Pääministeri Sannan hiilijalanjälki on käsittämättömän suuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensi vuonna pääministerin virka-asunto siirtyy näillä näkymin remontoituun Smolnaan.
iltapäivälehtien linkkien kopsaaminen tälle palstalle on turhaa. Jokainen lukija lukee artikkelit mitkä ehtii ja jotka kiinnostaa.
Mitä siitä tulisi, jos ottaisin sinusta mallia ja tuuttaisin kaiken lukemani linkkeinä tälle palstalle.
Annetaan Sannan matkustaa. Hän on kuin lapsuuteni Danny Kay. Olisipa ollut ihanaa tavata hänet livenä lapsuudessani.
Täytyypä googlettaa löytyykö netistä hänestä juttuja.

Ensi vuonna pääministerin virka-asunto siirtyy näillä näkymin remontoituun Smolnaan.
iltapäivälehtien linkkien kopsaaminen tälle palstalle on turhaa. Jokainen lukija lukee artikkelit mitkä ehtii ja jotka kiinnostaa.
Mitä siitä tulisi, jos ottaisin sinusta mallia ja tuuttaisin kaiken lukemani linkkeinä tälle palstalle.
Annetaan Sannan matkustaa. Hän on kuin lapsuuteni Danny Kay. Olisipa ollut ihanaa tavata hänet livenä lapsuudessani.
Täytyypä googlettaa löytyykö netistä hänestä juttuja.
Sanna saa matkustaa ja muiden tehtäväksi jää pelastaa maailma ilmastonmuutokselta.

• Tykkää
Reactions: Echo
Sanna saa matkustaa ja muiden tehtäväksi jää pelastaa maailma ilmastonmuutokselta.
Matkustaminen ja hupilentely on täysin hyväksyttävää, vaan yksityisautoilu ja lihansyönti on pahaksi. Miksi muuten noita verotetaan ankarasti mutta lentämiseen ei tehdä mitään korotuksia tai kiristyksiä? Koronan aikana turhat työmatkatkin jäi mutta nyt niihin on jostain syystä palattu vaikka asiat voisi hoitaa etäyhteyksin.

Matkustaminen ja hupilentely on täysin hyväksyttävää, vaan yksityisautoilu ja lihansyönti on pahaksi. Miksi muuten noita verotetaan ankarasti mutta lentämiseen ei tehdä mitään korotuksia tai kiristyksiä? Koronan aikana turhat työmatkatkin jäi mutta nyt niihin on jostain syystä palattu vaikka asiat voisi hoitaa etäyhteyksin.
Ei tavallisten ihmisten lentely ole hyväksyttävää, se tuhoaa ilmakehää. Hyväksyttävää on luonnonsuojelioiden tarkkailu lentelyt maailmalla, samoin kuin rikkaiden yksityis lentokoneet ja niillä lentely.

Eiköhän polttoaineen ja sähkön hinta vaikuta aivan samoin tavoin kaikkeen liikenteeseen ja terminaaleihin sekä asemiin.

Eiköhän polttoaineen ja sähkön hinta vaikuta aivan samoin tavoin kaikkeen liikenteeseen ja terminaaleihin sekä asemiin.

No itse ainakin olen pettynyt hallituksen priorisointiin, lentopolttoaineille ei asetettu mitään lisäveroa mutta kurjistettiin niiden elämää jotka tarvitsevat autoa liikkumiseen. Olisi voinut korottaa lentämisen verotusta reilustikin ja tehdä maltillisemmin autoilun suhteen tai jättää kokonaan rauhaan.

No itse ainakin olen pettynyt hallituksen priorisointiin, lentopolttoaineille ei asetettu mitään lisäveroa mutta kurjistettiin niiden elämää jotka tarvitsevat autoa liikkumiseen. Olisi voinut korottaa lentämisen verotusta reilustikin ja tehdä maltillisemmin autoilun suhteen tai jättää kokonaan rauhaan.
Eihän lentämistä veroteta mitenkään. Niin lentokoneet kuin niiden käyttämä polttoaine ovat täysin verottomia.

Kanarialle saa lentää verotta lomailemaan, mutta töihin ajamista autolla verotetaan enemmän kuin mitään muuta.

Eihän lentämistä veroteta mitenkään. Niin lentokoneet kuin niiden käyttämä polttoaine ovat täysin verottomia.

Kanarialle saa lentää verotta lomailemaan, mutta töihin ajamista autolla verotetaan enemmän kuin mitään muuta.

No mä olen ainakin tienaamistani rahoista verot jo kaksanut joten saanen lentää niillä kanarialle.

Sanna:
"This is a small step for a some-influencer, but a giant (carbon) leap for the ecosystem."

Viimeksi muokattu:
Niin ne ajaa kaikki työmatkat ministeriauton takapenkillä. Autoilua rajoitetaan keskustassa ja kävelyesplanadia suunnitellaan vissiin juuri sen takia että hallituksen marin, li andersson ja eduskunnan kulmunit sun muut naiskansanedustajat tuntisi työmatkansa turvallisemmiksi.

Noo, jos kokoomus olisi hallituksessa niin ne matkustais kotimaan työmatkatkin yksityissuihkarilla. Muistatte varmaan Sipilän ja Stubbin hallituksen ajoilta.

Niin ne ajaa kaikki työmatkat ministeriauton takapenkillä. Autoilua rajoitetaan keskustassa ja kävelyesplanadia suunnitellaan vissiin juuri sen takia että hallituksen marin, li andersson ja eduskunnan kulmunit sun muut naiskansanedustajat tuntisi työmatkansa turvallisemmiksi.

Noo, jos kokoomus olisi hallituksessa niin ne matkustais kotimaan työmatkatkin yksityissuihkarilla. Muistatte varmaan Sipilän ja Stubbin hallituksen ajoilta.
Aha.

Sanna kertoi Joonas Nordman-show-videoklipissä kävelevänsä työmatkat Helsingissä. Joonas totesi siihen, että olet kuin eläkeläinen. Kaipa minäkin sitten olen aina ollut eläkeläinen, kun olen aina harrastanut stadissa kävelyä.
Joonas on muuten hyvä näyttelijä, mutta sketsit ovat ontuvia.

Nyt tekstin lihavoija/vääristelijä iski jälleen.
Hiekkadillenä ei minua niin vain höynäytetä.
Selaan tätä palstaa ja luen sitten päivän uutiset.
Sanna hoitaa mallikkaasti Suomen asioita.
Hän reissaa lähes enemmän kuin minun entinen sydänkäpyseni.
On ihanaa nukkua pitkään, juoda aamukahvi (murukahvi) eilen paistamieni piparien kera. En tarvitse lykätä miestä autolla lentokentälle tai soittaa taksia. Aikuiset lapsemme ovat maailmalla. Minä vain köllöttelen ja vedän lonkkaa.
Jos viitsin laulan Moskovan valot.
Tällä viikolla sain puhelun, jossa soittaja kysyi ikääni. Ääneni on kuulema hyvin nuorekas. Ehkä sittenkin olisi pitänyt antautua iskelmälaulajaksi. Minusta olisi sitten tehty liikuttava elokuva ja radiokuunnelma. Ehkä joskus Miitta-täti tekee minusta parodiahahmon. En ole vuosiin nähnyt häntä lähikaupassani. Täti on ehkä hurahtanut koronan takia nettiostoksiin.

Nyt tekstin lihavoija/vääristelijä iski jälleen.
Hiekkadillenä ei minua niin vain höynäytetä.
Selaan tätä palstaa ja luen sitten päivän uutiset.
Sanna hoitaa mallikkaasti Suomen asioita.
Hän reissaa lähes enemmän kuin minun entinen sydänkäpyseni.
On ihanaa nukkua pitkään, juoda aamukahvi (murukahvi) eilen paistamieni piparien kera. En tarvitse lykätä miestä autolla lentokentälle tai soittaa taksia. Aikuiset lapsemme ovat maailmalla. Minä vain köllöttelen ja vedän lonkkaa.
Jos viitsin laulan Moskovan valot.
Tällä viikolla sain puhelun, jossa soittaja kysyi ikääni. Ääneni on kuulema hyvin nuorekas. Ehkä sittenkin olisi pitänyt antautua iskelmälaulajaksi. Minusta olisi sitten tehty liikuttava elokuva ja radiokuunnelma. Ehkä joskus Miitta-täti tekee minusta parodiahahmon. En ole vuosiin nähnyt häntä lähikaupassani. Täti on ehkä hurahtanut koronan takia nettiostoksiin.
Vain ryssäntrolli voi laulaa Moskovan valoja...

”Vain ryssäntrolli voi laulaa Moskovan valoja...”

Et ilmeisesti ole kuullutkaan sanaa sarkasmi.
Moskovan valot Georg Otsin tulkitsemana on ikivihreä ja rakastettu laulu. Mies oli virolainen.
Musiikki ei tunne rajoja.
Olen musiikissa kaikkiruokainen.
Tällä palstalla on herkkähipiäistä ja tulistuvaa lukijakuntaa.
Peheksutaan ja loukkaannutaan toisten kirjoittajien puolesta. Hurskastellaan sillä ettei muka haukuta toisia kirjoittajia ja tylytetään siitäkin edestä maamme yhteisten asioiden hoitajia.
Kiihdytään sekunnissa nollasta sataan.
Moni viisas miettii miten Venäjän kanssa eletään rajanaapureina Ukrainan sodan jälkeen. Asiasta pitää jo keskustella..
Laulan, hyräilen ja viheltelen Moskovan valoja. Toivon ettei kebenkään lukijani sisäinen valo koskaan sammu.
Minä ja moni muu on kohdannut ja kohtaa hetken vierellä kulkijan ja sitten siitä jää muisto vain.

Georg Ots oli superlahjakkuus.

Siihen aikaan ei kauheasti ollut vaihtoehtoja jos tuonne satuit syntymään.

Yhteistyössä