Jos on pakko valita, vältätkö mieluummin hiilihydraatteja vai rasvaa? Miksi?

  • Viestiketjun aloittaja "anelma"
  • Ensimmäinen viesti
Mutta olet kuitenkin kesän aikana opiskellut suolistovaivoista kaiken ja olet nyt professoritasoa

Olen opiskellut metaboliaa ja seurannut luentoja ravinnon merkityksestä/paastosta sairauksien hoidossa. Se on kyllä poistanut monia ”pelkoja” ja antanut useita ahaa elämyksiä, ehkä jopa muuttanut joitain käsityksiäni.
Ihmiskeho on yllättävän joustava ja erittäin näppärä korjaamaan itseään, kunhan sille antaa siihen mahdollisuuden.💪

Ise en ole koskaan mitään lääkkeitä syönyt mutta väitän, että monet lääkkeitä kuluttavat voivat heivata ne mäkeen jos syö oikein.👍
 
väitän, että monet lääkkeitä kuluttavat voivat heivata ne mäkeen jos syö oikein.
Tässä olen samaa mieltä, mutta se, miten ja mitä pitäisi syödä, on sit eri juttu.

Mä en ainakaan kehottaaisi ketään syömään mitään paljon tai usein, koska silloin olen vastuussa jos joku syö sen mukaan ja käykin huonosti.


Ihra on ehkä terveelle ihmiselle okei mutta ei sitä kuulu kenenkään joka päivä tai edes joka viikko syödä.
 
vierailija
Tässä olen samaa mieltä, mutta se, miten ja mitä pitäisi syödä, on sit eri juttu.

Mä en ainakaan kehottaaisi ketään syömään mitään paljon tai usein, koska silloin olen vastuussa jos joku syö sen mukaan ja käykin huonosti.


Ihra on ehkä terveelle ihmiselle okei mutta ei sitä kuulu kenenkään joka päivä tai edes joka viikko syödä.
👍
 
vierailija
Erikoista, että kun saa sokeritaudin, epilepsian, autoimmuunitaudin jne niin sitten kyllä pyritään välttelemään hiilareita. Eli tiedetään mikä on hyväksi joten miksi ei voi vältellä jo nyt?

Matala-asteiset tulehdukset kehossa on ihan normaalijuttu nykyään, samoin leaky gut syndrooma.
Aika monelta nyky ”sairaudelta”
välttyy kun pääosaa lautasella esittää eläinperäiset tuotteet.👍
 
vierailija
Jokainen vegaani sairastuu, se on varmaa. Parannusta oloon on tullut heti kun ruokavalioon on lisätty eläintä tai elämestä saatua.
Toi miehen ruokavalio olis ollu ihan hyvä jos olis syönyt kananmunia, rasvaista kalaa. Jopa c- vitamiinia saa eläimestä. Kasviksista ei saa läheskään kakkea ravintoaineita eikä ihminen edes kykene sulattaan kasveja. Kasveissa on paljon ihmiselle haitallisia myrkkyjä koska ne suojaavat itseään myrkyn avulla.
 
vierailija
Jos kolesterolin väitetään estävän tulehdustiloja ja että on välttämätön elimistölle, niin miksi sitten sairastuin autoimmuunisairauteen vaikka kolesteroliarvoni jo 19 vuotiaana oli yli 7? Eikös sen olisi pitänyt estää? Pituutta oli 180 ja paino tuolloin 55 kg eli kyse ei ollut edes huonoista ruokailutottumuksista.
 
vierailija
Mua kiinnostaa nää karppaajat, jotka vetää huolella napaansa kovia eläinrasvoja. Miten te uskallatte? Painatte villaisella kaikki todisteet siitä, kuinka rasva kertyy verisuonien seinämiin, joka johtaa esim. kolesteroliarvojen nousuun ja sepelvaltimotaudin riskit suurenee. Samoin sydänkohtaukset.
Kovetettuja kqsvirasvoja sillä on tarkoitettu!
Otava voinappi suuhun ja yritä pitää se kiinteänä😉
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mitkään kunnon tutkimukset eivät tue väitettä, että kunnon punainen liha aiheuttaisi syöpää. Toki tutkimuksia tehdään jos niitä rahoitetaan ja vaikka käyttäen pohjana jotakin olettamusta, mutta Ihminen on lihansyöjä. Eläimistä saa kaiken mitä ihminen tarvitsee, toisin kuin kasviksista, kasviöljyistä jne.

Ei mikään ihme, että tulee kaikenmaan autoimmuunitauteja ja omega 6 epäbalansseja, anemiaa, hormoonihäiriöitä, hedelmättömyyttä ym. kun ihmiset alkavat mättää pelkkää (liikaa) pupun ruokaa.
Punainen väri saadaan säilymään nitraatilla. Muuten makkaran olis harmaata.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Jokainen vegaani sairastuu, se on varmaa. Parannusta oloon on tullut heti kun ruokavalioon on lisätty eläintä tai elämestä saatua.
Toi miehen ruokavalio olis ollu ihan hyvä jos olis syönyt kananmunia, rasvaista kalaa. Jopa c- vitamiinia saa eläimestä. Kasviksista ei saa läheskään kakkea ravintoaineita eikä ihminen edes kykene sulattaan kasveja. Kasveissa on paljon ihmiselle haitallisia myrkkyjä koska ne suojaavat itseään myrkyn avulla.
Ei Paulan sairastuminen vegaaniudesta johtunut.
 
