• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Uskomatonta elinkeinoelämä ja EK ajaa taas koronapassia !!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei v i t t u elinkeinoelämä ajaa taas ainoaa negatiivista koronatoimea, jolla on pelkkä illusionistinen vaikutus tartuntojen leviämiseen tai riskiryhmien suojeluun, jotta pahimmat koronatartuntariskibisnekset saadaan pidettyä auki ja asiakkaissa tautitilanteen vakavuudesta huolimatta. Meneekö tämä oikeasti toistamiseen läpi. V i t t u pelkkää politiikkaa.

EK:n johtaja Lindenille: koronapassi ennakoivasti käyttöön
https://twitter.com/RHeikinheimo/status/1547083794984861696

"Pitäisikö varautua ennakkoon ⁦@LindenAki? Koronapassi on yksi mahdollisuus pitää yhteiskuntaa auki. Onko tekniikka ja lainsäädäntö kunnossa?"
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
vierailija
Uskomatonta elinkeinoelämä ja EK ajaa taas koronapassia !!!
Ei v i t t u elinkeinoelämä ajaa taas ainoaa negatiivista koronatoimea, jolla on pelkkä illusionistinen vaikutus tartuntojen leviämiseen tai riskiryhmien suojeluun, jotta pahimmat koronatartuntariskibisnekset saadaan pidettyä auki ja asiakkaissa tautitilanteen vakavuudesta huolimatta. Meneekö tämä oikeasti toistamiseen läpi. V i t t u pelkkää politiikkaa.

EK:n johtaja Lindenille: koronapassi ennakoivasti käyttöön
https://twitter.com/RHeikinheimo/status/1547083794984861696

"Pitäisikö varautua ennakkoon ⁦@LindenAki? Koronapassi on yksi mahdollisuus pitää yhteiskuntaa auki. Onko tekniikka ja lainsäädäntö kunnossa?"
Aivan samoin kuin kokoomus ja EK tuhoavat suomalaisia työpaikkoja halpatyövoimalla sekä vaatimalla palkkatukia ym. elinkeinotteluelämän sosiaaliturvaa, sekä suosimalla maaten ansaittuja laiskan pääomatuloja mm. verotuksessa ahkeran lisäarvoa tuottavan työnteon sijaan, kokoomus ja EK haluavat nyt tuhota työpaikkoja vaatimalla käytännössä pakkorokotuksia koronapassin saamisen eli työssäkäynnin ja palkanmaksun ehtona.

Rokottamattomilta hoitajilta evättiin jopa työttömyysturva piikityksistä kieltäytymisestä, joka oli työn ja palkan säilyttävän koronapassin ehtona. Kokoomus ja EK ovat täysin vieraantuneet ihmisten arjesta ja työelämästä sekä asettaneet rahan ihmisten turvallisuuden, terveyden ja hengen edelle (rokote tai koronapassi ei estä tartuttamista, sairastumista, uusintatartuntoja, long covidia jne.). En koskaan voisi ajatella kannattavani tai äänestäväni näin sairasta politiikkaa tai sitä ajavaa puoluetta 👎

Raha ja ahneus ovat myrkkyä moraalille ja etiikalle.
 
Mitä nurisemista siinä on, että tällä kertaa varauduttaisiin jo ennen uuden epidemiahuipun saavuttamista? Jos oma taikauskoinen maailmankuva estää pysyvästi rokotukset, kannattaa viimeistään nyt harkita alan vaihtoa ja ryhtyä ryyppäämään kotona, puoliso ei ehkä vaadi koronapassia?
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
vierailija
Mitä nurisemista siinä on, että tällä kertaa varauduttaisiin jo ennen uuden epidemiahuipun saavuttamista? Jos oma taikauskoinen maailmankuva estää pysyvästi rokotukset, kannattaa viimeistään nyt harkita alan vaihtoa ja ryhtyä ryyppäämään kotona, puoliso ei ehkä vaadi koronapassia?
 
