Itsemurha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivo"

Vieras
Olen yrittänyt itsemurhaa lukuisia kertoja... Viimeisellä yrityksellä jouduin helikopterilla teho-osastolle... Tapahtumasta on puoli vuotta.. Itsemurha väijyy lähes päivittäin taka-ajatuksina.. Nyt olen siinö pisteessä, että teenkö loppuun sen mitä yritin puoli vuotta sitten vai jatkanko tätä jatkuvaa kärsimystä? En voi elää enään, jokainen tunti on ollut yhtä taistelua.. En jaksa... Onko se niin väärin lopettaa omat tuskat? Enkä edes tarkkaan tiedä miksi tämän keskustelun aloitin...

[QUOTE="epätoivo";30436014]Olen yrittänyt itsemurhaa lukuisia kertoja... Viimeisellä yrityksellä jouduin helikopterilla teho-osastolle... Tapahtumasta on puoli vuotta.. Itsemurha väijyy lähes päivittäin taka-ajatuksina.. Nyt olen siinö pisteessä, että teenkö loppuun sen mitä yritin puoli vuotta sitten vai jatkanko tätä jatkuvaa kärsimystä? En voi elää enään, jokainen tunti on ollut yhtä taistelua.. En jaksa... Onko se niin väärin lopettaa omat tuskat? Enkä edes tarkkaan tiedä miksi tämän keskustelun aloitin...[/QUOTE]

Samalla tavalla olin sekaisin minäkin. Jätin ensin lääkkeet. Kävin terapiassa pari vuotta. Ensin teki mieli tappaa ittensä joka päivä, sitten joka toinen päivä ... ja nykyisin ei enää ollenkaan. Anna itsellesi aikaa. Olo helpottaa aikanaan.

Minäkin yritin itsemurhaa 3 krt. Prkl miten huono tuuri oli kun aina epäonnistuin. Viimeisellä kerralla olin teholla ja sain oikeanlaisen lääkityksen. Sain jopa voimia lähteä opiskelemaan ja tapasin nykyisen aviomieheni jolle odotan esikoista. Olen hyvin onnellinen etten onnistunut. Sinäkin löydät ne voimat joilla selvitä. Itse olin puoli vuotta psykiatrisella osastollakin mutta se auttoi.

no siis oon 12 oon viillelly 3vuotta yli ja siis yrittäny itsemurhaa legit 70kertaa
Tuntuu ihan älyttömän pahalta lukea kirjoittamaasi. :(

Oletko käynyt vertaistukiryhmissä - jos et niin voisitko ajatella meneväsi sellaiseen?

Jos tuntuu, että ei ole mitään menetettävää ja on elämään väsynyt niin on sama nostaa kädet pystyyn ja antaa jonkun tahon yrittää parhaansa saada ihminen kuntoon.

Ihminen jumiutuu ajatuksiltaan, etenkin jos huono tilanne on ollut päällä pitkään.

Tuossa aiempana loistava esimerkki viestissä #7, miksi kannattaa huolia apua.

12-vuotias, joka ei ole vielä edes kunnolla nähnyt tai kokenut elämää aikoo päättää päivänsä puberteetin ja kasvukipujen takia. Itsetunto hukassa kun kaverit kiusaa, kukaan ei välitä musta- syndrooma ja kuka minä olen kadoksissa.
Tiedätkö, että on paljon sinun ikäisiä ja nuorempia lapsia, jotka todella taistelevat elämästään jonkin tappavan sairauden takia. Sinä olet terve ja koko elämä on sinun käsissäsi.
Muistan nuoruudesta kuinka tunsin vastaavia maailmaa mustaksi maalaavia ajatuksia. Kun vanhenee niin asiat muuttuvat. Olisi hirveän suuri vahinko jos jättäisit näkemättä mikä sinusta voi tulla aikuisena.
Vaatteet ylle ja ulos liikkumaan. Takamus tukevasti koulunkäyntiin koska se on nyt sinun päätyösi ja sinä voit vaikuttaa jo nyt siihen tuleeko sinusta vaikka psykologi, joka auttaa 12- vuotiaita, joilla on paha olo.
Viiltelty ei ole oikein trendikästä enää ja kadut aikuisena naisena niitä arpia kauniissa ihossasi. Sitäpaitsi joudut selittelemään sille hurmurillesi mistä ne ovat tulleet ja sehän ei olisi kivaa.

Tutkittuani maailman suurimpia uskontoja, niiden yhtäläisyyksiä ja eroja sekä niiden mahdollisia yhteisiä alkulähteitä aloin kiinnostua tietyistä asioista, jotka kaikki uskonnot kieltävät. Miten näin erilaisilla uskonnoilla voi olla niin paljon yhteistä? Yksi esimerkki tästä: miksi kaikki yleisemmät uskonnot kieltävät itsemurhan. Voi katsoa asiaa näin: kenelle se kuuluu, mitä teen elämälläni. Se selitetään eri tavoin eri uskonnoissa. Mutta juuri äskettäin sain vastauksen tähän kysymykseen, joka on itse asiassa kaikkein loogisin. Kaikki uskonnot kieltävät sen. Vastaus on, että olemme osa Kokonaisuutta, vaikka olemme kaikki erilaisia, vaikka olemme kaikki yksilöitä, olemme erilaisia, eikä kukaan ole samanlainen. On selvää, että on olemassa mikrokosmos ja makrokosmos. Olemme osa suurta Kokonaisuutta.

Jos ihminen kuolee, koska hän ei pärjännyt yhteiskunnassa, kuten monet ihmiset tekevät, se on luonnollinen kuolema, eikä hän ole vastuussa oman henkensä ottamisesta. Tällaisessa tapauksessa kuoleman jälkeinen tilanteesi on paljon helpompi. Niin kauan kuin luotat edelleen omiin voimiisi, se voi olla huono asia. Luovuta elämäsi kokonaan Jumalalle - silloin tapahtuu se, minkä on tapahduttava, ja kaikki on luonnollista. Täysin, ilman minkäänlaista ponnistelua tai vaivannäköä sinun puoleltasi. Se olisi minun neuvoni. Mutta tietysti voit tehdä niin kuin pidät oikeana. Ja juuri siinä on kyse vapaasta valinnasta elämässämme. Tässäkin asiassa. Kaikkea hyvää, rakas ystäväni. Me muutkin kärsimme, me kaikki kärsimme, mutta eri tavoin.

Mistä tiedät, että kuolema helpottaa tilannettasi? Ehkä asiat muuttuvat pahemmiksi kuoleman jälkeen? Siis jos riistät itseltäsi henkesi. Ehkä helpotus kestää vain sekunnin, jos sitäkään. Ajattele asiaa. Elä nyt elämäsi loppuun asti ja turvaudu täysin Jumalaan, siis täysin. Näin kaikki toimii. Ja jos elämäsi päättyy luonnolliseen kuolemaan, et ainakaan ole vastuussa oman henkesi riistämisestä.

Kuuntele, ihminen. Kuolema tulee, kun kuoleman aika koittaa. Monet muutkin sinun lisäksi ovat väsyneitä elämään ja
elämän vaikeuksiin. Monet muutkin odottavat heitä. Mutta älä tee pahaa itsellesi. Sillä kaikki uskonnot kieltävät sen. Vaikka et uskoisi Jumalaan, kuolema kohtaa meitä kaikkia joskus. Älä huolehdi siitä. Kuolema on sataprosenttinen.

Kuuntele, ihminen. Kuolema tulee, kun kuoleman aika koittaa. Monet muutkin sinun lisäksi ovat väsyneitä elämään ja
elämän vaikeuksiin. Monet muutkin odottavat heitä. Mutta älä tee pahaa itsellesi. Sillä kaikki uskonnot kieltävät sen. Vaikka et uskoisi Jumalaan, kuolema kohtaa meitä kaikkia joskus. Älä huolehdi siitä. Kuolema on sataprosenttinen.
Ihminen ajattelee, että kuoleman jälkeen hän on helpottunut, koska hän menee olemattomuuteen, mutta asia ei ole niin.

Niin, luulette, että kuoleman jälkeen olette helpottuneita, koska menette olemattomuuteen, mutta näin ei ole.

