Rakenneultra, emme olisi halunneet tietää sukupuolta...

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
...mutta kumpikin sen omasta mielestään ruudulta näki. Nyt minulla on tosi pettynyt olo, tuntuu kuin yllätys ja salaperäinen odotus olisivat menneet pilalle. Itse sukupuoli ei ole pettymys vaan se, ettemme enää ole täysin tietämättömiä. En ollut tajunnut, että maallikkokin voi sen sukupuolen sieltä bongata. :'( Nyt vain ajattelen, että ensi kerralla en katso ruutua ollenkaan, vaikka eihän sitä tiedä tuleeko edes ensi kertaa. Olo on surullinen ja jotenkin ilo meni pois. Eka ja kuka tietää ainut raskaus menossa (ei alkanut helposti).
Onko muille käynyt vastaavaa?

• Vau!
Reactions: SwanDeSol
vierailija
Niin, varmoja emme toki ole ja kun aluksi sanoimme että emme halua tietää, ei kätilökään asiaa etsimällä etsinyt. Mutta jotain siellä kyllä vilahti...
Olin haaveillut siitä hetkestä, kun sukupuoli ilmoitetaan synnytyksessä ja se olisi meille täysi yllätys. Nyt tuntuu, että tuo yllätys on paljastettu etukäteen. Vauvakin tuntuu mahassa jotenkin erilaiselta.

vierailija
Niin, varmoja emme toki ole ja kun aluksi sanoimme että emme halua tietää, ei kätilökään asiaa etsimällä etsinyt. Mutta jotain siellä kyllä vilahti...
Olin haaveillut siitä hetkestä, kun sukupuoli ilmoitetaan synnytyksessä ja se olisi meille täysi yllätys. Nyt tuntuu, että tuo yllätys on paljastettu etukäteen. Vauvakin tuntuu mahassa jotenkin erilaiselta.
Sama vauva se on, vaikka mahdollisesti tietäisittekin sukupuolen. Sehän vaan tekee vauvan konkreettisemmaksi ja nimiäkin helpompi miettiä.

Jos vaivaa noin paljon niin puhu neuvolassa..

Ps. Yhdessä ultrassa Kätilö erehtyi luulemaan hetken että napanuora on pippeli kun se meni siellä jalkojen välissä..

vierailija
Ja kannattaa muutenkin jättää noi "haaveilin että synnytyksessä..." - jutut pois. Saattaa tulla isokin pettymys muuten kun synnytys harvemmin menee niinkuin haaveilee.

vierailija
Ja kannattaa muutenkin jättää noi "haaveilin että synnytyksessä..." - jutut pois. Saattaa tulla isokin pettymys muuten kun synnytys harvemmin menee niinkuin haaveilee.
Hah, no tämä onkin oikeastaan ainut asia, josta olen etukäteen haaveillut, vauvan sukupuolen sanominen ja että saan hänet rinnalleni. Minulle vauva taas tuntuisi todellisemmalta ilman tietoa sukupuolesta, hän olisi vain meidän vauvamme ilman MITÄÄN ennakko-odotuksia. Olisimme saaneet ottaa hänet vastaan juuri omana itsenään. Mutta joo, varmaahan ei silti ole mikään... Ja aionkin puhua asiasta neuvolassa seuraavalla käynnillä.

vierailija
Onneksi rakenneultran suurin pettymys oli sukupuolen mahdollinen paljastuminen, eikä esimerkiksi joku vakava sairaus että joutuisi keskeyttämään raskauden! Olet siis onnellisessa asemassa

vierailija
Onneksi rakenneultran suurin pettymys oli sukupuolen mahdollinen paljastuminen, eikä esimerkiksi joku vakava sairaus että joutuisi keskeyttämään raskauden! Olet siis onnellisessa asemassa
Tiedän ja ymmärrän tämän!! Kuten sanottua, raskaus ei alkanut helposti ja siksikin nämä tunteet ovat itsellenikin järkytys. Olo on vain sellainen, että olisin vuosia odottanut jotain mahtavaa, ihmeellistä lahjaa. Nyt vihdoin olisin sen saamassa ja vaikka tiedän, että lahja on maailman paras, en halua etukäteen tietää mikä se on, vaan nauttia odotuksen jännityksestä. Nyt tuntuu kuin olisinkin kurkannut pakettiin etukäteen. Lahja ei siitä muutu miksikään, mutta olisin halunnut pitkittää ihanaa odotusta itse h-hetkeen saakka.

