Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No eipä sillä niin väliä, onko vai ei. Pysytellään maanantaihin omissa oloissa niin ei pitäisi enää tarttua.
Siis alkoivatko oireesi perjantai-aamuna? Silloin et ole vielä maanantaina turvallinen muille. Vaikka se voimakkain tartutuskyky onkin juuri ennen oireiden alkua ja pari päivää sen jälkeen, erität virusta ympärillesi viikon verran oireiden alkamisesta (tai pidempään, jos sairastut vakavasti). Jos on pakko poistua ihmisten ilmoille, maski naamalle hyvään aasialaiseen tapaan.

Naapurustosta tiedän tapauksen, jossa lievänä sairastanut tartutti äitinsä kuudentena päivänä oireiden ilmaantumisesta. Aika varmaa, koska tuo (rokottamaton :mad:)äiti ei ollut poistunut kotoaan koko aikana (eikä siis tavannut ketään muuta).
 
vierailija
Naapurustosta tiedän tapauksen, jossa lievänä sairastanut tartutti äitinsä kuudentena päivänä oireiden ilmaantumisesta. Aika varmaa, koska tuo (rokottamaton )äiti ei ollut poistunut kotoaan koko aikana (eikä siis tavannut ketään muuta).
tååpe, tååpempi, m1es

et vieläkään ole tajunnut että ne koemömmörokotteet EIVÄT ESTÄ sairastumista 🙄
 
  • Haha
Reactions: m1es
Siis alkoivatko oireesi perjantai-aamuna? Silloin et ole vielä maanantaina turvallinen muille. Vaikka se voimakkain tartutuskyky onkin juuri ennen oireiden alkua ja pari päivää sen jälkeen, erität virusta ympärillesi viikon verran oireiden alkamisesta (tai pidempään, jos sairastut vakavasti). Jos on pakko poistua ihmisten ilmoille, maski naamalle hyvään aasialaiseen tapaan.

Naapurustosta tiedän tapauksen, jossa lievänä sairastanut tartutti äitinsä kuudentena päivänä oireiden ilmaantumisesta. Aika varmaa, koska tuo (rokottamaton )äiti ei ollut poistunut kotoaan koko aikana (eikä siis tavannut ketään muuta).

Ei, oireet alkoivat jo tiistaina, keskiviikkona, mutta olivat niin lieviä että syytin hotellien ja laivan ilmastointia.

Viisi päivää oireiden alkamisesta on tän hetken virallinen tieto ja onneksi mun suvussa on vain rokotettuja ihmisiä. Maanantai-illalla ajelllaan kotiin jos oireet ovat poissa. Kipeänähän en tietenkään minnekään lähde.
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
On kyllä melko metka tauti.

Eilen oli hieman kuumetta ja väsytti ja illalla köhitti. Nyt köhä on muuttunut irtoavaksi eikä oo enää kuumetta.

Mutta jokaikiseen muutenkin kipeään aikkaan sattuu. Endometrioosikiinnikkeitä juilii, jalat särkevät yhä sen jumpan jäljiltä, jokaista paikattua hammasta jomottaa lievästi.


Tää tosiaan yrittää iskeä heikkoihin kohtiin!
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777 ja Kais
On kyllä melko metka tauti.

Eilen oli hieman kuumetta ja väsytti ja illalla köhitti. Nyt köhä on muuttunut irtoavaksi eikä oo enää kuumetta.

Mutta jokaikiseen muutenkin kipeään aikkaan sattuu. Endometrioosikiinnikkeitä juilii, jalat särkevät yhä sen jumpan jäljiltä, jokaista paikattua hammasta jomottaa lievästi.


