Suvakıt voivat lopettaa hakaristilipuista öyhöttämisen - niitä ei ole laissa kielletty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Oikeus moitti poliisia mielenosoitukseen puuttumisesta, koska poliisilla ei ollut perusteita määrätä mielenosoittajia luovuttamaan lippuja. Poliisin olisi pitänyt turvata kulkueeseen osallistuneiden oikeus mielenosoitus ja puuttua sen sijaan kulkuetta seuranneen yleisön menettelyyn, oikeus opasti."

Valtakunnansyyttäjälle, poliisille ja vihervasemmistolle moitteet.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Olen persunationalisti, mutta natsilipun pitäminen itsenäisyyspäivänä on törkeää. Natsismissa mennään liian pitkälle.

Itsenäisyys ei tarvitse natsiaatetta, mun lapsuus onnistui olemaan sinivalkoista ilman natsejakin.

Ai niin kuin nämä?

Missä kohtaa tekijöiden sanottiin olevan persuja?

Hakaristiliput takavarikoituneita poliiseja voi verrata pride-kulkueeseen hyökänneisiin henkilöihin. Molemmat näyttävät toimineen laittomasti, mutta poliiseja ei rangaista laittomasta toiminnasta.

Olen persunationalisti, mutta natsilipun pitäminen itsenäisyyspäivänä on törkeää. Natsismissa mennään liian pitkälle.

Itsenäisyys ei tarvitse natsiaatetta, mun lapsuus onnistui olemaan sinivalkoista ilman natsejakin.
Törkeetä tai ei, mutta ei kuitenkaan laitonta. Laitonta on ollut vihervasemmiston hyökkäykset itsenäisyyspäivinä poliisia ja eläimiä kohtaan.

Ja valtakunnansyyttäjä aikoo jatkaa rahan tuhlaamista. Jäis jo vanha akka eläkkeelle.

"Oikeus hylkäsi syytteet hakaristilipun kantamisesta itsenäisyyspäivän kulkueessa, valtakunnansyyttäjä yllättyi: ”Ehdottomasti haluan tästä hovioikeuden arvion”
Käräjäoikeuden mukaan hakaristilippu ei ole Suomessa kielletty. Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen ilmoitti heti haluavansa asiasta hovioikeuden arvion."

Törkeetä tai ei, mutta ei kuitenkaan laitonta. Laitonta on ollut vihervasemmiston hyökkäykset itsenäisyyspäivinä poliisia ja eläimiä kohtaan.
Mieti mitä on Suomi, ja mitä on isänmaallisuus.
Uusnatsit ottavat _saksalaista_, väkivaltaista rotuoppia, eli ulkolaista.

Kun taas, mun mielestä suomalaisuus on jotain näitä, eli mennään YKSINKERtAISESTI 20-40 vuotta ajassa taaksepäin;

-ei oteta ma muja kuin pieni kourallinen
-ostetaan 80 % suomalaista (poislukien se 20 % = kahvi, sitrukset, autot elekroniikka)
-kouluissa kuri
-käydään kirkossa
-suomalainen = luppakorva-metsätalousinsinööri Pekka, joka keksi juuri äsken kuinka koivun nilasta saa hienon vientituotteen
-Pekka on kiltti ja umpirehellinen (näistä suomalaiset tulivat aikoinaan tunnetuksi): vie kadulta löytämän lompakon poliisille, ei huijaa verottajaa, ja osallistuu kylän talkoisiin. Ei rellestä yökaudet kaduilla. Pekka pitää talon ja pihansa siistinä.

Tätä oli mun lapsuus. Se oli hyvin kekkoslaista ja rauhanomaista.
Natseja ei tarvittu.

Mieti mitä on Suomi, ja mitä on isänmaallisuus.
Uusnatsit ottavat _saksalaista_, väkivaltaista rotuoppia, eli ulkolaista.

Kun taas, mun mielestä suomalaisuus on jotain näitä, eli mennään YKSINKERtAISESTI 20-40 vuotta ajassa taaksepäin;

-ei oteta ma muja kuin pieni kourallinen
-ostetaan 80 % suomalaista (poislukien se 20 % = kahvi, sitrukset, autot elekroniikka)
-kouluissa kuri
-käydään kirkossa
-suomalainen = luppakorva-metsätalousinsinööri Pekka, joka keksi juuri äsken kuinka koivun nilasta saa hienon vientituotteen
-Pekka on kiltti ja umpirehellinen (näistä suomalaiset tulivat aikoinaan tunnetuksi): vie kadulta löytämän lompakon poliisille, ei huijaa verottajaa, ja osallistuu kylän talkoisiin. Ei rellestä yökaudet kaduilla. Pekka pitää talon ja pihansa siistinä.

