Miettiikö kukaan miten etuoikeutetussa asemassa naiset ovat

vierailija
Pommituksia tehdään keskelle kaupunkeja, ei sota ole pelkästään rintamalla. Siinä joutuu siviilit yhtä lailla kuoleman vaaraan, ihan riippumatta sukupuolesta tai siitä onko käynyt armeijaa
 
näin, kyllä mun mielestä pitää huomioida molemmat sukupuolet, koska molempia siellä rintamalla on.
Mutta sukupuolia ei tarvitse huomioida tasa-arvoisesti siten, että naisetkin joutuisivat rintamalle siinä missä miehetkin? Naisilla on vaihtoehto - miehillä ei.

Eihän nykyään sitä paitsi enää lisäännytä tai naiset hoida lapsia, kotia itse - kuten ennen tehtiin…

Itselläni kunnioitus miehiä kohtaan alkoi korostua jo silloin kun miehiä alettiin jahdata ja lytätä. Tuli toksinen maskuliinisuus ja kaikenlaisia eri nimityksiä, ja tutkimuksia, keksittiin jotta pystyttäisiin osoittamaan kuinka pahoja miehet ovat.

Minulla on poika ja haluan hänelle parhaan mahdollisen elämän sellaisessa maailmassa jossa miehiä ei vihata.

Mitä tasa-arvoon tulee palkkojen osalta. Eivät naiset halua vaarallisiin fyysisiin töihin (paitsi palstan Roosa) vaan tasa-arvoinen palkkakeskustelu pyörii enimmäkseen koskien johtajan paikkoja ja palkkoja/kabinetin pöytiä (lasikatto) etc.
 
vierailija
Täällä pohjolassa kitistään hyvin paljon tasa-arvosta, naisvihasta yms…

Realiteetti on kuitenkin se, että rintamalle lähtee miehet puolustamaan (+muutama nainen).
Koetteko olevanne erityisasemassa?
Onko arvostuksenne miehiä kohtaan kasvanut tällaisena epävakaana aikana?
Nii no. Naiset o jostain kasikytluvulta mellakoineet, et haluaa armeijaan, mut niitä ei ole päästetty.

Ja joka kolmas nainen kohtaa väkivaltaa miehen puolelta ihan arkena.

Et ehkä, jos ne miehet pistetään sinne rintamalle, niin naiset sais olla rauhassa ilman mustelmia hetken.
 
Miten teille on tullut tunne, että nykynaiset (joita ei ole koulutettu tehtävään) osallistuisivat sotaan?

Itselläni on sellainen fiilis, että suurin osa ei osaa edes käyttää maalaisjärkeä pärjätäkseen erikoistilanteissa. Tämä sen perusteella mitä on ihmisiä kuunnellut - tapaan päivittäin erittäin monia erilaisia ihmisiä.

Onnettomuuspaikoilla ollaan luurit kädessä kuvaamassa, sen sijaan että autettaisiin, jos yleensä edes joku viitsii auttaa… (viimeinen raa’asti yleistäen ja kärjistettynä).

Eipä ollut meidän isovanhempiakaan, ei miehiä eikä naisia, koulutettu sotaa varten.

Silloin kun on pakko toimia, toimitaan.

Tottakai arvostan jokaikistä joka sinne joutuu ja joka maataan puolustaa mutta en todellakaan näe itseäni etuoikeutettuna jos mua ei sinne huolita vaikka apua tarjoan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Itselläni kunnioitus miehiä kohtaan alkoi korostua jo silloin kun miehiä alettiin jahdata ja lytätä. Tuli toksinen maskuliinisuus ja kaikenlaisia eri nimityksiä, ja tutkimuksia, keksittiin jotta pystyttäisiin osoittamaan kuinka pahoja miehet ovat.

Minulla on poika ja haluan hänelle parhaan mahdollisen elämän sellaisessa maailmassa jossa miehiä ei vihata.
Minulla on pari jo täysi-ikäistä poikaa enkä (eikä he) koe että heitä jahdataan, lytätään tai vihataan. Toinen kävi armeijan, toinen ei.
 
Eipä ollut meidän isovanhempiakaan, ei miehiä eikä naisia, koulutettu sotaa varten.

Silloin kun on pakko toimia, toimitaan.

Tottakai arvostan jokaikistä joka sinne joutuu ja joka maataan puolustaa mutta en todellakaan näe itseäni etuoikeutettuna jos mua ei sinne huolita vaikka apua tarjoan.
Mä koen että olen oikeutetussa asemassa koska minulla on vaihtoehto.
 
Mä koen että olen oikeutetussa asemassa koska minulla on vaihtoehto.
Mä en olisi päässyt inttiin silloin kun olin siinä iässä että sinne mentiin. 170 senttiä ja 47 kiloa torppasi ajatuksennkin.


Mutta todella, jos nyt tulisi sota (enkä voisi paeta miehen ja lapsen kera, se toki on ykkösvaihtoehto) niin mihin tahansa vapaaehtoistyöhön itseni tunkisin. Vaaralliseenkin. Mieluummin henki veks tai kontti poikki multa kuin jälkikasvultani.
 
vierailija
Mutta sukupuolia ei tarvitse huomioida tasa-arvoisesti siten, että naisetkin joutuisivat rintamalle siinä missä miehetkin? Naisilla on vaihtoehto - miehillä ei.

