Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Katsottiin tänään tää, kun eräs vanha palstalainen suositteli. Ja suosittelen minäkin.

 
Jahas, taas sain kuulla teiniltä olevani epäreilu mutsi "kaikki muut antaa lastensa pelata ja käyttää kännykkää koko ajan, missään ei ole sellaista äitiä ku sä, jaapatijaapati...."
Mä annan mun armeijapojullekin välillä kännykiellon täällä kun tulee yöksi, hän tosin vaatii, että myös mun luuri menee sivuun....en ymmärrä miksi, meistä kahdesta hän näpyttelee luuriaan koko ajan ja minä vain sillon kun jaksaa kiinnostaa).
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Jahas, taas sain kuulla teiniltä olevani epäreilu mutsi "kaikki muut antaa lastensa pelata ja käyttää kännykkää koko ajan, missään ei ole sellaista äitiä ku sä, jaapatijaapati...."

Voit lohduttaa sitä, että miehen lapsen mutsi päätti että lapsi saa älyluurin vasta kun täyttää kuusitoista.

(Mut älä kerro sitä, että tenava osaa kyllä käyttää jo nyt, 11-kesäisenä mutsinsa läppäriä siihen, mihin lapset normaalsti käyttävät kännykkää. Me tiedetään tää, koska lapsella on lupa lähettää hyvänyönhymiöitä isälleen silloin kun äitinsä on yövurossa mut messengerissähän näkee, mihin aikaan seillä vielä joku on paikalla eikä eikä typy mene nukkumaan puoli ysiltä niinku pitäisi)
 
  • Haha
Reactions: Echo
Mä annan mun armeijapojullekin välillä kännykiellon täällä kun tulee yöksi, hän tosin vaatii, että myös mun luuri menee sivuun....en ymmärrä miksi, meistä kahdesta hän näpyttelee luuriaan koko ajan ja minä vain sillon kun jaksaa kiinnostaa).
Ihanaa. Mä olen kiinnostunut aiheesta "äidin vaikutusvalta 18 vuoden rajapyykin jälkeen - onko sitä?"

Voit kirjoittaa mulle siitä 5-sivuisen esseen heti/välittömästi, noooo ei sillä kiire mut mahdollisimman asap :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Mutta kyllä mä toivon että vuosien aikana se homma sujuis yhä enemmän hyväntuulisesti ja vapaaehtoisesti. "Laitetaan kännykät pois ja tehdään jotain yhdessä."

Ja toi teini kolasi lumet talon edestä ikkunan alta, mun miehen käsky. (y)
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Ihanaa. Mä olen kiinnostunut aiheesta "äidin vaikutusvalta 18 vuoden rajapyykin jälkeen - onko sitä?"

Voit kirjoittaa mulle siitä 5-sivuisen esseen heti/välittömästi, noooo ei sillä kiire mut mahdollisimman asap

Tottakai sitä on!

Mun napero (parikymppinen) kyseli loppuvuodesta neuvoa, muuttaako tuhannen ilsan päähän opiskelemaan vai tullako pk-seudulle. Samoin jokaikisen harkitsemansa asunnon hyväksytti mulla.
 
Tottakai sitä on!

Mun napero (parikymppinen) kyseli loppuvuodesta neuvoa, muuttaako tuhannen ilsan päähän opiskelemaan vai tullako pk-seudulle. Samoin jokaikisen harkitsemansa asunnon hyväksytti mulla.
Mä oon ilmottanu jo nyt, että me sponssataan välillä taloudellisesti sit kun toi on omillaan (siis ostetaan joku pesukone, sit ruokakassi joskus, seteli kouraan ku lähtee meiltä viikonlopun vietosta).

Mutta vain sillä ehdolla, että
a) hoitaa opiskelut loppuun asti
b) tekee kaikkensa kesätyön eteen, josta jää rahaa opiskelukuukausille.

Lusmua en elätä, oli vaikka oma lapsi. :unsure:
 
Ihanaa. Mä olen kiinnostunut aiheesta "äidin vaikutusvalta 18 vuoden rajapyykin jälkeen - onko sitä?"

Voit kirjoittaa mulle siitä 5-sivuisen esseen heti/välittömästi, noooo ei sillä kiire mut mahdollisimman asap
On ja ei, olen kasvattanut lapset siihen että oma mielipide pitää tulla kuulluksi myös...ja nykyään nuorimmalla se kyll näkyy sitten vahvana itseluottamuksena, mitä ihailen. 🥰

Poitsu vaan ei aina voi sille mitään etten ole niitä mammoja, jotka antavat mielipiteissä kovin herkästi periksi, eli meillä on aina erittäin mielenkiintoisia keskusteluja, väittelyjä sekä mielipiteen vaihteluja....onneksi poliittisesti seistään samalla viivalla.
 
Teinit harvemmin tajuaa omaehtoisesti auttaa. Niitä täytyy komentaa
Mulla kävi silleen hyvä tsäkä ettei teinejä aina tarvinnut niinkään komentaa, enemmänkin lapsena olivat silleen että ''Äiti emmä haluu'', ''miks mun pitää'', ''onks pakko?'...jne..teininä olivat enemmänkin että ''voi mun elämää'' ja sitten tekivät mitä pyysin :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies ja Echo

Yhteistyössä