Näin Saksassa (huhu)

En tiedä löytyykö varmistus joiltain virallisilta uutissivuilta, mutta kopsasin netistä:

"Saksassa muutamassa osavaltiossa päättäjät ovat ajaneet läpi asetuksen, jonka mukaan jopa ruokakaupat (!!) voivat halutessaan ottaa käyttöön 2G-mallin jolloin rokottamattomat eivät pääsisi edes ruokakauppaan ... Samalla rokotettujen ja taudin jo sairastaneiden ei tarvitsisi käyttää maskia asioidessaan kaupassa.
--> Rokottamattomia ei päästetä edes ruokakauppaan
--> rokotetut saavat tartuttaa siellä toisiaan ilman maskeja
--> tartuntaluvut nousevat tämän takia
--> kotiin suljettuja rokottamattomia syytetään pandemian jatkumisesta"


Siis tässä EI ole kyse lääketieteellisistä perusteista enää. Korona tarttuu äärimmäisen harvoin kaupassa.

Avatkaa silmänne jo. Vapaamuurariaate lähti aikoinaan Saksan Baijerista.

Koronapassi ei ole pedon merkki mutta sen esiaste. 2023 tulee digitaalinen kansalaispassi.
Jos ruokakaupassa käymiseen puututaan, niin se on vakava ihmisoikeusrikkomus.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Sähköinen passi? No se on hyvä, että maailma kehittyy.

Saksassa vissiin 33000 tartuntaa päivässä. En tiedä, löytyykö virallisesta lähteestä.
Mikset ottaisi muuten selvää asioista.
 
Ja mäkin iloitsen tekniikan kehittymisestä.

Mutta tekniikan kehittyminen ei saa tapahtua arvotyhjiössä, eikä jossain edistyskiimassa saa unohtaa ihmisoikeuksia ja etiikkaa.
Jossain vaiheessa pitää sanoa "nyt menee liian pitkälle."

Ydinpommi on oikein kätevä ja suht nykyaikainen ase kun halutaan vaikuttaa maiden rajoihin, mutta siinä pitää olla moraali ja etiikka.

Tai voinhan mä laittaa salakuuntelulaitteet vaikka työkaverin kotiin ja autoon. Mutta silloin en toimi etiikan ja moraalin mukaan.
 
vierailija
Voin tarkistaa asian nimenomaan Baijerin alueella asuvalta ystävältäni. Sinänsä ei olisi mikään ihme, kun Italiassakin vaaditaan koronapassi joka puolella.

Muu kirjoituksessasi oli taas kerran harhaista löpinää, valitettavasti.
 
Voin tarkistaa asian nimenomaan Baijerin alueella asuvalta ystävältäni. Sinänsä ei olisi mikään ihme, kun Italiassakin vaaditaan koronapassi joka puolella.

Muu kirjoituksessasi oli taas kerran harhaista löpinää, valitettavasti.
Kysy ihmeessä. (y)

Vaikka eipä sillä, tässä mennään muutama kuukausi niin tää ei oo enää huhu.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Ja ymmärtäkää se, että vapaaehtoisuudesta tulee aina näissä passiasioissa vähitellen pakko.

-"kauppiaille annetaan valinnanvapaus" = niin varmaan. Pari kk niin 90 % on passillisia paikkoja ja kaikki entiset passin vastustaja-kauppiaat on tottunu uuteen normaaliin
-"Rokote on vapaaehtoinen"= joo, niin varmaan. Jos pystyt elättämään itsesi ilman kaupan ruokaa, vesijohtovettä, sähköä ja terveydenhuollon palveluita

Katsokaa ISOA kuvaa. Katsokaa pitkän ajan kehityksen loppupäähän jo tässä vaiheessa. Katsokaa miten ihmisjoukkojen mielipidettä muokataan koko ajan.

Esim.mamutuskriittiset oli Ruotsin suhteen oikeassa jo 5-10 vuotta sitten.
Nyt sitä samaa, vuosien päähän ennakointia tarvitaan kaikilta tässä elektroniikan muutoksessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
Miehen ystävä selvisi nippa nappa hengissä 20 päivän tehohoidon jälkeen, mut keuhkot ovat 80-prosenttisesti sököt. Rokottamaton.

