Tammikuiset 2023 ❄️✨

Tänään tuli jotain rusehtavaa limaista vuotoa, ja pelottaa että menossa kesken. Mitään vuotoja ei ole aiemmin ollut. Nyt 11+1. Alkuviikosta sain verikokeiden tulokset, jotka aiheutti stressiä ja huolta. Multa tsekattiin varmuuden vuoksi kilppariarvot, kun äidiltä kilpirauhanen poistettu liikatoiminnan vuoksi. Kappas oli munkin arvot huonot... Maanantaina lisälabrat, että tartteeko lääkitystä...

Nyt sit kai vaan odotellaan paheneeko/lisääntyykö vuoto vai ei. Maanantaina sitten soitella neuvolaan... Perjantaina olisi varsinainen ultra...

Mulla tuli myös pieni rusehtava viiru valkovuodon joukossa.. soitin synnärin påivystykseenkin. Rauhoittelevat siellä, että ei tarvitse olla huolissaan, kun ei kipuja eikä kirkasta/runsasta vuotoa.. silti jännittää odotella vielä ultraäänen asti...
 
Xin
Mulla tuli myös pieni rusehtava viiru valkovuodon joukossa.. soitin synnärin påivystykseenkin. Rauhoittelevat siellä, että ei tarvitse olla huolissaan, kun ei kipuja eikä kirkasta/runsasta vuotoa.. silti jännittää odotella vielä ultraäänen asti...
Jännittää kyllä kovasti, takapiruna takaraivossa jos onkin keskeytynyt keskenmeno... Mutta koitetaan olla luottavaisin mielin, kun vuoto ollut vähäistä eikä jatkunut. Ehkäpä istukka siellä vaan painaa/kasvaa.
 
Jännittää kyllä kovasti, takapiruna takaraivossa jos onkin keskeytynyt keskenmeno... Mutta koitetaan olla luottavaisin mielin, kun vuoto ollut vähäistä eikä jatkunut. Ehkäpä istukka siellä vaan painaa/kasvaa.

Voin rauhotella omasta kokemuksesta runsaastakin verenvuodosta huolimatta kaikki oli kuitenkin hyvin , mut tiedän et on vaikeeta olla ajattelematta onko kaikki varmasti kunnossa.. Tsemppiä 💕
 
  • Tykkää
Reactions: Xin
Heips, pääsin aiemmin ultraan. Joko tuulimunaraskaus tai keskeytynyt keskenmeno.. Mut voi poistaa täältä ryhmästä..
Eikä, oon tosi pahoillani 😭 Voimia jatkoon ❤

Vitsi alkaa jännittää oma ultra, tuntuu et oireet taas lieventynyt eikä tunnu jotenkin alavatsalla enää kohtu samanlailla🥺 Vaikka tiiän, et oireet vaihtelee, mut paniikki silti. Ei auta ku oottaa. Ei nyt ainakaan vuotoja oo ollut, et toivon parasta🙏🏼
 
Täällä nt-ultra takana ja siellä kaikki hyvin, seuloissakaan mitään poikkeavaa. ❤ La aikaistui 5.1. ja sain esikoisellekin kerrottua. Jos nyt koittaisi vähän aikaa ottaa rauhallisemmin mielin.

Tää kuumuus saa valvomaan. Oon siirtynyt jo alakerran sohvalle, kun yläkerrassa on vaan aivan liian kuuma. 🥵 Meinaa töissä loppua puhti, kun on kuuma eikä edes nukkunut. Onneksi enää pari päivää ja sitten alkaa monen viikon loma.
 
  • Tykkää
Reactions: Xin
Täällä myös ultrassa käyty. Pienellä kaikki hyvin 😍 ja seuloissa ei myöskään mitään. Huojentunut olo.

Meillä laskettu 4.1.! Esikoinen tulossa. Missä vaiheessa kannattaa ruveta tavaroita ja tarvikkeita ostamaan? Googlailin ja siinä viidakossa menee kyllä pää pyörälle :D

Helle on täälläkin ottanut koville ja väsymys kun vaivasi muutenkin :( töiden jälkeen on ihan puhti poissa ja on kyllä kaikki vapaa-ajan menot ihan minimissä kun ei uskalla mitään oikein sopia olojen vuoksi 😬
 
  • Tykkää
Reactions: Xin
Mullakin oli alkuviikosta nt-ultra ja kaikki kunnossa vaikka tämä laiskiainen ei suostunut juuri silloin kääntymään hyvään asentoon josta olisi parhaiten saanut niskaturvotuksen mitat. Harmikseni sitten seuraavaksi sairastuin koronaan. Vielä olisi muutama päivä karanteenia jäljellä. Onneksi on ollut lievät oireet, vaikka silti vähä huolettaa 🤔
 
Täällä myös ultrassa käyty. Pienellä kaikki hyvin ja seuloissa ei myöskään mitään. Huojentunut olo.

