pehmein tapa itsemurhaan?

30.04.2022
11
0
1
25
Joo.
Nyt ihan alkuun haluan sanoa, että en halua ”älä tee sitä” -tyyppisiä viestejä. Teen jos teen, en tee jos en tee. Siihen ei auta ammattilaiset eikä epäammattilaiset, minun valintahan se on. Ja vain minä itse siihen voin vaikuttaa, muiden sanat ei mielentilaani muuta.

Kysymys siis kuuluu, miten teen itsemurhan mahdollisimman pehmeästi? Niin, että kuolisin kivuttomasti ja siististi, eikä kellekkään jäisi mitään traumoja. Siis käytännössä olisi kiva, että minut löydettäisiin kuolleena huoneestani yön jälkeen tms. Yöpöydän laatikkoon oon jo keräillyt muutamia lääkkeitä, 500mg napormetiniä, buranaa ja panadolia. En muista kuinka vahvoja ja kuinka paljon, mutta olen pikkuhiljaa niitä tallettanut niin ei kukaan ihmettelle, mihin hävisi kasa lääkkeitä. Ja (varmaan vanhentuneita) somacejakin pitäisi löytyä. Kuinka varma kuolema, jos näitä vetäisi yhdessä? Buranaa ja panadolia ei ole niin paljoa mutta muita on muistaakseni melkein koko paketit tallessa.

Täytän reilun viikon päästä 15. Mulla on mun nimiin rekisteröity koira, voinko testamentata sen jollekkin? En todellakaan halua sen jäävän tänne. En iki maailmassa. Sitten minulla on myös kaksi kissaa, mutta niitä ei ole kirjattu mihinkään. Voiko nekin testamentata? Miten voi edes testamentata? Tai jotain varmoja tapoja miten saan ne varmasti pois täältä kuoleman jälkeen. Lopettaa en haluaisi, koirakin on vasta 8kk ja todella rakas ja ansaitsee onnellisen elämän. Kissat 3 ja 5v, terveitä kyllä mutta haluaisin että ne pysyy yhdessä & kumpikaan ei oikeen pidä ihmisistä muuta kun minusta niin en usko että kovin moni haluaisi niitä ottaa, vaikka tosi ihania ja rakkaita onkin. Ja vanhempi todella stressialtis ja stressaantuneena alkaa ärtsyksi. Niitäkään ennhaluaisi lopettaa, mutta jos ainoa mahis niin ehkä voisin. Voiko ne testamentata lopetettaviksi? En itse ainakaan pysty niitä viedä, en pääse eläinlääkäriin mitenkään ja muutenkin voiko 15 vuotias viedä kahta tervettä kissaa viimeiselle piikille yksin?

kavereita ei tunnu kiinnostavan. Sisaruksia nyt ei ole koskaan kiinnostanut, paitsi ehkä isoveljeä mutta sekin on jo (ei kyllä henkisesti lol) aikuinen, intissä ja sillä on eri äiti ja muutenkin oma elämä niin ei sen elämään hirveesti vaikuttais. Äiti vihaa mua ei puhu mulle ja kertoo joka päivä kuinka huono lemmikinomistaja oon vaikka teen kaikkeni ja huolehdin oikeasti ainakin omasta mielestä hyvin. Ja äiti nyt on muutenkin tollanen että se varmaan olis vain ilonen kun ”vahingossa” kuolisin pois. Iskä esittää mun ”kaveria” ja että ymmärtää mutta oikeasti eilenkin vaan puhui musta paskaa äidin kanssa ja on mun selän takana suunnitellut koiran myymistä. Ja teenpä nyt selväksi että tuo koira on ainoa syy miksi oon enää täällä. Jos tota ei olisi niin olisin vähintäänkin hommannut itseni johkin laitokseen tmv asumaan täältä helvetin keskeltä tai sitten jo tappanut itseni.
mutta nyt en oikeasti jaksa enää. Jo toista vuotta odottelen että josko elämä antaisi armoa ja asiat järjestyisi mutta mitään ei tapahdu. Eikä täällä saa ajatuksillekkaan edes apua, koulukuraattorin ajat on ihan täynnä ja senyt muutenkin vain kuuleman mukaan on laverrellut kaiken maailman sossuille ja vanhemmille yksityisasioita vaikka ei saisi. Viiltelin joskus viimetalvena mutta lopetin keväällä koska pelkäsin niin paljon että jään kiinni. Yhä tekisi kovaa mieli mutta oon nyt melkein 10kk pysynyt puhtaana ja arvet alkaavihdoin olla melkein huomaamattomia niin enoo vielä retkahtanut takaisin. Eikä se pysyvästi mitään auta helpottaa hetkeksi vain.