  • Haha
Reactions: m1es
Tuollainen lähdelinkkikö pitäisi ottaa tosissaan? :ROFLMAO::ROFLMAO: Vitsinä toki seuraa palstan teemoja, illut ja salaliitot ne siellä puuhaavat koronaa....
 
vierailija
Mitä nurisemista siinä on, että tällä kertaa varauduttaisiin jo ennen uuden epidemiahuipun saavuttamista? Jos oma taikauskoinen maailmankuva estää pysyvästi rokotukset, kannattaa viimeistään nyt harkita alan vaihtoa ja ryhtyä ryyppäämään kotona, puoliso ei ehkä vaadi koronapassia?
Varaudettaisiin koronapasseilla jotka eivät estä tartuntoja, tartuttamista, uusintainfektioita, sairastumista, long covidia, eivätkä THL Sampo tilastojen mukaan juuri muutakaan? Passin ainoa tarkoitus on pitää bisnekset auki ja asiakkaissa. Bisnesten takia perustuslakia ja perusoikeuksia ei ole oikeus romuttaa.
 
vierailija
Miksi moni puolustaa oikeutta aborttiin jopa viimeiseen raskauspäivään, jossa tapetaan syntymätön lapsi, mutta päätäntäoikeus omaan kehoon poikkeusluvalla käytössä olevien rokoteannosten ruiskutuksessa pitäisi olla muilla, passien takia jota ilman et voi tehdä työtäsi (hoitajat) tai käyttää palveluja?
My Body, My Choice sisältää arvoliberaalissa läntisessä demokratiassa kahdet standardit - Hävetkää! R a i skaatte perustuslain, perusoikeudet ja yhdenvertaisuuden!
 
vierailija
Miksi moni puolustaa oikeutta aborttiin jopa viimeiseen raskauspäivään, jossa tapetaan syntymätön lapsi, mutta päätäntäoikeus omaan kehoon poikkeusluvalla käytössä olevien rokoteannosten ruiskutuksessa pitäisi olla muilla, passien takia jota ilman et voi tehdä työtäsi (hoitajat) tai käyttää palveluja?
My Body, My Choice sisältää arvoliberaalissa läntisessä demokratiassa kahdet standardit - Hävetkää! R a i skaatte perustuslain, perusoikeudet ja yhdenvertaisuuden!
Eikookki hullua??
 
vierailija
Miksi moni puolustaa oikeutta aborttiin jopa viimeiseen raskauspäivään, jossa tapetaan syntymätön lapsi, mutta päätäntäoikeus omaan kehoon poikkeusluvalla käytössä olevien rokoteannosten ruiskutuksessa pitäisi olla muilla, passien takia jota ilman et voi tehdä työtäsi (hoitajat) tai käyttää palveluja?
My Body, My Choice sisältää arvoliberaalissa läntisessä demokratiassa kahdet standardit - Hävetkää! R a i skaatte perustuslain, perusoikeudet ja yhdenvertaisuuden!
Nii mitä yhdenvertaista on siinä, että rokottamattomat pitää yhteiskuntaa panttivankinaan?
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Ei v i t t u elinkeinoelämä ajaa taas ainoaa negatiivista koronatoimea, jolla on pelkkä illusionistinen vaikutus tartuntojen leviämiseen tai riskiryhmien suojeluun, jotta pahimmat koronatartuntariskibisnekset saadaan pidettyä auki ja asiakkaissa tautitilanteen vakavuudesta huolimatta. Meneekö tämä oikeasti toistamiseen läpi. V i t t u pelkkää politiikkaa.

EK:n johtaja Lindenille: koronapassi ennakoivasti käyttöön
https://twitter.com/RHeikinheimo/status/1547083794984861696

