Saattaa koittaa USA:ssa kohta kovat ajat suvakeille.

vierailija
Trump is coming back. Return of the Trump!

Kirjeenvaihtajan kommentti: Donald Trump valmistelee jo vallankaappausta - Ulkomaat - Ilta-Sanomat

Jos tekstissä kuvattuun tilanteeseen mentäisiin, olisitko Trumpin puolella vai vastaan?
Mulle on sinänsä se ja sama mutta toisaalta viehättää myös ajatus että ameriikalaiset ansaitsis vielä toisen pressakauden Trumpilta. On ne niin idioootteja ja ylimielisiä. Trump kuvastaa hyvin mun käsitystä punaniskajenkistä
 
vierailija
No mä oon Trumpin puolella jokatapauksessa. "Demokraatit" ovat jo tuhonneet demokratian, joten tarvitaan uudenlaista meininkiä. Ja sitä tuo Trump. Ja jos oikeesti tapahtuu ns. vallankaappaus, niin sitten ei tarvita enää mitään vaaleja. Parempi niin koska se, että "demokraatit" pääsee sotkemaan asioita aina välillä on vaan huono juttu.

Tällä hommalla pisteittäis sateenkaariväki yms. porukka aisoihin. Kyllähän sitä toivoo. Saatais nähdä tosiaan se, että Amerikasta tulis taas mahtava. Ja kun Euroopassa huomattais, että homma toimii, niin sitten täälläkin samantyyppiset voimat alkaisivat saada enempi kannatusta --> Eu hajois ja kansakunnat ottaisivat vallan itselleen. Valtaan nousisi kansan etua ajavia porukoita ja sanois piupaut ylisuvaitsevaisuudelle. ilmastohuuhaalle, ma mutukselle etc.
 
Mulle on sinänsä se ja sama mutta toisaalta viehättää myös ajatus että ameriikalaiset ansaitsis vielä toisen pressakauden Trumpilta. On ne niin idioootteja ja ylimielisiä. Trump kuvastaa hyvin mun käsitystä punaniskajenkistä
Nyt ei puhuta vain toisesta kaudesta, vaan demokratian hylkäämisestä ja siirtymisestä hieman toisenlaiseen järjestelmään. Trumphan on ollut valmis väkivaltaiseen vallankaappaukseen koko ajan, joten jos sellaiseen tulisi tilaisuus, niin taatusti sen tekisi.

Toivotaan, että kyseinen yritys torjutaan. USA on länsimaisen demokratian tärkein linnake. Jos tuo maa muuttuu diktatuuriksi, demokratian hegemonia on lopullisesti ohi.

Sinällään demokratian voittokulku on ihmiskunnan historiassa erittäin lyhyt ajanjakso.

Mutta yhden asian tämmänen kehitys saattaa varmistaa. Ilmastonmuutos ei aiheuta ihmiskunnalle katastrofia. Sen tulee aiheuttamaan ydinsota ennen sitä. En sano, että Trumpin takia (pelkästään). Mutta kun on tarpeeksi monta diktatuuria ja niiden johdossa narsisteja ja psykopaatteja, niin jossain vaiheessa alkaa ohjukset lennellä.
 
vierailija
Herkkänahkainen? Kumpi sinulle on tärkeämpää, demokratia vai republikaanien arvot?
Sivusta sanoisin, että nykyrepublikaanien arvoissa demokratia ei ole korkealla. Siellä tehdään kovasti töitä, että tiettyjen ryhmien äänestäminen olisi hankalampaa. Rebut ovat hyvin onnistuneet, koska voittavat pressanvaaleja pienemmillä äänimäärillä.
 
Herkkänahkainen? Kumpi sinulle on tärkeämpää, demokratia vai republikaanien arvot?
Tietysti arvot.
Mutta johtajan pitää olla asiallinen, jotta saa sanomansa paremmin perille.
Kansalaiset eivät tarvitse 4 tuntia yössä nukkuvaa, Twitteriä kyttäävää hermokimppua joka antaa täyslaidallisen heti kun joku häntä arvostelee, vaan ne tarvitsee arvokkaan päämiehen.

Johtajan pitää ottaa kritiikki vakavasti ja seurata mitä hänestä kirjoitetaan, mutta kaikkeen länkytykseen ei passaa puuttua, vaan olla sen yläpuolella.
 
Tietysti arvot.
Mutta johtajan pitää olla asiallinen, jotta saa sanomansa paremmin perille.
Kansalaiset eivät tarvitse 4 tuntia yössä nukkuvaa, Twitteriä kyttäävää hermokimppua joka antaa täyslaidallisen heti kun joku häntä arvostelee, vaan ne tarvitsee arvokkaan päämiehen.