no joo sellasta paskaa tähän väliin anteeks jos jaksoit lukea koko jutun. Alkuperäinen kysymyshän oli että mikä on pehmein tapa itsemurhaan ja lisäkysymyksenä voinko testamentata eläimet johonkin.

Voi rakas pieni ❤ Kirjoituksesi nosti kyyneleet silmiini. Minulla on liki sinun ikäiset lapset ja ajatus siitä, että he voisivat yhtä pahoin kuin sinä nyt, musertaa sydäntäni. Tiedän, että heillä on välillä vaikeaa ja raskasta koulunkin takia, kotonakin on ollut ongelmia, koska meidän vanhempien suhde ei ole kovin rakastava, valitettavasti. Yritän koko ajan seurata heidän mielenliikkeitään, mutta koskaan ei voi olla aivan varma, mitä siellä syvällä sisimmässä on.. Sinunkaan vanhempasi eivät välttämättä tiedä.

Nurinkurista on se, että samalla, kun syvästi rakastan lapsiani ja heistä huolehdin parhaan kykyni mukaan, olen itse harkinnut elämäni päättämistä, viimeksi pari viikkoa sitten, kun lasten isä oli minulle antanut ankaraa palautetta, osin ihan syystäkin. Koin itseni arvottomaksi ja oli tunne siitä, ettei kukaan völitä.

Pysähdyin ja ajattelin heitä, lapsiani ja kaikkia muitakin. En voinut sitä tehdä. Elämä voitti. Tälläkin kertaa.

Minulla muistaakseni ensimmäinen ajatus itsetuhoisuudesta tuli noin parikymppisenä. Nyt olen jo keski-ikäinen. Elämä on antanut enemmän kuin on ottanut. Terapiassakin kävin vuosia sitten. Ehkä uusinta olisi tarpeen.

En sano sinulle, että älä tee sitä, koska sinun täytyy asiat itse köydä läpi ja kyllä, hakea apua. Näin ollen en voi antaa vastausta kysymykseesi, koska totta puhuen en itsekään tiedä, miten se elämän voisi varmimmun päättää itse. Parempi olla kokeilematta. Lääkecocktaililla päätyisit luultavammin vatsahuuhteluun.

Olet arvokas, vaikka juuri nyt silta ei tuntuisi ❤ Halaus sinulle, pikkuinen 💕

On murkkuikäinen ja kaikki elämä on on tai off ja mitään muuta ei ole.
On murkkuikäinen ja kaikki elämä on on tai off ja mitään muuta ei ole.

ja täntakia tuli mietittyä kahteen kertaan, laittaakko ikää tuonne vai ei: Koska murrosikä oikeuttaa sen, että elämä saa potkia perseelle ihan kuinka tahtoo. Kaikkien ongelmien takana ei aina ole se ikä, muistappa säkin se. 😙

Voi rakas pieni Kirjoituksesi nosti kyyneleet silmiini. Minulla on liki sinun ikäiset lapset ja ajatus siitä, että he voisivat yhtä pahoin kuin sinä nyt, musertaa sydäntäni. Tiedän, että heillä on välillä vaikeaa ja raskasta koulunkin takia, kotonakin on ollut ongelmia, koska meidän vanhempien suhde ei ole kovin rakastava, valitettavasti. Yritän koko ajan seurata heidän mielenliikkeitään, mutta koskaan ei voi olla aivan varma, mitä siellä syvällä sisimmässä on.. Sinunkaan vanhempasi eivät välttämättä tiedä.

