"SDP-vaikuttajat IL:lle: Nämä 7 asiaa ovat johtamassa ”historian paskimpaan vaalitulokseen”"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Iltalehti kysyi kuudelta demaripoliitikoilta ja puolueen taustavaikuttajilta, mitkä syyt heidän mielestään ovat vaikuttaneet siihen, että SDP kärsii todennäköisesti sunnuntaina historiallisen suuren kuntavaalitappion."

 
vierailija
"2. Vaalien siirto

Koronaan ja kuntavaaleihin liittyy demarivaikuttajien mielestä myös toinen kiusallinen ongelma, koska hallitus meni ”hieman paniikissa” siirtämään kuntavaalit, eikä järjestänyt niitä alkuperäisen aikataulun mukaan huhtikuussa. Varsinkin kun myöhemmin kävi ilmi, että vaalit olisi tartuntamäärien perusteella voitu järjestää terveysturvallisesti jo huhtikuussa.
Aikaisempi kuntavaalien pito olisi hyödyttänyt SDP:tä, sillä vielä huhtikuussa puoluetta kannatti HS-gallupissa 19,7 prosenttia. Ylen kuntavaaligallupissa SDP:n kannatus oli tuolloin 18,1 prosenttia."

Ei olis pitänyt mennä siirtelemään vaaleja...
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Nyt demarit haluais rajoittaa galluppeja, kun kannatus laskee kuin lehmänhäntä. Varsinaista DDR meininkiä. Aamupala veronmaksajien piikkiin muillekin, niin siitä se kannatus lähtee nousuun. Jos lähtee. Koska fiksut ja rehelliset maksaa itse aamupalansa. Ja heitä on vielä 83% äänestäjistä. Loput on demareita?
 
vierailija
Mä en demareita äänestä, mutta mun mielestä pari viikkoa ennen vaaleja saisi kaikki gallupit, ja tällaiset itseääntoteuttavat lehtijutut ja otsikoinnit kieltää.
Minä puolestani edustan sitä katsontakantaa, että näillä "itseään toteuttavilla jutuilla" nimenomaan vähennätään trendien vaikutusta. Kyllä ihmiset tietävät kertomattakin kuka on nosteessa. Sen aistii yhteiskunnassa. Ja ne, joilla on taipumusta hypätä voittajan kelkkaan, mikä on ihan aito psykologinen ilmiö, tekevät sen kyllä ihan omatoimisesti.

Mutta sitten kun juuri ennen vaaleja julkistetaan joku ns. itseään toteuttava juttu tyyliin demarit häviävät tai persut voittavat, niin niillä onkin käänteinen merkitys. Demariäänestäjät miettivät, että pitääpä mennä uurnille, jos tilanne on noin paha. Ja persuäänestäjät ajattelevat, että mitä sitä äänestämään kun voitto tulee ilmankin.

Onko se sitten hyvä vai huono asia? Siihen en ota kantaa. Mutta olen iloinen, että yhteiskunnallinen ja poliittinen keskustelu aktivoituu kun se on suunnilleen ainut keskustelu, jota jaksan enää käydä.
 
Minä puolestani edustan sitä katsontakantaa, että näillä "itseään toteuttavilla jutuilla" nimenomaan vähennätään trendien vaikutusta. Kyllä ihmiset tietävät kertomattakin kuka on nosteessa. Sen aistii yhteiskunnassa. Ja ne, joilla on taipumusta hypätä voittajan kelkkaan, mikä on ihan aito psykologinen ilmiö, tekevät sen kyllä ihan omatoimisesti.

Mutta sitten kun juuri ennen vaaleja julkistetaan joku ns. itseään toteuttava juttu tyyliin demarit häviävät tai persut voittavat, niin niillä onkin käänteinen merkitys. Demariäänestäjät miettivät, että pitääpä mennä uurnille, jos tilanne on noin paha. Ja persuäänestäjät ajattelevat, että mitä sitä äänestämään kun voitto tulee ilmankin.

Onko se sitten hyvä vai huono asia? Siihen en ota kantaa. Mutta olen iloinen, että yhteiskunnallinen ja poliittinen keskustelu aktivoituu kun se on suunnilleen ainut keskustelu, jota jaksan enää käydä.
En usko tuohon "puolue pulassa, pelastetaan se äänestämällä". On tosi paljon semmoista ajelehtivaa porukkaa.

Mun puolesta silloin kun on kansalaisten rahoista, toimeentulosta, laista ja moraalista kyse, saisi kaiken imagorakentamisen ja "nosteen" vaikutuksen heittää roskakoriin. Vain ehdokkaan mielipiteillä ja toiminnalla on väliä.

Toki, ymmärrän että ehdokkaan mielipiteet eivät aina riitä: esim. persut ois kaaoksessa jos puoluetta johtaisi Hakkarainen eikä Halla-Aho, ja myös hyvät neuvottelutaidot on tärkeät.

Mutta mulla ainakin on poliittiset mielipiteet jotka ei oo muuttuneet oikeastaan yhtään, koska ei ole ollut parempaa tarjolla. Se kestää, vaikka ei olisi mun arvoilla "nostetta" politiikassa just silloin. Painotukset ehkä on muuttuneet vähän, mut ydin on pysynyt samana.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
En usko tuohon "puolue pulassa, pelastetaan se äänestämällä". On tosi paljon semmoista ajelehtivaa porukkaa.

Mun puolesta silloin kun on kansalaisten rahoista, toimeentulosta, laista ja moraalista kyse, saisi kaiken imagorakentamisen ja "nosteen" vaikutuksen heittää roskakoriin. Vain ehdokkaan mielipiteillä ja toiminnalla on väliä.

Toki, ymmärrän että ehdokkaan mielipiteet eivät aina riitä: esim. persut ois kaaoksessa jos puoluetta johtaisi Hakkarainen eikä Halla-Aho, ja myös hyvät neuvottelutaidot on tärkeät.

Mutta mulla ainakin on poliittiset mielipiteet jotka ei oo muuttuneet oikeastaan yhtään, koska ei ole ollut parempaa tarjolla. Se kestää, vaikka ei olisi mun arvoilla "nostetta" politiikassa just silloin. Painotukset ehkä on muuttuneet vähän, mut ydin on pysynyt samana.
KD.
 
Ja siis mun arvot pysyy samana, vaikka puolueet muuttuisi.

Esim.Kokoomus ei ole enää sama hyvänlainen, isänmaallinen kapitalisti kuin mun lapsuudessa, vaan jäätävä globalistipuolue jolle mikään suomalainen ei merkkaa mitään. Pörssiyhtiöiden suosija.

Keskustasta tykkäsin ennen, mutta sit alkoivat nuoleskella kans koko maailmaa slurps sluprs namnam, joten vaarallinen puolue.
 
vierailija
Minä puolestani edustan sitä katsontakantaa, että näillä "itseään toteuttavilla jutuilla" nimenomaan vähennätään trendien vaikutusta. Kyllä ihmiset tietävät kertomattakin kuka on nosteessa. Sen aistii yhteiskunnassa. Ja ne, joilla on taipumusta hypätä voittajan kelkkaan, mikä on ihan aito psykologinen ilmiö, tekevät sen kyllä ihan omatoimisesti.

Mutta sitten kun juuri ennen vaaleja julkistetaan joku ns. itseään toteuttava juttu tyyliin demarit häviävät tai persut voittavat, niin niillä onkin käänteinen merkitys. Demariäänestäjät miettivät, että pitääpä mennä uurnille, jos tilanne on noin paha. Ja persuäänestäjät ajattelevat, että mitä sitä äänestämään kun voitto tulee ilmankin.

Onko se sitten hyvä vai huono asia? Siihen en ota kantaa. Mutta olen iloinen, että yhteiskunnallinen ja poliittinen keskustelu aktivoituu kun se on suunnilleen ainut keskustelu, jota jaksan enää käydä.
Hyvänen aika sentään. Voiko olla niin, että Kaksplus av-palstalla vain politiikka jaksaa enää kiinnostaa ja saa kommentoimaan.
Odotan hartaasti, että 13.6.2021 on pian onnellisesti ohi, ja maassa vaihtuu puheenaiheet.
Kansa on pulskistuminen koronavuotena. Mt-ongelmat ovat kasaantuneet.
Huuhkajat kisaavat ulkomailla. Uusia ihmisiä syntyy ja asiat järjestyvät.
Ihmisillä on rahaa, kun eivät ole päässeet kuluttamaan matkustamalla.
Maailma on täynnä kiinnostavia puheenaiheita.
 
Deleted member 149094
Jaa että murha on ainut mistä saa uutisoida?
Kyllä. Sellainen olisi nyt ainakin asia, joka voisi vaikuttaa oleellisesti äänestyspäätökseen, niinkuin aiheesta. Ettei jätettäisi kuitenkaan äänestäjiä täysin pimentoon.
Tai et politikot on luvanneet, että opintotukiin ei kosketa, mut sit ne just ennen sitä äänestystä ehtis sit muuttaa sen päätöksen. Nythän ne joutuu odottaan vaalien jälkeen, jolloin niistä tulee huijareita. Mut periaatteessa, jos ne vaihtaisi kantaa jo ennen vaaleja, kertomatta, niin nehän ei tavallaan olisi huijareita.
 
vierailija
Hyvänen aika sentään. Voiko olla niin, että Kaksplus av-palstalla vain politiikka jaksaa enää kiinnostaa ja saa kommentoimaan.
Odotan hartaasti, että 13.6.2021 on pian onnellisesti ohi, ja maassa vaihtuu puheenaiheet.
Kansa on pulskistuminen koronavuotena. Mt-ongelmat ovat kasaantuneet.
Huuhkajat kisaavat ulkomailla. Uusia ihmisiä syntyy ja asiat järjestyvät.
Ihmisillä on rahaa, kun eivät ole päässeet kuluttamaan matkustamalla.
Maailma on täynnä kiinnostavia puheenaiheita.
Muutaman kuukauden päästä on maakuntavaalit. Siitä sitä riittää parran pärinää.
 
Deleted member 149094
Hyvänen aika sentään. Voiko olla niin, että Kaksplus av-palstalla vain politiikka jaksaa enää kiinnostaa ja saa kommentoimaan.
Odotan hartaasti, että 13.6.2021 on pian onnellisesti ohi, ja maassa vaihtuu puheenaiheet.
Kansa on pulskistuminen koronavuotena. Mt-ongelmat ovat kasaantuneet.
Huuhkajat kisaavat ulkomailla. Uusia ihmisiä syntyy ja asiat järjestyvät.
Ihmisillä on rahaa, kun eivät ole päässeet kuluttamaan matkustamalla.
Maailma on täynnä kiinnostavia puheenaiheita.
No kyl mä oon kiinnostunut enemmän muista aiheista.... Mä luulin ton Trummpi-casen jälkeen, et aiheet vaihtuis. Mut sit tulikin kuntavaalit. .. ja sit alkaa vihervassareiden hirmuteot -aihe seuraaviin vaaleihin asti... kun täällä on tommoisia agitaattoreita, jotka pitää yllä vain noita poliittisia keskusteluita, niin muut aiheet katoaa aika nopeesti. (avaan jo valmiiksi sateenvarjon). Tästä tulee meniaan kommettia aina vähän väliä noille trolleille, sanotaan säännöllisesti pari kertaa puoleen vuoteen. Mut ne vaan kuittaa ne et säkö päätät, mistä saa puhua, eikö politiikka kuulu sun mielestä perheisiin, ei me trollata, sä oot pahin trolli ... jne. Just noita syitä, miksi keskustelupalstojen sensuurit on ylipäätään aloitettu.
 

Yhteistyössä