Johtajan pitää ottaa kritiikki vakavasti ja seurata mitä hänestä kirjoitetaan, mutta kaikkeen länkytykseen ei passaa puuttua, vaan olla sen yläpuolella.
Trumpilla ei kyllä ole kuin yksi arvo. Ja se on hän itse. Hän on valmis kääntämään takkiaan jokaikisen asian suhteen, jos se tuottaa hänelle menestystä. Tällaisia ihmisiä kutsutaan narsisteiksi. Termiä ei pitäisi netissä kovin hanakasti viljellä, mutta se selittäisi Trumpin meininkiä. Jos hän ei ole narsisti, niin sitten pitäisi löytää joku muu selitys.

Ja siitä Pyhästä Kirjasta kyseinen epeli ei piittää tuon taivaalllista. Varmaan tiedät tämänkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Sivusta sanoisin, että nykyrepublikaanien arvoissa demokratia ei ole korkealla. Siellä tehdään kovasti töitä, että tiettyjen ryhmien äänestäminen olisi hankalampaa. Rebut ovat hyvin onnistuneet, koska voittavat pressanvaaleja pienemmillä äänimäärillä.
Suomessa on huomattavasti tiukemmat äänestyslait kuin yhdetkään republikaanien esittämät. Jos republikaanien lait on tarkoitettu tekemään tiettyjen ryhmien äänestämisestä hankalampaa, niin mitä Suomen lait sitten ovat? Ilmeisesti emme ole demokratia ensinkään?
 
vierailija
Ei Suomessa tarvitse erikseen rekisteröityä äänestäjäksi. Ja nämä paikat olisi sitten vain muutaman tunnin päivässä auki huonojen kulkuyhteyksien päässä
Tuo rekisteröitymisjuttu on täysin keksitty ongelma. 40 osavaltiossa sen voi tehdä netissä ja niissäkin, joissa ei voi tehdä, sen voi tehdä postitse. Se on vähän sama asia kuin esimerkiksi osoitteenmuutos Suomessa. Tuskin kenelläkään olisi pokkaa väittää, että osoitteenmuutosilmoitus olisi ihmisarvon vastaista ja rajoittaisi ihmisten oikeutta vapaaseen liikkumiseen. Että Suomessa pidetään vähemmistöjä (jostain syystä tämä ongelma koskee vain vähemmistöjä?) vankina keskitysleirilähiöissä koska he eivät voi muuttaa koska siitä pitäisi tehdä osoitteenmuutosilmoitus.

Ja sellaista ei ole esitetty, että olisi vain pari tuntia auki olevia paikkoja huonojen kulkuyhteyksien päässä. Valeuutinen.
 
Tässä aapeen linkissä oli siis vain yhden kirjeenvaihtajan mielipide.

En osaa sanoa olisinko puolesta vai vastaan, mutta sen osaan sanoa, että tämä kausi olisi mennyt paremmin USA:lla jos Team Trump olisi ollut puikoissa. Team Bidenin esitys on ollut osittain erittäin heikkoa.

”Trump aloittaa ydinsodan” mielipiteet ovat mielestäni erittäin harhaanjohtavaa sontaa, kuten monet muutkin mielipiteet Trumpista, joita tarkoituksenmukaisesti totena myydään ja osa lukijoista/kuulijoista ne totena ostavat. Mutta, se on nykypäivän trendi ns. valtamediassa. Tarkoituksena ei ole puolueeton tiedonvälitys, edes valtion omilla uutistoimistoilla, vaan raflaavien mielipiteiden myyminen/entisestään korostunut mielipidevaikuttaminen.

Trump on varmasti erilailla käyttäytyvä pressa, mutta hän on saanut USA:ssa suuren suosion. Suuri osa näkee Trumpin hyvin eri valossa kuin ns. valtamedia tuuttaa - mistäköhän tämä johtuu?
Oma mielipiteeni on, että suosion taustalla saattoi olla USA:n myönteinen tila talouden ja työttömyyden osalta. Ja, osaltaan myös epävarmuus ns. valtamedian agendasta. Valtamedia on tehnyt itselleen karhunpalveluksen kun USA:ssa luottamus ns. valtamediaan on erittäin heikoissa kantimissa.
Valtamediassa lisäksi vallitsee vahvana tarkoituksenmukainen väärinymmärtämisen kulttuuri. Kun katsot jonkun haastattelun kokonaisuudessaan (lähtökohtaisesti oletetaan että leikkaamaton) sinulle muodostuu mielikuva ja voit pitää tiettyjä asioita faktana esim. mitä ihminen on sanasta sanaan sanonut.
Seuraavana päivänä saat lukea ns. valtamedian liimatun ja leikatun version samasta haastattelusta, jossa asiat ovat revitty oikeista asianyhteyksistä, ja lisäksi asioita on tahallaan ymmärretty väärin. Samaa tekee ”vastamedia”.
Ainoa keino saada luotettava tietoa, on löytää ne leikkaamattomat versiot netistä, ja, se ei aina ole helppoa.
”Vastamediasta” on kuitenkin erinomainen hyöty ihmisille. ”Vastamedia” antaa toisenlaisen näkemyksen asiasta, ja tämä tukee demokratiaa.
 
Tässä aapeen linkissä oli siis vain yhden kirjeenvaihtajan mielipide.

En osaa sanoa olisinko puolesta vai vastaan, mutta sen osaan sanoa, että tämä kausi olisi mennyt paremmin USA:lla jos Team Trump olisi ollut puikoissa. Team Bidenin esitys on ollut osittain erittäin heikkoa.

”Trump aloittaa ydinsodan” mielipiteet ovat mielestäni erittäin harhaanjohtavaa sontaa, kuten monet muutkin mielipiteet Trumpista, joita tarkoituksenmukaisesti totena myydään ja osa lukijoista/kuulijoista ne totena ostavat. Mutta, se on nykypäivän trendi ns. valtamediassa. Tarkoituksena ei ole puolueeton tiedonvälitys, edes valtion omilla uutistoimistoilla, vaan raflaavien mielipiteiden myyminen/entisestään korostunut mielipidevaikuttaminen.
Kun katsoo miten poikkeuksellisen huono häviäjä hän on, niin en ihmettelisi, että tietyissä paikassa pistäisi ohjukset pöhisemään. Henkilö joka antaa mieluummin kaiken palaa kuin häviää.

Edelleenkin USA:n ainoa presidentti, joka ei ole myöntänyt tappiotaan. Yksistään se on vakuuttava näyttö narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
 
Kun katsoo miten poikkeuksellisen huono häviäjä hän on, niin en ihmettelisi, että tietyissä paikassa pistäisi ohjukset pöhisemään. Henkilö joka antaa mieluummin kaiken palaa kuin häviää.

Edelleenkin USA:n ainoa presidentti, joka ei ole myöntänyt tappiotaan. Yksistään se on vakuuttava näyttö narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
Ei Trump halua sotia, hän on ylpeänä tuonut esiin että yhtään uutta sotaa ei sodittu hänen kaudellaan.
Hän pyrki kaudellaan myös edistämään suhteita Pohjois-Korean kanssa, tämä oli iso diplomaattinen harppaus.
Muutenkin hän piti hyvin maiden välisiä suhteita yllä vahvana Presidenttinä ja tarvittaessa osasi olla myös tiukka (mm. lähi-idässä) ja hän teki sen uskottavasti.
Vaikka hän on sellainen kuin on.

Se mitä on hyvä ymmärtää on, että kaikista valtamedian lällättelyistä ja mielikuvien syöttämisistä huolimatta potus Trump hoiti hommansa ihan hyvin.

Ei ne öyhötykset tai mielipiteiden syöttämiset vaan ne konkreettiset teot!
Jokaisen on itse sitten osattava arvioida kuinka vähäpätöisiä tai tärkeitä nämä teot ovat olleet. Jos lukee ns. valtamediaa niin kaikki hyvät teot ovat edellisen hallituksen aikaansaannosta ja loppu on Trumpin dissaamista.
Ehkäpä todellisuudessa olisi olemassa joku kultainen keskitie Trumpin konreettisista aikaansaannoksista.
 
Ei ne öyhötykset tai mielipiteiden syöttämiset vaan ne konkreettiset teot!
Jokaisen on itse sitten osattava arvioida kuinka vähäpätöisiä tai tärkeitä nämä teot ovat olleet. Jos lukee ns. valtamediaa niin kaikki hyvät teot ovat edellisen hallituksen aikaansaannosta ja loppu on Trumpin dissaamista.
Ehkäpä todellisuudessa olisi olemassa joku kultainen keskitie Trumpin konreettisista aikaansaannoksista.
Istuvana pressana Trumpin viimeinen teko oli yllytys Capitol-hillin tapahtumiin. Minulla ei ole mitään syytä väittää,. että Trump oli ihan keskitason pressa. Yleisesti (olen tänne linkittänyt aikaisemmin) hänet on arvioitu USA:n kaikkien aikojen toiseksi huonoimmaksi presidentiksi. Itse ajattelin tuosta tutkimuksesta, että "kuka voi olla huonompi?"


