1 000 päivätartunnan haamuraja menee pian rikki Suomen koronatartunnoissa ja THL ja HUS sekoilevat edelleen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
En tutustu jos tuollaista väärää tietoa levittelee. 60-luvulla Suomessa ihmisillä alkoi olla varaa syödä ja nehän söi. 70-luvulla, jolloin tuli muuten pitsat, ylipaino-ongelmaan herättiin ja alettiin jakaan tietoa kansalle, että rasva on epäterveellistä ja sokerit haitallisia. Rasvaton maito tuli kauppoihin.
Kyllä tässä on kokoajan menty huonompaan.

Pitäisi etsiä jotkut tilastot, mutta laitan tämän kun sattui ekana silmään.

 
vierailija
Kyllä tässä on kokoajan menty huonompaan.

Pitäisi etsiä jotkut tilastot, mutta laitan tämän kun sattui ekana silmään.

Karjala-projekti oli yksi terveempään elämään juttu.
 
Minun veikkaukseni tähän on ettei tule toteutumaan. Voisin perustella vastaukseni, mutta jätän sen tällä kertaa tekemättä :)

Sairaalatapaukset seuraavat tartuntoja kahden viikon viiveellä. Kaksi viikkoa sitten oli koko maan ilmaantuvuusluku 40,4, nyt se on 100,3. Se merkitsee, että kahden viikon kuluttua sairaalassa on noin 2½-kertainen määrä potilaita tämänpäiväiseen verrattuna.
 
vierailija
Kyllä tässä on kokoajan menty huonompaan.

Pitäisi etsiä jotkut tilastot, mutta laitan tämän kun sattui ekana silmään.

On menty huonompaan, mutta se ei johdu siitä, että 70-luvun ruokavalio olisi ollut terveellisempi koska olisi syöty vain 3 krt päivässä.
 
vierailija
Kyllä se osittain johtuu siitä. Ihmiselle ei ole luonnollista mättää koko ajan.

Jos on aikaa niin kannattaa kuunnella tämä:

Voi edelleenkin olla, että vaikka yksi ruoka-ateria viikossa on terveellistä tai ihan mitä tahansa, mutta 70-luvun Suomen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ruoka kolme kertaa päivässä ei ole edes mikään dieetti. Sellaisesta voidaan puhua sitten, kun puhutaan jostain 8/16 tai 2/7.
 
Voi edelleenkin olla, että vaikka yksi ruoka-ateria viikossa on terveellistä tai ihan mitä tahansa, mutta 70-luvun Suomen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ruoka kolme kertaa päivässä ei ole edes mikään dieetti. Sellaisesta voidaan puhua sitten, kun puhutaan jostain 8/16 tai 2/7.
Mitä tarkoitat?
Dieetti on ruokavalio.

80-luvulla alkoi mättäminen. Kyllä ennen sitä on osattu syödä suht. kohtuudella.
 
vierailija
Mitä tarkoitat?
Dieetti on ruokavalio.

80-luvulla alkoi mättäminen. Kyllä ennen sitä on osattu syödä suht. kohtuudella.
Dieetti on rajattu ruokavalio, jonka tarkoitus on pudottaa painoa. Käytetään nykyisin myös muissa yhteyksissä kuten sokeridieetti.
Ja se mättö alkoi 60-luvulla Suomessa. Tyttö hyvä, lue joskus asiantuntijatekstejä äläkä usko kaikkea, mitä youtubessa sanotaan.
 
Dieetti on rajattu ruokavalio, jonka tarkoitus on pudottaa painoa. Käytetään nykyisin myös muissa yhteyksissä kuten sokeridieetti.
Ja se mättö alkoi 60-luvulla Suomessa. Tyttö hyvä, lue joskus asiantuntijatekstejä äläkä usko kaikkea, mitä youtubessa sanotaan.
Dieetti tarkoittaa ruokavaliota. Dieetti mielletään yleensä erikoisruokavalioksi.

You tubesta on kätevämpi, siksi tarjosin You tubea sinulle. Voit tietenkin tilata kirjoja ed. main. tohtoreilta. He ovat asiantuntijoita.
 
vierailija
Dieetti tarkoittaa ruokavaliota. Dieetti mielletään yleensä erikoisruokavalioksi.

You tubesta on kätevämpi, siksi tarjosin You tubea sinulle. Voit tietenkin tilata kirjoja ed. main. tohtoreilta. He ovat asiantuntijoita.

Kyllä, dieetti on ruokavalio, mutta se on tavallisuudesta poikkeava ruokavalio. Käytä vaikka googlea kaverina, kvg, tyttöhyvä.
Minulla on oikeen hyvä ruokavalio ilman amerikkalaisia ruokatohtoreita, kiitos vain. Kannattaisi sinunkin vielä ymmärtää nämä ruokatohtorit oikein. Kyllä se siitä iän kanssa tulee.
 

Kyllä, dieetti on ruokavalio, mutta se on tavallisuudesta poikkeava ruokavalio. Käytä vaikka googlea kaverina, kvg, tyttöhyvä.
Minulla on oikeen hyvä ruokavalio ilman amerikkalaisia ruokatohtoreita, kiitos vain. Kannattaisi sinunkin vielä ymmärtää nämä ruokatohtorit oikein. Kyllä se siitä iän kanssa tulee.
En minä sinun ruokavaliosta ole maininnut mitään.

