Syyskuiset 2022 🍁🧡

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Guinevere
  • EnsimmĂ€inen viesti EnsimmĂ€inen viesti
Me kĂ€ytiin myös varhaisultrassa tĂ€llĂ€ viikolla ja kyllĂ€ siellĂ€ vahva syke löytyi ja viikkoja vastaava tyyppi köllötteli. ❀ Huokaista sai edes pieneksi hetkeksi, mutta ei se helpotus mulla pitkĂ€aikainen ollut. IkĂ€vĂ€ kyllĂ€. Olin etukĂ€teen ihan varma, ettĂ€ kesken on tĂ€mĂ€kin mennyt, koska melkein viikkoon ei ollut mahassa mitÀÀn tuntemuksia. Ei niin mitÀÀn. Onneksi olin vÀÀrĂ€ssĂ€. 😊
Nyt mietin, ettÀ kÀvisinkö vielÀ kerran ultrassa ennen NT-ultraa vai pitÀÀkö vaan sinnitellÀ sinne asti. Asiahan ei ultraamalla miksikÀÀn muutu, mutta en tiedÀ onko tÀmÀ huoli ja murhekaan parhaimmasta pÀÀstÀ. Aika nÀyttÀÀ mihin pÀÀdyn.

Ootteko muuten pysyneet terveinĂ€? Mulle nousi kuume eilen ja vielĂ€ tĂ€nÀÀnkin on saanut sairastaa. En tiedĂ€ johtuuko tĂ€mĂ€ huono olo raskaudesta vai sairaudesta. Aikaisemmin mulla ei oo pahoinvointia ollut. Onneksi tuo esikoinen on kova nukkumaan, niin Ă€itikin on saanut kunnon yö- ja pĂ€ivĂ€unet. ❀ Huomenna sit koronatestiin, niin saadaan sekin (toivottavasti) poissuljettua. TiedĂ€n, ettei sairastelu ole alkiolle/sikiölle vaarallista, mutta koska niitĂ€ keskenmenoja historiasta löytyy, niin en haluaisi nyt ottaa pienintĂ€kÀÀn riskiĂ€ minkÀÀn kanssa.

Voi kun se NT-ultra tulisi pian ja pÀÀstÀisiin vÀhÀn turvallisemmalle viikoille. Odottavan aika on vaan niiiiin pitkÀ. TsemppiÀ kaikille!

Mut voi lisÀtÀ listaan.
34v, 2. lapsi, la 30.9, Hus

TĂ€nÀÀn haettu Mama vitamiinit ja Bio oil đŸ˜đŸ‘ŒđŸ». Viimeksi vatsaan tuli kunnon skruidut, jos nyt saisi nahkan venymÀÀn paremmin.
Alkuraskauden uĂ€ (Preggo Hki) ja eka neuvolakin varattu. Kuulin, ettei meidĂ€n alueella enÀÀ kaikilla ole neuvolakorttiakaan ? MitĂ€ ihmettĂ€, onko kaikki sĂ€hköisenĂ€ ? 😭😭Haluan kortin niin kuin esikoisellakin.

• TykkÀÀ
  • Vau!
Reactions: Viita ja hiliputti
Ihanaa ettÀ ultrissa on nÀkynyt pikku tyyppejÀ! <3

Ilmeisesti monissa sairaanhoitopiireissÀ tosiaan on neuvolakortti poistunut ja on nyt sÀhköisenÀ. Tosi tylsÀÀ. MeillÀ vielÀ toistaiseksi kortti muodossa, mutta kuulemma muutos tulee pian tÀnnekin.

Musta tuntuu, ettÀ pÀivÀt alkoi kulua nopeasti tuon varhaisultran jÀlkeen, kun nÀki ettÀ kaikki oli niin kuin pitÀÀkin. KyllÀ takaraivossa vielÀ on pelkoja, mutta niitÀ on harvemmin. Pahoinvointi on osittain helpottanut. Alkuun voin pahoin puolesta pÀivÀstÀ aina ilta ysiin asti. Nyt pahoinvointi alkaa iltapÀivÀstÀ ja kestÀÀ sinne 20-21 vÀlille. Eli työt saan hoidettua hyvin, mutta kotona melkeinpÀ vaan makaan toimintakyvyttömÀnÀ. Mies on joutunut paljon hoitamaan esikoista.

