Pyyhkimisvuoto rv 13+?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tähän asti raskaudessa ei ole ollut minkäänlaisia verisiä vuotoja missään vaiheessa. Viime viikolla nt-ultra, ja siellä kaikki vaikutti normaalilta ja vauveli kovin liikkuvaiselta.
Tänäön sitten pyyhkiessä selkeästi punertavaa vuotoa paperiin. Housuihin tai pönttöön asti ei mitään.
Soitin neuvolaan, käskettiin seurailemaan tilannetta. Kuivat limakalvot voisivat olla kuulemma syy, nämä oireet eivät vaikuta km-oireilta. Kova huoli silti, eikä töistäkään tahtonut tulla enää mitään.

Muilla kokemuksia vastaavasta vuodosta ekaa kertaa näinkin myöhäisillä viikoilla?

Mulla tuli vastaavaa vuoto rv 30+. Terve poika syntyi.
Kiva kuulla. :) Olen tietysti hakenut netistä tietoa vaikka kuinka, ja vähän ristiriitaisia ovat ohjeet: joko verenvuoto on aina huolestuttavaa, varsinkin 12:n viikon jälkeen, tai sitten vuotelu on ihan tavallista missä tahansa raskauden vaiheessa! Onneksi ei ole tullut tuon kerran jälkeen enää mitään (ja kyllä, olen ravannut pyyhkimässä ahkerasti), joten vähän alkaa huoli helpottaa. Pitää nyt yrittää rauhoittua nukkumaan ja toivoa, ettei mitään enää tule...

Kuulostaa tosiaan ihan vaan kuivuneilta limakalvoilta. Ne vuotelee välillä ja on täysin vaaratonta ja normaalia. Voit tietysti oman mielenterveyden vuoksi ottaa sairauslomaa pari päivää ja lepäillä. Mutta en usko että on syytä huoleen.

Minulla oli pitkin raskauden alkupuolta tiputtelua, nimenomaan rusehtavaa pyyhkäisyvuotoa, ei kipuja. Olin tosi huolissani ja muistan kanssa nuo googlailutulokset että verenvuoto ei kuulu raskauteen. Terve lapsi syntyi rv 39+2. Onneksi kirjoitin ylös kalenteriin kuinka usein ja milloin niitä oli (olin kokonaan unohtanut todellisen määrän), niin toisessa raskaudessa voin ehkä ottaa rauhallisemmin, jos niitä tulee.

Mulla tuli kanssa epäsäännöllisesti vuotoa pyyhittäessä varmaan raskausviikot 9-18. Aina parin päivän välein, usein ruskeahkoa limaista mutta välillä myös punertavaakin. Olin kyllä huolesta soikeana, mutta mitään syytä näille ei löytynyt ja loppuivat kuin seinään siinä viikolla 18. Nyt ollaan menossa rv 32 ja kaikki mennyt tähän asti normaalisti. Veikkaan omalla kohdalla ehkä niitä limakalvoja, muutaman kerran tuli vuotoa vähän enemmän sen jälkeen kun olin esim.ajanut pyörää, jonka satula painoi huonosti tuonne alas... Ehkä jotenkin paikat herkästi ärtyivät tuossa vaiheessa, mutta meni sitten ohi.

Yhteistyössä