Lapsille oma kylppäri vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollaan rakentamassa taloa. Lapsille (2) on kaavailtu oma kylppäri alakertaan heidän omien huoneiden viereen, ja aikuisille oma yläkertaan makuuhuoneen yhteyteen. Alakertaan tulee myös sauna, ja tämän lisäksi vierashuone jolla oma kylppäri suihkuineen, mihin pääsee vain tästä huoneesta. Meillä ei ole tiedossa että vieraita tulisi hirveän usein meille mutta haluttiin tällainen jos tulisi tai lapsenvahdit jäisi yöksi tmv. Mietin, pitääkö lapsille olla oma kylppäri vielä tuonne omaan kerrokseensa, vai poistetaanko se...? Voisivat siis käyttää saunaa, ja jos sauna on varattu niin vierashuoneen kylppäriä... Vai onko hölmöä rakentaa talo niin että lapset joutuvat menemään vierashuoneen kautta suihkuun, jos eivät pääse saunaan suihkuun?? Rakennetaan siis iso talo kaikkien toiveiden mukaan, halutaan sellainen missä lapsiperheen on oikeasti hyvä ja helppoa elää, nyt ja tulevaisuudessa, teineinäkin. Mutta onko sauna + vierashuonene kylppäri + vielä toinen irrallinen kylppäri liikaa yhdessä kerroksessa...? Kun toiseen kerrokseen tulee tosiaan sitten aikuisten oma kylppäri? APUA? Onko kukaan muu rakentaja linjoilla?

Kuulostaa mun mielestä rahanhaaskaukselta. Selvitä ainakin, miten paljon se ylimääräinen kylppäri nostaa budeettia.

Kyllä kahden kylppärin pitäisi riittää vaikka isommallekin perheelle.

Terkuin neljän lapsen äiti jolla ei oo ikinä ollut kuin yksi kylppäri jos sitäkään.

Kuulostaa mun mielestä rahanhaaskaukselta. Selvitä ainakin, miten paljon se ylimääräinen kylppäri nostaa budeettia.

Kyllä kahden kylppärin pitäisi riittää vaikka isommallekin perheelle.

Terkuin neljän lapsen äiti jolla ei oo ikinä ollut kuin yksi kylppäri jos sitäkään.
Joo toki olen itsekin tottunut että kaikilla sama kylppäri. Nyt kuitenkin kun on mahdollisuus rakentaa talo viimeisen päälle, niin halusin ehkä kuulla lähinnä ajatuksia ihmisiltä jotka asuvat isossa talossa ja on useampi kylppäri. Tiedän kyllä kokemuksesta että monihenkinen perhe pärjää yhdelläkin kylppärillä, mutta se ei oikein ollut kysymykseni, kyllä lapsuusperheessäkin olisi ollut paljon helpompi jos olisi ollut iso talo ja erillinen kylppäri, vaikka muullakin pärjää. Eli tarkoitus ei siis ole pärjätä mahdollisimman ahtaasti, vaan mikä on perheelle hyvä, miten yleensä ihmiset tekevät isoissa taloissa jne. Myös jälleenmyyntiarvoa ajatellen Uudellamaalla,, millaisia koteja ostajat etsivät, tuskin sellaista missä on monta makuuhuonetta mutta yksi kylppäri, "koska yhdelläkin pärjää" ;) Jos ymmärsit ajatukseni tässä :)

Laittaisin ehkä lapsille oman vessan, mutta en suihkua, jos sinne saunan yhteydessä olevaan suihkuun pääsee helposti. Näin toinen voi laittaa hiuksiaan vessassa kun toinen on suihkussa. Ja tarvittaessa voi vielä käyttää sitä vierassuihkua. Kolme suihkua yhdessä kerroksessa kuulostaa aika turhalta.

Laittaisin ehkä lapsille oman vessan, mutta en suihkua, jos sinne saunan yhteydessä olevaan suihkuun pääsee helposti. Näin toinen voi laittaa hiuksiaan vessassa kun toinen on suihkussa. Ja tarvittaessa voi vielä käyttää sitä vierassuihkua. Kolme suihkua yhdessä kerroksessa kuulostaa aika turhalta.
Joo sitä mietin myös. Se vierashuoneen suihku alkaa myös tuntua liiallisesta mutta jos tulisi au pair tmv joskus niin se olisi hankalampi lisätä jälkikäteen ja olisi kiva että on oma kph… Eli olisiko vain yksi kylppäri alakertaan, jonne ei tarvitse kulkea vierashuoneen kautta..? Mies tosin haluaa nimenomaan vierashuoneen suihkuineen.

luultavasti teillä ei ole puute ainakaan rahasta tai ettei sitä tarvitse miettiä tässä nyt ollenkaan niin jätän kommentoimatta siltä osin. Teinityttö ainakin arvostaisi omaa suihkuaan suuresti joskus. Siivoatko itse? Kovempi homma se on siivota sitten useampaa suihkuhuonetta. Ulkomailla varsin yleistä että jokaiseen makuuhuoneeseen kuuluu myös kylpyhuone..

Mä oon aina haaveillu, että olispa niin rikas, että olis varaa rakentaa tollanen iso monimakuuhuoneinen jenkkityylin talo omine kylppäreineen ja isoine vaate- / pukeutumishuoneineen. Tosin, nyt alkaa olla jo sen verran kilometrejä takana, et ei tässä välttis enää kovin montaa kymmentä vuotta kylvetä... :D

Mä laittaisin mieluummin sen vierashuoneen yksiötyyliseksi omalla sisäänkäynnillä, vessoineen kylppäreineen päivineen. Ei siis ollenkaan sisäänkäyntiä varsinaiseen taloon. Jos kerta on ajatus että siellä tulee asumaan pitkäaikainen vieras. Näin sen saa myös vuokralle myöhemmin, kun lapset ovat muuttaneet pois ja heidänkin huoneet on sun käytössä.
Ehkä joo vaikea hahmottaa, kun ite aina asunut talossa missä saunassa ja suihkussa on käyty kellarissa, ja asuinkerroksessa on ollut vain wc.

Höhö, "ei ole tiedossa, että vieraita tulisi hirveän usein" mutta silti haluatte niille oman kylpyhuoneen. En ehkä uhraisi tähän näin paljoa rahaa mutta toisaalta jos lapset ovat tyttö ja poika ja tiedossa on että teini-iässä siellä wc -tiloissa ja suihkussa tuhlataan aikaa, niin tekisin nämä siten, että molemmilla lapsilla olisi oma kylppärimahdollisuus. Eli pyörittelette homman niin, että tyttö voisi käyttää vierashuoneen wc- ja suihkutilaa ja poika sitten sitä saunan yhteydessä olevaa suihkutilaa ja wc;tä.

Yhteistyössä