Joulun ja uudenvuoden kilot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuinka monta kg on mahdollista lihoa oikeasti, eikä vain nesteitä joulun ja uudenvuoden välissä? Nyt jo paino noussut 54 kiloon eli 5.2kg tullut lisää… tähän vielä uuden vuoden mässäillyt päälle.. alkaa ahdistamaan että nämä kilot jäävät minulle ja pitää taas laihduttaa kovalla työllä… :(
Osaako kukaan sanoa kauan kestää että paino menee takaisin 48.8kg
Mites muiden joulu? Ahdistaako ketään muita nämä syömiset ?

Kymmenisen kiloa tulee lisää. N. puolet/kolmas osa nesteitä. Aloitan mättämisen viimeistään joulukuussa, yleensä kylmän kauden alussa - juomalla likööreitä ja syömällä epäterveellisesti/enemmän kuin normaalisti.
Mun jouluateriat ja uuden vuoden ateriat ovat todella, TODELLA, kaloripitoisia, koska Venäläiset majoneesi/kerma ”salaatit” ovat kovasti mieleen!😋

Uuden vuoden jlk. aina paastoan niin ylimääräiset lähtee.

Kuinka monta kg on mahdollista lihoa oikeasti, eikä vain nesteitä joulun ja uudenvuoden välissä? Nyt jo paino noussut 54 kiloon eli 5.2kg tullut lisää… tähän vielä uuden vuoden mässäillyt päälle.. alkaa ahdistamaan että nämä kilot jäävät minulle ja pitää taas laihduttaa kovalla työllä…
Osaako kukaan sanoa kauan kestää että paino menee takaisin 48.8kg
Mites muiden joulu? Ahdistaako ketään muita nämä syömiset ?
On laskentakaava pituus - 100 olisi ihannepaino. Jos olet 149 cm niin 49 kg olisi ok mutta epäilen että olet pidempi.
Ikä, hormonitoiminta, aineenvaihdunta, lääkkeet..... tekijöitä, jotka nostavat painoa.

Luultavasti viikossa parissa pääset normaaliin painoosi jos paastoat/syöt pieniä annoksia (vain kerran pari päivässä) ja liikut kunnolla.💪👍

yli 5 kg lisäys muutamissa päivissä. Kyllä pitää vetää ihan h***tisti suklaata ja alkoholia, joita tulee paljon kaloria. Sillä ei pelkällä kaloripitoisella ruualla edes saamaan kyseistä määrää itseensä. Paitsi tietenkin sokeripitoiset, rasvaiset jälkiruuat, mutta pitääkin sitten mättää koko ajan kellon ympäri.

yli 5 kg lisäys muutamissa päivissä. Kyllä pitää vetää ihan h***tisti suklaata ja alkoholia, joita tulee paljon kaloria. Sillä ei pelkällä kaloripitoisella ruualla edes saamaan kyseistä määrää itseensä. Paitsi tietenkin sokeripitoiset, rasvaiset jälkiruuat, mutta pitääkin sitten mättää koko ajan kellon ympäri.
Ihan riittää, että ottaa nopeet hiilarit mukaan.
Lihakseen varastoitunut yksi glykokeenigramma pystyy sitomaan itseensä jopa kolme grammaa nestettä.

Mulla tullut 2kg, eli se mitä syksyllä sain pudotettua... olen normaalipainon ylärajalla, 71,9kg. Toivottavasti tästä osa on nestettä ja lähtis helposti, pitänee jättää loput joulusuklaat syömättä, johan niihin alkaa jo kyllästyäkin.

Tänä vuonna yrittänyt pitää painon koko ajan alta sadassa (pituus mulla siis melkein 190). Alkuun meni hyvin, mutta monituiset vaivat vähensivät liikuntaa kesästä alkaen todella paljon. Yleensä mun liikunta on: futis kesällä, sähly talvella, ennen pipolätkääkin - mutta luistelu mennyt mahdottomaksi, joten se on jäänyt. Lenkkeilyä olen yrittänyt, ei vaan pysty. Salilla en ole koskaan pystynyt käymään säännöllisesti, mut kotona pari laitetta. Ehkä laitan tohon uuteen mestaan pienimuotoisen kuntosalin kun siellä tilaa on.