Minua on alkanut stressaamaan jonkin verran korona. Nyt kun nÀyttÀÀ siltÀ, ettÀ se kÀy kaikki lÀpi. MeillÀ töissÀ on tartuntoja ihan huimasti ja olen altistunut jo lukemattomia kertoja. Mies samoin ja lapsi pÀivÀkodissa myös. Kohta napsahtaa omalle kohdalle varmasti. TöissÀ kaikki tartunnan saaneet ovat olleet kolmesti rokotettuja. Minulla on kaksi rokotetta.Neuvolasta painostivat kovasti kolmannen rokotteen ottamiseen vÀlittömÀsti. Haluaisin kuitenkin odotella vielÀ toisen raskauskolmanneksen alkuun.. MietityttÀÀ myös, ettÀ kun ei se kolmas rokote tule minua taudilta sÀÀstÀmÀÀn, toki saattaa lieventÀÀ tautia itsessÀÀn. Rokotteen suojakin kestÀÀ vain pari kuukautta. Th ei osannut sanoa, ettÀ kuinka suuret tukosriskit tÀssÀ vaiheessa raskautta olisi, jos taudin sairastaa. Mietin, ettÀ olisiko kannattavampaa ottaa kolmas rokote viimeisen kolmanneksen alussa. Jos otan rokotteen lÀhiviikkoina, ei suoja ole enÀÀ hÀÀvi loppuraskaudessa ja neljÀttÀ piikkiÀ en haluaisi ottaa. MietityttÀÀ myös, kun toisen rokotteen jÀlkeen olen sairastanut jatkuvasti. Kuukaudessa 1-2 viikon kestÀvÀÀ flunssaa. TÀtÀ kesti 6kk. Nyt tilanne rauhoittunut. KÀvin tÀstÀ parilla eri lÀÀkÀrillÀkin ja he molemmat lohduttivat, ettÀ joillakin nuo rokotteet alentavat vastustuskyvyn ihan nolliin ja juuri siltÀ tÀmÀ on vaikuttanut. 6kk sisÀÀn tosiaan lukemattomia flunssia ja kaksi yrjötautia, ihan kuin vastustuskykyÀ ei olisi ollenkaan. Tuo touhu kÀvi henkisestikin aika rankaksi, olen ravannut koronatesteissÀkin lukemattomia kertoja. Pelko perseessÀ, ettÀ se sairastelu alkaisi taas, mutta ei kukaan voi sitÀkÀÀn ennustaa. Huoh. Normaalisti en ole sairaana kuin ehkÀ kerran vuodessa, jos sitÀkÀÀn

TÀÀllÀ toinen koronasta jonkin verran stressaava. Otin kolmosrokotteen, kun sitÀ suositeltiin, ja töissÀ on riski saada tartunta. Työkavereista alkaa olla kohta puolet muutaman viikon sisÀllÀ sen sairastanut, tosin kukaan riskiryhmÀlÀinen ei vielÀ. Vissiin mulla oma vastustuskyky on kyllÀ aika hyvÀ, kun en ole ollut kipeenÀ ollenkaan koko koronan aikana. LÀÀkÀri arveli, ettÀ epidemiatilanne olis selvÀsti parempi kesÀllÀ, kun on viimenen kolmannes menossa. TiedÀ sitten, onko siitÀ rokotuksesta sillon vielÀ suojaa, ettei sairastu vakavasti... Todella toivon ettÀ olis huolettomampi kesÀ eikÀ tarvis stressata tÀllÀ asialla!

Laskeskelen tÀssÀ pÀiviÀ nt-ultraan, josta alkaa myös loma, ja tÀÀllÀkin tuntuu siltÀ, ettÀ aika matelee! Eilen ostin ihanan tuoksuisen raskausajan öljyn, ja sitÀ turvallista salmiakkia googlailin. Aika kalliit postimaksut, pÀrjÀisköhÀn sitÀ ilman...