Nurinkurista on se, että samalla, kun syvästi rakastan lapsiani ja heistä huolehdin parhaan kykyni mukaan, olen itse harkinnut elämäni päättämistä, viimeksi pari viikkoa sitten, kun lasten isä oli minulle antanut ankaraa palautetta, osin ihan syystäkin. Koin itseni arvottomaksi ja oli tunne siitä, ettei kukaan völitä.

Pysähdyin ja ajattelin heitä, lapsiani ja kaikkia muitakin. En voinut sitä tehdä. Elämä voitti. Tälläkin kertaa.

Minulla muistaakseni ensimmäinen ajatus itsetuhoisuudesta tuli noin parikymppisenä. Nyt olen jo keski-ikäinen. Elämä on antanut enemmän kuin on ottanut. Terapiassakin kävin vuosia sitten. Ehkä uusinta olisi tarpeen.

En sano sinulle, että älä tee sitä, koska sinun täytyy asiat itse köydä läpi ja kyllä, hakea apua. Näin ollen en voi antaa vastausta kysymykseesi, koska totta puhuen en itsekään tiedä, miten se elämän voisi varmimmun päättää itse. Parempi olla kokeilematta. Lääkecocktaililla päätyisit luultavammin vatsahuuhteluun.

Olet arvokas, vaikka juuri nyt silta ei tuntuisi Halaus sinulle, pikkuinen
ihana ❤️
just nyt en saa ajatuksia kasaan niin että mitään järkevää saisin vastattua, mutta kiitos !!

Vaikuttaisi siltä, että äidilläsi on ongelmaa päänupissa, jos hän ei puhu kanssasi ja uhkailee koiran pois viennillä. Isäsi ei taida myöskään ihan ymmärtää asian tärkeyttä sinulle.

Entä jos nyt kuitenkin puhuisit vaikka opelle, niin kyllä pääset psykologin juttusille samantien. Ei se puhuminen nyt haittaakaan, päädyt sitten mihin tahansa päätökseen.

Tai puhu vaikka veljellesi, kun hän on intistä lomilla. Uskon, että kyllä moni jäisi sinua kaipaamaan, vaikkei se itsestä silti tuntuisi.

ihana
just nyt en saa ajatuksia kasaan niin että mitään järkevää saisin vastattua, mutta kiitos !!

😘💞

Kirjoitat muuten ikäseksesi todella kypsästi. Sinulla on paljon kykyjä jäsentää ajatuksiasi ja ilmaista itseäsi

On vaikeaa olla väärin ymmärretty tai ettei ylipäänsä saa ymmärrystä. Ota tuo ilmaisutaitosi omaksi voimaksesi. Kiirjoita, pura tunteitasi, kuten nyt teet. Kirjoita itsellesi ja sitten kenties muille.

Olet jo nyt rohkea, kun kerrot kipeistä asioista. Se on voimavarasi.

Kukaan ei ole niin viisas kuin 15-vuotias, kukaan ei rakasta/vihaa yhtä voimakkaasti kuin 15-vuotias eikä kenelläkään ole asiat niin huonosti kuin 15-vuotiaalla. Koskaan se ei 15-vuotiaan mielestä ole iästä kiinni.
Kaikkihan me olemme tuon maagisen iän eläneet.
Ja -kas kummaa- kaikki siitä selvinneet, muutaman vuoden kuluttua jo naureskelleet 15-vuotiaalle itsellemme.

Suomessa on lukematon määrä tahoja, joilta pyytää apua. Tai edes mielipidettä aikuisilta ihmisiltä - aikuisilta, joiden aivot ovat kehittyneet jo ihan fyysisiltä rajoiltaan ja joilla on elämänkokemusta, tietoa ja osaamista auttaa. MItäpä jos osoittaisit vaikka sitten vain itsellesi kypsyytesi päättää isoista asioista ja ottaisit yhteyttä näihin tahoihin; kouluterveydenhoitaja, koulupsykologi, lastensuojelujärjestöt, SPR, kirkko, auttavat puhelimet...

Älä nyt kuitenkaan niitä lääkkeitä ota. Mitä todennäköisimmin saat vain vakavan maksan ja munuaisten vajaatoiminnan ja siihen kaupan päälle aivovaurion.

Vaikuttaisi siltä, että äidilläsi on ongelmaa päänupissa, jos hän ei puhu kanssasi ja uhkailee koiran pois viennillä. Isäsi ei taida myöskään ihan ymmärtää asian tärkeyttä sinulle.

Entä jos nyt kuitenkin puhuisit vaikka opelle, niin kyllä pääset psykologin juttusille samantien. Ei se puhuminen nyt haittaakaan, päädyt sitten mihin tahansa päätökseen.

Tai puhu vaikka veljellesi, kun hän on intistä lomilla. Uskon, että kyllä moni jäisi sinua kaipaamaan, vaikkei se itsestä silti tuntuisi.

Äidin päänuppi nyt on tainnut aina olla vähän ongelmallinen, seura tekee kaltaisekseen ja sitärataa.

Koulun opettajat nyt on vähän vähä-älyisiä. Tai ehkä ei ihan kaikki, mutta ainakin mun luokanvalvoja, jonka tehtävähän se olisi tälläiset hoitaa. Mutta eipä opettajat huomaa näihin puuttua, kerran kouluarvosanat kuitenkin ihan hyvät. Tai, oli. Ei enää, mutta luokanohjaaja on ollut melkein koko lukuvuoden lomalla eikä oo huomannut mitään. 😅 itse en osaa moisesta keskustelua aloittaa, ja toisaalta, se on nähty että jos tuolle jotain sanoo niin ensimmäisenä lähtee viestiä vanhemmille.

Veljeä en viitsi rasittaa näillä jutuilla. Sillä on oma elämä ja sielä kaikkea muuta, varmaan parempi että sen mielikuva musta pysyy samana kuin ennen, eikä muutu miksikään edgy-teiniksi …

mutta jos vaan jaksan, niin yritän. Kuten sanoit, ei siitä puhumisesta varmaan haittaakaan ole. Yritän nyt sitten vaikka noiden eläinten tähden, nehän kun tässä ei ole mitään pahaa tehnyt.

sori, vastasin vierailijana. No näät sen vastauksen nyt kumminkin

[/QUOTE]
Kirjoitat muuten ikäseksesi todella kypsästi. Sinulla on paljon kykyjä jäsentää ajatuksiasi ja ilmaista itseäsi

On vaikeaa olla väärin ymmärretty tai ettei ylipäänsä saa ymmärrystä. Ota tuo ilmaisutaitosi omaksi voimaksesi. Kiirjoita, pura tunteitasi, kuten nyt teet. Kirjoita itsellesi ja sitten kenties muille.

Olet jo nyt rohkea, kun kerrot kipeistä asioista. Se on voimavarasi.

kiitos.
kyllä tästä(kin) tuli parempi mieli ja vähän jaksamusta yrittää edes huomiseen. ❤

Kukaan ei ole niin viisas kuin 15-vuotias, kukaan ei rakasta/vihaa yhtä voimakkaasti kuin 15-vuotias eikä kenelläkään ole asiat niin huonosti kuin 15-vuotiaalla. Koskaan se ei 15-vuotiaan mielestä ole iästä kiinni.
Kaikkihan me olemme tuon maagisen iän eläneet.
Ja -kas kummaa- kaikki siitä selvinneet, muutaman vuoden kuluttua jo naureskelleet 15-vuotiaalle itsellemme.