Eihän nykyään sitä paitsi enää lisäännytä tai naiset hoida lapsia, kotia itse - kuten ennen tehtiin…

Itselläni kunnioitus miehiä kohtaan alkoi korostua jo silloin kun miehiä alettiin jahdata ja lytätä. Tuli toksinen maskuliinisuus ja kaikenlaisia eri nimityksiä, ja tutkimuksia, keksittiin jotta pystyttäisiin osoittamaan kuinka pahoja miehet ovat.

Minulla on poika ja haluan hänelle parhaan mahdollisen elämän sellaisessa maailmassa jossa miehiä ei vihata.

Mitä tasa-arvoon tulee palkkojen osalta. Eivät naiset halua vaarallisiin fyysisiin töihin (paitsi palstan Roosa) vaan tasa-arvoinen palkkakeskustelu pyörii enimmäkseen koskien johtajan paikkoja ja palkkoja/kabinetin pöytiä (lasikatto) etc.
(y)
 
vierailija
Mutta sukupuolia ei tarvitse huomioida tasa-arvoisesti siten, että naisetkin joutuisivat rintamalle siinä missä miehetkin? Naisilla on vaihtoehto - miehillä ei.

Eihän nykyään sitä paitsi enää lisäännytä tai naiset hoida lapsia, kotia itse - kuten ennen tehtiin…

Itselläni kunnioitus miehiä kohtaan alkoi korostua jo silloin kun miehiä alettiin jahdata ja lytätä. Tuli toksinen maskuliinisuus ja kaikenlaisia eri nimityksiä, ja tutkimuksia, keksittiin jotta pystyttäisiin osoittamaan kuinka pahoja miehet ovat.

Minulla on poika ja haluan hänelle parhaan mahdollisen elämän sellaisessa maailmassa jossa miehiä ei vihata.

Mitä tasa-arvoon tulee palkkojen osalta. Eivät naiset halua vaarallisiin fyysisiin töihin (paitsi palstan Roosa) vaan tasa-arvoinen palkkakeskustelu pyörii enimmäkseen koskien johtajan paikkoja ja palkkoja/kabinetin pöytiä (lasikatto) etc.
Niin niitä miehiä lytättiin, jotka ahdisteli naisia seksuaalisesti.. Ihan siellä johtoportaissa asti. Et sekö on väärin ja ahdistelu on ny vaan sitä "pojat on poikia". Kyl sun kersasta kasvaa viel kunnon raiskari tol asenteella!

En ihan ymmärrä tuollaista keinotekoista vastakkainasettelua, jota tuot esiin. Kyl kaikessa puntarissa naisella on ollu ja useissa on heikompi asema, kuin miehellä. Se on vaan tilastofaktaa. Mut joku youtubevideoko kertoo toisin?
Ja eihän ne jahtaajat ole pelkästään naisia, on siellä miehiäkin, jotka ei tahdo muiden ahdistelevan ketään.

Ja Putin on varmaan hyvä esimerkki toksisesta maskuliinisuudesta. Täs puhutaan jo koko maapallon tulevaisuudesta, jos se onnostuu leikkiin niil ydinaseilla.
 
vierailija
Mitä tasa-arvoon tulee palkkojen osalta. Eivät naiset halua vaarallisiin fyysisiin töihin (paitsi palstan Roosa) vaan tasa-arvoinen palkkakeskustelu pyörii enimmäkseen koskien johtajan paikkoja ja palkkoja/kabinetin pöytiä (lasikatto) etc.
Hmmm... eikös hoitajan työ ole juurikin vaarallista ja fyysistä, mutta sehän ei ole toisen ketjun mukaan, syy maksaa enemmän palkkaa
 
Mutta sukupuolia ei tarvitse huomioida tasa-arvoisesti siten, että naisetkin joutuisivat rintamalle siinä missä miehetkin? Naisilla on vaihtoehto - miehillä ei.

Eihän nykyään sitä paitsi enää lisäännytä tai naiset hoida lapsia, kotia itse - kuten ennen tehtiin…

Itselläni kunnioitus miehiä kohtaan alkoi korostua jo silloin kun miehiä alettiin jahdata ja lytätä. Tuli toksinen maskuliinisuus ja kaikenlaisia eri nimityksiä, ja tutkimuksia, keksittiin jotta pystyttäisiin osoittamaan kuinka pahoja miehet ovat.

Minulla on poika ja haluan hänelle parhaan mahdollisen elämän sellaisessa maailmassa jossa miehiä ei vihata.

Mitä tasa-arvoon tulee palkkojen osalta. Eivät naiset halua vaarallisiin fyysisiin töihin (paitsi palstan Roosa) vaan tasa-arvoinen palkkakeskustelu pyörii enimmäkseen koskien johtajan paikkoja ja palkkoja/kabinetin pöytiä (lasikatto) etc.
ei suomessa vihata naisia eikä miehiäkään. vaikka se tasa-arvo ei nyt kaikessa ihan toteudu. niin en kyllä allekirjoita tuota miesvihaa
 
Nii no. Naiset o jostain kasikytluvulta mellakoineet, et haluaa armeijaan, mut niitä ei ole päästetty.

Ja joka kolmas nainen kohtaa väkivaltaa miehen puolelta ihan arkena.

Et ehkä, jos ne miehet pistetään sinne rintamalle, niin naiset sais olla rauhassa ilman mustelmia hetken.
Naiset ovat päässeet armeijaan jo pitkään, mutta osallistuminen on vähäistä, 80-luvun melkakoinneista huolimatta?

Miehetkin kohtaavat väkivaltaa parisuhteissa, mutta eivät välttämättä tee siitä mitään numeroa tai ilmoitusta.
 

Yhteistyössä