"Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina – ”Huolestuttavaa, jos asenteet niin jyrkkiä”"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Seuraavassa ellei jo samassa tutkimuksessa voitaisi pohtia syitä. Sitten voitaisi tehdä päätelmiä siitä olivatko asenteet jyrkkiä vai eivät.

• Tykkää
Reactions: Latimeria ja Echo
Ehkäpä syyt asennoitumiseen ovat syvällä historiassa. Emme me koskaan ole olleet maailmoja halaavia ja nopeasti sopeutuvia. Takaraivossa on mantra, joka edellyttää että maassa eletään maan tavalla ja lakien mukaan. Jos joku poikkeaa tästä niin soppa ja asenteet on selvät. Me matkustimme ulkomaille nähdäksemme miten oudosti jotkut elävät ja naureskelimme ja siunailimme mm "manana"-kulttuurille. Not In my bacyard sopii hyvin kulttuuriimme.

"Hän pitää huolestuttavana, jos yhteiskunta alkaa segregoitua vahvojen ennakkoluulojen takia. Segregaatiolla viitataan ihmisryhmien eriytymiseen jonkin alueen sisällä. Usein esille nostetaan esimerkkinä se, että tietyllä alueella asuu lähinnä maahanmuuttajia ja toisella kantaväestöön kuuluvia."

Harmi etten osunut satunnaisotantaan. Olisi siten saatu tilastoa hieman kauniimmaksi.
Suomalaisilla on hurriviha ja ryssäviha. Sellaisen ilmapiirin keskellä vietin lapsuuteni.
Myös saksalaisista heitettiin raskasta huumoria.
Ihminen muuttuu, kun joutuu vastatusten erilaisten ihmisten kanssa. Minäkin olen kuin toinen ihminen.
Rakastan ruotsin kieltä. Olen opiskellut saksaa ja venäjää.
Eilen harmittelin etten osaa kansainvälistä viittomakieltä.
Erilaisuus on rikkaus. Suosittelen lukemaan tai kuuntelemaan kirjan Alkemisti.

"Hän pitää huolestuttavana, jos yhteiskunta alkaa segregoitua vahvojen ennakkoluulojen takia. Segregaatiolla viitataan ihmisryhmien eriytymiseen jonkin alueen sisällä. Usein esille nostetaan esimerkkinä se, että tietyllä alueella asuu lähinnä maahanmuuttajia ja toisella kantaväestöön kuuluvia."

Harmi etten osunut satunnaisotantaan. Olisi siten saatu tilastoa hieman kauniimmaksi.
Suomalaisilla on hurriviha ja ryssäviha. Sellaisen ilmapiirin keskellä vietin lapsuuteni.
Myös saksalaisista heitettiin raskasta huumoria.
Ihminen muuttuu, kun joutuu vastatusten erilaisten ihmisten kanssa. Minäkin olen kuin toinen ihminen.
Rakastan ruotsin kieltä. Olen opiskellut saksaa ja venäjää.
Eilen harmittelin etten osaa kansainvälistä viittomakieltä.
Erilaisuus on rikkaus. Suosittelen lukemaan tai kuuntelemaan kirjan Alkemisti.
No onko sulla paljonkin somaleita ja romaneita naapureina?

Karsastavat? Sietääkö heitä pitäisi? Ei kukaan niin suvaitsevainen ole, että heitä sietäisi naapureina. Suomessa haluan nähdä muita suomalaisia ympärilläni ja etenkin lähiyhteisössäni ja naapurustossani.
Ei kukaan mitään poikkeavia yksilöitä halua naapuriinsa.

Yhteistyössä