Ihanaa että ultrissa on näkynyt pikku tyyppejä! <3
Ilmeisesti monissa sairaanhoitopiireissä tosiaan on neuvolakortti poistunut ja on nyt sähköisenä. Tosi tylsää. Meillä vielä toistaiseksi kortti muodossa, mutta kuulemma muutos tulee pian tännekin.
Musta tuntuu, että päivät alkoi kulua nopeasti tuon varhaisultran jälkeen, kun näki että kaikki oli niin kuin pitääkin. Kyllä takaraivossa vielä on pelkoja, mutta niitä on harvemmin. Pahoinvointi on osittain helpottanut. Alkuun voin pahoin puolesta päivästä aina ilta ysiin asti. Nyt pahoinvointi alkaa iltapäivästä ja kestää sinne 20-21 välille. Eli työt saan hoidettua hyvin, mutta kotona melkeinpä vaan makaan toimintakyvyttömänä. Mies on joutunut paljon hoitamaan esikoista.
Minua on alkanut stressaamaan jonkin verran korona. Nyt kun näyttää siltä, että se käy kaikki läpi. Meillä töissä on tartuntoja ihan huimasti ja olen altistunut jo lukemattomia kertoja. Mies samoin ja lapsi päiväkodissa myös. Kohta napsahtaa omalle kohdalle varmasti. Töissä kaikki tartunnan saaneet ovat olleet kolmesti rokotettuja. Minulla on kaksi rokotetta.Neuvolasta painostivat kovasti kolmannen rokotteen ottamiseen välittömästi. Haluaisin kuitenkin odotella vielä toisen raskauskolmanneksen alkuun.. Mietityttää myös, että kun ei se kolmas rokote tule minua taudilta säästämään, toki saattaa lieventää tautia itsessään. Rokotteen suojakin kestää vain pari kuukautta. Th ei osannut sanoa, että kuinka suuret tukosriskit tässä vaiheessa raskautta olisi, jos taudin sairastaa. Mietin, että olisiko kannattavampaa ottaa kolmas rokote viimeisen kolmanneksen alussa. Jos otan rokotteen lähiviikkoina, ei suoja ole enää häävi loppuraskaudessa ja neljättä piikkiä en haluaisi ottaa. Mietityttää myös, kun toisen rokotteen jälkeen olen sairastanut jatkuvasti. Kuukaudessa 1-2 viikon kestävää flunssaa. Tätä kesti 6kk. Nyt tilanne rauhoittunut. Kävin tästä parilla eri lääkärilläkin ja he molemmat lohduttivat, että joillakin nuo rokotteet alentavat vastustuskyvyn ihan nolliin ja juuri siltä tämä on vaikuttanut. 6kk sisään tosiaan lukemattomia flunssia ja kaksi yrjötautia, ihan kuin vastustuskykyä ei olisi ollenkaan. Tuo touhu kävi henkisestikin aika rankaksi, olen ravannut koronatesteissäkin lukemattomia kertoja. Pelko perseessä, että se sairastelu alkaisi taas, mutta ei kukaan voi sitäkään ennustaa. Huoh. Normaalisti en ole sairaana kuin ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään