Pitkäkestoinen kiinnittymisvuoto?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko kenelläkään ollut useampaa päivää kestänyttä kiinnittymisvuotoa? Siis jopa viikon kestävää.. ?

Oma tilanne, ihan alkuun en ole vielä tehnyt raskaustestiä, teen kun testit saapuu postista.
Olen dpo 9 asti vuodellut ruskeaa tuhruvuotoa, siteeseen tullut välillä pari tippaa, muuten tulee vaan pyyhkiessä ja erityisesti aamuisin sekä lenkillä käynnin jälkeen. Minulla oli melko kovaa vatsa- ja selkäkipua pari päivää, nyt helpottamaan päin mitä nyt välillä kouraisee ohimennen kovempaa. Nyt elellään dpo 14, eli vielä ei ole varsinaisesti myöhässä, mutta tälläistä näin pitkäaikaista tiputtelua ei ole ennen ollut. Lisäksi käytän myös Teroluteja kp 15-24, joten kuukautiset on aiemmin alkanut jo pari päivää niiden lopetuksesta. Nyt mennyt 6 päivää.

Turhaa panikointia kai tämä vielä on kun ei edes ole varmuutta mistä tämä johtuu. Mutta kun taustalla 2 keskenmenoa, niin laittaa pelottamaan niin paljon jos onkin raskaudesta kyse, vaikka vauva hyvin toivottu olisikin 😔
 
vierailija
Edit tuohon viimeiseen lauseeseen, pelkään siis jos kyseessä olisikin esim. kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna kun melko monessa keskustelussa osui silmään, että ne on paljon tuntunut aiheuttavan vuotoja alussa 😬
 
vierailija
Tästä tuli lähinnä mieleen, että menkat alkoi ja ovulaatio jäänyt tulematta terolutien takia.
Menkat voi olla niukat
Tämä kyllä voisi olla mahdollista 🤔 Ovisplussa tuli kp15 ja terolutit aloitin silloin myös.

Silloinkun Terot aloitin niin gyne vakuutteli ettei kyllä vaikuttaisi ovulaatioon, kun mulla ovulaatio vaihtelee siinä kp 13-17 hujakoilla muutenkin. Tästäkin on niin ristiriitaista tietoa 🤨

-Ap
 
Tämä kyllä voisi olla mahdollista Ovisplussa tuli kp15 ja terolutit aloitin silloin myös.

Silloinkun Terot aloitin niin gyne vakuutteli ettei kyllä vaikuttaisi ovulaatioon, kun mulla ovulaatio vaihtelee siinä kp 13-17 hujakoilla muutenkin. Tästäkin on niin ristiriitaista tietoa

-Ap
Tämä ei nyt ole mitään absoluuttista tietoa mutta voisi uskoa että liian aikaisin aloitettu keltarauhashormoni kertoisi keholle että ovis tuli jo vaikka onkin vasta tuloillaan. Itse odottaisin ovisplussasta 1-2vrk ennen terojen aloittamista. Täällä varmaan terojen käyttäjiä jotka osaa kertoa millaisia ohjeita ovat saaneet niihin.
 
vierailija
Itselläni ainakin terolut aiheutti enemmän hankaluuksia kuin ilman sitä. Gyne määräsi kpl 16 aloitettavan sen. No se ilmeisesti esti mun ovulaation koska ilmeisesti ovuloin myöhemmin. Lisäksi aiheutti kauheat raskaus oireet enkä ollut raskaana. Oli pahoinvointia, mielialan vaihtelut ja turvotusta ym. Kun lopetin terolutit niin raskaus alkoi heti seuraavasta kierrosta. Terolut määrättiin koska oli lyhyt kierto 24 pvä.
 
vierailija
Mulla oli tässä kierrossa viimeinen (ainakin toistaiseksi) terolut kuuri, aloitin 3kk kuurin keskenmenon jälkeen jotta kierto ei menisi niin pahasti sekaisin kun edellisen kkm jälkeen. Tämä oli nyt minun toinen 3kk kuuri, edellisestä kuurista tuo aiempi raskaus alkoikin vaikka keskeytyi sekin. Nyt pitkästä aikaa monen kuukauden jälkeen pitäisi alkaa ensimmäinen täysin luomukierto, jos nuo menkat vaa tulisivat..

Mutta joo tuskimpa tämä raskaudesta johtuu, ei siis niinkun mitään raskausoireita ja tuhruttelu yhä jatkuu 😔

-Ap
 
vierailija
Mulla oli tässä kierrossa viimeinen (ainakin toistaiseksi) terolut kuuri, aloitin 3kk kuurin keskenmenon jälkeen jotta kierto ei menisi niin pahasti sekaisin kun edellisen kkm jälkeen. Tämä oli nyt minun toinen 3kk kuuri, edellisestä kuurista tuo aiempi raskaus alkoikin vaikka keskeytyi sekin. Nyt pitkästä aikaa monen kuukauden jälkeen pitäisi alkaa ensimmäinen täysin luomukierto, jos nuo menkat vaa tulisivat..

Mutta joo tuskimpa tämä raskaudesta johtuu, ei siis niinkun mitään raskausoireita ja tuhruttelu yhä jatkuu

-Ap
Jos olet aloittanut terolutia heti keskenmenon jälkeen, voi tuo kertoa myös siitä. Usein on hyvä antaa elimistön toipua rauhassa ja sitten jos ei ole 3-6kk palautunut niin aloittaa sen terolutin.
 
vierailija
Jos olet aloittanut terolutia heti keskenmenon jälkeen, voi tuo kertoa myös siitä. Usein on hyvä antaa elimistön toipua rauhassa ja sitten jos ei ole 3-6kk palautunut niin aloittaa sen terolutin.
Joo jälkivuoto kesti 4 viikkoa, josta meni vajaa viikko että kuukautiset alkoi ja siitä kierrosta aloitin terolutit kp 15. Tätä ehdotti minun gyne ja kkm todennut kätilö, kun kerroin edellisen keskenmenon jälkeen alkaneista vuotohäiriöistä.
Nyt oli ideana, että saataisiin heti kierto normaaliksi jotta voidaan sitten alkaa miettimään mahdollisia jatkotoimenpiteitä.

Lasta siis yritetty kesästä 2020 ja tähän aikaan mahtunut nämä 2 keskeytynyttä keskenmenoa.
 
vierailija
Ajattelin palata tänne kertomaan jos joku joskus pohtii samoja asioita..
Tein eilen positiivisen raskaustestin! ❤

Pitkitin testin tekoa kun olin varma etten ole raskaana, vaikka pieniä oireita alkoi ilmaantua. Nyt sitten vappujuhlien takia testasin ja digitestistä pärähti Raskaana 3+ 😱

Ainoat oireet on oikeastaan palelu, väsymys, valkovuotoa tulee vähän enemmän ja älykellosta huomasin tässä viikolla, että syke on korkeampi. Vatsassa myös erikoisia tuntemuksia. Vähän huolestuttaa kun kuitenkin muuten on niin oireeton olo ja kun oli tuota tuhruvuotoa 😔

- Ap
 
  • Tykkää
Reactions: maloon ja Mimerkki
vierailija
Ajattelin palata tänne kertomaan jos joku joskus pohtii samoja asioita..
Tein eilen positiivisen raskaustestin!

Pitkitin testin tekoa kun olin varma etten ole raskaana, vaikka pieniä oireita alkoi ilmaantua. Nyt sitten vappujuhlien takia testasin ja digitestistä pärähti Raskaana 3+

Ainoat oireet on oikeastaan palelu, väsymys, valkovuotoa tulee vähän enemmän ja älykellosta huomasin tässä viikolla, että syke on korkeampi. Vatsassa myös erikoisia tuntemuksia. Vähän huolestuttaa kun kuitenkin muuten on niin oireeton olo ja kun oli tuota tuhruvuotoa

- Ap
olisipa kiva tietää päättyikö tämä tarina lopulta miten ❤
 

Yhteistyössä