@Kohta kolmen äiti, onneksi se nyt on kuitenkin ihan 14-viikon alussa, eikös 13+6 ole vielä ihan normaalin rajoissa? Mutta siis kyllä, kunnan kuuluu tarjota tuo ultra tietyssä aikaraamissa.
Mun hermot on kyllä kans aika pinnassa nyt tän neuvolahomman kanssa. Se eilinen terkkarintunari ei ollut tehnyt mulle lähetettä ollenkaan, vaikka väitti tekevänsä niitä siinä samalla kun oltiin siellä! Asia selvisi kun Maisassa ei näkynyt mitään ja soitin sit sikiöseulontayksikön puhelimeen. Ne oli vaan et ei sulle mitään lähetteitä ole tehty sitten tammikuun ja nekin ihan toisaalle. Eli mulle ei ole tehty edes verikoelähetettä, ultrasta puhumattakaan. Jepjep, tosi kiva.
Yritin nyt hoitaa asiaa kahteen otteeseen neuvolan chattipalvelussa, mutta ne ei pysty tekemään mitään, koska niiden oma tunnistautumispalvelu ei toimi. Niin että odotellaan sitten, minä päivänä vaivautuvat soittamaan takaisin puhelinpalvelusta, ja että saako ne sieltäkään mitään aikaiseksi.
Nimittäin puhelinpalvelusta kun varasin ensikäynnin neuvolaan, niin se terkkari taas ei ollut vaivautunut kirjaamaan mua ollenkaan neuvolapalveluiden asiakkaaksi. En sitten päässyt käsiksi mihinkään ennakkolomakkeisiin enkä sähköiseen asiointiin ennen kuin aloin selvittää, että missähän vika piilee.
Että näköjään joka asian saa vahtia itse ja hoitaa kahteen kertaan. Eihän tää alku nyt ole vielä niin kriittistä aikaa neuvolan suhteen, mutta jos huolellisuuden ja asiantuntemuksen taso on tämä, niin vähän hirvittää jo etukäteen että miten esim. sikiön kasvua ja tarjontaa tullaan seuraamaan.