Oma henki on minulle arvokkaampi kuin valtion koskemattomuus.

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Itse ymmärsin Mikon olevan kovin huolissaan hengissä pysymisestä. Enkö todellakaan saanut jutusta kuvaa, että hän osallistuisi millään tavalla maan puolustukseen.
Toki, Mikko ei ehkä näyttänyt testokylvyn saaneelta, joten ymmärrän hänen huolensa.

Sinällään pidän ärsyttävänä sitä, että ollaan valmiita ottamaan vastaan kaikki, mitä valtiosta saadaan irti, mutta kun sen itsenäisyyttä pitäisi puolustaa, todetaan että njäh, en mä viitsi.
Mua ei naisena kukaan pakota mihinkään, mutta jos olisin mies ja asevelvollinen, en vaan pystyisi tappamaan ketään.
En vaan voisi. Vaikka perheeni kuolisi ympäriltäni ja asuinalueeni tuhoutuisi. Lääkintämiehenä tai huoltojoukoissa voisin olla, ja siellä olisin motivoitunut.
Enkä tiedä, saako tappamiseen ketään pakottaa.

Toisaalta, tiedostan tässä ajattelussa olevan ongelmaa senkin takia, että pistäisin sit muut tekemään sen likaisen työn eli tappamaan?

Yks pieni ratkaisu olisi, että ampuis jalkaan tms. Mut se taas ois jo utopistinen ajatus täydessä sotatilanteessa.

• Haha
Reactions: m1es
Aika paha.

Jos lapset eivät olisi täälläiin tilannehan ois eri. Itse en kuolemaa pelkää mutta heidät haluan turvaan ja ois myös kiva olla vastaisuudessakin hengissä jotta olen olemassa kun tarvitsevat apua.

Mut loppupeleissä mä olen niin äkkiraivokas puolustamaan ettei siinä ole järjellä suuremmin sijaa. Yritä vaan vallata mun huuhkajametsäni ni murustan juomaveteesi '''''''sienenmuruja. Tai revin paljain käsin kunnes en enää tee mitään.

Sit ku ajetaan äärirajoille tai jo ylitetään raja voi vastassa olla mitä vaan. Sitä eivät osaa noi sotastretegit ilmeisesti huomioida.

vierailija
Aika paha.

Jos lapset eivät olisi täälläiin tilannehan ois eri. Itse en kuolemaa pelkää mutta heidät haluan turvaan ja ois myös kiva olla vastaisuudessakin hengissä jotta olen olemassa kun tarvitsevat apua.

Mut loppupeleissä mä olen niin äkkiraivokas puolustamaan ettei siinä ole järjellä suuremmin sijaa. Yritä vaan vallata mun huuhkajametsäni ni murustan juomaveteesi '''''''sienenmuruja. Tai revin paljain käsin kunnes en enää tee mitään.

Sit ku ajetaan äärirajoille tai jo ylitetään raja voi vastassa olla mitä vaan. Sitä eivät osaa noi sotastretegit ilmeisesti huomioida.
Toivotaan ettei maailmassa tulisi ilmastonmuutoksen seurauksena pulaa puhtaasta vedestä, ettei Usan kiinnostus maatamme kohtaan liiaksi kasvaisi.

vierailija
Mua ei naisena kukaan pakota mihinkään, mutta jos olisin mies ja asevelvollinen, en vaan pystyisi tappamaan ketään.
En vaan voisi. Vaikka perheeni kuolisi ympäriltäni ja asuinalueeni tuhoutuisi. Lääkintämiehenä tai huoltojoukoissa voisin olla, ja siellä olisin motivoitunut.

Toisaalta, tiedostan tässä ajattelussa olevan ongelmaa senkin takia, että pistäisin sit muut tekemään sen likaisen työn eli tappamaan?

Yks pieni ratkaisu olisi, että ampuis jalkaan tms. Mut se taas ois jo utopistinen ajatus täydessä sotatilanteessa.
Jumala antaa luvan tappaa vihollisia, koska viholliset eivät ole ihmisiä.

vierailija
Mutta Mikolle on varmaan koko elämänsä ajan koulussa opetettu, että isänmaallisuus on nationalismia ja nyt me elämme yhteisellä maapallolla ja vapaassa Euroopassa ilman rajoja.
Mikkohan on vain aikansa tuote.
Mikko todennäköisesti pitää monikulttuurisuudesta ja ajattelee globaalisti, että hädänalaisia on autettava ja noudattaa Eu johtoista pakolaispolitiikkaa jossa kaikki maahantulijat toivotetaan tervetulleiksi.
MIkko uskoo sisäministeri Ohisaloa siinä, että rajavartijoiden tehtävänä on auttaa maahantulijat sisään turvapaikkaprosessiin, joten Mikko vain on hieman edistyneemmin ajatteleva nuori mies kuin me juntit peräkylien isämmaalliset, jotka olemme valmiita ase kädessä puolustamaan omaa maatamme, vaikka jo toistakymmentä vuotta meille on yritetty opettaa useankin hallituksen taholta, me emme ole suomalaisia vaan Eurooppalaisia EU kansalaisia.
Pitäisikö tässä nyt alkaa ihailemaan jotai Odinin sotureita ja laittaa leijonakoru kaulaansa?
Sehän on niiiiiin junttia ja natsimeininkiä.
Natzipersujuntit taitavat kelvata tykinruoaksi, puolustamaan ma muja ja vihreää siirtymää...

vierailija
Mikko ei arvosta isovanhempiaan/heidän vanhempiaan jotka lienevät ikäluokkaa jotka kävivät sodan pariinkin kertaan läpi, jotta suomi saa olla itsenäinen?

Mikko ei myöskään arvosta sitä, että Suomi maksoi ainoana valtiona sotakorvaukset, nousi hyvinvointivaltioksi jne edellisten sukupolvien kovalla työllä?

Mikko ei myöskään näköjään rakasta äitiään, isoäitejään, siskojaan, tyttöystäväänsä/vaimoaan tai mahdollista tytärtään?

Tämä huomio siksi, että Mikolle tuntuu olevan se ja sama, että jos venäjä tulee Suomeen niin myös Mikon sukulaisnaisille käy kuten Berliinissä kävi naisille tyttö lapsille vanhuksiin puna-armeijan toimesta eli joukkor*iskauksia pidetään..

Mikko lienee se, joka pakenee ulkomaille tai ei tee mitään vaikka omaa äitiään tai ketä tahansa muuta lähiomaista naista pah*inpidellään - taisteleekohan Mikko miehisenä miehenä edes silloin?

Mikko ei myöskään selkeästi välitä, että jos venäjä tulee Suomeen niin suomea ei enää ole eikä tule = tämä koskettaa Mikon lisäksi myös koko hänen sukuaan ja lähipiiriään.

Sanoisinko, että Mikko on oman elämänsä "sankari" ja kaikkea muuta kuin mies = ehkä Mikolle tekisi hyvää kysellä äidiltään, siskoiltaan, isoäideiltääm/naisystävältä jne ovatko ylpeitä Mikosta?

Taidat antaa väärän todistuksen. Kuvittele tilanne, jossa tunkeutuja (rikollinen, vihollinen tms) olisi kodissasi ja ryhtyisi juuri pahoinpitelemään/raiskaamaan/tappamaan lastasi. Sinulla olisi ase kädessä. Jäsitkö todellakin tumput suorana ihmettelemään tilannetta?

Lääkintäjoukot tekee tärkeää työtä sodassa!!!

Luulen, että ihmisen mieli menee erilaiseen tilaan sodassa. Se olet joko sinä ja ystäväsi tai ne muut, jotka menettää henkensä.

Taidat antaa väärän todistuksen. Kuvittele tilanne, jossa tunkeutuja (rikollinen, vihollinen tms) olisi kodissasi ja ryhtyisi juuri pahoinpitelemään/raiskaamaan/tappamaan lastasi. Sinulla olisi ase kädessä. Jäsitkö todellakin tumput suorana ihmettelemään tilannetta?
Omituinen esimerkkitilanne.
Meillä ei ole toimivaa ampuma-asetta ja en alkais huitoa leipäveitsen kans.

En tappais silloinkaan, soittaisin 112 ja sit päästäisin semmosen karjaisun että sen tyypin huomio ois mussa. Samalla puhelinlinjan pitäisin koko ajan auki, se sälli pakenisi saman tien. Harva pystyy siinä jatkamaan kun hätäkeskus on siinä taustalla.

Jos tulis käsirysy niin sit tulis. Tappelemaan olen hyvä. Mut en tappais.

• Haha
vierailija

En tappais silloinkaan, soittaisin 112 ja sit päästäisin semmosen karjaisun että sen tyypin huomio ois mussa. Samalla puhelinlinjan pitäisin koko ajan auki, se sälli pakenisi saman tien. Harva pystyy siinä jatkamaan kun hätäkeskus on siinä taustalla.

Sodassa soittaisit hätänumeroon? Ja pitäisit oikein linjaa auki.... Meinaat että linja yleensä aukeaisi jo joku ehtisi vastaamaan?

• Tykkää
Sodassa soittaisit hätänumeroon? Ja pitäisit oikein linjaa auki.... Meinaat että linja yleensä aukeaisi jo joku ehtisi vastaamaan?
Tuossa ei ollu automaattisesti sotatilanne, vaan kyse saattoi olla myös "rikollisesta."

No, sotatilanne.
Mitäpä mä jotain hampaisiin asti aseistautunutta sälliä vastaan voisin, joka on koulutettu tappamaan? Ja sieltä tulisi ovesta kohta 5 muutakin, ei ne ihan yksin toimi.

Eli kuoltais.

No sit vaan kuolisin.
Ja antaisit ystäviesi kuolla? En usko.

En minäkään pystyisi katsomaan ketään silmiin ja ottamaan hengiltä... en usko, että kukaan tervejärkinen sellaiseen kykenisi. Pointtini on ehkä se, että laumaeläiminä ja sopeutuvina yksilöinä, me sopeudumme tilanteisiin. Myös niihin ikäviin. On vaikea ennustaa miten toimii tositilanteessa.

OIkeasti?
Jos joku tunkeutuisi kotiini ja vaningoittaisi lapsiani, en varmaan miettisi kahdesti, kun tuikkaisin puukon sen kylkiluiden välistä, jos vain saisin siihen mahdollisuuden. Ei epäilystään.
Olen sen verran ottanut kontaktia isojen miesten kanssa, että tiedän mahdollisuuksien olevan heikot. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että mies on saatava lamautettua yllättäen, nopeasti ja tehokkaasti. Siis siten, ettei se enää nouse.
Kaikesta kamppailutaustastani huolimatta olen aikuiselle, normikokoiselle ja kuntoiselle miehelle ihan heittopussina.

• Tykkää
OIkeasti?
Jos joku tunkeutuisi kotiini ja vaningoittaisi lapsiani, en varmaan miettisi kahdesti, kun tuikkaisin puukon sen kylkiluiden välistä, jos vain saisin siihen mahdollisuuden. Ei epäilystään.
Olen sen verran ottanut kontaktia isojen miesten kanssa, että tiedän mahdollisuuksien olevan heikot. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että mies on saatava lamautettua yllättäen, nopeasti ja tehokkaasti. Siis siten, ettei se enää nouse.
Kaikesta kamppailutaustastani huolimatta olen aikuiselle, normikokoiselle ja kuntoiselle miehelle ihan heittopussina.
Tuo on ymmärrettävää, mutta kiellettyä. Jos ois normi rauhanaika, niin sä saisit sen äijän tappamisesta/tappoyrityksestä itsekin syytteet.

Yhteistyössä