sitä on seurattu liikaa USA:n meininkiä. Meillä ja heillä on se oleellinen ero, että Suomessa äänestäminen vaatii aina henkilöllisyyden todistamista. Täällä vilppiä voi siis tehdä ainoastaan vaalivirkailija ja sellainen on kyllä todella kova syytös. En ihmettelisi, jos yksi persuvihaaja löytyisi ääntenlaskijoistakin, joka olisi valmis moiseen (näitä persuvihaajia on niin valtavasti), mutta sen laajempi korruptio on mielikuvituksen tuotetta.
Eiköhän sieltä ääntenlaskijoista samalla tavalla voi löytyä esim. vihervassarivihaajia.
No oli miten oli, niin luotan Suomen vaalijärjestelmään täysin. Niinkuin kyllä luotan siihen USA:nkin. Ihan tarkoituksenmuokaista touhua noiden kyseenalaistaminen.
Se on sitten ihan eri asia, että onko Suomessa semmosia poliitikkoja, joita kannattaa äänestää. Itse oon keskituloinen ja "pakko" äänestää Kokoomusta. Ei siksi, että olisin ees oikeistolainen, mutta kun esim. demarien meno on ihan holtitonta.
Valitettavasti ei ole keskituloiselle pikkukaupunkilaiselle muuta vaihtoehtoa kuin Kokoomus. Mieleltäni olen kyllä periaatteessa demari, uskon että yhteisvastuulla ja solidaarisuudella päästään eteenpäin. Mutta kun Suomen demarit on "velkarahalla elätetään sosiaalipummeja". Yhteiskunnan tukipilarit on yrittäjät ja hyvät työntekijät. Sieltä tulee verorahat ja hyvinvointi.
Juu ja persut eivät todellakaan ole vaihtoehto. Vastuutonta huutelua vaan osaavat. Sinällään ei mua haittaa vaikka seuraavaan hallitukseen pääsisivät, ennemmin toki he kuin demarit.
Sitä ei voi kyllä tietää, että miten muut puolueet ja pääministerit olisivat selvinneet koronasta. Voi olla, että olis mennyt vielä huonommin. Suomen PM kun ei voi pahemmin vaikuttaa koronaan, Putiniin tai Fortumin sekoiluihin.