Rakkaudellinen Jeesus vai ankara Jeesus?

vierailija
Mun mielestä tää oli erittäin tärkeä ketju tehdä, koska nykyään Jeesuksesta kulkee semmoista imelää ja löperöä narratiivia, joten halusin antaa Jeesuksesta kokonaisvaltaisemman kuvan.
No näköjään ei ollutkaan niin mukava kaveri kuin kuvittelin. Pomottava, autoritäärinen, manipuloiva, uhkaileva... Eli jos et tee, kuten minä sanon, niin ei hyvä heilu.

Ilmankos olet tyyppiin mieltynyt.
 
vierailija
Echolle uus biisi. Mut tosta katolilaisuudesta sen verta et se on se alku kirkko ja alku kristittyjen koti? Pääsääntöisestihhän ne palvelee jumalaa ja jeesusta. Ni miksi jumala suuttuisi jos ne laulaa muutaman rakkaus laulun marialle ja ylistävät siis naista.joka sai tehtäväkseen kantaa jeesusta. Mun mielestä jumala ei ole siitä mustasukkainen. Tai no echo ethän vain kuuntele muuta musiikkia jossa jumalaa ei ylistetä jos se on väärin? Miksi jumala olisi tälle bändille vihainen vaikka välillä laulavat mariastakin? Sitä paitsi luther oli juutalaisvastainen ja aiheutti siis eripuraa ihmisten välillä?. Kumpi on pahempi laulaa rakkauslauluja vai luoda eripuraa?
 
vierailija
Ja echo mitäs nää esim eikös luterilaisella piispalla laajasalolla ollut kalliita autoja jos oikein muistan? Ja edeltäjä tilaili kalliita viinejä kirkon rahoista itselleen? Mitä jeesus sanoi rahoista temppeleissä jotka on herran huoneita? Et aika isoa maksua maallista otetaan herran palvelemisesta. Kun taas katolilainen paavi ei tykkää yhtään tuollaisesta törsäilystä siis fransiskus ja katloilaisia pappei harvemmin näkee s sarjan mersun ratissa kuin pröystäilevät luterilaiset veljensä. Nojoo katolilaisilla on taas nää himot pikku lapsiin suurta ja koko ajan paljastuu pedofiilei valta asema turmelee et jumalan sijaan palvellaan vallasta juopunutta pappia joka käyttää hyväkseen. Onko echo sellaisia pappei olemassa jotka pukeutuvat huppuun ja kävelevät ympäri maailman puhumassa jumalan rakkaudesta. Eri kirkoissa yöpyöen ja ruokaa saaden ja sitten taas jatkaa matkaa seuraavaan maahan?
 
vierailija
Ja sit miksi muka naisen pitäisi olla hiljaa seurakunnassa jos kaikki on samanarvoisia niin miksi jumala haluisi hiljentää naisen? Joka haluaa puhua jumalasta niin miksi jumala haluaisi tämän kieltää. Mutta mies saa puhua. Kaikilla on mielestäni oikeus puhua eikä nainen ole vähäpätöisempi puhumaan jumalasta. Miksi jumala muka pitäisi naista vähempi arvoisena luotuaan tämän?
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
vierailija
Ja sit miksi muka naisen pitäisi olla hiljaa seurakunnassa jos kaikki on samanarvoisia niin miksi jumala haluisi hiljentää naisen? Joka haluaa puhua jumalasta niin miksi jumala haluaisi tämän kieltää. Mutta mies saa puhua. Kaikilla on mielestäni oikeus puhua eikä nainen ole vähäpätöisempi puhumaan jumalasta. Miksi jumala muka pitäisi naista vähempi arvoisena luotuaan tämän?
👍
 