En olisi noin varma, että tulkitsette välttämättä kuvaa oikein. Ultrakuvien tulkinta vaatii koulutusta ja harjaantumista, eikä se ultraäänikaiku jonka olette tulkinneet joksikin tietyksi sukupuolta osoittavaksi rakenteeksi olekaan ollenkaan sitä. Ainakaan sitä ei vilaukselta näe, koska siellä heiluu raajat ja napanuora, ja kun kyseessä on 2-ulotteinen kuva, siis joka hetki vain yksi poikkileike, niin ei voi vilauksella nähdä mistä on kyse, vaan anturia pitää käännellä jotta sen saa juuri oikeaan kulmaan.

Mielestäni "lahjapaketti" on edelleen avaamatta. Tilanteenne vastaa ehkä sitä, että lahjapakettia on päältäpäin paineltu ja vähän käännelty, mutta ei sinne ole sisälle nähty. Varautukaa siis siihen, että vauvan syntyessä sukupuoli voikin olla toinen, jota nyt ajattelette.

Vauvan odotukseen liittyy tosi paljon erilaisia tunnelatauksia, se kuuluu asiaan. Uskon että tämäkin kurja olo tästä väistyy.

vierailija
En olisi noin varma, että tulkitsette välttämättä kuvaa oikein. Ultrakuvien tulkinta vaatii koulutusta ja harjaantumista, eikä se ultraäänikaiku jonka olette tulkinneet joksikin tietyksi sukupuolta osoittavaksi rakenteeksi olekaan ollenkaan sitä. Ainakaan sitä ei vilaukselta näe, koska siellä heiluu raajat ja napanuora, ja kun kyseessä on 2-ulotteinen kuva, siis joka hetki vain yksi poikkileike, niin ei voi vilauksella nähdä mistä on kyse, vaan anturia pitää käännellä jotta sen saa juuri oikeaan kulmaan.

Mielestäni "lahjapaketti" on edelleen avaamatta. Tilanteenne vastaa ehkä sitä, että lahjapakettia on päältäpäin paineltu ja vähän käännelty, mutta ei sinne ole sisälle nähty. Varautukaa siis siihen, että vauvan syntyessä sukupuoli voikin olla toinen, jota nyt ajattelette.

Vauvan odotukseen liittyy tosi paljon erilaisia tunnelatauksia, se kuuluu asiaan. Uskon että tämäkin kurja olo tästä väistyy.
Kiitos kauniista sanoistasi! ❤ Mies ei olekaan ollenkaan varma, että mitä näki tai ei. Itse hormonihuuruissa taas en taida ajatella kovinkaan järkevästi... :D Sillä näinhän se on, että ultrakuvan tulkitseminen vaatii ammattitaitoa ja kokemusta, mitä meillä ensikertalaisilla maallikoilla ei todellakaan ole.
Ja tunnelatauksia tosiaan olen huomannut. Elämässä ollut muutenkin kaikenmoista viime vuosina, tuntuu ettei sellaista oikein suvantovaihettta ole ollutkaan, mikä saattaa vieläkin vaikuttaa. Lisäksi taidan reagoida hormoneihin ja niiden vaihteluihin aika voimakkaasti, siltä se ainakin yritysaikana tuntui kun omaa oloaan ja kiertoon kuuluvia hormonimuutoksia yhdisteli. Ja nythän ne hormonitasot ovat taas ihan toisilla kertaluvuilla.

vierailija
Älä nyt ainakaan pode syyllisyyttä ajatuksistasi. Hormonit ne siellä valmistaa sua tulevaan. Mutta itse en tosiaan ole koskaan sukupuolta erottanut vaikka on Ruudulta näytetty. 😂 Ei taivu mun verkkokalvoille. Ei edes poika. 🙈

Yhteistyössä