Jos etuhammas poistetaan..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla on sellainen kauan vinksallaan ollut etu-alahammas joka on alkanut vihoittelemaan.
Todennäköisesti tämä poistetaan, kun menen kunnalliseen hammaslääkäriin.
Kysymys kuitenkin kuuluu mitä sen jälkeen tapahtuu? Pitääkö mun olla kauan ilman mitään hammasta, onko siinä vain kolo?!
Tietäispä joku.
 
vierailija
Paras ratkaisu on implantti, mutta sen saa vain yksityiseltä hammaslääkäriltä. Hinta Suomessa on 1000-2500 euroa. Ennen kuin se voidaan laittaa, pitää odotella hampaanpoiston jälkeen puolisen vuotta.
 
vierailija
Onko kellään kokemusta kahden etummaisen ylähampaan poistosta? Mulla on sellaiset pystysuorat viirut molemmissa yläetuhampaissa, sellaiset jotka enteilee niiden lohkeamista. En uskalla enää pestäkään niitä ku ihan varovasti, niin et ei ne kyllä puhtaaksi tule :(
 
vierailija
Onko kellään kokemusta kahden etummaisen ylähampaan poistosta? Mulla on sellaiset pystysuorat viirut molemmissa yläetuhampaissa, sellaiset jotka enteilee niiden lohkeamista. En uskalla enää pestäkään niitä ku ihan varovasti, niin et ei ne kyllä puhtaaksi tule
Varaa aika mielellään heti hamppilääkärille. Jos niissä on lohkeamat, ja kerää töhnää, niin ne lohkeaa viimeistään plakin/hammaskiven poistossa.
 
vierailija
Mulla on sellainen kauan vinksallaan ollut etu-alahammas joka on alkanut vihoittelemaan.
Todennäköisesti tämä poistetaan, kun menen kunnalliseen hammaslääkäriin.
Kysymys kuitenkin kuuluu mitä sen jälkeen tapahtuu? Pitääkö mun olla kauan ilman mitään hammasta, onko siinä vain kolo?!
Tietäispä joku.
Siihen voidaan ehkä laittaa väliaikainen ratkaisu. Ei se kuitenkaan paha juttu ole olla joku aika ilman hammasta.
 
Osaatko sanoa kauanko teillä meni sen tekohampaan saamiseen?
Oliko se Irroitettava, silta vai sellainen kevytsilta?
varmaan sellainen kuukausi meni ja sellainen irrotettava oli. tytön mielestä oli niin epämielyttävä, että oli mieluummin ilman hammasta, niin kauan että sai sen implantin. mutta uskon, että kun vain pitää siihen tottuu.
 

Yhteistyössä