vierailija
Echolle uus biisi. Mut tosta katolilaisuudesta sen verta et se on se alku kirkko ja alku kristittyjen koti? Pääsääntöisestihhän ne palvelee jumalaa ja jeesusta. Ni miksi jumala suuttuisi jos ne laulaa muutaman rakkaus laulun marialle ja ylistävät siis naista.joka sai tehtäväkseen kantaa jeesusta. Mun mielestä jumala ei ole siitä mustasukkainen. Tai no echo ethän vain kuuntele muuta musiikkia jossa jumalaa ei ylistetä jos se on väärin? Miksi jumala olisi tälle bändille vihainen vaikka välillä laulavat mariastakin? Sitä paitsi luther oli juutalaisvastainen ja aiheutti siis eripuraa ihmisten välillä?. Kumpi on pahempi laulaa rakkauslauluja vai luoda eripuraa?
Ainiin miksi jumala kieltäisi puhumasta hänestä ketään? Et kun sä echo sanoit et nainen hiljentykööt seurakunnassa. Miksi naisen pitäisi olla hiljaa kun hän haluaa puhua jumalasta. Mut sit naisen on sallittu puhua roken rollista. Mut jumalasta pitäisi olla hiljaa en ymmärrä.
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 34056151"sanoa että kyllä jollain on aivan liian aikaa kun vitsi pähkäillä tällaisia jonninjoutavia asioita. Eikä ns. keskustelu johda yhtään mihinkään muuta kuin keskinäiseen kiinaan. Kaikki ovat vaan väitettyjä sanoja, ei välttämättä edes mikään totuus
[/QUOTE]
Juu. Kun Hän kuvasi itsellään sitä heijastusta Auringosta/Isästä. Ehkä tiesi jo tuolloin et kuu on lohjennut maapallosta aikojen alussa? Mut milloin-onko sillä väliä?
 
No näköjään ei ollutkaan niin mukava kaveri kuin kuvittelin. Pomottava, autoritäärinen, manipuloiva, uhkaileva... Eli jos et tee, kuten minä sanon, niin ei hyvä heilu.

Ilmankos olet tyyppiin mieltynyt.
Jumalla on niinku _pikkasen_oikeus pomottaa. :D Pomottakoon niin paljon kuin lystää. Hänelle kuuluu jokainen atomi tässä maailmankaikkeudessa.

Se perspektiivi, se suhteellisuudentaju....
 
vierailija
[QUOTE="Echo, post: 34056183, member: 39541...äille et vaan voi koskaan mitään, että miljoonat ja miljoonat ihmiset on kokeneet paljonki yliluonnollista. Se yliluonnollinen maailma ei lakkaa olemasta, vaikka se julistettaisiin olemattomaksi.
[/QUOTE]
Se on fysiikkaa. Ihminen ei halua ymmärtää muuta kuin sen mihin ennestään uskoo.
 
vierailija
[QUOTE="Echo, post: 34056183, member: 39541...äille et vaan voi koskaan mitään, että miljoonat ja miljoonat ihmiset on kokeneet paljonki yliluonnollista. Se yliluonnollinen maailma ei lakkaa olemasta, vaikka se julistettaisiin olemattomaksi.
Se on fysiikkaa. Ihminen ei halua ymmärtää muuta kuin sen mihin ennestään uskoo.
[/QUOTE]
Eikä usko vaikka itse näkee. Näkee vain sen minkä haluaa?
 
Eikö yliluonnollinen ollutkaan Saatanasta?
Suurin osa maailmassa olevasta yliluonnollisesta on saatanasta, koska uskontoja on niin paljon. Sielunvihollinen toimii kuin joku virus joka monistaa alkuperäisestä jumaluudesta kopioita.

Mut Jeesus pystyy voittamaan kaikki ne, mutta se tarttee täsmärukousta. Oon huomannu sen käytännössä, jos alan tiiviisti rukoilla vaikka meedion puolesta, niin sen ne voimat ei toimi (meedio kertonu itse).

Mulla on rukouslistalla Norjan prinsessa, se Märtha Louise ja sen shamaaniukko.
Ruksasin muutaman kuukauden ja niille tuli jo kauheet välimatkat eivätkä nähneet pitkään aikaan toisiaan ja valittivat mediaan siitä. Hyvä, hyvä. :LOL: Mutta aina ei ehdi eikä jaksakaan rukoilla.
 
