Meillä oli tänä vuonna 95 asteiseksi paistettu kinkku

• Viestiketjun aloittaja "mee"
  • Ensimmäinen viesti
"mee"
Laitoin puhelimen herättämään yöllä, mutta oli imetys kesken just silloin kun olisi pitänyt nousta, niin torkahdin uudestaan ja havahduin vasta 2,5 tuntia myöhemmin. No kinkku on kuitenkin syötävää ja ehkä jopa parasta mitä olen koskaan onnistunut paistamaan. Voi olla että meillä on ensi vuonnakin ylikypsää kinkkua :D

vierailija
Minö ostin kalliin digimittarin että saan täydellisen kinkun, ja paskat 😳
Laitoin varuuksi tunti/kilo laskennalla herätyskellon soimaan, no siitä tuli sitten 90 asteinen kinkku ja mittari sammuksis….
Oli sitte meinaan viimeinen vuosi meidän taloos, tuolla mittarilla 😝

vierailija
Mulla tuli tasan 77, perinteisellä mittarilla, mutta meillä ei ole sinappia :😱
Kinkku on nyt uunissa kuorruttumassa omenasoseen ja mantelilastujen kera, mielikuvituksen ja netin avustuksella kyhätty kuorrutus 😀

vierailija
Ylikypsä kinkkuhan on ihan käsite ja löytyy leikkelehyllystä monen valmistajan versiona. Hyvää se on varmasti. Ja hyvää se on varmasti omenasoseen ja mantelin kerakin, vaikka se vähän tuntemattomampi versio :). Joskus olen syönyt ilman kuorrutusta kokonaan ja yllätys, yllätys - sekin oli hyvää!

vierailija
Ylikypsä kinkkuhan on ihan käsite ja löytyy leikkelehyllystä monen valmistajan versiona. Hyvää se on varmasti. Ja hyvää se on varmasti omenasoseen ja mantelin kerakin, vaikka se vähän tuntemattomampi versio :). Joskus olen syönyt ilman kuorrutusta kokonaan ja yllätys, yllätys - sekin oli hyvää!
omenasose jos on oman puun omenoita liiaksi mut ilman sokeria sitten

vierailija
oon kerran tempaissut umpijäisen kinkun uuniin. joku 82 oli mittarissa kun ulos otin. paras kinkku ikinä.
Se on paljon mahdollista. Tuo oli hyvä, mutta ei niin ylikypsää kuin toivoin, se mittari olisi varmasti auttanut. Nyt piti vain arpoa, kun ei mittaria ollut.
Kaupan pakasteesta tultua oli pari tuntia pöydällä ja uuniin.
Taidan ruvetasyömäån tässä viimeisen viipaleen ennen kuin häivyn tästä kämpästä.

Se on paljon mahdollista. Tuo oli hyvä, mutta ei niin ylikypsää kuin toivoin, se mittari olisi varmasti auttanut. Nyt piti vain arpoa, kun ei mittaria ollut.
Kaupan pakasteesta tultua oli pari tuntia pöydällä ja uuniin.
Taidan ruvetasyömäån tässä viimeisen viipaleen ennen kuin häivyn tästä kämpästä.
uuniin 95 lämpöä ja vuorokausi siellä niin varmasti on ylikypsä muttei pilalle kuivunut. Hiljaa hyvä tulee. ihmisil on vaan niin kova kiire aina.

• Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä