Rakenneultra... RV 22. ?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä91
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelijä91
Mulla on rakenneultra RV 22. Onko tämä ns. liian myöhään? Eikö usein ole RV 20-21. Onko haittaa että menee ns. Myöhään. Aika tuli NT-ultran jälkeen automaattisesti postissa.

Millä viikolla sulla oli rakenneultra ja mitä mieltä viikosta?

NT-ultra oli mulla 13+1 (luultiin että olis 12+4). Tuleeko aika ultran perusteella?
 
vierailija
Mulla oli kans rv21+4. Aika tuli automaatisesti varattavaksi ja toi oli eka mikä mulle sopi eikä kovin montaa päivää aiemmin olisi pystynyt edes varata. Ehkä noin 21+0 alkaen.

itse ihmettelin mielessäni myöhäistä ajankohtaa mutta ajattelin että kyllä ne siellä tietää mitä tekevät. Mutta kun menin ultraan niin kätilö kysyi ”onko joku tietty syy miksi tulet vasta nyt” (tarkoitti miksi niin myöhään raskaudessa). Tokaisin että no ei aiemmalle ajankohdalle annettu teiltä varata aikaa!

Mut ihan ok ajankohta se kai silti oli.
 
Mulla on rakenneultra RV 22. Onko tämä ns. liian myöhään? Eikö usein ole RV 20-21. Onko haittaa että menee ns. Myöhään. Aika tuli NT-ultran jälkeen automaattisesti postissa.

Millä viikolla sulla oli rakenneultra ja mitä mieltä viikosta?

NT-ultra oli mulla 13+1 (luultiin että olis 12+4). Tuleeko aika ultran perusteella?
Mullakin oli rakenneultra 21+3 eli rv 22
 
vierailija
24 viikkoa on raja.

Käypähoidon sivuilta:
  • Aina kun luotettavalla tutkimuksella on todettu vaikea sikiön sairaus tai rakenteellinen poikkeavuus ja raskaus on kestänyt enintään 24+0 viikkoa (sikiöperuste).
Juu, muistin väärin. Tosiaan, se rakenneultran idea viikolla 21-22 on se, että ehtii vielä keskeyttää jos sikiöllä on joku paha vika. Ja tosiaan meneekään siihen byrokratiaankin aikaa, hakemukset ja olisko jopa tarvittu Valviran lupa. Mutta tästä en oo varma.
 

Yhteistyössä