Niin ja tuohon Àskeiseen vielÀ tarkennuksena, ettÀ nimenomaan se 70g pussi ei sisÀllÀ sitÀ haitallista ainesosaa. NiissÀ isommissa pusseissa on tehty eri reseptillÀ.

MĂ€ en yleensĂ€ edes syö lakritsia, mutta kun tÀÀltĂ€ luin ettĂ€ sekin on nykyÀÀn kielletty, ni arvatkaa tekeekö kovasti mieli. Pandan lakupussi suorastaan huutelee mulle hyllystĂ€ đŸ€Ł

Onko teillÀ turvotusta? Tuntuu ettÀ syön mitÀ vaan
TÀÀllÀ toinen koronasta jonkin verran stressaava. Otin kolmosrokotteen, kun sitÀ suositeltiin, ja töissÀ on riski saada tartunta. Työkavereista alkaa olla kohta puolet muutaman viikon sisÀllÀ sen sairastanut, tosin kukaan riskiryhmÀlÀinen ei vielÀ. Vissiin mulla oma vastustuskyky on kyllÀ aika hyvÀ, kun en ole ollut kipeenÀ ollenkaan koko koronan aikana. LÀÀkÀri arveli, ettÀ epidemiatilanne olis selvÀsti parempi kesÀllÀ, kun on viimenen kolmannes menossa. TiedÀ sitten, onko siitÀ rokotuksesta sillon vielÀ suojaa, ettei sairastu vakavasti... Todella toivon ettÀ olis huolettomampi kesÀ eikÀ tarvis stressata tÀllÀ asialla!

Laskeskelen tÀssÀ pÀiviÀ nt-ultraan, josta alkaa myös loma, ja tÀÀllÀkin tuntuu siltÀ, ettÀ aika matelee! Eilen ostin ihanan tuoksuisen raskausajan öljyn, ja sitÀ turvallista salmiakkia googlailin. Aika kalliit postimaksut, pÀrjÀisköhÀn sitÀ ilman...
Alkoi heti kiinnostaa mikĂ€ niin hyvĂ€lle tuoksuu? 😅

TÀÀllĂ€ myös koronastressiĂ€ đŸ™‹â€â™€ïž
Aiemmin en stressannut, mutta nyt stressaan vauvan vuoksi. Onneksi saan tehdÀ paljon etÀtöitÀ ja muutenkin töissÀ ollaan sillÀ omalla pienellÀ porukalla. Kolmatta rokotusta en aio ottaa, kun pelkÀÀn niitÀ pitkÀaikaisvaikutuksia, joista ei vielÀ tiedetÀ. Tunnustan ettÀ samasta syystÀ ahdistelen vauvan vuoksi myös niitÀ kahta ekaa rokotetta, vaikka olen ne saanut kuukausia ennen raskaaksituloa.

Ihan kuin tÀssÀ ei kaikkea muutakin stressattavaa olisi jo ihan tarpeeksi.

Koronmietintöihin voin kertoa oman tuoreen kokemukseni. Mulla oli kaksi rokotetta (toisesta aikaa nyt 6,5 kk) ja mietin myös etten haluaisi kolmatta ottaa ensimmÀisen kolmanneksen aikana ainakaan. Sitten kuitenkin tÀssÀ muutama viikko sitten tuli semmoinen olo ettÀ hyvÀ se olisi ehkÀ kuitenkin ottaa, koska raskaus itsessÀÀn lisÀÀ riskiÀ vakavamman tautimuodon sairastamiseen, joten marssin sitten ottamaan sen kolmannen. Rokotteen otin yksi maanantai ja seuraavana sunnuntaina alkoi pieni kuiva yskÀ ja tein positiivisen kotitestin joka vahvistui seuraavana pÀivÀnÀ vielÀ virallisessa testissÀ. Oireet sinÀnsÀ olivat lieviÀ (ei hengenahdistusta eikÀ korkeaa kuumetta) mutta olo oli silti kaksi viikkoa aivan hirveÀ. Muutamassa pÀivÀssÀ rokote ei ole kovin kummoisesti ehtinyt vielÀ vaikuttamaan, mutta uskon ettÀ jonkun verran silti. Olen ihan tyytyvÀinen ettÀ sen otin, olisi vaan pitÀnyt tehdÀ se jo vÀhÀn aikaisemmin niin olisi voinut mahdollisesti sÀÀstyÀ koko tartunnalta tai saada se vielÀ lievempÀnÀ.
Riippuu nÀhtÀvÀsti sairaanhoitopiiristÀ, ettÀ mitkÀ kÀytÀnnöt on noitten tulppariskien ehkÀisyssÀ raskaanaoleville. MeidÀn alueella kaikille mÀÀrÀtÀÀn verenohennuslÀÀkitys raskauden kestosta riippumatta. NiinpÀ minÀkin nyt sitten pistelen itseÀni 4 viikkoa.

