80% suomalaisista saa Kela-rahaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Tavoite on 100%.
Kukaan ei valita niistä mitä ilmaiseksi saa. Siksi systeemi tekee nuoristakin dementikkojq ennen eläkeikää.
ihan ihmisen luoma systeemi.
 
vierailija
Äkkiä ne omat lapsilisät ja opintotuet unohtuu
Olen nettomaksaja, joka on kasvanut nettomaksajaperheessä. Isovanhempani ovat sodan käynyt sukupolvi eli eivät varmaan ihan hirveästi saamapuolella olleet hekään. Tosin invaliditeetin takia ukki sai ihan hyvin hoitoa ja käytti yhteiskunnan resursseja siihen, mutta sen vastineeksi kuoli jo 3 vuotta eläkkeelle pääsemisen jälkeen. Toinen ukki ei nauttinut eläkettä lainkaan.

Eivät opintotuet ja lapsilisät mihinkään unohdu, mutta ne ovat vain veronpalautusta joko omalta osalta tai vanhempieni osalta ihan siitä riippuen kummalle ne haluaa kohdistaa. Sen jälkeenkin ollaan nettomaksajia. Se on ihan ok tiettyyn rajaan, mutta kyllä alkaa maksumoraali rapistua kun entistä vähemmän tuntuu siltä, että puhalletaan yhteiseen hiileen tässä yhteiskunnassa.
 
vierailija
Monelta unohtuu, että reseptilääkkeitä ostaessa saa usein kelakorvausta. Sehän on vain kelakortilla saatava alhaisempi hinta apteekissa. Vakuutuksillakin yksityisellä itseään hoidattavat taidetaan laskea kelakorvattaviin, tosin vakuutusyhtiö tai hoitopaikka hoitaa sen kelan osuuden ilman, että hoidettava sitä itse joutuu sitä hakemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Monelta unohtuu, että reseptilääkkeitä ostaessa saa usein kelakorvausta. Sehän on vain kelakortilla saatava alhaisempi hinta apteekissa. Vakuutuksillakin yksityisellä itseään hoidattavat taidetaan laskea kelakorvattaviin, tosin vakuutusyhtiö tai hoitopaikka hoitaa sen kelan osuuden ilman, että hoidettava sitä itse joutuu sitä hakemaan.
Ei kaikilla ole mitään lääkityksiä:)
Apteekissa kun joutuu joskus jonkun toisen asioille, on opeteltava uudet kuviot:-D
 
Kela on muistaakseni antanut opintolainaa anteeksi, en muista summaa, mutta kai sekin melkoinen oli?

Itse kyllä maksoin jokaisen killingin aikoinaan takaisin - en sluibaillut.:cool:
 

Yhteistyössä