Syy miksi otin koko ruokailutiheyden/paaston esiin on se, että paastoaminen lisää immuniteettiä ja parantaa kehoa.
Nyt korona-aikoina kannattaa yrittää vahvistaa immuniteettiä kaikin keinoin.
 
vierailija
En minä sinun ruokavaliosta ole maininnut mitään.

Syy miksi otin koko ruokailutiheyden/paaston esiin on se, että paastoaminen lisää immuniteettiä ja parantaa kehoa.
Nyt korona-aikoina kannattaa yrittää vahvistaa immuniteettiä kaikin keinoin.
Hassua joka kerran kun olen paastonnut niin olen sairastunut paaston jälkeen flunssaan. Mihin perustuu että paasto vahvistaisi immuniteettia?
 
Yksi tuttu laihdutti 30 kg, kun hän syö vain kerran päivässä yhden tunnin ajan.

Ei sitä ennen vanhaankaan ollut aina ruokaa saatavilla. Silloin syötiin, kun saatiin saalista.
Juu, moni laihduttaja käyttää omad (one meal a day) metodia!

Mä en ole ikinä laihduttanut paastoamalla, mutta vuosia sitten lopetin sen koko aika syömisen, kun ymmärsin miten huonoa se tekee. Mun arki syönti-ikkuna on tunnista kolmeen. Joskus vedän 72h paaston, koska tiedän miten hyvää se keholle tekee.
Virtaa riittää enkä ole sairaana. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Juu, moni laihduttaja käyttää omad (one meal a day) metodia!

Mä en ole ikinä laihduttanut paastoamalla, mutta vuosia sitten lopetin sen koko aika syömisen, kun ymmärsin miten huonoa se tekee. Mun arki syönti-ikkuna on tunnista kolmeen. Joskus vedän 72h paaston, koska tiedän miten hyvää se keholle tekee.
Virtaa riittää enkä ole sairaana.
Kyllä mun paskamahani huutaisi nälkää 72h paaston ajalla. Yli 24h menee, mutta ei paljoa enempää...
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Kyllä mun paskamahani huutaisi nälkää 72h paaston ajalla. Yli 24h menee, mutta ei paljoa enempää...
Kyllä keho tottuu. Ensin kavennetaan syönti-ikkunaa ja sitten omad jne. pikku hiljaa.

Oon paastonnut pisimmillään viikon ja se oli ihan kuivapaastoa, join lasillisen vettä vain kun janotti. Se vaatiikin sitten jo vähän opiskelua - esim. paastoa ei noin pitkän ajan jälkeen kannata lopettaa syömällä ihan mitä sattuu. Lihaskatoa ei juurikaan tullut, mutta rasvaa lähti. Ei kannata ihan viikkoa paastota huvin ja urheilun vuoksi ellei ole kerryttänyt ensin rasvaa!
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
vierailija
En minä sinun ruokavaliosta ole maininnut mitään.

Syy miksi otin koko ruokailutiheyden/paaston esiin on se, että paastoaminen lisää immuniteettiä ja parantaa kehoa.
Nyt korona-aikoina kannattaa yrittää vahvistaa immuniteettiä kaikin keinoin.
Liitit sen valheelliseen tietoon 70 ja 80 -luvuilta ja valehetelit määritelmistä. Tuollaisien harhojen pälle saattaa alkaa rakentaa valheellisia juttuja. Sä varsinkin. Ei mulla muuta.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Liitit sen valheelliseen tietoon 70 ja 80 -luvuilta ja valehetelit määritelmistä. Tuollaisien harhojen pälle saattaa alkaa rakentaa valheellisia juttuja. Sä varsinkin. Ei mulla muuta.
Käsitit nyt varmaan jotakin väärin.

70-luvulla ja sitä ennen ei ollut nykyisiä ylipaino-ongelmia. Silloin mun käsityksen mukaan syötiin harvemmin kuin nykyään.
Se, että syödään vähän väliä, altistaa ylipainolle ja diapetekselle - eikä se tee hyvää vastustuskyvylle, joka taas esim. tässä koronatilanteessa on erittäin tärkeä!
 
vierailija
Käsitit nyt varmaan jotakin väärin.

70-luvulla ja sitä ennen ei ollut nykyisiä ylipaino-ongelmia. Silloin mun käsityksen mukaan syötiin harvemmin kuin nykyään.
Se, että syödään vähän väliä, altistaa ylipainolle ja diapetekselle - eikä se tee hyvää vastustuskyvylle, joka taas esim. tässä koronatilanteessa on erittäin tärkeä!
Miks sä jatkat valehtelua? Mässytys alkoi 60-luvulla ja 70-luvulla ylipainoa alettiin kitkeä!
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Miks sä jatkat valehtelua? Mässytys alkoi 60-luvulla ja 70-luvulla ylipainoa alettiin kitkeä!
Mikä oli valehtelua?

Ai kitkettiin? Silti ylipaino on ollut ongelma 70-luvun jlk…
 
vierailija
Elokuussa tartunnat tulevat lisääntymään. Katsotaan tuleeko jopa päivässä noin 2000 tai jopa 3000. Silloin on syytä toivoa, että rokotetuilla rokotteet varmasti tepsivät. Eihän tästäkään ole varmaa faktaa. Voi sitä kaaosta, itkua ja kuolemaa!
 
vierailija
Sairaaloissa on tällä hetkellä alle kolmekymppiset.

Lapsia ja nuoria ei rokoteta, joten kukin voi päätellä, mitä ensi talvi tuo tullessaan!

Oletko sinä rokotettu vanhempi, jonka lapsia ei ole rokotettu?
 

Yhteistyössä