TÀÀllÀ oli eka neuvola viime viikolla ja sain ihan fyysisen neuvolakortin! Verikokeisiin pitÀÀ mennÀ ensi viikolla ja kutsua nt-ultraan odottelen kovasti.

On kyllÀ jÀnnÀ miten erilaiset kÀytÀnnöt nÀissÀ asioissa on paikkakunnasta riippuen. MÀ en kans halua ottaa kolmatta rokotusta ennen kuin oon nt-ultrassa kÀynyt ja neuvolan th ei kyllÀ asiaa mitenkÀÀn kummemmin kommentoinut. Alkuun mullakin oli stressiÀ siitÀ tartunnasta, mutta nyt alkaa helpottaa, tulee jos on tullakseen. Sen sijaan mulla on maailman kauhein matkakuume ja tuntuu vastuuttomalta edes ajatella ulkomaan reissuja, mutta kai sitÀ voi silti aina haaveilla.

MissÀ niitÀ Salta katten 70g pusseja myydÀÀn, ei ole osunut nÀköpiiriin vielÀ tutuissa kaupoissa...

Joku kyseli öljystÀ, niin mulla on Weledan ja se on Ruohonjuuresta. Ei mikÀÀn ihan mieto tuoksu, niin voi hyvin olla, ettei olis jonkun muun mieleen.

Mulla on kans turvotusta, en ole edes seuraillut, ettÀ mikÀ sitÀ lisÀÀ. Mekot ja löysÀt kotihousut olleet paljon kÀytössÀ, kun muut ahdistaa. Yks kaveri jo kommentoi, ettÀ kÀytÀn erilaisia housuja kun yleensÀ. En sitten tiedÀ osasko arvata syytÀ. Onneks kukaan ei ole katsonut sopivaks tai tajunnut udella kun en olis vielÀ ollenkaan valmis kertoon.

Kyselin myös neuvolassa, ettÀ kenelle niitÀ verenohennuslÀÀkkeitÀ koronassa suositellaan. TÀÀllÀ kuulemma on lista kriteereistÀ ja tapauskohtasesti sitten mennÀÀn niiden mukaan. Eli jos tulis tartunta, niin sit pitÀs olla esim. neuvolaan yhteydessÀ. Mihin kohtaan se lÀÀke muuten pistetÀÀn?

Oho, en tajunnutkaan ettÀ raskaana oleville mÀÀrÀtÀÀn sitten noita verenohennuslÀÀkkeitÀ. Sen tukosriskin pitÀÀ varmaan olla aika merkittÀvÀ.. MeillÀ neuvolassa th sanoi, ettÀ ilmoitat heti jos teet positiivisen koronatestin, niin katsotaan sitten miten edetÀÀn. En tiedÀ onko tÀÀllÀ sitten sama kÀytÀntö, ettÀ tuota lÀÀkettÀ aletaan pistelemÀÀn.

MissÀ niitÀ Salta katten 70g pusseja myydÀÀn, ei ole osunut nÀköpiiriin vielÀ tutuissa kaupoissa...

Joku kyseli öljystÀ, niin mulla on Weledan ja se on Ruohonjuuresta. Ei mikÀÀn ihan mieto tuoksu, niin voi hyvin olla, ettei olis jonkun muun mieleen.