Suomessa on lukematon määrä tahoja, joilta pyytää apua. Tai edes mielipidettä aikuisilta ihmisiltä - aikuisilta, joiden aivot ovat kehittyneet jo ihan fyysisiltä rajoiltaan ja joilla on elämänkokemusta, tietoa ja osaamista auttaa. MItäpä jos osoittaisit vaikka sitten vain itsellesi kypsyytesi päättää isoista asioista ja ottaisit yhteyttä näihin tahoihin; kouluterveydenhoitaja, koulupsykologi, lastensuojelujärjestöt, SPR, kirkko, auttavat puhelimet...

Älä nyt kuitenkaan niitä lääkkeitä ota. Mitä todennäköisimmin saat vain vakavan maksan ja munuaisten vajaatoiminnan ja siihen kaupan päälle aivovaurion.

Yhteyttä oon ottanut kaikkialle mihin oon uskaltanut. Viimeksi puhuin kouluterveydenhoitajalle ihan suoraan miltä tuntuu, kun oli terveystarkastus. Tunteet kuulemma johtui iästä, kun mieli on ailahteleva ja sitärataa. Että kaippa siinä onkin oikeus vähän hiillostua, kun nykyään tosiaan itsetuhoisuuskin kuuluu tähän ikään.

Ja en lääkkeisiin koske ennenkö varmasti vievät hengen mennessään. Siksi tässä kysynkin, että millä sitä varmasti kupsahtaisi. Sittenpä vasta haluaisikin syödä lääkkeitä, kun juuri jonkun maksavaurion saisi. Eikä suomessa vissiin ole tämä itsemurayrityksen tehneiden ihmisten hoito kovin hääppöistä. Kotiin vaan mielialalääkkeiden kanssa ja sitä rataa. 👍🙃

Ainiin. Ja tosiaan olen vielä muutaman päivän 14-vuotias, kuten mainittu.

Minkälaista elämää haluaisit nyt viettää? Mikä tuntuisi hyvältä? Mitä tarvitset?

On hyvä, että sinulla on eläimet tärkeitä ja mm eläinten takia sinun pitää jaksaa.
Ethän halua jättää koiraasi yksin.

Varasiko kouluterveydenhoitaja kontrolliaikaa/keskusteluaikaa sinulle itselleen tai ehdottiko jotain muuta jatkohoitojuttuja?
Jos ei varannut, mene uudelleen ja kerro tunteistasi. Jos kouluterveydenhoitajan kanssa ei oikein kemiat toimi, tilaa aika terveysasemalle.

Kannattaa odottaa vielä, 16-vuotiaana voit jo muuttaa omillesi esim opiskelun yhteydessä. Ehkä on vielä joku taho josta et ole apua hakenut? Lastensuojelu? Toinen vaihtoehto on mennä päivystykseen ja kertoa lääkärille että haudot itsemurhaa, saat varmasti apua eikä tarvitse odottaa koulukuraattoreita

Kovasti haluaisin tukea sinua ❤️ mutta netin kautta se on vaikeaa. Olet varmasti tosi tärkeä ihminen monelle, koiralle ja kissoille tottakai, mutta varmasti myös äidille, isälle ja veljellesi, vaikka he eivät osaa sitä näyttää. Onkohan heillä niin paljon omia ongelmia että eivät ehdi oikein huomata sinua. Mutta uskon että sinulla on edessäsi vielä paljon ihania asioita jos jaksat vielä yrittää. Muutaman vuoden päästä tilanne on varmasti ihan toinen ja asiat voivat näyttää tosi paljon paremmilta. Tai tilanne ja olo voi olla parempi vaikka jo parin viikon päästä, elämässä voi tapahtua niin monia erilaisia asioita. Kirjoitat kypsästi ja uskon että sinulla on myös paljon annettavaa muille ja maailmalle. Mutta ensin on tärkeää että sinä itse voisit hyvin.

