Eläminen kallistuu entisestään: yhtiövastikkeet, sähkö, ruoka ja liikkuminen kallistuu isosti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy vain kiristää vyötä. ”Elämä on” sanottiin takavuosien operaattorimainoksessa.
Elämä kannattaa yksinkertaistaa. Karsimalla turhat menot rahat riittävät.
Minulle tuli lovi kukkaroon viikko sitten yksityisen lääkärikäynnistä.
Vaikea kirjoittaa tälle palstalle häntäkärpäsen takia. Hän jaksaa irvailla kirjoitustyyliäni.

Täytyy vain kiristää vyötä. ”Elämä on” sanottiin takavuosien operaattorimainoksessa.
Vaikea kirjoittaa tälle palstalle häntäkärpäsen takia. Hän jaksaa irvailla kirjoitustyyliäni.

https://yle.fi/uutiset/3-5688225
miksi kävit?

Kuka mahtoi olla tuo yksityinen, jonka lääkärikäynnin kustansit?

Kärpäset ovat aika sympaattisia otuksia.
giphy.gif

Syksyllä sitten taas lähtee kallistumaan.
Moni asiantuntija on sanonut, että uusi ydinvoimala tasaa sähkön hintaa.
Nimimerkki mies otti turhaan itseensä viestistäni. Hän ei ole häntäkärpäseni.
Joku vierailija on, joka vaikuttaa kärsimättömältä lukijalta. Ehkä palstan ruotsin kielen vihaaja.
Olen maininnut kuumtelevani vain ruotsinkielistä radiota.

• Tykkää
Reactions: m1es
Joku vierailija on, joka vaikuttaa kärsimättömältä lukijalta. Ehkä palstan ruotsin kielen vihaaja.
Kaikkea ne asiantuntijat voivat sanoa, mutta vain aika näyttää miten siinä sitten käy.

Ei palstalla kukaan vihaa ruotsia, vaan kritiikki kohdistuu pakkoruotsin tarpeettomuuteen. Pakkoruotsin tilalle voisi ottaa vaikka maailmankieli ranskan.

Nyt olisi hyvä ottaa käyttöön persujen ehdotus kehitysavun rajusta leikkaamisesta, (en ole persu) ja jakaa se verohelpotuksina! Ajatelkaa hyvät ihmiset, Suomi jakaa rahaa jonka se on ottanut velaksi. Luulisi nyt ymmärtävän, että kehitysapua tarvitaan täälläkin.

Kaikkea ne asiantuntijat voivat sanoa, mutta vain aika näyttää miten siinä sitten käy.

Ei palstalla kukaan vihaa ruotsia, vaan kritiikki kohdistuu pakkoruotsin tarpeettomuuteen. Pakkoruotsin tilalle voisi ottaa vaikka maailmankieli ranskan.
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kuolema ja veronmaksu sanoi taannoin USA:n ex-presidentti Obama.
Juttusi antavat kuvan, että et arvosta pätkääkään ruotsin kieltä. Saman asian jankutus puuduttaa minua
ja monta muuta lukijaa.
Suomi on monikielinen maa. Saamelaiset ovat nykyään paljon julkisuudessa ja yrittävät säilyttää kulttuurinsa.
Erilaisuus on rikkautta. Samma på svenska.

Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kuolema ja veronmaksu sanoi taannoin USA:n ex-presidentti Obama.
Juttusi antavat kuvan, että et arvosta pätkääkään ruotsin kieltä. Saman asian jankutus puuduttaa minua
ja monta muuta lukijaa.
Suomi on monikielinen maa. Saamelaiset ovat nykyään paljon julkisuudessa ja yrittävät säilyttää kulttuurinsa.
Erilaisuus on rikkautta. Samma på svenska.
Usassa ei ole pakkoruåtsia, ei edes Obaman kaudella.

Erilaisuus ei ole rikkautta yksikielisellä Ahvenanmaalla.

Nyt olisi hyvä ottaa käyttöön persujen ehdotus kehitysavun rajusta leikkaamisesta, (en ole persu) ja jakaa se verohelpotuksina! Ajatelkaa hyvät ihmiset, Suomi jakaa rahaa jonka se on ottanut velaksi. Luulisi nyt ymmärtävän, että kehitysapua tarvitaan täälläkin.
Vuonna 2022 kehitysyhteistyöhön budjetoidut määrärahat – 1 275 miljoonaa euroa – vastaavat arvioiden mukaan 0,49 prosenttia Suomen bruttokansantulosta.

Mihin sinä tarvitset kehitysapua? Loppuiko pulla kaapista?

En minä itseeni ottanut enkä olettanut olevani häntäkärpänen. Olin vain hieman väsynyt, mikä saa n*ssimaan pilkkua ja leikittelemään kommenteilla.

Usassa ei ole pakkoruåtsia, ei edes Obaman kaudella.

Erilaisuus ei ole rikkautta yksikielisellä Ahvenanmaalla.
Pystytkö keskustelemaan edes itsesi kanssa edes yhdestä yksinkertaisesta asiasta?
Ahvenanmaalla asuu 30.000 henkilöä. Tv-jutuista päätellen moni osaa suomea.
Minä tarvitsen ruotsin kieltä yhtä paljon kuin suomea. Yhden Kaksplus av-jankkaajan takiako elämäni pitäisi muuttua kelvottomaksi?

Pystytkö keskustelemaan edes itsesi kanssa edes yhdestä yksinkertaisesta asiasta?
Ahvenanmaalla asuu 30.000 henkilöä. Tv-jutuista päätellen moni osaa suomea.
Minä tarvitsen ruotsin kieltä yhtä paljon kuin suomea. Yhden Kaksplus av-jankkaajan takiako elämäni pitäisi muuttua kelvottomaksi?
Ei kukaan kiellä sinua puhumasta ruåtsia, sen sijaan pakkoruåtsi on rahan ja ajan haaskuuta. Ymmärtänet eron?

Yhteistyössä