Mulla on kans turvotusta, en ole edes seuraillut, ettÀ mikÀ sitÀ lisÀÀ. Mekot ja löysÀt kotihousut olleet paljon kÀytössÀ, kun muut ahdistaa. Yks kaveri jo kommentoi, ettÀ kÀytÀn erilaisia housuja kun yleensÀ. En sitten tiedÀ osasko arvata syytÀ. Onneks kukaan ei ole katsonut sopivaks tai tajunnut udella kun en olis vielÀ ollenkaan valmis kertoon.

Kyselin myös neuvolassa, ettÀ kenelle niitÀ verenohennuslÀÀkkeitÀ koronassa suositellaan. TÀÀllÀ kuulemma on lista kriteereistÀ ja tapauskohtasesti sitten mennÀÀn niiden mukaan. Eli jos tulis tartunta, niin sit pitÀs olla esim. neuvolaan yhteydessÀ. Mihin kohtaan se lÀÀke muuten pistetÀÀn?
MÀ löysin isosta cittarista, oli niitÀ isompia pusseja mut sit myös noita 70g. Mut se oli ainoa kauppa tÀÀllÀ missÀ niitÀ myytiin. En tiedÀ onnistuisko fazerilta tilata?

Niin ja tuohon Àskeiseen vielÀ tarkennuksena, ettÀ nimenomaan se 70g pussi ei sisÀllÀ sitÀ haitallista ainesosaa. NiissÀ isommissa pusseissa on tehty eri reseptillÀ.
MÀ ihmettelin asiaa netistÀ ja netin mukaan ainakin sekÀ 70g ettÀ se isompi on tehty samalla reseptillÀ.. ota nÀistÀ nyt selvÀÀ.. :D

MÀ ihmettelin asiaa netistÀ ja netin mukaan ainakin sekÀ 70g ettÀ se isompi on tehty samalla reseptillÀ.. ota nÀistÀ nyt selvÀÀ..

Apua, onkohan fazer sitten muuttanut saman reseptin niihin kaikkiin?? PitÀisi varmaan kysellÀ asiaa suoraan Fazerilta, ettÀ miten pÀin on, onko ne kaikki sitÀ raskausturvallista, vai ei.. Onneksi ehdin pussista viikonloppuna nappaamaan vaan neljÀ salmiakkia, en usko ettÀ maailmaa kaataa, vaikka sisÀltÀisivÀt sitÀ vÀlteltÀvÀÀ ainesosaa. Jatkossa vaan sitten jÀttÀÀ syömÀttÀ. Mutta voisin laittaa fazerille kyselyÀ tÀstÀ, jos löydÀn jonkun s-postiosoitteen.

Sainkin tiedon selville tosi nopeasti, kun otin yhteyttÀ Fazerin asiakaspalveluchattiin :D TÀssÀ suoraan kopioituna Fazerin viesti. Eli Salta Katten makeiset ei sisÀllÀ glykkyrritsiiniÀ. Ei ne isotkaan pussit. Resepti kaikissa sama.

Edit: Onko kellÀÀn tietoa sitten tuosta ammoniumkloridista? Onko sitÀ suositeltu vÀlttÀmÀÀn raskausaikana? Kun tuossa lopussa on tuo "samoin kuin ammoniumkloridiin erikseen liittyvistÀ suosituksista erityisryhmien ruokavaliossa"

"Salta Katten – tuotteessa ei ole glykyrritsiiniĂ€, koska se ei sisĂ€llĂ€ lakritsiuutetta. Tuotteessa on kuitenkin salmiakkia, eli ammoniumkloridia 48g/kg. Salmiakki (ammoniumkloridi NH4Cl) itsessÀÀn ei sisĂ€llĂ€ glykyrritsiiniĂ€, vaan ainoastaan lakritsiuute sisĂ€ltÀÀ glykyrritsiiniĂ€.