Jos USA:n kansa selviää tästä nykyisestä kahtiajaosta, niin eipä Trumpin perintö mikään kauhean tuhoisa ole. Sitten hän jää vain mitättättömäksi, surkeaksi pressaksi. Mutta jos tuo kahtiajako eskaloituu, niin sitten Trump voi jäädä isompana nimenö historiaan. Huonossa mielessä

Tossa muuten eri aiheeseen liittyvää kirjoitusta "terveestä skeptisyydestä". Kannattaisi lukea ja miettiä.

 
Istuvana pressana Trumpin viimeinen teko oli yllytys Capitol-hillin tapahtumiin. Minulla ei ole mitään syytä väittää,. että Trump oli ihan keskitason pressa. Yleisesti (olen tänne linkittänyt aikaisemmin) hänet on arvioitu USA:n kaikkien aikojen toiseksi huonoimmaksi presidentiksi. Itse ajattelin tuosta tutkimuksesta, että "kuka voi olla huonompi?"


Jos USA:n kansa selviää tästä nykyisestä kahtiajaosta, niin eipä Trumpin perintö mikään kauhean tuhoisa ole. Sitten hän jää vain mitättättömäksi, surkeaksi pressaksi. Mutta jos tuo kahtiajako eskaloituu, niin sitten Trump voi jäädä isompana nimenö historiaan. Huonossa mielessä

Tossa muuten eri aiheeseen liittyvää kirjoitusta "terveestä skeptisyydestä". Kannattaisi lukea ja miettiä.

Potus Trumpia ei käsittääkseni ole lain mukaan tuomittu mistään rikoksista mistä häntä on keksitty syyttää - ei edes Capitol Hillin tapahtumista. Toki muita tuomitsijoita on paljon, kuten voimme valtamediaa lukiessamme todeta: erittäin katkeraa tilitystä, sen sijaan, että asian olisi voinut uutisoida informatiivisemmin ja neutraalisti. Uutisissa lisäksi annettiin ymmärtää, että Trumpista ei enää tule mitään. *tirsk*

Millä tavoin kahtiajako on mielestäsi Trumpin perintö?
Itse näkisin, että kahtiajako on valtamedian vastuuttoman ”uutisoinnin” aikaansaannos.
 
Millä tavoin kahtiajako on mielestäsi Trumpin perintö?
Itse näkisin, että kahtiajako on valtamedian vastuuttoman ”uutisoinnin” aikaansaannos.
No kahtiajako on toki pidemmän aikavälin kehitystä, ei siitä voi kunniaa yksinomaan Trumpille antaa. Trump on ehkäpä enemmänkin seuraus ja vastareaktio.

Mutta mielenkiinnolla seuraan noita USA:n kuvioita. Trumpilla on rebut otteessa, joten paljon mahdollista että hän on ehdokkaana. Ja vastassa sitten Kamala Harris. Asetelma on entisestään porukkaa jakava.

Vedonlyöntikertoimissa Trump on niukasti suurin suosikki pressaksi 2024. Toisena Biden ja sitten Kamala. Kuitenkin siis vedonlyöntifirmat uskovat demokraattien presidenttiyteen, mutta kun ei oo ehdokas kovin varma, niin Trumpin kerroin alin. Minun on kyllä vaikea uskoa, että Biden pystyis vetämään toista kautta.
 
No kahtiajako on toki pidemmän aikavälin kehitystä, ei siitä voi kunniaa yksinomaan Trumpille antaa. Trump on ehkäpä enemmänkin seuraus ja vastareaktio.

Mutta mielenkiinnolla seuraan noita USA:n kuvioita. Trumpilla on rebut otteessa, joten paljon mahdollista että hän on ehdokkaana. Ja vastassa sitten Kamala Harris. Asetelma on entisestään porukkaa jakava.

Vedonlyöntikertoimissa Trump on niukasti suurin suosikki pressaksi 2024. Toisena Biden ja sitten Kamala. Kuitenkin siis vedonlyöntifirmat uskovat demokraattien presidenttiyteen, mutta kun ei oo ehdokas kovin varma, niin Trumpin kerroin alin. Minun on kyllä vaikea uskoa, että Biden pystyis vetämään toista kautta.
Myös minä uskon, että Biden ei kykene ensikauteen, hyvä jos edes kykenee tätä loppuun.
Vaikka vitsiä hänestä usein väännänkin niin aika huolissaanhan tässä saa alkaa olla tuon luttanan papparaisen kunnosta.

En ole kovin kerennyt tutustua 47th pressa ehdokkaisiin tai keskusteluihin heistä, mutta ihan kuin olisin jossakin nähnyt Tucker nimen!! Tucker Carlson? Voiko olla totta!? Haaveileeko hönkin presidenttiydestä? Näin varmaan unta tjtn?:unsure:
 

Yhteistyössä