Tilanteesi tuntuu tutulta, mieheni harkitsi muutama vuosi sitten vakavasti itsemurhaa. Hän kuitenkin jatkoi elämää, masennuksesta toipuminen vei aikaa mutta nyt hönellä on asiat hyvin ja sekä hän että läheiset ovat onnellisia siitä että hän on vielä täällä. Pahimmassa vaiheessa hän kävi keskellä yötä päivystyksessä kertomassa miten paha olo hänellä oli, päivystyksestäkin saa apua eikä tarvitse jonottaa viikkoja. Päivällä voi mennä terveyskeskukseen, varmasti ottavat sinut vastaan jos kerrot kuten täällä millainen olo sinulla on.

En osaa vastata kysymykseesi mutta halusin kuitenkin vastata ja toivon sinulle kaikkea hyvää ja ymmärtäviä ihmisiä ympärillesi ❤️

Minkälaista elämää haluaisit nyt viettää? Mikä tuntuisi hyvältä? Mitä tarvitset?

On hyvä, että sinulla on eläimet tärkeitä ja mm eläinten takia sinun pitää jaksaa.
Ethän halua jättää koiraasi yksin.

Varasiko kouluterveydenhoitaja kontrolliaikaa/keskusteluaikaa sinulle itselleen tai ehdottiko jotain muuta jatkohoitojuttuja?
Jos ei varannut, mene uudelleen ja kerro tunteistasi. Jos kouluterveydenhoitajan kanssa ei oikein kemiat toimi, tilaa aika terveysasemalle.

Haluaisin elää sellaista ”ihan tavallista” elämää. Käydä koulua, olla kavereiden kanssa, lenkittää koiraa ja rapsutella kissoja, käydä harrastuksissa.. Joskus ehkä haaveilin jostain erikoisesta elämästä jossain muualla, mutta juuri nyt kaikki tavallinen ja kiva riittäisi. Haluaisin myös opiskella, mutta jokin (epädiagnosoitu) keskittymisvaikeuskin multa varmaan löytyy. Ei vaan onnistu, ei sitten millään. Haaveena oli (ja on, mutta arvosanat vain laskee) päästä lääkikseen ja joskus valmistua eläinlääkäriksi. On ihan hirveää ollut katsoa lähipiirin aikuisia, jotka on työttömiä tai ”jumissa” jossain työssä, josta ei yhtään pidä. Olikin kivaa, kun oli tietty visio ja unelma-ammatti, mihin tähtäsi. Nyt vain pelkään, etten riitäkkään siihen ja ajatus epäonnistumisesta ahdistaa.

Terkkari sanoi, että varaa aika koulukuraattorille jos siltä tuntuu. No, koskaan en varannut. Vieläkin olen miettinyt sitä, mutta en ole uskaltanut tai saanut vaan aikaseksi.
oon vain kai odottanut, että joku muu huomaa, kuinka paha olo mulla on. Mutta ei kai ne nyt mitään huomaa, kun kellekkään en uskalla kertoa. Siksi nytkin oon anonyyminä jossain netin palstalla. Kai mä pelkään, että ihmisten kuva musta muuttuu. Tai että ne alkaa kohdella mua eri tavalla, jos saa tietää.

