Oma henki on minulle arvokkaampi kuin valtion koskemattomuus.

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Aika uskomatonta luettavaa. Jos talvisodan aikana suomalaiset nuorukaiset olisi ajatelleet näin, ei olisi tätä hyvää valtiota, jolta tuokin junnu on kaiken ilmaiseksi saanut, vaan olisi yhtä kurjaa kuin nykyvenäjällä. Noh, mitäpä sitä puolustamaan suomea, ottakoon kuka tarvitsee, tervetuloa, kunhan vaan oma nahka säästyy.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija

Aika uskomatonta luettavaa. Jos talvisodan aikana suomalaiset nuorukaiset olisi ajatelleet näin, ei olisi tätä hyvää valtiota, jolta tuokin junnu on kaiken ilmaiseksi saanut, vaan olisi yhtä kurjaa kuin nykyvenäjällä. Noh, mitäpä sitä puolustamaan suomea, ottakoon kuka tarvitsee, tervetuloa, kunhan vaan oma nahka säästyy.
"Epäilen, mitä hyödyttäisi kuolla. Olen mieluummin elossa missä vain kuin kuolleena tässä hyvässä valtiossa."

(y)

vierailija

Siihen aikaan Suomi olikin suomalaisille. Ei enää.

vierailija
Olen samaa mieltä. En itsekään suostu kuolemaan valtion koskemattomuuden hyväksi. Se suomi jota todella rakastin tuhottiin pois jo vuonna 2007 kun valtiovarainministerinä oli jyrki katainen. Tämänkään jälkeen suomessa ei ole ollut yhtään mitään hyvää hallitusta, vaan nykyinen hallitus on kaikista typerin hallitus mitä suomessa on koskaan ollut.

Olen samaa mieltä. En itsekään suostu kuolemaan valtion koskemattomuuden hyväksi. Se suomi jota todella rakastin tuhottiin pois jo vuonna 2007 kun valtiovarainministerinä oli jyrki katainen. Tämänkään jälkeen suomessa ei ole ollut yhtään mitään hyvää hallitusta, vaan nykyinen hallitus on kaikista typerin hallitus mitä suomessa on koskaan ollut.
Voin ymmärtää asian juuri tätä kautta.
Suomi ei enää edusta sitä Suomea missä me haluamme elää.

Jos luovutamme taistelutta niin sama on vastassa jokaisessa maassa mihin ikinä keksitkään mennä!

Patriotismi kunniaan ja sen puolesta taistelua ei pidä lopettaa koskaan!💪

• Tykkää

nyky ihmiset on todella itsekkäitä

• Tykkää
Eihän Mikko ole kieltäytymässä maanpuolustuksesta, vaan aseellisesta maanpuolustuksesta.
Parempi elävänä puolustaa maata kuin kuolleena.
Itse ymmärsin Mikon olevan kovin huolissaan hengissä pysymisestä. Enkö todellakaan saanut jutusta kuvaa, että hän osallistuisi millään tavalla maan puolustukseen.
Toki, Mikko ei ehkä näyttänyt testokylvyn saaneelta, joten ymmärrän hänen huolensa.

Sinällään pidän ärsyttävänä sitä, että ollaan valmiita ottamaan vastaan kaikki, mitä valtiosta saadaan irti, mutta kun sen itsenäisyyttä pitäisi puolustaa, todetaan että njäh, en mä viitsi.

vierailija
Kaiken taustalla on kuolemanpelko. Nuori kaveri on niin kiinni elämässä, niinkuin pitääkin olla, ettei halua edes ajatella kuolevansa sodassa. Toivottavasti lääkäri ei kerro hänelle ensi viikolla, että muuten ihan ok mutta sulla on kolme kuukautta elinaikaa. Koskaan kun ei tiedä millä oksalla se piru istuu.

Itse ymmärsin Mikon olevan kovin huolissaan hengissä pysymisestä. Enkö todellakaan saanut jutusta kuvaa, että hän osallistuisi millään tavalla maan puolustukseen.
Toki, Mikko ei ehkä näyttänyt testokylvyn saaneelta, joten ymmärrän hänen huolensa.

Sinällään pidän ärsyttävänä sitä, että ollaan valmiita ottamaan vastaan kaikki, mitä valtiosta saadaan irti, mutta kun sen itsenäisyyttä pitäisi puolustaa, todetaan että njäh, en mä viitsi.
Mikko sanoi, että hän olisi ollut valmis menemään sivilipalvelukseen, jos ei
olisi saanut vapautusta asepalvelusta.

vierailija
Tästäkin ketjusta voin päätellä, että tällä palstalla viihtyy sotahulluja.
Veljeni menetti henkensä armeijan liikenneonnettomuudessa.
Minulla on kaikki sympatiat jutun Mikon puolella.

Tästäkin ketjusta voin päätellä, että tällä palstalla viihtyy sotahulluja.
Veljeni menetti henkensä armeijan liikenneonnettomuudessa.
Minulla on kaikki sympatiat jutun Mikon puolella.

Onko siten, että on armeijan vika, jos siellä tapahtuu liikenneonnettomuus.

Itse tunsin nuoren miehen, joka menehtyi liikenneonnettomuudessa vapaa- ajalla. Oliko se siis vapaa- ajan vika ja pitäisikö vapaa- aika lopettaa?

• Rakkaus
Reactions: m1es
vierailija

Tyypillinen vasemmistolainen.

vierailija
Narsisti ajattelee vain itseä, muut on sille vain hyödyksi käytettäviä omassa elämässään. Narsisti luokittelee ihmiset arvojärjestykseen nuoleskelee niitä joissa näkee omaa hyötyä ja muita pyrkii vähättelemään sekä manipuloimaan. Narsistille oma nahka on ylitse muiden oli sitten sota tai rauha.

vierailija
Mutta Mikolle on varmaan koko elämänsä ajan koulussa opetettu, että isänmaallisuus on nationalismia ja nyt me elämme yhteisellä maapallolla ja vapaassa Euroopassa ilman rajoja.
Mikkohan on vain aikansa tuote.
Mikko todennäköisesti pitää monikulttuurisuudesta ja ajattelee globaalisti, että hädänalaisia on autettava ja noudattaa Eu johtoista pakolaispolitiikkaa jossa kaikki maahantulijat toivotetaan tervetulleiksi.
MIkko uskoo sisäministeri Ohisaloa siinä, että rajavartijoiden tehtävänä on auttaa maahantulijat sisään turvapaikkaprosessiin, joten Mikko vain on hieman edistyneemmin ajatteleva nuori mies kuin me juntit peräkylien isämmaalliset, jotka olemme valmiita ase kädessä puolustamaan omaa maatamme, vaikka jo toistakymmentä vuotta meille on yritetty opettaa useankin hallituksen taholta, me emme ole suomalaisia vaan Eurooppalaisia EU kansalaisia.
Pitäisikö tässä nyt alkaa ihailemaan jotai Odinin sotureita ja laittaa leijonakoru kaulaansa?
Sehän on niiiiiin junttia ja natsimeininkiä.

Yhteistyössä