Marraskuiset 2021

Verikokeissa kävin 2,5 viikkoa aiemmin, en saanut ultrassa tietää vaan omapostiin tuli tulos samana iltana. Omaposti on postin sovellus, johon mm. kaupungin ja valtion instituutioiden kirjeet saa digitaalisena ennen kuin ne saapuvat kirjepostina. Eli käytännössä heti, kun kirje printataan lähetettäväksi, se näkyy jo omapostissa.
 
Lara83
Mulle oli näköjään kanssa tullut seulontatieto jo nyt Omapostiin, ei ollut mitään poikkeavaa. Mutta siinä kirjeessä puhuttiin vain 21-trisomiasta, missä vaiheessa sit 18-trisomiat seulotaan?
 
@pandanen ja Lara83, onnea hyvistä ultrakuulumisista! <3

Mä tein jotain mitä ei pitäny ja kurkkasin hcg- ja pappa-arvot etukäteen kannasta, onneks ne kuitenkin näytti suhteellisen normaaleilta!! Nt-ultraan vielä 5 päivää. Dopplerilla oon kuunnellut sydänääniä joka päivä ja voi että se on ihana ääni!
 
vierailija
@pandanen ja Lara83, onnea hyvistä ultrakuulumisista! <3

Mä tein jotain mitä ei pitäny ja kurkkasin hcg- ja pappa-arvot etukäteen kannasta, onneks ne kuitenkin näytti suhteellisen normaaleilta!! Nt-ultraan vielä 5 päivää. Dopplerilla oon kuunnellut sydänääniä joka päivä ja voi että se on ihana ääni!
Mä kävin tasan viikko sitten ottamassa verikokeet ja en uskalla vielä katsoa, nt-ultra on tasan viikon päästä ke.
Aattelin et jos ma tai ti uskaltais kurkata miltä näyttää? Oon kova stressaaja niin siks en vielä katso.

Näkyykö viivearvot minkä sisällä lukemien pitäisi olla kannassa? En osaa tulkita näitä verikokeita muuten.
 
Mä kävin tasan viikko sitten ottamassa verikokeet ja en uskalla vielä katsoa, nt-ultra on tasan viikon päästä ke.
Aattelin et jos ma tai ti uskaltais kurkata miltä näyttää? Oon kova stressaaja niin siks en vielä katso.

Näkyykö viivearvot minkä sisällä lukemien pitäisi olla kannassa? En osaa tulkita näitä verikokeita muuten.
En suosittele katsomaan, voi tulla täysin turha stressi koska nuo luvut ei yksinään välttämättä kerro mitään :) Ei ollut viitearvoja, mutta googlettamalla löytyi kaaviot joissa oli kullekin viikolle arvojen mediaanit. Noissa voi olla niin paljon vaihtelua ihmisten kesken ettei kannata itse tulkita.
 
vierailija
En suosittele katsomaan, voi tulla täysin turha stressi koska nuo luvut ei yksinään välttämättä kerro mitään Ei ollut viitearvoja, mutta googlettamalla löytyi kaaviot joissa oli kullekin viikolle arvojen mediaanit. Noissa voi olla niin paljon vaihtelua ihmisten kesken ettei kannata itse tulkita.

Kiitos vastauksesta. :) Katsotaan pystynkö olemaan katsomatta... koitan :)
 
Mulle oli näköjään kanssa tullut seulontatieto jo nyt Omapostiin, ei ollut mitään poikkeavaa. Mutta siinä kirjeessä puhuttiin vain 21-trisomiasta, missä vaiheessa sit 18-trisomiat seulotaan?
Mä panikoin tota samaa kun sain kirjeen. Sit luin HUSin sivuilta, että kirjeessä lukee vain 21-trisomia, mutta sama seula kattaa 18-trisomian. Ajattelin, että onpa kiva pieni stressaushetki tuleville äideille tuokin!

Sain omapostiin siis vain nuo tiedot, että kohonnutta riskiä ei ole. Riskilukuja en ole saanut vieläkään. Vaihtelee paikkakunnittain tuo, että miten tulokset annetaan.

Ihanaa, että tulee hyviä nt-ultrakuulumisia! Tsemppiä ultraa odottaville!
 
  • Tykkää
Reactions: Lara83
vierailija
Mulla otettiin verikokeet 5.5 iltapäivällä (10+4), alun perin piti ottaa kans 3.5 mut siirsin aikaa töiden vuoksi.

Vielä ei näy omakannassa seulalabroja muut näky kans heti. En tosin olis alkan niitä enempää tutkiakaan. Olihan tässä yks pyhä, helatorstai niin se saattaa viivästyttää tuloksia?

NT-ultra on 19.5 ke eli tasan 2 vko labroista, toivon et siihen mennessä on vastattu ja olis tietty hienoa jos samalla sais kuulla riskiluvut.

Mulla oli lääkärikäynti 5.5 niin ihmettelen ettei sitäkään näy omakannassa? Kun yleensä näkyy, vai onko tietoa kuinka viiveellä tuo omakanta päivittyy?
 
Vaivaako muita allergiat?

Pitänee soittaa neuvolaan ja kysyä mitä allergialääkettä voi alkuraskaudessa käyttää. Muistelen että Histec olisi hyvä?
tuntuu että tähän saa vähän eri paikasta aina eri vastauksen. Mulle suositeltiin jossain vaiheessa histeciä, mut nyt sitten taas zyrteciä mistä tulee täys kuolema (eli väsymys). Luin HUS:sin sivuilta että allergialääke missä vaikuttava aine on:
  • Loratadiini (myös desloratadiini)
  • Setiritsiini (myös levosetiritsiini) (eli esim histec)
Niin nämä turvallisia raskaus aikana :) Tuo loratadiini pitäisi ehkä olla sellainen mikä ei niin väsytä.

 

Yhteistyössä