Eli seli seli.... ja paino oli tänään 103.9 joka onkin sitten ennätys hetkeen. Toki mä olen eräässä elämänvaiheessani (yli 10 vuotta sitten) lihonut 115-kiloiseksi. Mut se on toinen tarina.

Jouluna en kyllä mieti kaloreita pätkääkään. Tosin makeat ja alkoholin pidän minimissä. No tällä kertaa meni kyllä suklaata ihan tarpeeksi. Korvikkeeksi sitten käytännössä tipatpn joulu (=yksi lasi viiniä aattona).

Sokeri on tosiaan myrkkyä. Moni muukin on myrkkyä, mutta tuota myrkkyä mun on helpompi vältellä kuin monia muita.

Tänä vuonna yrittänyt pitää painon koko ajan alta sadassa (pituus mulla siis melkein 190). Alkuun meni hyvin, mutta monituiset vaivat vähensivät liikuntaa kesästä alkaen todella paljon. Yleensä mun liikunta on: futis kesällä, sähly talvella, ennen pipolätkääkin - mutta luistelu mennyt mahdottomaksi, joten se on jäänyt. Lenkkeilyä olen yrittänyt, ei vaan pysty. Salilla en ole koskaan pystynyt käymään säännöllisesti, mut kotona pari laitetta. Ehkä laitan tohon uuteen mestaan pienimuotoisen kuntosalin kun siellä tilaa on.

Eli seli seli.... ja paino oli tänään 103.9 joka onkin sitten ennätys hetkeen. Toki mä olen eräässä elämänvaiheessani (yli 10 vuotta sitten) lihonut 115-kiloiseksi. Mut se on toinen tarina.

Jouluna en kyllä mieti kaloreita pätkääkään. Tosin makeat ja alkoholin pidän minimissä. No tällä kertaa meni kyllä suklaata ihan tarpeeksi. Korvikkeeksi sitten käytännössä tipatpn joulu (=yksi lasi viiniä aattona).

Sokeri on tosiaan myrkkyä. Moni muukin on myrkkyä, mutta tuota myrkkyä mun on helpompi vältellä kuin monia muita.
Mun mies vaihtoi leivät munakkaisiin ja viljan tilalla syödään mantelijauhomössöjä. Sekaan luomuhunajaa nokare. Munakkaaseen kanelia eikä suolaa. Putoo yhä kilot vaikkei tarttis. Hän kyllä kuluttaa kaiken mitä syö.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Boobis
Mun mies vaihtoi leivät munakkaisiin ja viljan tilalla syödään mantelijauhomössöjä. Sekaan luomuhunajaa nokare. Munakkaaseen kanelia eikä suolaa. Putoo yhä kilot vaikkei tarttis. Hän kyllä kuluttaa kaiken mitä syö.

Itehän vedän arkena nimenomaan leipää liikaa. Olen koittanut vältellä ja heti kyllä tulee tuloksia. Minun ongelma on myös se, että olen yleensä liikkunut aika paljon. Joten siihen sopii se, että syökin ihan kunnolla. Valitettavasti tässä viime vuosina liikunnan määrä on tippunut (osittain itsestä riippumattomista syistä, toki pääsyyllinen on ihan siellä peilissä) minulla. Syömismäärä ei :)

Melko helpolla olen kyllä päässyt kiloista eroon... Tarttee ottaa tavoitteeksi taas se, että sadan alle mennään ja nimenomaan siellä pysytään. Sitten voi miettiä, että mihin se oma sopiva paino asettuisi. Luulisin, että 90 kg, mut itse olisin ihan tyytyväinen 95 kg - vaimosta en oo ihan varma :)

Yhteistyössä