Sairaanhoidon ope ei päästänyt osaamatonta opiskelijaa tentistä läpi ja puhui opiskelija-aineksen rapautumisesta- sai potkut


Onneksi oikeus päätti toisin.

Mutta milloin, oi milloin loppuu nuorilla aikuisilla tää loputon sääliminen ja paapominen? Milloin tää lässynlää loppuu ja aletaan vaatia ihmisiltä osaamista ja ryhdistäytymistä?

Emmä halua sairaanhoitajaa hoitamaan mua, joka ei osaa ees verenpainetta mitata. Se on niin perusjuttuja kuin voi olla, ja helppoa vielä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: m1es
vierailija
Todennäköisesti ope on varsinainen riivinrauta, josta työnantajakin halusi eroon tavalla tai toisella.
Nolasi haukkumalla siis myös vamaankin työtovereitaan ja esihenkilöään. Piti vaan jostain etsiä perustelu, koska ilm. ammattiosaaminen on hyvä.
Jos itse joutuisin pohtimaan näitä varoituksia ja irtisanomisasioita, konsultoisin aina tarvitt. ylempää esihenkilöä ja kysyisin saisinko sieltä tukea ja/tai lakimieheltä, jotten olisi housut nilkoissa häviämässä oikeusasteissa kyseistä casea.
Kaupungilla on omia lakimiehiä sekä tietenkin liitoissa.

On myös hyvä, että uskalletaan hylätä opiskelija. Esim. kyseinen hoitaja saattaa olla joskus olla työtoverina tai pitäisi olla hänen potilaanaan, joten on vaan hyvä karsia tyypit jotka eivät hallitse esim. lääkehoitoa tai suomenkieltä, jota ilman on heikkoa selvitä it-järjestelmistä sekä toteuttaa hoitosuunnitelmia tai lääkehoitoa. Potilasturvallisuus ei saa vaarantua sen takia ettei ole yhtään kartalla asioista. Toki opiskelija oppii, mutta jos on jo opiskelijana välinpitämätön ja vähän sinne päin, ei tule onnistumaan mikään varsinaisessa työelämässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Todennäköisesti ope on varsinainen riivinrauta, josta työnantajakin halusi eroon tavalla tai toisella.
Nolasi haukkumalla siis myös vamaankin työtovereitaan ja esihenkilöään. Piti vaan jostain etsiä perustelu, koska ilm. ammattiosaaminen on hyvä.
Jos itse joutuisin pohtimaan näitä varoituksia ja irtisanomisasioita, konsultoisin aina tarvitt. ylempää esihenkilöä ja kysyisin saisinko sieltä tukea ja/tai lakimieheltä, jotten olisi housut nilkoissa häviämässä oikeusasteissa kyseistä casea.
Kaupungilla on omia lakimiehiä sekä tietenkin liitoissa.

On myös hyvä, että uskalletaan hylätä opiskelija. Esim. kyseinen hoitaja saattaa olla joskus olla työtoverina tai pitäisi olla hänen potilaanaan, joten on vaan hyvä karsia tyypit jotka eivät hallitse esim. lääkehoitoa tai suomenkieltä, jota ilman on heikkoa selvitä it-järjestelmistä sekä toteuttaa hoitosuunnitelmia tai lääkehoitoa. Potilasturvallisuus ei saa vaarantua sen takia ettei ole yhtään kartalla asioista. Toki opiskelija oppii, mutta jos on jo opiskelijana välinpitämätön ja vähän sinne päin, ei tule onnistumaan mikään varsinaisessa työelämässä.
Oli osa opiskelijoista myös tykännyt siitä opesta, koska oli jämäkkä.

Mutta kun nykyään nuoret loukkaantuvat ennen kuin ope ehtii kissaakaan sanoa, niin...
 
vierailija
Varmaan. Harvempi edes tietää sitä "oikeaa" tapaa
Automaattimittarillakin voi mitata niin ettei saa luotettavia tuloksia.
Vaikka olen aikoinaan mitannut ns tavallisella käsikäyttöisellä paljon verenpaineita, tiedän ns oikean tavan. Mutta siinä tuli oiottua mm ettei tullut siinä samalla pulssia mitattua ja lopetettua pumppaaminen sopivasti, vaan yleensä tuli pumpattua elohopea tarpeeksi korkealle. Nopeutti mittaamista. En tiedä opettavatko edes nykyisin opiskelijoille , vaan mittaavatko vain automaattimittarilla. Toisaalta nykyisinkin pitää välillä ottaa käsikäyttöisellä, kun automaattimittari ei jostain syystä anna tulosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Automaattimittarillakin voi mitata niin ettei saa luotettavia tuloksia.
Vaikka olen aikoinaan mitannut ns tavallisella käsikäyttöisellä paljon verenpaineita, tiedän ns oikean tavan. Mutta siinä tuli oiottua mm ettei tullut siinä samalla pulssia mitattua ja lopetettua pumppaaminen sopivasti, vaan yleensä tuli pumpattua elohopea tarpeeksi korkealle. Nopeutti mittaamista. En tiedä opettavatko edes nykyisin opiskelijoille , vaan mittaavatko vain automaattimittarilla. Toisaalta nykyisinkin pitää välillä ottaa käsikäyttöisellä, kun automaattimittari ei jostain syystä anna tulosta.
Opetetaan nykyään, mutta ei todellakaan ole enää elohopeamittareita vaikka käsikäyttöisiä onkin
 
vierailija
Siellä on taas näemmä joku Camilla-Jessica ja Kiminico-Janipetteri kokenut tulleensa loukatuksi ja ihmisarvoansa poljetun, kun ko. lehtori on huomauttanut väärästä toimintatavasta suorasanaisemmin. Toimintatapa luultavasti ollut luokkaa toistuva.
Etusormiswaippaajasukupolvi, joka ei ole tottunut pettymyksiin vaan alahuuli väpättäen saanut kaiken periksi ja anteeksi. Hyvä, että on vielä opettajia, joilla on selkärankaa ja auktoriteettia ainaisen "minä olen oppilaan paras kaveri" - mussutuksen sijaan.
Terveydenhuoltokoulutuksiin takaisin kunnon pääsykoetestaukset soveltuvuuskoneineen. Ja muutoinkin peruskoulujen opetuksen taso ruotuun. Eeässä-tiktok-kansa on kujalla työelämän vaatimuksien kanssa.
 
Tuolle esihenkilölle pitäisi antaa potkut. Huolestuttavaa, että opettajia painostetaan päästämään läpi opiskelijoita, joiden osaamisessa on puutteita.
 
vierailija
Vähän hankala ottaa kantaa yhden lehtijutun prrusteella, kun ei itse ole ollut paikalla, mutta jos oikeus katsoi, että irtisanominen ei ollut perusteltua, niin sitten se on niin.

Mutta tosiasia on, että auktoritäätisessä asemassa on kusipäitäkin.
 

Yhteistyössä