Suurin osa maailmassa olevasta yliluonnollisesta on saatanasta, koska uskontoja on niin paljon. Sielunvihollinen toimii kuin joku virus joka monistaa alkuperäisestä jumaluudesta kopioita.

Mut Jeesus pystyy voittamaan kaikki ne, mutta se tarttee täsmärukousta. Oon huomannu sen käytännössä, jos alan tiiviisti rukoilla vaikka meedion puolesta, niin sen ne voimat ei toimi (meedio kertonu itse).

Mulla on rukouslistalla Norjan prinsessa, se Märtha Louise ja sen shamaaniukko.
Ruksasin muutaman kuukauden ja niille tuli jo kauheet välimatkat eivätkä nähneet pitkään aikaan toisiaan ja valittivat mediaan siitä. Hyvä, hyvä. Mutta aina ei ehdi eikä jaksakaan rukoilla.

Ja mitä hittoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
Suurin osa maailmassa olevasta yliluonnollisesta on saatanasta, koska uskontoja on niin paljon. Sielunvihollinen toimii kuin joku virus joka monistaa alkuperäisestä jumaluudesta kopioita.

Mut Jeesus pystyy voittamaan kaikki ne, mutta se tarttee täsmärukousta. Oon huomannu sen käytännössä, jos alan tiiviisti rukoilla vaikka meedion puolesta, niin sen ne voimat ei toimi (meedio kertonu itse).

Mulla on rukouslistalla Norjan prinsessa, se Märtha Louise ja sen shamaaniukko.
Ruksasin muutaman kuukauden ja niille tuli jo kauheet välimatkat eivätkä nähneet pitkään aikaan toisiaan ja valittivat mediaan siitä. Hyvä, hyvä. :LOL: Mutta aina ei ehdi eikä jaksakaan rukoilla.
Selevä, mie oon saatanasta.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
Echolle uus biisi. Mut tosta katolilaisuudesta sen verta et se on se alku kirkko ja alku kristittyjen koti? Pääsääntöisestihhän ne palvelee jumalaa ja jeesusta. Ni miksi jumala suuttuisi jos ne laulaa muutaman rakkaus laulun marialle ja ylistävät siis naista.joka sai tehtäväkseen kantaa jeesusta. Mun mielestä jumala ei ole siitä mustasukkainen. Tai no echo ethän vain kuuntele muuta musiikkia jossa jumalaa ei ylistetä jos se on väärin? Miksi jumala olisi tälle bändille vihainen vaikka välillä laulavat mariastakin? Sitä paitsi luther oli juutalaisvastainen ja aiheutti siis eripuraa ihmisten välillä?. Kumpi on pahempi laulaa rakkauslauluja vai luoda eripuraa?
Sulla oli 6 kysymystä tuossa viestissäs :sneaky: Yritän kattoa lätkää, mutta yritän vastata.
Katolisuus jollain tapaa sieppasi kristinuskon. Esim. kirkolliset kaavut tulivat vasta joskus 150-180-luvulla, kun joku Ignatius-mikälie vaati, että ne on oltava.
Vähitellen elävä, spontaani, iloinen usko muuttui kaapumiesten munkkilatinaksi.

Maria oli ihminen. Jeesus itse oli parikin kertaa jopa töykeä äidilleen, käytti esim.nimitystä "nainen", joka oli sen ajan juutalaisuudessa jo halventava.

Juu, olet oikeassa siinä, että muutoin kivan Lutherin härö oli se, että loppuvuosinaan oikein vihasi juutalaisia, ja kahakoi niiden kanssa. Juutalaiset on kuitenkin edelleen Jumalan silmäterä, ja joka kiroaa heitä, sen Jumala lupaa VT:ssä kirota myös.

Siis mä moitin palstalla juutalais-illu-pankkiirieliittiä ja maallistuneita/seksistisiä juutalaisia maailmassa, mutta: juutalaisia saa arvostella kuten Raamatussakin arvostellaan jos syytä löytyy, mutta ei vainota, kuten Luther teki.
 

Yhteistyössä