"Ruotsin pääministeri myöntää: maahanmuuttopolitiikka meni metsään Magdalena Anderssonin mukaan Ruotsiin on syntynyt ”rinnakkaisyhteiskuntia”."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kun poliittiset vaikuttajat/ päättäjät sitten pesevät kätensä kun tilanne eskaloituu lopullisesti. Mutta siihen menee vielä hetki joten yle esim voi vielä jatkaa sensuurilinjalla, ei sanktioita asioiden vääristelystä :D

Ei, kyllä toi mun viesti oli tärkeä.
Yhteiskunnassa tehdään EDELLEENKIN erittäin isoa virhettä siinä, että jätetään Esson kahvilan Reiskojen mielipiteet huomiotta.

Mä oon aina sitä mieltä että "älä katso millä tyylillä joku esittää asian, vaan mitä se puhuu".
Vaikka joku työtön levyseppä-hitsaaja sylkäisis suustaan jonkun alkeellisen lauseen ma_mutuksesta, niin se saattaa olla oikeassa.

En ole persu, en tällä hetkellä hommais minkään puolueen jäsenkirjaa. Mutta.
Niin h-lvetin paljon kuulee sitä latistavaa ja lannistavaa puhetta että persut ovat kouluttamatonta ja junttia porukkaa = heitä ei saa kuunnella.
Mutta oli asiana korona, oli se ma_mutus, niin persut on KOKO AJAN OLLEET OIKEASSA.

Ei ne oo oikeassa joka asiassa, eivät ole (kun nyt kuitenkin mut samaistat ankeaksi persuksi).

Mutta jospa joskus, ees joskus tälläki palstalla loppuis se ininä, kun ei puhuta söpösti suunnilleen erilaisista tofu/latte-kahvien ja uusimman Berliinin reissun ihanuuksista, vaan puhutaan raakaa asiaa. Totuuksia.

Ja kyllä, mua surettaa Ruotsin kohtalo. Kun annetaan politiikka joidenki hempeilijöiden käsiin jotka eivät osaa käyttää tunteiden lisäksi järkeä, niin tuhoa tulee.
Tuo, että canceloidaan puhuja/kirjoittaja, on vain keino canceloida mielipiteitä. Ei sen kummempaa. Tämä on vaarallinen linja, tuollainen linja yleistyessään kaventaa sananvapautta. Tavoitteena joillekin on saada yleiseksi vain tietyt mielipiteet.
Lisäksi keino on aivan liian helppo: mustamaalataan vain mielipiteen ulostuoja niin homma on sillä selvä. Harva jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Tuo, että canceloidaan puhuja/kirjoittaja, on vain keino canceloida mielipiteitä. Ei sen kummempaa. Tämä on vaarallinen linja, tuollainen linja yleistyessään kaventaa sananvapautta. Tavoitteena joillekin on saada yleiseksi vain tietyt mielipiteet.
Lisäksi keino on aivan liian helppo: mustamaalataan vain mielipiteen ulostuoja niin homma on sillä selvä. Harva jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan.
Echo peukuttaa vaikka itse haukkuu pitkäaikaista palstaystävää suvakiksi

Eikö Echo itse ole tämän palstan pahin canceloija? Tuskin olen yksin mielipiteeni kanssa.
Jos haluaa kirjoittaa Beliinin matkastaan ja lattekahvista niin mikä ettei.
Aikoinaan rupattelin Berliinin munkeista ja siitähän nousi mahdoton äläkkä.
Helppohan sieltä maaseudulta on nostaa ongelmia esille, kun ei itse tarvitse olla asian kanssa missään tekemisissä.
Päivitellään ja voivotellaan kahviporukassa tai nettipalstoilla, Siihen se sitten jää.
Sitten on jo aika lähteä kotiin. Työaikansa voisi käyttää viisaamminkin.

Eikö Echo itse ole tämän palstan pahin canceloija? Tuskin olen yksin mielipiteeni kanssa.
Jos haluaa kirjoittaa Beliinin matkastaan ja lattekahvista niin mikä ettei.
Aikoinaan rupattelin Berliinin munkeista ja siitähän nousi mahdoton äläkkä.
Helppohan sieltä maaseudulta on nostaa ongelmia esille, kun ei itse tarvitse olla asian kanssa missään tekemisissä.
Päivitellään ja voivotellaan kahviporukassa tai nettipalstoilla, Siihen se sitten jää.
Sitten on jo aika lähteä kotiin. Työaikansa voisi käyttää viisaamminkin.
Kirjoittakoon kuka tahansa reissuistaan mitä tahansa. Tosin Tarinatäti (en tiedä oletko hän) nyt jorisee tekemisiään ketjuissa joissa ei ne kuulumiset liity mitenkään aiheeseen - mutta olen luovuttanut. Ei hän koskaan opi palstaetikettiä "kirjoita lyhyesti ja vain asiaa/aiheesta."

Mutta sen takia ärähdin, että palstapersujen juttuja ei passaa aliarvioida. Ok, junnaavat usein, kärjistävät usein, ajattelevat ankeasti, mutta heillä on oikeasti usein totuutta puheissaan. Vanhoja, kuolemattomia lainalaisuuksia jotka wokettajat on unohtamassa.

Woke- naiset eivät ole läheskään aina oikeassa. Sen olen huomannut. Ja menevät liikaa tunteella.

Suvaitsevaisuus on positiivinen asia ja suvakiksi sanominen siten kehumista.
Ehkä kyse on enemmän siitä että toiset ovat valmiita hyväksymään suomalaisen yhteiskunnan muuttumisen täysin erilaiseksi, toiset taas ei ja siitä syntyy näkemyseroja. Ja ns suvakit ei ole suvaitsevaisia niitä kohtaan jotka ei halua muutosta. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, en sinänsä vastusta mamuja mutta nyt niitä on ihan liikaa jo, ja lisää tulee ja halutaan monien taholta.

• Tykkää
Reactions: Echo
Ehkä kyse on enemmän siitä että toiset ovat valmiita hyväksymään suomalaisen yhteiskunnan muuttumisen täysin erilaiseksi, toiset taas ei ja siitä syntyy näkemyseroja. Ja ns suvakit ei ole suvaitsevaisia niitä kohtaan jotka ei halua muutosta. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, en sinänsä vastusta mamuja mutta nyt niitä on ihan liikaa jo, ja lisää tulee ja halutaan monien taholta.
(y)

Uusimmat

Yhteistyössä