Tätä oli mun lapsuus. Se oli hyvin kekkoslaista ja rauhanomaista.
Natseja ei tarvittu.
Kesällä 1944 natsit pelastivat Suomen joutumasta vasemmistolaisen diktatuurin ikeen alle ja ruokkivat meidät 40-luvun alkupuolen ajan, muuten oltaisiin kuoltu nälkään.

Kesällä 1944 natsit pelastivat Suomen joutumasta vasemmistolaisen diktatuurin ikeen alle ja ruokkivat meidät 40-luvun alkupuolen ajan, muuten oltaisiin kuoltu nälkään.
No jaa, totta, mutta on monet muutkin valtiot jeesanneet Suomea - mutta onko meidän omaksuttava kunkin auttajavaltion ideologia? Ei.

Monet persut vastustavat Ruotsia ja sitä kieltä, mutta Ruotsi teki arvokkaan teon sodassa ottamalla vastaan sotalapsiamme (no, suht traumatisoivaa varmaan lapsille). Pitääkö meidän tanssia nyt Ruotsin mukaan? Ei.

Riittää kun olemme vanha-suomalaisia ja deletoimme viimeisen 20 vuotta pois (no kännykät, somen ja jotkut uudistukset pitäisin), ja jatketaan vanhalla, isänmaallisella linjalla.

No jaa, totta, mutta on monet muutkin valtiot jeesanneet Suomea - mutta onko meidän omaksuttava kunkin auttajavaltion ideologia? Ei.

Monet persut vastustavat Ruotsia ja sitä kieltä, mutta Ruotsi teki arvokkaan teon sodassa ottamalla vastaan sotalapsiamme (no, suht traumatisoivaa varmaan lapsille). Pitääkö meidän tanssia nyt Ruotsin mukaan? Ei.

Riittää kun olemme vanha-suomalaisia ja deletoimme viimeisen 20 vuotta pois (no kännykät, somen ja jotkut uudistukset pitäisin), ja jatketaan vanhalla, isänmaallisella linjalla.
Ei persut vastusta Ruotsia ja heidän puhumaansa kieltä, vaan persut haluavat vain poistaa turhan pakkoruotsin. Tässäkin ilmenee persujen liberaali politiikka: eivät halua pakottaa ketään opiskelemaan ruotsia, mutta sallivat sen niille jotka haluavat opiskella ruotsia.

Ei persut vastusta Ruotsia ja heidän puhumaansa kieltä, vaan persut haluavat vain poistaa turhan pakkoruotsin. Tässäkin ilmenee persujen liberaali politiikka: eivät halua pakottaa ketään opiskelemaan ruotsia, mutta sallivat sen niille jotka haluavat opiskella ruotsia.
Hmm. Mutta monet persut vastustavat silti uusnatsiutta. Pitäkää meitä "rauhallisen siiven" persuja liian löperöinä, whatever, mutta mä väitän että suomalaisuus on rauhanomaista nationalismia, ei kiivasta nationalismia.
Ulkkikset voidaan käännyttää pois rauhanomaisesti, ei polttopulloilla.

Muista se rauhallinen ja kiltti Pekka. Vaalikaamme hänenkaltaisiaan.

(Ei vaalita homo-Pekkaa :eek:)

Mä luin ensin että persunatsi..

Mä muuuten luin just jostakin, että saksalaiset natsit pitivät aikanaan suomalaista IKL-porukkaa ihan naurettavana.

Mä muuuten luin just jostakin, että saksalaiset natsit pitivät aikanaan suomalaista IKL-porukkaa ihan naurettavana.

No saksalaisten natsien mielipiteellä ei ole mitään painoarvoa.

Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen ilmoitti heti haluavansa asiasta hovioikeuden arvion.

HIenoa, että Toiviainen toimii vahvasti oman vakaumuksensa mukaisesti. Natsiliput ovat törkeitä, mutta voisiko tuo Toiviainen samalla innolla tutkia vaikkapa terrorismista epäiltyjä Suomessa syntyneitä isisläisiä?

• Tykkää
Reactions: Echo
Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen ilmoitti heti haluavansa asiasta hovioikeuden arvion.

HIenoa, että Toiviainen toimii vahvasti oman vakaumuksensa mukaisesti. Natsiliput ovat törkeitä, mutta voisiko tuo Toiviainen samalla innolla tutkia vaikkapa terrorismista epäiltyjä Suomessa syntyneitä isisläisiä?

Mitä nämä terrorismiepäilyt ovat? Syyte voidaan nostaa, jos epäillään rikosta. Se, että terrorismin uhka on lisääntynyt, ei käsittääkseni ole vielä peruste nostaa syytettä.

Lue esimerkiksi täältä:

Mitä nämä terrorismiepäilyt ovat? Syyte voidaan nostaa, jos epäillään rikosta. Se, että terrorismin uhka on lisääntynyt, ei käsittääkseni ole vielä peruste nostaa syytettä.

Lue esimerkiksi täältä:

Yhteistyössä