"Pitäisikö varautua ennakkoon ⁦@LindenAki? Koronapassi on yksi mahdollisuus pitää yhteiskuntaa auki. Onko tekniikka ja lainsäädäntö kunnossa?"
Tämä ei unohdu. Ei toivottavasti myöskään 2.4.2023. https://mobile.twitter.com/kokoomus/status/1380168947828469764 Kokoomus @kokoomus "Kokoomus haluaa jokaiselle rokotetulle henkilölle rokotetodistuksen. Sen saaneet voisivat lähteä kotoa kirjastoon, kahvilaan, ravintolaan tai konsertteihin, eli palata pikkuhiljaa normaaliin elämään. Avataan Suomi turvallisesti – rokotetodistus tulee ottaa käyttöön. @PetteriOrpo "
 
vierailija
Tämä ei unohdu. Ei toivottavasti myöskään 2.4.2023. https://mobile.twitter.com/kokoomus/status/1380168947828469764 Kokoomus @kokoomus "Kokoomus haluaa jokaiselle rokotetulle henkilölle rokotetodistuksen. Sen saaneet voisivat lähteä kotoa kirjastoon, kahvilaan, ravintolaan tai konsertteihin, eli palata pikkuhiljaa normaaliin elämään. Avataan Suomi turvallisesti – rokotetodistus tulee ottaa käyttöön. @PetteriOrpo "
Kiitti 👍

Teen P. Urpon sairaasta kommentista uuden ketjun
 
vierailija
Kiitti 👍

Teen P. Urpon sairaasta kommentista uuden ketjun
Miksi, oi miksi pitää tehdä miljoona ketjua samasta aiheesta? Varsinkin tällaisesta aiheesta, joka on jo mennyttä aikaa. Mutta kun nyt teet sen uuden ketjun, niin tee nyt saman tien vaikka kymmenen tuosta samasta twiitistä. Koska miksi ei? Onhan se sitten kymmenkertaisella teholla maailmalle välitetty.
 
vierailija
Mitä mahdollinen koronapassi pitäisi koostua?

Ehkä itse laittaisin siihen vain sairastettu korona ja koronatestitulos negatiivinen, mutta ei varmaan koronakotitestitulos siihen riitä. Vaan pitäisi koronapassia varten olla ns virallinen koronatestitulos.
Tai sitten keikkojen järjestäjä, ravintoloitsija kotitestitikuttaa kaikki sisälle pyrkijät ja tulos tulee saman tien. Toisaalta onko tämä terveystieto hyvä antaa siinä kaikkien nähtävillä ja kenelle, ei siis olisi todennäköisesti terveydenhuollon ammattilainen ja virhetulokset lisääntyvät.

Jos nykyiset koronarokotukset eivät estä nykyisten koronavirusten leviämistä eivät vähennä edes muiden tartuttamiselta, sen ainoa hyvä puoli on estää rokotettua itseään saamassa vakavaa koronatautimuotoa ja vähentää riskiä itse joutua sairaalaan.
Koronarokotukset pitävät kurissa toki sairaalaan joutuneiden määriä, mutta mielestäni on jokaisen oma riski joutuuko sairaalaan vai ei.
 
vierailija
Mitä mahdollinen koronapassi pitäisi koostua?

Ehkä itse laittaisin siihen vain sairastettu korona ja koronatestitulos negatiivinen, mutta ei varmaan koronakotitestitulos siihen riitä. Vaan pitäisi koronapassia varten olla ns virallinen koronatestitulos.
Tai sitten keikkojen järjestäjä, ravintoloitsija kotitestitikuttaa kaikki sisälle pyrkijät ja tulos tulee saman tien. Toisaalta onko tämä terveystieto hyvä antaa siinä kaikkien nähtävillä ja kenelle, ei siis olisi todennäköisesti terveydenhuollon ammattilainen ja virhetulokset lisääntyvät.

Jos nykyiset koronarokotukset eivät estä nykyisten koronavirusten leviämistä eivät vähennä edes muiden tartuttamiselta, sen ainoa hyvä puoli on estää rokotettua itseään saamassa vakavaa koronatautimuotoa ja vähentää riskiä itse joutua sairaalaan.
Koronarokotukset pitävät kurissa toki sairaalaan joutuneiden määriä, mutta mielestäni on jokaisen oma riski joutuuko sairaalaan vai ei.