Toinen oli saanut yhden rokotteen, sai taudin perheenjäseneltä. myös pari viikkoa teholla keuhkot 40-prosenttisesti sököt, voi mennä jopa 5 vuotta, että tulee kuntoon. Ei jaksa nousta rappusia.

Muita esimerkkejä on, myös pari nuorena menehtynyttä.

SIksi olen kiitollinen rokotteista.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Echo
Miehen ystävä selvisi nippa nappa hengissä 20 päivän tehohoidon jälkeen, mut keuhkot ovat 80-prosenttisesti sököt. Rokottamaton.

Toinen oli saanut yhden rokotteen, sai taudin perheenjäseneltä. myös pari viikkoa teholla keuhkot 40-prosenttisesti sököt, voi mennä jopa 5 vuotta, että tulee kuntoon. Ei jaksa nousta rappusia.

Muita esimerkkejä on, myös pari nuorena menehtynyttä.

SIksi olen kiitollinen rokotteista.
Jos oot lukenu mun kirjotuksia, niin pahin ei ole se rokote, rokote on mulla myös ajankohtaista töiden takia.

Rokotetta pitää tarjota, mutta jokainen vastatkoon itse ottamattomuudesta.

Pakko on se pahin. Tässä korona-asiassa ei ole tarkoituskaan höllätä kontrollia. Ehei, vaikka tapausten määrä romahtaisi.
 
vierailija
Jos oot lukenu mun kirjotuksia, niin pahin ei ole se rokote, rokote on mulla myös ajankohtaista töiden takia.

Rokotetta pitää tarjota, mutta jokainen vastatkoon itse ottamattomuudesta.

Pakko on se pahin. Tässä korona-asiassa ei ole tarkoituskaan höllätä kontrollia. Ehei, vaikka tapausten määrä romahtaisi.
Ymmärrän kyllä, mutta minusta se ei ole oikein, että jätetään oman ideologian takia ottamatta, koska samalla tauti pitkittyy, kuten nyt nähdään, ja vaarannetaan ne, jotka esimerkiksi vakavan perussairauden vuoksi rokotteista huolimatta sairastuvat ja jopa menehtyvät.

Kyse on minusta yhteishengestä, siitä, että pyritään yhteisin toimin nujertamaan tämä vitsaus. Rokote on siihen yksi vastaus.
 
Ymmärrän kyllä, mutta minusta se ei ole oikein, että jätetään oman ideologian takia ottamatta, koska samalla tauti pitkittyy, kuten nyt nähdään, ja vaarannetaan ne, jotka esimerkiksi vakavan perussairauden vuoksi rokotteista huolimatta sairastuvat ja jopa menehtyvät.

Kyse on minusta yhteishengestä, siitä, että pyritään yhteisin toimin nujertamaan tämä vitsaus. Rokote on siihen yksi vastaus.
Suomessa lähennellään jo 90 % rokotekattavuutta muutoinkin.

Toistan aina, mutta jos porukka käyttäisi kunnon maskeja, voisi työpaikat ja julkiset kulkuvälineet pitää auki.
Ja koronalöäke kehiin. Tehohoidon määrät romahtaisi.
 
vierailija
Niin ja Echo, vielä minä, joka kerroin ystävästäni jne. niin siitä "pakosta" puheen ollen, niin Italiassa, jossa on ollut muutenkin rokotevastaisuutta viime aikoina, mm. mun pari ystävää, toinen adoptoi lapsen Venäjältä, ei ole mitään rokotteita annettu ja kas, siellä on tuhkarokko levinnyt uudelleen.

Sit toisessa maaassa en olisi saanut lapsia kouluun ilman pakollista rokotusohjelmaa, joka on pitkälti samanlainen kuin Suomessa, pari jutskaa muistaakseni lisäksi. En kokenut kamalaksi pakoksi, vaan velvollisuudeksi, jotta vältytään vakavilta sairauksilta

Ja kun olen noiden kertomieni juttujen lisäksi muistakin surullisista kohtaloista kuullut nyt koronan aikana, niin ei olisi tullut mieleenkään olla rokotteita ottamatta. Plus että meillä on yksi riskiryhmään kuuluva perheessä ja todennäköisesti olen itsekin siinä rajalla, kun oottelen yksiä labratuloksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä