Törkeetä liikenteen vaarantamista moottoritiellä ajamalla autoa jopa 142 kilometrin tuntivauhdilla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Autot on nykyään entistä turvallisempiä, tiet paljon paremmassa kunnossa ja mittari näyttää aina hiukan liikaa. Saksassa tuo on täysin normaali nopeus moottoritielle mutta Suomessa uli-uli-uli.
 
vierailija
Vaikka autot ovat turvallisempia ja vaikka tiet olisivatkin ihan ok niin tietyt fysiikanlait on ja pysyy. Kun auto lähtee lapasesta muuttuu kuski hyvin pian matkustajaksi.
 
vierailija
Autoilija kaahasi aamuliikenteessä Lahdenväylällä 142 kilometrin tuntivauhtia 80 kilometrin tunnissa rajoitusalueella.

Ei siis ajanut moottoritiellä tekstin autoilija.

Miehellä on painavahko kaasujalka ja tuo vauhti ei minua moottoritiellä yllätä. Joskus kesäyöllä tyhjällä moottoritiellä vedetty 160-180. Riskit tiedetään, minä pyydän himmaamaan ja yleensä sakko/kortin menettämisen pelkoajatuksella.
Ajaa myös moottoripyörää ja kertoo, että on siinä oppinut varomaan/ennakoimaan hyvin autoilijoiden ajatuksia/ns mustia kulmia.
 
vierailija
Autoilija kaahasi aamuliikenteessä Lahdenväylällä 142 kilometrin tuntivauhtia 80 kilometrin tunnissa rajoitusalueella.

Ei siis ajanut moottoritiellä tekstin autoilija.

Miehellä on painavahko kaasujalka ja tuo vauhti ei minua moottoritiellä yllätä. Joskus kesäyöllä tyhjällä moottoritiellä vedetty 160-180. Riskit tiedetään, minä pyydän himmaamaan ja yleensä sakko/kortin menettämisen pelkoajatuksella.
Ajaa myös moottoripyörää ja kertoo, että on siinä oppinut varomaan/ennakoimaan hyvin autoilijoiden ajatuksia/ns mustia kulmia.
Ei ole miehesi harkinnut uraa urheiluvedonlyönnissä jos osaa lukea ajatuksia?
 
vierailija
Ei ole miehesi harkinnut uraa urheiluvedonlyönnissä jos osaa lukea ajatuksia?
En tiedä. Jos olet vuosia ajanut autoa, moottoripyörää , osaat ennakoida mahdollisia tilanteita paremmin kuin mamma maalta, joka käy kerran viikossa kauppareissulla.

Eikä ota mitään typeriä riskejä ohituksissa, pitää välit autoihin jne. On jouduttu muiden huonojen ajajien riskillä otettuja ohituksia pelastamaan itse jarruttamalla, muuten olisi ollut tämä ohittaja/vastaantulija toisen auton konepellillä.
 
vierailija
142 km/h.
Tuohan on aivan naurettava nopeus.
Helsinki-H-linna välillä kokeilin auton tehoja ja sain helposti mittariin 200km/h.
Aamuyöstä kun tulin työmatkalta kotiin.
Saksassa paremmalla autolla moottoritiellä pystyi pitämään nopeuden 250 km/h kymmeniä kilometrejä kun liikenne oli hiljaisempaa.
 
vierailija
Autoilija kaahasi aamuliikenteessä Lahdenväylällä 142 kilometrin tuntivauhtia 80 kilometrin tunnissa rajoitusalueella.

Ei siis ajanut moottoritiellä tekstin autoilija.

Miehellä on painavahko kaasujalka ja tuo vauhti ei minua moottoritiellä yllätä. Joskus kesäyöllä tyhjällä moottoritiellä vedetty 160-180. Riskit tiedetään, minä pyydän himmaamaan ja yleensä sakko/kortin menettämisen pelkoajatuksella.
Ajaa myös moottoripyörää ja kertoo, että on siinä oppinut varomaan/ennakoimaan hyvin autoilijoiden ajatuksia/ns mustia kulmia.
Ajoi moottoritiellä.
 
vierailija
En tiedä. Jos olet vuosia ajanut autoa, moottoripyörää , osaat ennakoida mahdollisia tilanteita paremmin kuin mamma maalta, joka käy kerran viikossa kauppareissulla.

Eikä ota mitään typeriä riskejä ohituksissa, pitää välit autoihin jne. On jouduttu muiden huonojen ajajien riskillä otettuja ohituksia pelastamaan itse jarruttamalla, muuten olisi ollut tämä ohittaja/vastaantulija toisen auton konepellillä.
Tuskin se mamma maaltakaan ottaa turhia riskejä..

Kas kun miehistä 90 prossaa on mielestään niitä keskivertoa parempia kuskeja.
 

Yhteistyössä