Asiahan on toinen, jos rokotekehitys pysyy koronarokotuksissa mukana ja estää nykyisten/tulevien koronavirusten muiden ihmisten tartuttamisen /levittämisen eikä itse saa koronaa.
Koronapassissa nykyisillä rokotustiedoilla ei ole mitään merkitystä keikkapaikalla/ravintolassa leviämisen kannalta.
Toisaalta esim. ulkomailla jotkut maat voivat vaatia koronarokotusta sen takia, ettei heidän omien sairaaloiden päivystykset täyty turistien koronasairaista ja hallitsevat näin omaa terveydenhuollon kantokykyä.
 
vierailija
Nii mitä yhdenvertaista on siinä, että rokottamattomat pitää yhteiskuntaa panttivankinaan?
Millä tavalla? Olen rokottamaton, enkä minä ole teljennyt ketään yhtään mihinkään. Meillä on ollut rokottamattomat hoitajat ihan normaalisti töissä koko ajan, koska muuten lafka kaatuisi siihen paikkaan jos puolet lähtis vahvuudesta. Uusia hoitajia ei ole edelleenkään ilmaantunut (ei edes lomasijaisiksi tai avoimiin vakkaritoimiin), vaikka niin uhkailtiin, että meidän tilalle saadaan kyllä rokotetut. Olen sairastanut taudin erittäin lievänä ja sen perusteella en tule jatkossakaan piikkiä ottamaan. Mutta mä en siltikään koe olevani mikään panttivankeja pitävä roisto. Jos ette uskalla liikkua ihmisten ilmoilla, niin se on oma häpeänne. Ja mitä pelättävää rokotetuilla on? Ettekö sittenkään usko niihin piikkeihinne? ;) :D

Ai niin, eikä yhtään asiakasta ole meidän takiamme sairastunut, vaan omaiset tai muut vieraat ovat kaikki tartunnat aiheuttaneet, mitä on ollut. Eikö olekin ihme juttu.
 
vierailija
Millä tavalla? Olen rokottamaton, enkä minä ole teljennyt ketään yhtään mihinkään. Meillä on ollut rokottamattomat hoitajat ihan normaalisti töissä koko ajan, koska muuten lafka kaatuisi siihen paikkaan jos puolet lähtis vahvuudesta. Uusia hoitajia ei ole edelleenkään ilmaantunut (ei edes lomasijaisiksi tai avoimiin vakkaritoimiin), vaikka niin uhkailtiin, että meidän tilalle saadaan kyllä rokotetut. Olen sairastanut taudin erittäin lievänä ja sen perusteella en tule jatkossakaan piikkiä ottamaan. Mutta mä en siltikään koe olevani mikään panttivankeja pitävä roisto. Jos ette uskalla liikkua ihmisten ilmoilla, niin se on oma häpeänne. Ja mitä pelättävää rokotetuilla on? Ettekö sittenkään usko niihin piikkeihinne?

Ai niin, eikä yhtään asiakasta ole meidän takiamme sairastunut, vaan omaiset tai muut vieraat ovat kaikki tartunnat aiheuttaneet, mitä on ollut. Eikö olekin ihme juttu.
En pelkää tatuia, olen peruskuntoinen nuori. Saatan kuitenkin olla kantaja ja sairastuttaa syöpäsairaan lähisukulaiseni.

Enemmän pelkään teitä hoitajia, joilla ei ole käsitystä siitä, mitä rokotteet tarkoittavat. Joudun joskus olemaan teidän hoidettavana, ja tarjoatte valkosipulia. Sitä minä todellakin pelkään.
 
vierailija
En pelkää tatuia, olen peruskuntoinen nuori. Saatan kuitenkin olla kantaja ja sairastuttaa syöpäsairaan lähisukulaiseni.

Enemmän pelkään teitä hoitajia, joilla ei ole käsitystä siitä, mitä rokotteet tarkoittavat. Joudun joskus olemaan teidän hoidettavana, ja tarjoatte valkosipulia. Sitä minä todellakin pelkään.
Minua peloittaa hoitajat, jotka uskovat liskoihmisiin.
 
vierailija
Ja uskotte että juuri nyt KAIKKI kokoomusmediat hehkuttavat SATTUMALTA työelämän koronapassia

Ne aikoo viedä meidän työt, oikeuden palkkaan ja työttömyysturvaan, ellei tarpeettomia piikkeja oteta työn menettämisen uhalla. Aiotko oikeasti äänestää vielä kokoomusta?
 

Yhteistyössä