Minä sain Astra Zenecan koronarokotteen kuukautta ennen raskautumista. Seuraavan saan kesäkuun alussa, se on jotain toista merkkiä sitten, kun AZ:n antaminen on lopetettu alle 65-vuotiaille. Olin juuri saanut sen, kun maailmalta alkoi tulla uutisia veritulpista. Minulle se ei aiheuttanut mitään sivuoireita. En pelkää rokotteita, sain tuon rokotteen avulla elämääni hieman takaisin. Lasken jo päiviä seuraavaan. AInoa mikä mietityttää on se, tarvitsenko vielä kolmannen rokotteen, jotta olen sitten saanut kaksi samanlaista, jotta teho on paras mahdollinen.Olikos täällä muuten aikaisemmin keskustelua Korona-rokotteesta? Oletteko saaneet ja erityisesti te jo raskautuneet, meinaatteko ottaa sen? Itsellä olisi kohta vuoro ja kyllä vähän mietityttää, onko vaikutuksia sikiöön jne.
Toisaalta, olen myös riskiryhmää. Harmi kun en ehtinyt saada ennen hoitoja sitä.
Juuri eilen tuli radiosta uutinen, että siihen typerään Intian-varianttiin YKSI koronarokote antaa vain 30 prosentin suojan. Ja aiempien uutisten mukaan se variantti leviää 60 prosenttia nopeammin ja helpommin kuin aiemmat nopeat brittimuunnokset.