoa kuulla, että ei ole muuta ku vähän plätskiä.Mulla ei ole mitään sairauksia ja veriarvot on tutkittu puoli vuotta sitten, ovat ok. Ylipainoa on 15 kg, talvella nousee.
Ylipaino pitäis saada ees 5 kiloon. Mut se ei oo ruokavaliosta kiinni, mä sössin jokaisen maailman hyvän ruokavalion, koska pulla on hyvää ja toisekseen suklaatakin on kiva mättää
Tykkäsit Echo tätä viestiäni! Et kai oikeasti ajattele tällaisen olevan okei?Kohtuudella joka päivä suklaata, pullaa, leipää, pastaa, jotakin prosessoitua. Mutta kun syö kohtuudella niin ei haittaa.
Mä taas aattelen että kohtuus kaikessa. Kaikkea saa syödä, mutta niiden ruokalajien keskinäiset suhteet, annoskoko ja ruokailuväli (3 h) on tärkeitä.Hienoa kuulla, että ei ole muuta ku vähän plätskiä.
Sun pitäis kerran tuntea miltä tuntuu kun ei ole hiilarikoukussa. Ne himot menee oikeasti kokonaan ohi. Ihan vaan vaikka siks kun sä voit.
Ehkä sitten on helpompi ylläpitää sinulle sopivampaa painoa?
No mä meinasin kehua että ihanaa, tuut järkiisi!Tykkäsit Echo tätä viestiäni! Et kai oikeasti ajattele tällaisen olevan okei?
Mutta tekstiä jaetaan eteenpäin päivästä toiseen virheellisenä eikä edes ymmärrä mitä jakaa. Tässä nähdään, ettei se kritiikki yllä lauseisiin jotka tulee itselle mieluisista lähteistäNääh
Varmaan on kirjoitettu, tai ainakin tarkoitettu suolen seinämä on sen paksuinen!
Laitoin tällaisen tutkimuksen ihan esimerkiksi vain.Vielä suolistosta: jos sian suoli kestää että sinne survotaan makkaraseosta, jos paksusuoli kestää kovaakin kakkaa ja jos se kestää vaikka lapsen nielaiseman 5 centin kolikon ja jopa pieniä lasinsiruja, niin kestää se raapimisiakin.
Haluan että pysyt terveenä!No mä meinasin kehua että ihanaa, tuut järkiisi!
Ei tuota voi mielestäni käsittää väärin, muuta kuin tahallaan, mutta hyvä jos sinä pystyit siihen.Mutta tekstiä jaetaan eteenpäin päivästä toiseen virheellisenä eikä edes ymmärrä mitä jakaa. Tässä nähdään, ettei se kritiikki yllä lauseisiin jotka tulee itselle mieluisista lähteistä
Miksi käytät pikkareita hameen kanssa?Ei tuota voi mielestäni käsittää väärin, muuta kuin tahallaan, mutta hyvä jos sinä pystyit siihen.
Lääkärit joutuvat toimimaan ohjeiden mukaan tai tulee kenkää.
Oikeisiin tutkimuksiin ei saa rahoitusta koska kyllähän me tiedämme kuka rahoituksen tutkimuksiin antaa.
Lääkkeitä pitää saada myytyä jne.
Hyvässä kimpassa kulkee syötävä, terveydenhuolto ja lääkkeet. Valitettavasti.
Tuo hiljainen tulehdus...no mä liittäisin sen edelleenkin metaboliseen oireyhtymään, lihavuuteen ja vyötärörasvaan. Eli jos sulla on mahaa kuin sillä Paavo Pesusienen suippopääkaverilla, niin silloin on tulehdus ja rasvamaksa jajaja.Laitoin tällaisen tutkimuksen ihan esimerkiksi vain.
Frontiers | Leaky Gut As a Danger Signal for Autoimmune Diseases
The intestinal epithelial lining, together with factors secreted from it, forms a barrier that separates the host from the environment. In pathologic conditi...www.frontiersin.org
Voit heikentää ennenaikaisesti myös ihosi kimmoisuutta tai saada kehon iäksi jonkun vanhan jos elämäntavat ovat huonoja…eikö? Ehkäpä jatkuvat ”hiljaiset” tulehdukset voivat aiheuttaa asioita. Aika paljon on nykyään autoimmuunitauteja…
En sulje pois antibiootteja ja köyhää suolistomikrobiaa, mutta miksi autoimmuunitaudeista sitten pääsee eroon eliminointidieetin ansiosta.
En osaa sanoa onko näin.Tuo hiljainen tulehdus...no mä liittäisin sen edelleenkin metaboliseen oireyhtymään, lihavuuteen ja vyötärörasvaan. Eli jos sulla on mahaa kuin sillä Paavo Pesusienen suippopääkaverilla, niin silloin on tulehdus ja rasvamaksa jajaja.
Mutta joka pitää itsensä timminä, sen todennäköisyys tulehdukselle on pienempi.
Ei tarvitse olla mahakas, hoikkanakin, timmillä kropalla sulla voi olla rasvamaksaa ja hiljaista tulehdusta. Laihat läskit ovat yksi sellainen ryhmä, jotka ulkoisesti näyttävät ja näyttäytyvät terveyden perikuvalta mutta tosiasiallisesti heidän veriarvonsa ja kehonkoostumuksensa ovat yhtä huonolla tolalla kuin sillä läskiläskilläkin.Tuo hiljainen tulehdus...no mä liittäisin sen edelleenkin metaboliseen oireyhtymään, lihavuuteen ja vyötärörasvaan. Eli jos sulla on mahaa kuin sillä Paavo Pesusienen suippopääkaverilla, niin silloin on tulehdus ja rasvamaksa jajaja.
Mutta joka pitää itsensä timminä, sen todennäköisyys tulehdukselle on pienempi.
Kai ne nyt on hoikka kun suolisto ei toimi kunnolla.En osaa sanoa onko näin.
Kai noista suolistosairauksista kärsivät hoikatkin? Sinakin mun IBD diagnoosin saaneet tuttavat on ihan hoikkia, ei ylipainoa.
Pitäisi nähdä joku tilasto jotta tietäis paremmin.
Myyvät sielunsa mammonan edessä vaikka viisaimmat heistä tietävät ja tunnustavat k-piikkien olevan myrkyllisiä ja hengenvaarallisia kokeilujaLääkärit joutuvat toimimaan ohjeiden mukaan tai tulee kenkää.
Oikeisiin tutkimuksiin ei saa rahoitusta koska kyllähän me tiedämme kuka rahoituksen tutkimuksiin antaa.
Lääkkeitä pitää saada myytyä jne.
Hyvässä kimpassa kulkee syötävä, terveydenhuolto ja lääkkeet. Valitettavasti.
Timmeilläkin voi olla rasvamaksaa, joo (ylipainon osuus tapauksissa on 70 % ja alkoholilla 30 %), mutta timmin ihmisen rasvamaksa johtuu perimästä.Ei tarvitse olla mahakas, hoikkanakin, timmillä kropalla sulla voi olla rasvamaksaa ja hiljaista tulehdusta. Laihat läskit ovat yksi sellainen ryhmä, jotka ulkoisesti näyttävät ja näyttäytyvät terveyden perikuvalta mutta tosiasiallisesti heidän veriarvonsa ja kehonkoostumuksensa ovat yhtä huonolla tolalla kuin sillä läskiläskilläkin.