Itsemurhan tehnyt henkilö ei saa uutta fyysistä kehoa niin kauan kuin hänen olisi pitänyt elää tässä elämässä. Toisin sanoen niin kauan kuin hänellä olisi vielä elämää jäljellä tietyssä elämässä. Hän kärsii ilman fyysistä kehoa, koska hänellä on edelleen erilaisia haluja, esimerkiksi halu syödä ja juoda ja niin edelleen, mutta hänellä ei ole kehoa, jolla hän voisi täyttää nämä halut ja niin edelleen.
Itsemurhaaja rankaisee itseään tuhoamalla kehonsa. Tämä on kuin ihminen, joka poltti oman talonsa ja on nyt tuomittu vaeltelemaan kellareissa. Elämä ilman fyysistä kehoa on eräänlaista helvetillistä olemassaoloa, koska hänellä on edelleen monia aineellisia haluja, eikä hän voi täyttää niitä. Tämä tuottaa hänelle mittaamattomia kärsimyksiä, jotka eivät käytännössä eroa helvetin kärsimyksistä. Ainoastaan tähän helvettiin ihminen tuomitsee itsensä ja luulee, että itsemurha on ulospääsykeino. Tosiasiassa se on sisäänkäynti pahempaan todellisuuteen kuin se, josta ihminen yritti paeta itsemurhalla.

Niin, luulette, että kuoleman jälkeen olette helpottuneita, koska menette olemattomuuteen, mutta näin ei ole.

Itsemurhan tehnyt henkilö ei saa uutta fyysistä kehoa niin kauan kuin hänen olisi pitänyt elää tässä elämässä. Toisin sanoen niin kauan kuin hänellä olisi vielä elämää jäljellä tietyssä elämässä. Hän kärsii ilman fyysistä kehoa, koska hänellä on edelleen erilaisia haluja, esimerkiksi halu syödä ja juoda ja niin edelleen, mutta hänellä ei ole kehoa, jolla hän voisi täyttää nämä halut ja niin edelleen.

Itsemurhaajan ei tarvitse odottaa rangaistusta, sillä hän rankaisee itseään tuhoamalla kehonsa. Tämä on kuin ihminen, joka poltti oman talonsa ja on nyt tuomittu vaeltelemaan kellareissa. Elämä ilman fyysistä kehoa mutta ilman henkistä kypsyyttä on eräänlaista helvetillistä olemassaoloa, koska hänellä on edelleen monia aineellisia haluja, eikä hän voi täyttää niitä. Tämä tuottaa hänelle mittaamattomia kärsimyksiä, jotka eivät käytännössä eroa helvetin kärsimyksistä. Ainoastaan tähän helvettiin ihminen tuomitsee itsensä ja luulee, että itsemurha on ulospääsykeino. Tosiasiassa se on sisäänkäynti pahempaan todellisuuteen kuin se, josta ihminen yritti paeta itsemurhalla.

Kuolemasta sanotaan: "fyysisen kehon jättäminen".

Yksi Vedojen perusperiaatteista on ahimsa (väkivallattomuus). Itsemurha on väkivaltaa itseään kohtaan. Monet ihmiset ajattelevat tietämättömyyttään, että se on tie ulos kriisitilanteesta. Tosiasiassa se ei ole ulospääsy vaan pääsy vielä kauheampaan tilanteeseen, jossa aineelliset halut ovat yhä olemassa, mutta kehoa niiden täyttämiseksi ei enää ole. Se on yhtä tuskallista kuin kokea nälkää, mutta ei pystyä tyydyttämään sitä.

Ihmiset, jotka tekevät itsemurhan, jäävät ... eivätkä voi saada uutta fyysistä kehoa ennen kuin heille varattu elinikä päättyy.

Vedat sallivat vapaaehtoisen kuoleman vain kahdessa tapauksessa: kun henkilö kuolee vapaaehtoisesti taistelussa puolustaakseen kunniaansa tai kun iäkkäät joogit paastoavat kuolemaan, kun he ovat täysin vapaita kaikista aineellisista haluista.

Tätä ruumiin vapaaehtoisen jättämisen tapaa kutsutaan Prayopavesaksi, ja sille mainitaan kaksi ehtoa: korkea ikä ja täydellinen vapaus aineellisista haluista.