Kannattaa odottaa vielä, 16-vuotiaana voit jo muuttaa omillesi esim opiskelun yhteydessä. Ehkä on vielä joku taho josta et ole apua hakenut? Lastensuojelu? Toinen vaihtoehto on mennä päivystykseen ja kertoa lääkärille että haudot itsemurhaa, saat varmasti apua eikä tarvitse odottaa koulukuraattoreita

sitä olen odottanutkin kun kuuta nousevaa. Se muutto olis oikea unelmien täyttymys. Sen lisäksi että itsellä olisi parempi olla, niin myös eläimillä. Ja lemmikkien hyvä olo vie itseltä pahan mielen hetkeksi pois.
Yhdessä kohtaa etsin jo asuntoja tästä läheltä, niin, ettei koulua tarvisi vaihtaa. Ei täältä kuitenkaan mitään löytynyt, joten jätin sen ajatuksen taka-alalle.
Kun musta vaan tuntuu, etten jaksa enää odottaa. Ja sitten jossain kohtaa vaan päässä poksahtaa ja yritän sitö itsemurhaa. En mä oikeasti halua kuolla, haluan vaan pois täältä. Mutta kun en pääse mihinkään. Ja toisaalta taas kaikki olis vaan helpompaa, kun mitään ei enää olis.

Kovasti haluaisin tukea sinua mutta netin kautta se on vaikeaa. Olet varmasti tosi tärkeä ihminen monelle, koiralle ja kissoille tottakai, mutta varmasti myös äidille, isälle ja veljellesi, vaikka he eivät osaa sitä näyttää. Onkohan heillä niin paljon omia ongelmia että eivät ehdi oikein huomata sinua. Mutta uskon että sinulla on edessäsi vielä paljon ihania asioita jos jaksat vielä yrittää. Muutaman vuoden päästä tilanne on varmasti ihan toinen ja asiat voivat näyttää tosi paljon paremmilta. Tai tilanne ja olo voi olla parempi vaikka jo parin viikon päästä, elämässä voi tapahtua niin monia erilaisia asioita. Kirjoitat kypsästi ja uskon että sinulla on myös paljon annettavaa muille ja maailmalle. Mutta ensin on tärkeää että sinä itse voisit hyvin.

Tilanteesi tuntuu tutulta, mieheni harkitsi muutama vuosi sitten vakavasti itsemurhaa. Hän kuitenkin jatkoi elämää, masennuksesta toipuminen vei aikaa mutta nyt hönellä on asiat hyvin ja sekä hän että läheiset ovat onnellisia siitä että hän on vielä täällä. Pahimmassa vaiheessa hän kävi keskellä yötä päivystyksessä kertomassa miten paha olo hänellä oli, päivystyksestäkin saa apua eikä tarvitse jonottaa viikkoja. Päivällä voi mennä terveyskeskukseen, varmasti ottavat sinut vastaan jos kerrot kuten täällä millainen olo sinulla on.

En osaa vastata kysymykseesi mutta halusin kuitenkin vastata ja toivon sinulle kaikkea hyvää ja ymmärtäviä ihmisiä ympärillesi
Taas niin monta ajatusta, ettei saa mitään järkevää koottua kasaan. Tämän viestin jälkeen on hyvä mennä nukkumaan ja paeta todellisuutta hetkeksi. kiitos, tuli kevyt olo ❤️

kiitos.
kyllä tästä(kin) tuli parempi mieli ja vähän jaksamusta yrittää edes huomiseen.
[/QUOTE]

Mä muuten itkin murheiitani tuossa iässö juuri mun kissoille, naaras oli niin huolehtivainen, näki sen silmistä ikään kuin olisi ymmärtänyt ❤

Voimia uuteen päivään ja puhu/kirjoita jollekin, jotta saisit apua. Kyllä se veljesikin varmasti haluaisi tietää.

kiitos.
kyllä tästä(kin) tuli parempi mieli ja vähän jaksamusta yrittää edes huomiseen.