Tää tosiaan yrittää iskeä heikkoihin kohtiin!
Niinhän niissä lentsuissa on vissiin tapana.
Puolustuskyky se siellä ulostaa viirusta pihalle.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
En tarkoita leijua tällä mitenkään, olen vain ihmeissäni, että miksi meillä ei edelleenkään olla sairaana! Odotin edes jotakin pientä lentsua. Meillä kuitenkin omien joukkueurheilujoiden lisäks ravaa tuota OMG-väkeä jotka käy myös futis ja jäkisleireillä jossa paljon väkeä yms. porukoissa, ja osa olleet nuhassa/röhäisenä meillä. Silti ei mitään ei edes nenä ole vuotanut!🤔
 
No nyt ne sitten alkaa! Fudispelit nimittäin.
Tyttö kävi kiivaat 2 viikon try outit ja pääsi läpi naisten joukkueeseen.
Ennen varsinaista kauden alkua on nyt sitten harkkamatseja siellä täällä.

On näitä odoteltu!!!😍

Apropoo. Eilen Brassit menivät häviimään Kamerunille, oli kyllä vaikea matsi, myös minulla katsella.😣
 
En tarkoita leijua tällä mitenkään, olen vain ihmeissäni, että miksi meillä ei edelleenkään olla sairaana! Odotin edes jotakin pientä lentsua. Meillä kuitenkin omien joukkueurheilujoiden lisäks ravaa tuota OMG-väkeä jotka käy myös futis ja jäkisleireillä jossa paljon väkeä yms. porukoissa, ja osa olleet nuhassa/röhäisenä meillä. Silti ei mitään ei edes nenä ole vuotanut!

Mä olin kanssa melkis neljä vuotta onnellinen ku ei pahemmin taudit vaivanneet mutta tää on ny sit tätä vissiin. -Kun kaikki taas liikkuvat ja änkeävät marketteihin jouluostoksille ni taudit leviävät. Saas nähdä, milloin ensimminen noro-virusaalto iskee... me ollaan toivottavasti silloin jo muualla.
 
Mä olin kanssa melkis neljä vuotta onnellinen ku ei pahemmin taudit vaivanneet mutta tää on ny sit tätä vissiin. -Kun kaikki taas liikkuvat ja änkeävät marketteihin jouluostoksille ni taudit leviävät. Saas nähdä, milloin ensimminen noro-virusaalto iskee... me ollaan toivottavasti silloin jo muualla.
Ei olla noro/influenssa tai muitakaan rokotteita otettu, viimeks ollaan oltu kipeenä lasten ollessa enskassa 10v sitten.
Minusta tämä on outoa kun porukka on koko ajan kipeenä. Eikö se melko normaalia ole, että joka vuos joku lentsu tms. olis…
 
Ei olla noro/influenssa tai muitakaan rokotteita otettu, viimeks ollaan oltu kipeenä lasten ollessa enskassa 10v sitten.
Minusta tämä on outoa kun porukka on koko ajan kipeenä. Eikö se melko normaalia ole, että joka vuos joku lentsu tms. olis…

En tiiä. Ehkä toi kaamea, joulun aikaan sairastettu, norovirus jäi mieleen just siksi kun oli niin harvinaista kärsimystä. Ulkosauna -ilman lämmitystä- ja kolme molemmista päistä päästelevää alle kouluikäistä sekä mulla kuopus viimeisillään vatsassa oli hiukka liikaa

Me elettiin useita vuosia ilman kuumemittariakin jopa, kun taudit eivät meille saakka, lasten ollessa pieniä, kulkeutuneet tai tarttuneet. Siis tuota lukuunottamatta.
 
En tiiä. Ehkä toi kaamea, joulun aikaan sairastettu, norovirus jäi mieleen just siksi kun oli niin harvinaista kärsimystä. Ulkosauna -ilman lämmitystä- ja kolme molemmista päistä päästelevää alle kouluikäistä sekä mulla kuopus viimeisillään vatsassa oli hiukka liikaa

Me elettiin useita vuosia ilman kuumemittariakin jopa, kun taudit eivät meille saakka, lasten ollessa pieniä, kulkeutuneet tai tarttuneet. Siis tuota lukuunottamatta.
Toi on niin upeeta kun olette pärjänneet sellaisissa olosuhteissa, luin tässä hetko sitten toisesta ketjusta.ä millaista oli.