Meillä laskettu 4.1.! Esikoinen tulossa. Missä vaiheessa kannattaa ruveta tavaroita ja tarvikkeita ostamaan? Googlailin ja siinä viidakossa menee kyllä pää pyörälle

Helle on täälläkin ottanut koville ja väsymys kun vaivasi muutenkin töiden jälkeen on ihan puhti poissa ja on kyllä kaikki vapaa-ajan menot ihan minimissä kun ei uskalla mitään oikein sopia olojen vuoksi
Mä ajattelin jos alkaisi jo pikku hiljaa hankkia tarvikkeita ja vaatetta, ei sitten tulisi kerralla niin kalliiksi hankkia kaikkea yhtä aikaa. Meillä vielä yläkerta remontissa joten kunhan se saadaan ojennukseen hankitaan sitten isompia tavaroita. Itse olen sellainen tarjoushaukka että jos vaan tulee vaunuistakin hyvä tarjous tai hyvät käytetyt eteen niin ostan jo kyllä pois🤭
 
Mullakin oli alkuviikosta nt-ultra ja kaikki kunnossa vaikka tämä laiskiainen ei suostunut juuri silloin kääntymään hyvään asentoon josta olisi parhaiten saanut niskaturvotuksen mitat. Harmikseni sitten seuraavaksi sairastuin koronaan. Vielä olisi muutama päivä karanteenia jäljellä. Onneksi on ollut lievät oireet, vaikka silti vähä huolettaa
Meillä oli keskiviikkona ihan sama nt-ultrassa, bebe käänsi vaan koko ajan selkäänsä kätilölle🤭 mutta mitat saatiin siitä huolimatta.
Tsemppiä koronaan, toivottavasti menee lievänä ohi! Mäkin sairastin koronaa silloin kun tein positiivisen testin.
 
Täällä myös ultrassa käyty. Pienellä kaikki hyvin ja seuloissa ei myöskään mitään. Huojentunut olo.

Meillä laskettu 4.1.! Esikoinen tulossa. Missä vaiheessa kannattaa ruveta tavaroita ja tarvikkeita ostamaan? Googlailin ja siinä viidakossa menee kyllä pää pyörälle

Helle on täälläkin ottanut koville ja väsymys kun vaivasi muutenkin töiden jälkeen on ihan puhti poissa ja on kyllä kaikki vapaa-ajan menot ihan minimissä kun ei uskalla mitään oikein sopia olojen vuoksi
Mä oon jo jotain vaatekappaleita ostanut ja vähän just katsellut, että mitä kaikkea tarvitseekaan. On kyllä hankala arvioida näitä, mutta luotan siihen, että tutuilta saa vaatteita ja lahjoja tulee varmasti.
Itse oon tuskaillut vaunujen kanssa, että mitkä olisi hyvät talvivauvalle🤔
 
Mä oon jo jotain vaatekappaleita ostanut ja vähän just katsellut, että mitä kaikkea tarvitseekaan. On kyllä hankala arvioida näitä, mutta luotan siihen, että tutuilta saa vaatteita ja lahjoja tulee varmasti.
Itse oon tuskaillut vaunujen kanssa, että mitkä olisi hyvät talvivauvalle
Meillä oli talvi vauvalla emmaljunga edget. Lämmin koppa ja hyvät isot renkaat menee maastossa kun maastossa. Nyt pitäs löytää sisarusvaunut kun toinen täyttää tammikuussa 2v ja tämä kolmas syntyy myös tammikuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily ja rimaria
Mä oon jo jotain vaatekappaleita ostanut ja vähän just katsellut, että mitä kaikkea tarvitseekaan. On kyllä hankala arvioida näitä, mutta luotan siihen, että tutuilta saa vaatteita ja lahjoja tulee varmasti.
Itse oon tuskaillut vaunujen kanssa, että mitkä olisi hyvät talvivauvalle
Mä oon kahtonu ja paljon hyviä kommentteja lukenu britax smile 3 vaunuista ja itse taidan taipua niihin. Niissä on melko isot renkaat niin luulis hyvin liikkuvan lumessa ja sorassa🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
Xin
Nt-ultra takana ja vauvalla kaikki hyvin. Verenvuoto ei ollut kohdusta peräisin. Liekkö valemenkat, kun aika osuu suht oikeaan 🤔 Menkkojen mukaan nyt 12+0 mutta vastasi 12+3, mutta laskettu aika pysyy 13.1

Mä oon kirpparilta ostanut kans jo pari vaatetta, ja pyrinkin ostamaan niin paljon käytettynä kuin vaan löytyy. Tuntuu vaan, että oon tosi kranttu 😅 toki vielä sekin vaikeuttaa, kun pitää pysyä unisex-linjalla.
 