Useasti salmiakkimakeisissa kĂ€ytetÀÀn lakritsiuutetta, mutta halutessa lakritsiuute voidaan jĂ€ttÀÀ pois ja salmiakkimakeisen suolaisuutta voidaan pehmentÀÀ anis-ja/tai lakritsiaromilla – ja juuri nĂ€in on tehty Fazerin Salta Katten salmiakkimakeisissa. Aromit eivĂ€t sisĂ€llĂ€ glykyrritsiiniĂ€.

THLn suositus vÀlttÀÀ lakritsia ja salmiakkia (jos salmiakkituote sisÀltÀÀ glykyrritsiiniÀ) raskauden aikana liittyy lakritsiuutteen luontaisesti sisÀltÀmÀÀn glykyrritsiiniin. THLn suosituksen taustoihin opastusta saa terveysviranomaisilta, samoin kuin ammoniumkloridiin erikseen liittyvistÀ suosituksista erityisryhmien ruokavaliossa."

Viimeksi muokattu:
Aa nyt löytyikin tuosta ammoniumkloridista tietoa. Se lisÀÀ elimistön happamuutta ja aiheuttaa kalsiumin erittymistÀ luustosta. TÀstÀ syystÀ ei esim Tanskassa suositella salmiakkia lapsille. Ammoniumkloridi ei kai ole kiellettyjen listalla, mutta joidenkin asiantuntijoiden mukaan ei olisi hyvÀ nauttia sitÀkÀÀn raskausaikana. Noissa kaikissa raskaussalmiakeissa on ammoniumkloridia. Haitallisempi tuo glykyrritsiini on selvÀsti kuitenkin vrt. ammoniumkloridi

Sainkin tiedon selville tosi nopeasti, kun otin yhteyttÀ Fazerin asiakaspalveluchattiin TÀssÀ suoraan kopioituna Fazerin viesti. Eli Salta Katten makeiset ei sisÀllÀ glykkyrritsiiniÀ. Ei ne isotkaan pussit. Resepti kaikissa sama.

Edit: Onko kellÀÀn tietoa sitten tuosta ammoniumkloridista? Onko sitÀ suositeltu vÀlttÀmÀÀn raskausaikana? Kun tuossa lopussa on tuo "samoin kuin ammoniumkloridiin erikseen liittyvistÀ suosituksista erityisryhmien ruokavaliossa"

"Salta Katten – tuotteessa ei ole glykyrritsiiniĂ€, koska se ei sisĂ€llĂ€ lakritsiuutetta. Tuotteessa on kuitenkin salmiakkia, eli ammoniumkloridia 48g/kg. Salmiakki (ammoniumkloridi NH4Cl) itsessÀÀn ei sisĂ€llĂ€ glykyrritsiiniĂ€, vaan ainoastaan lakritsiuute sisĂ€ltÀÀ glykyrritsiiniĂ€.

Useasti salmiakkimakeisissa kĂ€ytetÀÀn lakritsiuutetta, mutta halutessa lakritsiuute voidaan jĂ€ttÀÀ pois ja salmiakkimakeisen suolaisuutta voidaan pehmentÀÀ anis-ja/tai lakritsiaromilla – ja juuri nĂ€in on tehty Fazerin Salta Katten salmiakkimakeisissa. Aromit eivĂ€t sisĂ€llĂ€ glykyrritsiiniĂ€.

THLn suositus vÀlttÀÀ lakritsia ja salmiakkia (jos salmiakkituote sisÀltÀÀ glykyrritsiiniÀ) raskauden aikana liittyy lakritsiuutteen luontaisesti sisÀltÀmÀÀn glykyrritsiiniin. THLn suosituksen taustoihin opastusta saa terveysviranomaisilta, samoin kuin ammoniumkloridiin erikseen liittyvistÀ suosituksista erityisryhmien ruokavaliossa."

Onpa jÀnnÀ, ihmettelen tÀtÀ vastausta. Olin itse juuri tulossa kommentoimaan, kun tutkaillut nÀitÀ eri pakkauksia ja ainakin ainesosaluettelojen mukaan on olemassa sekÀ lakritsiuutetta sisÀltÀviÀ ettÀ sitÀ ilman olevia Salta Katten -karkkeja. Sekava tuotebrandi kyllÀ kun on erilaisia.. Ota tÀstÀ nyt selvÀÀ.

