Alkuraskaus ja vuotoa, help

• Viestiketjun aloittaja vierailija huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
vierailija huolestunut
Nyt on siis rv8+4 kasassa. To-pe yönä heräsin yöllä pissalle ja lorahtikin huolella verta pönttöön. Toistui vielä kerran. Yhteensä jonkin verran alle desin varmaan vuosi kirkasta verta. Sen jälkeen kirkasta ei ole tullut, mutta tuhrutellut ruskeaa. Joinakin hetkinä sekin on kokonaan poissa, mutta useimmiten ruskeaa mönjää jää paperiin. Näytille pääsen vasta keskiviikko. Sanomattakin lienee selvää, etten pysty ajattelemaan mitään muuta kuin tätä. Haluaisin kuulla kokemuksia ja spekulointia, mitä voisi olla?

Aiemmin mulla ollut pari keskeytynyttä keskenmenoa, jotka eivät ole näin vuotaneet ollenkaan.

vierailija
Ootko sairastunut koronan tän raskauden aikana? Mulla kävi niin 8+1 vähän verta tuli pyyhkiessä, ja niin jatkui viikon viikon ajan, lähdittekin itseäni hematoomatarinoilla. 9+1 vuotoa tuli runsaasti ja sen mukana raskausmateriaali tulikin ulos kotona...

vierailija
Lisäys edelliseen että sairastuin tämän raskauden aikana koronan ja luulen että se on syypää keskenmenoon, kun aiemmin ei ollut keskenmenoja, mutta takana hyvin sujuneet raskaudet.

vierailija
Keskenmeno voi kyllä tulla, vaikka olisi aiemmin ollut onnistuneita raskauksia... En ole ainakaan mistään kuullut, että korona voisi aiheuttaa raskauden keskeytymisen. Oletettavasti tällaisesta uutisoitaisiin hyvin vahvasti.

Aloittajalle, kyseessä voi olla tosiaan hematooma tai istukasta peräisin oleva verenvuoto. Ihan viattomatkin alkuraskauden vuodot ovat aika tavallisia. Toivotaan, että tällaisesta olisi kyse! Tsemppiä!!

vierailija
Voi olla jotain viatonta tai sitten ei..ja tämä on vain totuus. Mistään ei voi tietää mistä on kyse, ennenkuin on ultralla tarkistettu. Epätietoisuus on tuskaa, tiedän kokemuksesta. Mulla ei alkuraskauden pieni tihruvuoto tiennyt mitään hyvää vaan kesken meni...Eikä ollut mitään kipujakaan, pelkkä pieni vuoto silloin tällöin,joka ensin neuvolan hoitajankin mielestä vaikutti harmittomalta.

vierailija
Mulla oli juuri viikko sitten sunnuntaina sama homma toki verenvuodon jälkeen tuli supistus kipuja ja kävin päivystyksessä. Sisätutkimuksella lääkäri totesi ”keskenmeno, kohdunsuu kiininäisen oloinen, mutta vuoto selkeästi kohdusta tullut” ohjeeksi ottaa tarv. Buranaa kipuihin ja uusi R-testi kuukauden päästö… viikkoja silloin siis n.10+3.. neuvolan kautta pääsin torstaina ultraan ja eipä ollut kesken mennyt vaan ilmeisesti hematooma vuotanut..

vierailijaL
En oo sairastanut koronaa piiiiitkään aikaan. En usko että mitenkään siihen liittyvää.

Hematoomaa toivon koko sydämestäni, mutta keskenmenoa pelkään. Mulla aiemmin keskeytyneitä keskenmenoja ja ne ei oo vuotanut ollenkaan, ihan pientä ruskeaa tuhrua about silloin kun on alkiot kuolleet. Tää on siihen verraten hyvin poikkeuksellista, kun alkoi isolla holahduksella ja siitä hiipunut.

Kiitos tsempeistä!

Kamalaa, onneksi eivät ehtineet tehdä mitään, kun ei ollutkaan mennyt kesken! :eek:

vierailija
Nyt on siis rv8+4 kasassa. To-pe yönä heräsin yöllä pissalle ja lorahtikin huolella verta pönttöön. Toistui vielä kerran. Yhteensä jonkin verran alle desin varmaan vuosi kirkasta verta. Sen jälkeen kirkasta ei ole tullut, mutta tuhrutellut ruskeaa. Joinakin hetkinä sekin on kokonaan poissa, mutta useimmiten ruskeaa mönjää jää paperiin. Näytille pääsen vasta keskiviikko. Sanomattakin lienee selvää, etten pysty ajattelemaan mitään muuta kuin tätä. Haluaisin kuulla kokemuksia ja spekulointia, mitä voisi olla?

Aiemmin mulla ollut pari keskeytynyttä keskenmenoa, jotka eivät ole näin vuotaneet ollenkaan.
Voit ottaa neuvolaan yhteyttä ja kertoa verenvuodoista. Itse sain lähetteen ultraan kun oli 2 keskenmenoa taustalla ja epäilin kolmatta. Ultrassa näkyi kunnon syke ja nyt se syke on 4 kk ikäinen

vierailija
Voit ottaa neuvolaan yhteyttä ja kertoa verenvuodoista. Itse sain lähetteen ultraan kun oli 2 keskenmenoa taustalla ja epäilin kolmatta. Ultrassa näkyi kunnon syke ja nyt se syke on 4 kk ikäinen
Neuvola laittoikin lähetteen, se lähete on poikinjo perjantaina huomiselle ultra-ajan. Tuskastuttavan pitkä odotus ollut tässä... Nyt koen, että oireetkin on hiipuneet pikkuhiljaa. 😭

vierailija
Hei, noin rv 11 heräsin verilammikosta, verta oli todella paljon ja patja meni sen takia vaihtoon. Sairaalasta käskettiin vain odotella ultraa, mutta menin yksityiselle, jossa normaali syke ja kaikki kunnossa. Vuodon syy ei koskaan selvinnyt. Tuota ennen myös keskeytynyt keskenmeno, joka vuosi paljon vähemmän. Ultrassa selviää. Tsemppiä!

Yhteistyössä