Rakkaudellinen Jeesus vai ankara Jeesus?

vierailija
Jaa-a.

Siksipä voisin sanoa, että maailma olisi parempi paikka ilman uskontoja.
Jos ihminen ei käyttäisi tekosyytä uskonto, se käyttäisi toista syytä. Uskonto on vain väline ja ainoa uskonto, joka sallii esim. tapon, on yllätysyllätys buddhalaisuus. Silloinkin vain, kun henkilö on valaistumassa.

Eihän Echonkaan sepustuksissa ole kyse uskonnosta, vaan hänen mielipiteistään siitä, kuka elää ja ajattelee eniten oikein. Luuletko, että hän käyttäytyisi toisin ilman uskontoa?
 
Jos ihminen ei käyttäisi tekosyytä uskonto, se käyttäisi toista syytä. Uskonto on vain väline ja ainoa uskonto, joka sallii esim. tapon, on yllätysyllätys buddhalaisuus. Silloinkin vain, kun henkilö on valaistumassa.

Eihän Echonkaan sepustuksissa ole kyse uskonnosta, vaan hänen mielipiteistään siitä, kuka elää ja ajattelee eniten oikein. Luuletko, että hän käyttäytyisi toisin ilman uskontoa?

Totta.
 
vierailija
Ja sit miksi muka naisen pitäisi olla hiljaa seurakunnassa jos kaikki on samanarvoisia niin miksi jumala haluisi hiljentää naisen? Joka haluaa puhua jumalasta niin miksi jumala haluaisi tämän kieltää. Mutta mies saa puhua. Kaikilla on mielestäni oikeus puhua eikä nainen ole vähäpätöisempi puhumaan jumalasta. Miksi jumala muka pitäisi naista vähempi arvoisena luotuaan tämän?
Paavali taisi olla himpun sovinisti.
 
Juu. En mä sitä. Esirukous on ihan okei.
Rukousta on monenlaista. Jos kohde on tavis ihminen niin se esirukous on tavallista, rauhallista esirukousta.

Jos on joku voimakkaammin kiinni jossain, kuten huumeissa, alkoholissa, voimakkaassa katkeruudessa tai okkultismissa, tarvitaan sitkeää rukousta.

Ai ni, Maria Nordin on mun kohde myös. Mutta se on vaikee tapaus, paaaljon tarttee rukousta jotta ne voimat irrottaa otteensa. Sielunvihollinen ei helposti luovu kelpo sanansaattajastaan.
 
Jos ihminen ei käyttäisi tekosyytä uskonto, se käyttäisi toista syytä. Uskonto on vain väline ja ainoa uskonto, joka sallii esim. tapon, on yllätysyllätys buddhalaisuus. Silloinkin vain, kun henkilö on valaistumassa.

Eihän Echonkaan sepustuksissa ole kyse uskonnosta, vaan hänen mielipiteistään siitä, kuka elää ja ajattelee eniten oikein. Luuletko, että hän käyttäytyisi toisin ilman uskontoa?
Mihin mä nyt oon käyttäny[/]uskontoa? Puhut tappamisestakin jo.

En mä halua hallita ihmisiä, en nyhtää rahaa heiltä.
Paasata kyllä näistä asioista jaksan.
 
Rukousta on monenlaista. Jos kohde on tavis ihminen niin se esirukous on tavallista, rauhallista esirukousta.

Jos on joku voimakkaammin kiinni jossain, kuten huumeissa, alkoholissa, voimakkaassa katkeruudessa tai okkultismissa, tarvitaan sitkeää rukousta.

Ai ni, Maria Nordin on mun kohde myös. Mutta se on vaikee tapaus, paaaljon tarttee rukousta jotta ne voimat irrottaa otteensa. Sielunvihollinen ei helposti luovu kelpo sanansaattajastaan.

Kelvosta en tiedä. Mä olisin kyllä valinnut fiksumman sanansaattajan.
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Minä uskon, että elämänsä hyvin elävä homoseksuaali pääsee taivaaseen ennemmin kuin toisia herjaava "harras" kristitty.

Meille jokaiselle on annettu risti kannettavaksi ja meistä jokainen on syntinen. Jokaisen tulee elää parhaimpansa mukaan, mihin pystyy, eikä enempää vaadita.

Tuomiot kuuluu Jumalalle.
 
vierailija
Mihin mä nyt oon käyttäny[/]uskontoa? Puhut tappamisestakin jo.

En mä halua hallita ihmisiä, en nyhtää rahaa heiltä.
Paasata kyllä näistä asioista jaksan.
Aika moneen olet käyttänyt. Illuminaateista lähtien. Yleensä selostat kaksplussan seurakunnalle, kuinka asiat menee.

Et halua hallita? Kyllä haluat. Olet usein sanonut, että haluat herätellä ihmisiä ajattelemaan. Se on hallintaa. Paasaat näistä asioista - se on hallintaa.
 
vierailija
Mihin mä nyt oon käyttäny[/]uskontoa? Puhut tappamisestakin jo.

En mä halua hallita ihmisiä, en nyhtää rahaa heiltä.
Paasata kyllä näistä asioista jaksan.
Joo, ja se tappaminen oli esimerkkinä vain roosaruusalle, kun se on yleinen esimerkki uskonnon pahuudesta, ei sen kummempaa. Tarkoittaa siis vain sitä, että ihminen tekee tekojaan joka tapauksessa.
 
vierailija
Jokainen elää kuten parhaaksi näkee. Olipa sitten uskovainen tai ei. Ja jokaisella on oma käsityksensä, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Hyvä niin. Yksi uskokoon ikuiseen elämään ja taivaspaikkaan, toinen johonkin parempaan, kolmas vain oman elämänsä loppumiseen, kaikki yhtä oikeita. Jeesuksestakin niin monta erilaista mielikuvaa kuin ihmisiäkin ja se sallittakoon kaikille. Tekopyhää hurskastelua ei kukaan kaipaa.
 
