Mikä on suomen tämän hetkinen koronastrategia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei ole mitään strategiaa. Poliittiset puolueet eivät halua vihamiehiä vaan äänestäjiä. Tulee paha mieli jos rajoitetaan. Kukaan ei halua tahraa takkiinsa. Nyt eletään kuin viimeistä päivää.
 
vierailija
Hei sairastuin omikroniin 11.12. ja vasta nyt alan toipua ja hei olen kolmesti rokotettu. Ei ollut mikään pieace of cake. Ei kannata pelleillä asialla, josta ei tiedä mitään.
17.12.2021•Päivitetty 17.12.2021 16:53

Keski-Suomessa on todettu ensimmäinen koronaviruksen omikronmuunnos, kertoo sanomalehti Keskisuomalainen(siirryt toiseen palveluun).
Keski-Suomen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkäri Juha Palonevan mukaan tapauksia on ollut yksi. Tieto omikronista on tullut perjantaina (17.12.).


 
17.12.2021•Päivitetty 17.12.2021 16:53

Keski-Suomessa on todettu ensimmäinen koronaviruksen omikronmuunnos, kertoo sanomalehti Keskisuomalainen(siirryt toiseen palveluun).
Keski-Suomen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkäri Juha Palonevan mukaan tapauksia on ollut yksi. Tieto omikronista on tullut perjantaina (17.12.).


Jep, tuolla harmaalla on todennäkösesti ollu deltaa.
 
vierailija
Hei sairastuin omikroniin 11.12. ja vasta nyt alan toipua ja hei olen kolmesti rokotettu. Ei ollut mikään pieace of cake. Ei kannata pelleillä asialla, josta ei tiedä mitään.
Missä päin sait kolmannen rokotteen jo noin varhain? Vai oletko riskiryhmää tai vanhus? Tai hoitohenkilökuntaa? Mä saan vasta tässä kuussa ja toisesta on tullut silloin kuluneeksi vähän päälle 5 kk. Olisin mennyt aikaisemmin, mut ajat varattu enkä ehtinyt pop upiin.

Se on muuten "piece", ei "pieace" .
 
vierailija
Missä päin sait kolmannen rokotteen jo noin varhain? Vai oletko riskiryhmää tai vanhus? Tai hoitohenkilökuntaa? Mä saan vasta tässä kuussa ja toisesta on tullut silloin kuluneeksi vähän päälle 5 kk. Olisin mennyt aikaisemmin, mut ajat varattu enkä ehtinyt pop upiin.

Se on muuten "piece", ei "pieace" .
Sain rokotteen Porissa ja kuulun riskiryhmässä 2. kategoriaan autoimmuunusairauden takia.
 
vierailija
Mitä toimia Suomessa tehdään koronaviruksen leviämisen estämiseksi? Miten suojelemme riskiryhmiä? Itselle vähän epäselvää tällä hetkellä?


Koronarokotukset kaikille ja tärkeintä on riskiryhmien saada ajoissa.
Koronapassi ei ole käytössä. Rajoitettu ihmisten lähikontaktipaikkoja.
Etätyösuositus.
Ja nämä tehdään terveydenhuollon kantokyvyn ylläpitämiseksi ja ihmisten kuolemien vähentämiseksi.
Ihmiset tarvitsevat terveydenhuollosta muutakin hoitoa, päivystystä, leikkauksia kuin vain pelkkää koronapotilaiden hoitamista ja tätä ei tunnuta ymmärtävän.
 
vierailija
Noo eristystilanne riippuu senaikaisesta sairaanhoitopiirin ohjeistuksesta. Mitä Helsinki edellä, niin täällä perässä.

Positiivinen kotitesti ei riitä eristysmääräykseen, on oltava virallinen positiivinen koronatesti ja tartuntatautilääkäri mikäli tarvitsee Kelalta rahaa.
Karanteeniin laitetaan altistuneet ja se on oltava myös tartuntatautilääkäri eikä saa Kelalta mitään rahaa ilman sitä.

Voi olla saikulla työnantajan myöntämänä flunssan takia ilman sl-todistusta. Voit tietenkin vältellä aina koronatestiin menemistä, niin olet aina saikulla pelkän "flunssasi" takia.
 
vierailija
aika huonoa makua osoittaa tämä lällättely täällä siitä kuinka otetaan omikroni omaksi tms.

meillä hoitajilla on riskiryhmään kuuluvia perheenjäseniä ja monella hoitajallakin perussairauksia joiden takia on riskiryhmää. Minulla esimerkiksi on riskiryhmään kuuluva lapsi.
Silti olen joutunut menemään töihin viimeiset pari vuotta hoitamaan koronapotilaita ja altistamaan itseni ja lapseni tartunnalle joka lapselleni on ihan oikeasti rokotteista huolimatta vaarallinen.
Minulla on työkavereita jotka ovat ensimmäisen aallon jäljiltä edelleen huonossa kunnossa ja yksi työkaveri leskeytyi koska töistä saatu tartunta tappoi puolison. Kaksi kollegaa on kuollut työperäiseen koronaan.

Arvatkaa kuinka hel*etin paljon naurattaa virusvariantit joihin rokotteet ei toimi kunnolla ja kuinka paljon vit*ttaa nämä ääliöt jotka näköjään vuodesta toiseen jaksavat lällätellä mutta sairaalahoidon tarpeeseen tultuaan päätyvät sitten mun tai jonkun kollegan hoidettavaksi. Sit kyllä halutaan hoitoa ja apua ja kaikkea mahdollista..
 
vierailija
kun on sairaana, on sairauslomalla myös koronassa. eristyksissä, sairauden takia mutta sairauslomana se menee.

Voi olla, että voi mennä päällekäin, rahaa ei saa kuin yhdestä paikasta joko työnantajalta tai Kelasta.
On myös eri asia olla pelkällä saikulla kuin erityksessä. Saikulla voi liikkua ympäriinsä tartuttamassa koronaa, erityksestä ei lähdetä mihinkään, on yleisvaarallinen tartuntatauti ja siitä annetaan sakot kun jää kiinni.
 

Yhteistyössä