Mä oon kahtonu ja paljon hyviä kommentteja lukenu britax smile 3 vaunuista ja itse taidan taipua niihin. Niissä on melko isot renkaat niin luulis hyvin liikkuvan lumessa ja sorassa
Meillä on Britax Smile 2 ollut nyt esikoisella rattaina ja oon kyl tykännyt tosi paljon ☺ Aiotaan nekin säilyttää, mutta nyt pitäis tuplat ostaa, kun esikoinen tammikuun lopulla vasta 1 v 10 kk. Oon miettinyt, et ostan käytettynä Mountain Buggy Duetit ☺

Täällä huomenaamulla NT-ultra. Vitsi, että jännittää 😬❤
 
  • Tykkää
Reactions: rimaria ja Katj
Meillä on Britax Smile 2 ollut nyt esikoisella rattaina ja oon kyl tykännyt tosi paljon Aiotaan nekin säilyttää, mutta nyt pitäis tuplat ostaa, kun esikoinen tammikuun lopulla vasta 1 v 10 kk. Oon miettinyt, et ostan käytettynä Mountain Buggy Duetit

Täällä huomenaamulla NT-ultra. Vitsi, että jännittää
Mä oon katellu meille käytettyjä Bugaboo Donkey duoja kun tarvitaan kans tuplat.Niistä kun saa tarvittaessa yksilö rattaat/vaunut tehtyä. Tämä keskimmäinen on täyttää tammikuussa 2v. Tsemppiä ultraan 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Noista vaunuista, mulla oli mountain buggyt esikoisella ja toisella. SUOSITTELEN ❤ Ne on nykyään käytettyinä hyvän hintaisetkin. Me ostettiin aikoinaan ne uutena ja oli kyllä tosi hyvät.

me hävitettiin neljännen jälkeen kaikki tavarat ja nyt pitäis ostaa kaikki uudelleen, siis aivan kaikki 😅
Me kans tuplat hommataan varmaan nyt ja oon miettinyt uudelleen noita mounttain buggyja tai sit bugaboo donkey duo 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Katj ja 3milia
Täällä taas neuvola takana ja kiireellisesti huomenna mentävä lääkäriin. Vauvalla kaikki hyvin ja sydän sykki hienosti. Mutta mulla on ollut nyt viime aikoina lisääntyvissä määrin tosi ikävältä tuntuvaa muljahtelua sydämessä ja sydän on hakannut välillä aivan levottomasti ja nopeasti. Ei meinaa henkeä saada tuolloin. 😥 Toivottavasti ei olisi mitään vakavampaa.
Onko muilla ollut sydämen kanssa mitään?
 
Täällä taas neuvola takana ja kiireellisesti huomenna mentävä lääkäriin. Vauvalla kaikki hyvin ja sydän sykki hienosti. Mutta mulla on ollut nyt viime aikoina lisääntyvissä määrin tosi ikävältä tuntuvaa muljahtelua sydämessä ja sydän on hakannut välillä aivan levottomasti ja nopeasti. Ei meinaa henkeä saada tuolloin. Toivottavasti ei olisi mitään vakavampaa.
Onko muilla ollut sydämen kanssa mitään?
Mulla on ollut ennen raskautta muljahduksia. Kävin niistä lääkärissä ja todettiin ainakin EKG:n perusteella normaaliksi. Muljahduksia ja tykytyksiä on myös nyt ollut ja mainitsin niistä neuvolassa. Mulla ne on ollut ihan muutamia sekunteja kestäviä. Sanoivat että jos ei merkittävästi rupea olemaan lisää tai tule huonoa oloa niin voi olla huoleti.

Koita ottaa rauhallisesti ja olla hyvillä mielin :) todennäköisesti harmitonta, mutta hyvä kun tutkivat.
 
Mulla on ollut ennen raskautta muljahduksia. Kävin niistä lääkärissä ja todettiin ainakin EKG:n perusteella normaaliksi. Muljahduksia ja tykytyksiä on myös nyt ollut ja mainitsin niistä neuvolassa. Mulla ne on ollut ihan muutamia sekunteja kestäviä. Sanoivat että jos ei merkittävästi rupea olemaan lisää tai tule huonoa oloa niin voi olla huoleti.

Koita ottaa rauhallisesti ja olla hyvillä mielin todennäköisesti harmitonta, mutta hyvä kun tutkivat.
Toivotaan, että mullakin ihan harmitonta. Toki huolettaa vähän se, että tullessaan nuo saa kyllä olon tosi kurjaksi eikä pysty tehdä mitään, ja juuri kun tuntuu ettei happeakaan saa sillon. Mutta ehkä on harmitonta ja menisi pian ohi tämäkin. :)
 

Yhteistyössä