Minä uskon, että elämänsä hyvin elävä homoseksuaali pääsee taivaaseen ennemmin kuin toisia herjaava "harras" kristitty.

Meille jokaiselle on annettu risti kannettavaksi ja meistä jokainen on syntinen. Jokaisen tulee elää parhaimpansa mukaan, mihin pystyy, eikä enempää vaadita.

Tuomiot kuuluu Jumalalle.
Olet oikeassa, Jumala on se joka päättää. Mä en tiedä loppusijoituskohdetta kuka on Taivaassa ja kuka ei, jos nyt ei joitain Taivas/helvettikertomusten silminnäkijästooreja oteta lukuun.

Mutta nyrkkisäännöt ja lainalaisuudet pätee. Jos juo joka päivä pari-kolme kossua, kuolee joskus viinaan. Jos ei mene töihin, saa potkut.
Jos on viimeiseen sekuntiin asti elämässä vakaasti homouden kannattaja (eikä viimeisinä viikkoina yhtään ole sitä ennen yrittänyt heterouteen kääntyä), niin ei käy kuollessa hyvin. Siinä ei auta mikään hyväntekeväisyystoiminta tai vilpitön rakkaus ihmisiä kohtaan.
Se ihminen ei halua luovuttaa Jumalalle sitä rakasta syntiään.

Ihan yhtälailla mun pitää olla valmis etten olisi missään kiinni liikaa (toki lämpimät ja tiiviit ihmissuhteet on elämässä hyvä olla, on hyvä orientoitua töihin jne), koska lähdön hetki voi tulla sekunneissa vaikka infarktin takia.

Aika moneen olet käyttänyt. Illuminaateista lähtien. Yleensä selostat kaksplussan seurakunnalle, kuinka asiat menee.

Et halua hallita? Kyllä haluat. Olet usein sanonut, että haluat herätellä ihmisiä ajattelemaan. Se on hallintaa. Paasaat näistä asioista - se on hallintaa.
Hohhoijjaa! Täytyy sanoa, että kaukaahaettua sulla.

Nykyäänhän on ihan yleistä että joku haluaa herätellä muita ajattelemaan. Sehän on ihan tavallista, niin säkin varmasti teet joskus tutuilles.
"Ootteko huomannu että sähköpolkupyörät on siitä hyviä/ongelmallisia että blaablaablaa..."

Mä kirjoitan paljon mielenkiinnonkohteistani, mut se on eri asia kuin hallinta. Tää on jorisemista vaan.

Enkä mä ihmistä pysty pelastamaan, Jumala on se, joka uskon synnyttää, jos ihminen itse on halukas siihen.

Enkä mä hyödy teistä millään tavalla.
 
Ja echo mitäs nää esim eikös luterilaisella piispalla laajasalolla ollut kalliita autoja jos oikein muistan? Ja edeltäjä tilaili kalliita viinejä kirkon rahoista itselleen? Mitä jeesus sanoi rahoista temppeleissä jotka on herran huoneita? Et aika isoa maksua maallista otetaan herran palvelemisesta. Kun taas katolilainen paavi ei tykkää yhtään tuollaisesta törsäilystä siis fransiskus ja katloilaisia pappei harvemmin näkee s sarjan mersun ratissa kuin pröystäilevät luterilaiset veljensä. Nojoo katolilaisilla on taas nää himot pikku lapsiin suurta ja koko ajan paljastuu pedofiilei valta asema turmelee et jumalan sijaan palvellaan vallasta juopunutta pappia joka käyttää hyväkseen. Onko echo sellaisia pappei olemassa jotka pukeutuvat huppuun ja kävelevät ympäri maailman puhumassa jumalan rakkaudesta. Eri kirkoissa yöpyöen ja ruokaa saaden ja sitten taas jatkaa matkaa seuraavaan maahan?
Oon mä Laajasalot sun muut täällä haukkunu. Ei kirkonmies saa huijata eikä ostaa vinettoja kirkon laskuun.
 
Ja sit miksi muka naisen pitäisi olla hiljaa seurakunnassa jos kaikki on samanarvoisia niin miksi jumala haluisi hiljentää naisen? Joka haluaa puhua jumalasta niin miksi jumala haluaisi tämän kieltää. Mutta mies saa puhua. Kaikilla on mielestäni oikeus puhua eikä nainen ole vähäpätöisempi puhumaan jumalasta. Miksi jumala muka pitäisi naista vähempi arvoisena luotuaan tämän?
Siinä on pari pointtia.
-jotkut sanoo (perimätietona?)
että Paavali sanoi tuon sen takia, että alkuseurakunnassa olisi naiset pälpättäneet kovaan ääneen keskenään ja häirinneet kokouksia. En tiedä, oliko se syy.

-nainenhan saa olla seurakunnan palvelijana (kirkossa se ois diakoni), evankelistana ja profeettana, ja kyllä evankelista ja profeetta puhuu usein isolle joukolle. Ja taas muistutan että Debora VT:ssa oli koko kansan johtaja ja profeetta, on Mirjamin kiitosvirttä, Marian kiitosvirttä jne.

Mutta seurakunnan paimenen eli pastorin virassa ois hyvä olla mies, jos ok äijiä vaan löytyy. Naiset vetävät homman löperiksi, vetävät tunteella jne.

Mutta jos ei oo hyviä äijiä hollilla, niin sit nainen voi tilapäisesti johtaa.
 

Yhteistyössä