"Jalkapallon EM-kisat rikkoivat katsojaennätyksiä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Näin uutisoi YLE. Oli pakko klikata juttu auki koska tiesin, että ei voi pitää paikkaansa. No jutustahan selvisikin, että ei se pitänytkään paikkaansa ja otsikko oli valheellinen.

Minulle on aivan sama, vaikka naisten jalkapallon EM-kisoja kutsutaan jalkapallon EM-kisoiksi ja jätetään se sukupuoli siitä pois. Se ei muuta ympäröivää todellisuutta miksikään. Mutta samaa käytäntöä ei voi jatkaa kaikkien muiden asioiden suhteen. Ei voida kirjoittaa katsojaennätyksistä, jos ei tarkoiteta katsojaennätyksiä. Ei voida puhua maailman parhaasta pelaajasta, jos ei tarkoiteta parasta kaikista pelaajista, vaan parasta jonkin tietyn pienen rajoitetun ryhmän joukosta. Maailman paras keskiviikkona syntynyt Juhani-niminen pelaaja 182 cm pitkien joukossa. Ei se ole sama asia. YLE:n pyrkimys buustata naisurheilua tekee koko asiasta komediaa.

Lukija- ja katsojapalaute on aina tervetullutta.
Ylen aamun toimittajat kiittelivät ohjelman loppujuonnossa katsojien lähettämää palautetta. Lipsahduksia sattuu kaikille.
Olen iloinen EM-jalkapallon voitosta.
Yritin linkittää tämän palstan toiseen ketjuun eilisen Fingerpori-sarjakuvan. Luin Hesarin kirjastossa ja kävellessäni ulkona luulin tajunneeni
sarjakuvan sanoman. Paras vitsi lienee, jonka tajuaa jälkijunassa.
Innostuin lainaamaan kirjastosta kirjan, jonka löytyminen hyllystä tuotti vaivaa. Kirja ei ollut oikeassa hyllyssä. Viereisessä pöydässä iäkäs nainen puhui kovalla äänellä puhelimeen venäjäksi. Hänen puheesta ymmärsin muutaman sanan. Helsingin Sanomat ja Ilta-Sanomat toistuivat puheessa. Jotain hän yritti selittää jollekin.
Kun luen tämän palstan viestejä mielialani liikku.vat laajalla asteikolla.
Eniten minua suretti lukea selkävaivaisen naisen viestejä. Hän elää alkoholistin tossun alla vähällä syömisellä. Toinen kirjoittaja kertoi vähentäneensä ilman lääkärin lupaa masennuslääkeannostustaan.
Muut keskustelut puivat päivän uutisaiheita.
Ehkä kannattaisi vain seurata urheilua. Jyväskylän ralli ojetaan tässä kuussa.
Kauan sitten istuimme nurmikolla tien poskessa mökkipitäjässämme ja katsoimme rallia.
Lainaamani Yläluokka-kirja kertoo samasta pitäjästä. Kiinnostuin kirjoittajan tuotannosta Horisontti-podcastin kuuntelun jälkeen.
Suomen kieli kehittyy ja muuttuu. Laitan iPadin lataukseen ja jatkan Laura Kolben kirjan lukemista.

Kiitos kun korjasit. Omat pienet aivoni ovat niin alikehittyneet, että ne eivät kykene tekemään tuollaista automaattisesti.
Tekstini oli ylipitkä ja jouduin poistamaan siitä muutaman rivin. Sallittu merkkimäärä ylittyi.
Virheiden korjaaminen kälkikäteen on kiusallista.
Jatkoin kirjan lukemista. Laura kertoi olleensa vuonna 2011 Lasipalatsin edessä ja saaneensa ikävää palautetta perussuomalaiselta. On mukava lukea kirjaa, joka ilmestyi vuonna 2014. Nykyään moni asia on toisin niistä ajoista.
Luin aikoinaan Lauran äidin eli Piin kolumneja.
Tykkään Yle Areenasta. Aika vähän tulee katsottua Maikkarin ja CMoren ohjelmia. Netflixiä sitäkin harvemmin.
Ylen Aamussa haastateltiin tietokirjailijaa, jonka uusin kirja kertoo lasten digiköyttäytymisestä. Aikuinen tyttäreni ei voi sietää, että roikun netissä.
Ehkä minun ikäpolvelle myös pitäisi kirjoittaa tietokirja jörkevästä netin käytöstä.
Joku äiti tuskailee tällä palstalla ulkomailla lastensa oksennustautia. Mieleeni tulvi ihania muistoja ulkomaanmatkoistamme vesipuistoihin. Meillä oli tuuria, kun kaikki sujui hyvin. Vähän ennen koronavuosia kävimme Italiassa. Ennen matkaa nuorempi tyttäreni oksensi koko yön ja nukkui vessassa ettei häiritse uniani. Onneksi hänen olo helpotti aamulla ja matka onnistui yli odotusten.
Viihdyn kotona, mutta matka on jo taas varattu.
Körttien laulussa lauletaan kahden maan kansalaisuudesta. Hengellisessä mielessä lauletaan maallisen elämän jälkeisestä ajasta. Minusta tuntuu, että minä olen monen maan kansalainen. Lapseni kovasti tahtovat, että vierailen heidän kotimaissaan.
Oppikaa rakastamaan Suomea. Siihen auttaa hieman kun luette saman kirjan kuin minä. Suomen kulttuuria voi muuttaa mieleisekseen. Se on up to you lasteni isää lainaten. Kun aikoinaan palasimme kesämökiltä kotiin kuopus kysyi takapenkiltä olemmeko nyt Suomessa. Sysmä ehkä tuntui hänestä toiselta kotimaalta.
Ullan Pulkapuoti oli meidän kesäkeitaamme.
Vesi nousi muistoistani kielelle. Lähden kohta käymään ruokakaupassa. Sää on mitä ihanin.

jälkikäteen
jörkevästä

Korjasin kirjoitusvirheeni.
Olen ollut jo vuosikymmeniä ilman televisioita. Joskus vilkaisen tv-ohjelmasivuja. Nykyään radion kuuntelukin on jäänyt vähiin.
Postiluukusta kolahti asiakaslehti.
Sain täytettyä sanaristikon.
Kauppareissulla unohdin ostaa kauramaidon.
Kotimatkalla väistin sähköpotkulautaa. Itämaisesti pukeutunut nainen reppu selässään sujahti ohitseni. Liekö laudoissa kilistintä kun ei kuulunut pihaustakaan.
Alan nyt katson Ylen uutiset. Nancy Pelosi menee minne tahtoo. Oi kunpa minäkin olisin yhtä rohkea. Koko maailma jännittää mitä Nancy meinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailijapost: 34091582:
jälkikäteen
jörkevästä

Korjasin kirjoitusvirheeni.
Olen ollut jo vuosikymmeniä ilman televisioita. Joskus vilkaisen tv-ohjelmasivuja. Nykyään radion kuuntelukin on jäänyt vähiin.
Postiluukusta kolahti asiakaslehti.
Sain täytettyä sanaristikon.
Kauppareissulla unohdin ostaa kauramaidon.
Kotimatkalla väistin sähköpotkulautaa. Itämaisesti pukeutunut nainen reppu selässään sujahti ohitseni. Liekö laudoissa kilistintä kun ei kuulunut pihaustakaan.
Alan nyt katson Ylen uutiset. Nancy Pelosi menee minne tahtoo. Oi kunpa minäkin olisin yhtä rohkea. Koko maailma jännittää mitä Nancy meinaa.
Kauramaito joutaa kin unohtaa😉

Yhteistyössä