vierailija
Mitään ei kannata kategorisesti välttää. Ihminen tarvitsee rasvaa, proteiinia ja hiilihydraatteja. Kuitujakin ruokavaliossa soisi olevan. Kyse on ravinnon laadusta ja määrästä. Mitä rasvaa ja mitä hiilihydraattia, sekä syödäänkö sitä aterialla 150g vai 510g. Elimistö on ravinnon läpimenokoneisto. Se lihoaa jos saa enemmän kaloreita sisäänsä, kuin mitä käyttää ja sama toisin päin.
 
vierailija
Erikoista, että kun saa sokeritaudin, epilepsian, autoimmuunitaudin jne niin sitten kyllä pyritään välttelemään hiilareita. Eli tiedetään mikä on hyväksi joten miksi ei voi vältellä jo nyt?

Matala-asteiset tulehdukset kehossa on ihan normaalijuttu nykyään, samoin leaky gut syndrooma.
Aika monelta nyky ”sairaudelta”
välttyy kun pääosaa lautasella esittää eläinperäiset tuotteet.👍
Kotona onnistuu, muualla huonosti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tässä olen samaa mieltä, mutta se, miten ja mitä pitäisi syödä, on sit eri juttu.

Mä en ainakaan kehottaaisi ketään syömään mitään paljon tai usein, koska silloin olen vastuussa jos joku syö sen mukaan ja käykin huonosti.


Ihra on ehkä terveelle ihmiselle okei mutta ei sitä kuulu kenenkään joka päivä tai edes joka viikko syödä.
Kyky antaa kehon kertoa mitä tarvitset pilataan jo hyvin nuorena, valitettavasti.


Herätetään nyt ainakin keskustelua siitä, että miten ihmeessä liha voi olla ihmiselle haitallista. Miksi kukaan ei kyseenalaista näin koomista väitettä?
Kun kyse mitä ilmeisimmin on prosessoidusta ”lihasta/lihavalmisteista/lihankaltaisista tuotteista” niin miksi siihen samaan syssyyn vedetään prosessoimaton, lisäaineeton punainen liha? Eihän tuollaisessa väitteessä ole edes ole mitään järkeä.
Meillä on kyllä maailmalla ihmisiä jotka kuluttavat jopa pelkkää punaista lihaa - he ovat tehneet sitä jo kymmeniä vuosia ja he voivat oikein hyvin.

Kevyttuotteet ja prosessoidut ruoat jotka ovat kyllästetty kasvisöljyillä tekevät meistä sairaita. Miksi edellä mainittujen suositteleminen on turvallista?

Mutta mutta, näyttöä on siitä, että autoimmuunitaudit katoavat mystisesti kun jätetään sokerit, viljat, vihannekset/kasvikset, siemen ja kasvisöljyt pois. Jos on oikein paha autoimmuunitauti niin kannattaa paastota ja/ syödä pelkkää lihaa=eliminaatio dieetti, jossa vähitellen taas tutustutetaan keho erilaiselle ravinnolle, sitten kun on parantunut täysin. Voi olla, että keho ei enää kestä osaa syötävistä. Petersonien perheelläkin on hyvää kokemusta edellä mainitusta. 👍
Jos on sairas niin kannattaa tutkia asiaa, eikä jäädä pelkästään lääkärin määräämien lääkkeiden tai ravintoterapeutin ohjeiden varaan.
Harmi että perheen tytär Mikhaila kerkesi menettää muun muassa lonkkansa.

Suolistosairaudet ovat Suomessa suuressa kasvussa, taidetaan olla euroopan kärkimaita asian tiimoilla! Jotain on kyllä mennnyt vipuun. Oli se sitten glyfosaatti, liika antibiootti, gmo tai muut ihmiselle sopimaton, niin kyllä minua pelottaa jos esim. lihaa aletaan demonisoida! Ilman eläinperäistä ravintoa ihminen ei pärjää, mutta ihminen pärjää vallan mainiosti pelkästään eläinperäisellä ravinnolla.
Mitä vähemmän meillä on eläinperäistä ravintoa tarjolla niin sitä enemmän työnnämme kehoomme jotakin sellaista mikä ei sinne kuulu ja sairastumme.
 
Luomulihaa
Luomutiloilta voi tilata suoraan esim. 100%:sti ruohosyötettyä lihaa. On hyvää!😋

Kananmunatkin saa onneksi tilattua luomutiloilta, mutta kaupassa esim. Laitilan kanat ulkoilee ja paketissa vahva mainos: ei gmo rehutettua.
Osa kanoista ja sioista syötetään edelleen gmo-rehulla ja viljalla, mutta se on kuluttajan vika - miksi pitää ostaa moista moskaa…
Ei ole vahvaa näyttöä siitä, että sian tai kananrasvassa olisi liikaa omega 6:sta, mutta asiaa voisi kyllä mielestäni tutkia.

Miksi puhdas ihmiselle sopiva ravinto ei ole prioriteetti? Miksi ihmiset eivät vaadi puhdasta ravinnerikasta ravintoa? Kyllä ihminen on erkaantunut itsestään jos ei voi syödä edes lihaa. Aivopesu on tehnyt tehtävänsä?
 

Yhteistyössä