Koitapa nykyihminen pistää samoihin olosuhteisiin! En ole kyllä ihan varma, että kestäiskö heillä pää.

Kyllähän sitä hetken kestää mökillä kun tietää että kohta pääsee takaisin helppoon elämään.:D

t. pari vuotta sitten kävin viikon ulkohuussissa lähes 30 asteen pakkasessa. Ensimmäinen yö hytistiin jääkalikkana täysin lämmittämättömässä talossa makuupussissa antiikkisen lämmittimen (onneksi löytyi) voimalla ei jäädytty pystyyn. Piippu ei vetänyt matalapaineella, eikä ollut edes fööniä millä lämmitellä piippua. Seuraavana asmuna onnistuttiin laittamasn tulet!💪 Mutta onneksi että ei sytytty yöllä tuleen. Makuupussi ja hehkuva lämmitin lähellä ei ole kovin hyvä yhdistelmä.🤔😁 Sähkölämmitys oli, mutta täysin jäistä taloa lämmittää hetken.
Oli seikkailu, ei kaduta.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Meillä on tänään pitsaa. -Siis kaapista löytyi-pitsaa. Tehtiin vielä diili että mä hoidan jauhelihan ja mies taikinaosuuden ni ei tarvi pitkään olla jalkeilla.

Jauhelihaa (viron puolella maksoi 13 prosenttinen possunjauheliha rahdun yli neljä euroa kilo) sipulia, valkosipulia, chilimajoneesinjämät, juustoraastetta pakkasesta, itetehty umami-ketsuppi toimittaa tomaattisoossin virkaa.

Ja päälle vi vielä plöräyttää texas-pete-soossia.
 
Täällä syödään naudan paistia, osan paistan pihveinä pannulla.
Valkosibuli voita päälle. Salaatista en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen. Tekis mieli pykästä venäläinen perunasalaatti, paaaljon majoo ja kermaa sekaan.😁
 
Täällä syödään naudan paistia, osan paistan pihveinä pannulla.
Valkosibuli voita päälle. Salaatista en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen. Tekis mieli pykästä venäläinen perunasalaatti, paaaljon majoo ja kermaa sekaan.
Meillä on kaapeista tuoretuotteet vähissä, pari pikkusalaattia sekä paprikaa onneksi vielä on.

Ei millään viitsisi tilata ruokaa enää ku on tarkoitus matkata kotikonnuille viimeisiksi suomi-päiviksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä taas en lentänyt kahteenkymmeneen vuoteen kertaakaan joten elämäni lentojen kokonaismäärä on silti aika pieni.
Mä lensin lapsuudessa ja nuoruudessa alvariisaa, monta kertaa vuodessa, enkä sinänsä tutustunut Suomeen lomailumielessä, nyt tutustun. Kuten lapsetkin.😏

Lentäkööt ite minne haluavat sitten kun ovat täysikäisiä.:D Jotkut kaupunkilomat opetusmielessä ovat okei, mutta rantalomia ei ole tiedossa!😈
 
Mä lensin lapsuudessa ja nuoruudessa alvariisaa, monta kertaa vuodessa, enkä sinänsä tutustunut Suomeen lomailumielessä, nyt tutustun. Kuten lapsetkin.

Lentäkööt ite minne haluavat sitten kun ovat täysikäisiä. Jotkut kaupunkilomat opetusmielessä ovat okei, mutta rantalomia ei ole tiedossa!

Me maksettiin nytkin kaikille halukkaille (plus yhdelle poikaystävälle) liput reissuun mutta vain puolet halusi lähteä.

Rannalla kyllä kukaan noistakaan ei pahemmin viihdy, uimassa enemmänkin. -Ja useammat vuoristopolut on jo valmiiksi etsitty. Bussilla ylös, eväät mukana, sit ryvetään alaspäin sovelias matka ja palataan tielle ja bussilla kotiin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä