Olen ikäni puolesta jo ohittanut jopa varareserviin, eli ns. ent. nostoväkeen kuulumisen. Saanen silti aseen käteen, ja luvan puolustaa isänmaatani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olen suomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olen suomalainen

Vieras
Olen ikäni puolesta jo ohittanut jopa varareserviin, eli ns. ent. nostoväkeen kuulumisen. Saanen silti aseen käteen, ja luvan puolustaa isänmaatani?

Kovat piipussa.

Isävainaja oli nuorena miehenä puolustamassa rintamalla Suomea. Haluan tehdä saman homman jos tuo umpihullu naapuri aikoo hyökätä tännekin.

• Rakkaus
Reactions: Bell Beaker
Varareservi tarkoittaa Suomessa niitä asevelvollisia, jotka eivät ole vakinaisessa palveluksessa eivätkä kuulu reserviin. Varareservin entinen nimi on nostoväki.[1][2] Varareservi jaetaan kolmeen ryhmään:

• I luokka, miehistö 50–60 ikävuoteen
  • II luokka, kutsunnoissa rauhanaikaisesta varusmiespalveluksesta ja reservistä toimivaltaisen lääkärin päätöksellä rauhan aikana vapautetut eli C- ja T-miehet tai naiset.
  • III luokka, kutsuntaikäiset, jotka eivät ole vielä astuneet varusmiespalvelukseen tai E-luokkaan määrätyt.[2]

Hommaa oma ase. Kivääri ja pistooli.
Laittomia aseita ei ole helppo hankkia ja puhumattakaan patruunoista

Ehkä meillä tehdään myös niin kuten Ukrainassa että isänmaataan puolustaville halukkaille jaetaan aseita

Lisäksi minulla on hieman erikoisosaamista että ajattelin ottaa suoraan yhteyttä puolustusvoimiin koska haluan palvella eräänlaisessa, omassa perustamassani erikoisjoukossa jota ei ehkä Suomessa edes vielä ole. Tämä on ihan oma idea eikä siitä sen enempää tässä, mutta sen tuhovoima on suuri ja perustuu ennalta arvaamattomiin yllätyksiin

Laittomia aseita ei ole helppo hankkia ja puhumattakaan patruunoista

Ehkä meillä tehdään myös niin kuten Ukrainassa että isänmaataan puolustaville halukkaille jaetaan aseita

Lisäksi minulla on hieman erikoisosaamista että ajattelin ottaa suoraan yhteyttä puolustusvoimiin koska haluan palvella eräänlaisessa, omassa perustamassani erikoisjoukossa jota ei ehkä Suomessa edes vielä ole. Tämä on ihan oma idea eikä siitä sen enempää tässä, mutta sen tuhovoima on suuri ja perustuu ennalta arvaamattomiin yllätyksiin
Mitäs jos hommaisit laillisia aseita?

Esim tämä

-Ehkä meillä tehdään myös niin kuten Ukrainassa että isänmaataan puolustaville halukkaille jaetaan aseita-

Oletko koskaan miettinyt, mikä sinulla mahtaa viirata ja miksi haluat koko ajan vain ilkeillä täällä ja aiheuttaa eripuraa?
Kyllä mä tuon huomasin ja kannattaa varautua ennemmin itse kuin odottaa valtion jakavan aseita ihmisille jotka eivät kuulu edes nostoväkeen. Esim minä en tarvitse valtiolta kättä pidempää.

Sinulla se viiraa, aiheutat eripuraa ja inttikin on käymättä.

Yhteistyössä