70 g pussi - ei sisÀllÀ lakritsiuutetta / glykyrritsiiniÀ (https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13344/salta-katten-70-g/)
140 g pussi - ei sisÀllÀ lakritsiuutetta/ glykyrritsiiniÀ (https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/15198/salta-katten-140g/)
80 g pussi - sisÀltÀÀ lakritsiuutetta ja on vÀhÀn erinÀköinen tuo karkki (https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13350/salta-katten-80-g-/)
24 g rasia - sisÀltÀÀ lakritsiuutetta (https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13352/salta-katten-24-g-pastilleja/)

Onpa jÀnnÀ, ihmettelen tÀtÀ vastausta. Olin itse juuri tulossa kommentoimaan, kun tutkaillut nÀitÀ eri pakkauksia ja ainakin ainesosaluettelojen mukaan on olemassa sekÀ lakritsiuutetta sisÀltÀviÀ ettÀ sitÀ ilman olevia Salta Katten -karkkeja. Sekava tuotebrandi kyllÀ kun on erilaisia.. Ota tÀstÀ nyt selvÀÀ.

70 g pussi - ei sisÀllÀ lakritsiuutetta / glykyrritsiiniÀ (https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13344/salta-katten-70-g/)
140 g pussi - ei sisÀllÀ lakritsiuutetta/ glykyrritsiiniÀ (https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/15198/salta-katten-140g/)
80 g pussi - sisÀltÀÀ lakritsiuutetta ja on vÀhÀn erinÀköinen tuo karkki (https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13350/salta-katten-80-g-/)
24 g rasia - sisÀltÀÀ lakritsiuutetta (https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13352/salta-katten-24-g-pastilleja/)

Oho, nojoo on tuon tiedon perusteella outo vastaus Fazerilta! KÀsitin ettÀ sama resepti kaikissa. Esitin kysymyksen nÀin: SisÀltÀvÀtkö Salta Katten makeiset sikiölle haitallista glykyrritsiiniÀ ja vastaukseksi tosiaan sain tuon tÀnne kopioimani viestin. Vastauksesta tulkitsisin, ettÀ kaikissa sama resepti, kun ei kerran mitenkÀÀn eritellyt eri pakkauksia. Tosi tarkkana saa olla

• TykkÀÀ
Reactions: L1mppu
No tÀÀllÀhÀn on tehty kunnon salapoliisityötÀ noiden salmiakkien suhteen! Huikeeta!

MÀ oon ollut jo useamman vuoden kasvissyöjÀ, mutta nyt raskauden myötÀ on alkanut vÀlillÀ tekemÀÀn mieli lihaa. Tai siis esimerkiksi jauhelihakastiketta.. :D Onko muita kohtalotovereita?

• TykkÀÀ
Reactions: Viita
No tÀÀllÀhÀn on tehty kunnon salapoliisityötÀ noiden salmiakkien suhteen! Huikeeta!

MÀ oon ollut jo useamman vuoden kasvissyöjÀ, mutta nyt raskauden myötÀ on alkanut vÀlillÀ tekemÀÀn mieli lihaa. Tai siis esimerkiksi jauhelihakastiketta.. Onko muita kohtalotovereita?

Sama homma! Ja pari kertaa oon nyt lihaa syönytkin, hyvÀÀ oli! đŸ€·â˜ș

MÀ oon ollut jo useamman vuoden kasvissyöjÀ, mutta nyt raskauden myötÀ on alkanut vÀlillÀ tekemÀÀn mieli lihaa. Tai siis esimerkiksi jauhelihakastiketta.. Onko muita kohtalotovereita?

Kaikkensa pitÀÀ tehdÀ lempiherkkujen suhteen! :D

Ja kyllÀ, oon myös kasvissyöjÀ ja tuossa muutama viikko takaperin oli ihan pakko saada kebabrulla. Ei oo sen jÀlkeen tehnyt mieli. :D

• TykkÀÀ
Reactions: Viita

Uusimmat

YhteistyössÀ