[/QUOTE]
Mä muuten itkin murheiitani tuossa iässö juuri mun kissoille, naaras oli niin huolehtivainen, näki sen silmistä ikään kuin olisi ymmärtänyt

Voimia uuteen päivään ja puhu/kirjoita jollekin, jotta saisit apua. Kyllä se veljesikin varmasti haluaisi tietää.
[/QUOTE]

Vanhempi kissa on ainakin suuri apu. Milo on ollut kaikissa karkkipussia suuremmissa ongelmissa aina tukena. se ei ehkä ymmärrä ongelmaa, mutta se ymmärtää että sellainen on. ja sitten se käpertyy kerälle vierelle, ja katsoo silmiin. että ei mitään hätää. ❤‍🩹

Haluaisin elää sellaista ”ihan tavallista” elämää. Käydä koulua, olla kavereiden kanssa, lenkittää koiraa ja rapsutella kissoja, käydä harrastuksissa.. Joskus ehkä haaveilin jostain erikoisesta elämästä jossain muualla, mutta juuri nyt kaikki tavallinen ja kiva riittäisi. Haluaisin myös opiskella, mutta jokin (epädiagnosoitu) keskittymisvaikeuskin multa varmaan löytyy. Ei vaan onnistu, ei sitten millään. Haaveena oli (ja on, mutta arvosanat vain laskee) päästä lääkikseen ja joskus valmistua eläinlääkäriksi. On ihan hirveää ollut katsoa lähipiirin aikuisia, jotka on työttömiä tai ”jumissa” jossain työssä, josta ei yhtään pidä. Olikin kivaa, kun oli tietty visio ja unelma-ammatti, mihin tähtäsi. Nyt vain pelkään, etten riitäkkään siihen ja ajatus epäonnistumisesta ahdistaa.

Terkkari sanoi, että varaa aika koulukuraattorille jos siltä tuntuu. No, koskaan en varannut. Vieläkin olen miettinyt sitä, mutta en ole uskaltanut tai saanut vaan aikaseksi.
oon vain kai odottanut, että joku muu huomaa, kuinka paha olo mulla on. Mutta ei kai ne nyt mitään huomaa, kun kellekkään en uskalla kertoa. Siksi nytkin oon anonyyminä jossain netin palstalla. Kai mä pelkään, että ihmisten kuva musta muuttuu. Tai että ne alkaa kohdella mua eri tavalla, jos saa tietää.

Huomaatko kuinka paljon sinulla on erilaisia unelmia, joita voit toteuttaa?
Niiden ei pidäkään olla ketään muita varten vaan sinun omiasi. Sinun ei tarvitse jäädä jumiin kuten lähipiirisi vaan rohkeasti tavoittelet sitä missä ammatissa näet itsesi esim. eläinten kanssa.
Kaikki pelkäävät epäonnistumista ja niitähän elämään riittää, mutta pääset niistä ylitse koska luotat siihen on omaan vaistoosi mikä tekee sinusta onnellisemman. Ei niihin tavoitteisiin päästä suoraan vaan usein sellaisten pienten mutkien kautta.

Varaa aika koulukuraattorille, käy ainakin kerran. Et todellakaan ole ainoa joka käy hänen luonaan. Ei sitä tarvitse kenellekään kertoa.

Ja tältä palstalta löytyy kuten näet monta hyvää tsemppaajaan, joten voit varmaan täälläkin kirjoitella kun on voimakkain ahdistus päällä. Suosittelen kuitenkin kasvokkain keskustelua myös kuraattorin kanssa.
Ps: olen aina ihmetellyt miksi on niin ruma ammattinimike...kuraattori.. voisi olla parempikin mielestäni , nuorten tukija/terapeutti tms.

Mä muuten itkin murheiitani tuossa iässö juuri mun kissoille, naaras oli niin huolehtivainen, näki sen silmistä ikään kuin olisi ymmärtänyt

[/QUOTE]

Vanhempi kissa on ainakin suuri apu. Milo on ollut kaikissa karkkipussia suuremmissa ongelmissa aina tukena. se ei ehkä ymmärrä ongelmaa, mutta se ymmärtää että sellainen on. ja sitten se käpertyy kerälle vierelle, ja katsoo silmiin. että ei mitään hätää. ‍🩹
[/QUOTE]