Onko teillä premium luokan auto?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllä mulle autossa ratkaisevinta on se, että ne kulut on mahdollisimman pienet. Toki mä ajan pitkäö työmatkaa, joten millään ihan kotterolla ei viittis ajaa. Siksi ostan yleensä 5-6 vuotta vanhoja autoja ja ajan ne loppuun. Toyoytaa mulla ollut yleensö ja nytkin kakkosautona on. Ne on kyllä luottavuuden ykkösiä. Tosin pari vuotta sitten ostin työmatkaautoksi Peugeot 407 (2008), autolla ajettu yli 300 ja vaati korjauksia heti. Tämä oli tosin tiedossa kun kaverilta ostin. Pistin sitten tonnin noihin korjauksiin... No 3 vuotta nyt ajanut ja mittarissa yli 400k. Eikä vian vikaa ole tullut.

Tai no ainoona on se, että on siinä paikat jumissa jos on pakkasta enemmän kuin 10. Mut etelä-Suomessa/rannikolla erittäin harvoin on nykyään. Ehkä en kuiteskaan sisämaahan ja pohjosempaan suosittelis,
 
vierailija
Kesäautona 911 porsas, vuosimallia -08 Talvet ajellaan Dacia Dusterilla. Lapset häpeää sitä. Kun vie lapset sillä kouluun, pitää jättää matkan taakse ettei kukaan näe. Tulisi kuulemma haukutaan kommariksi jos näkevät Dacian. Mutta eihän se ole neuvostoauto???
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Dussefani
Kesäautona 911 porsas, vuosimallia -08 Talvet ajellaan Dacia Dusterilla. Lapset häpeää sitä. Kun vie lapset sillä kouluun, pitää jättää matkan taakse ettei kukaan näe. Tulisi kuulemma haukutaan kommariksi jos näkevät Dacian. Mutta eihän se ole neuvostoauto???
Mulla on uutena ostettu, se kokonaan uudistettu 2018 Duster 4-vedolla, bensavehje, olen tosi tyytyväinen siihen. Hienon oranssinruskea väri.

jonkin verran on ennakkoluuloja, lähisukulaiset varsinkin vinoilee ja poika 16 v vissiin häpeää sitä :D
Tää nyt ei ole Premium toisin kuin se vanha iso citymaasturi (silloin ovh 75.000€) Mutta nyt ihmiset tulee hirveen mielenkiintoisina kysymään että mitä tykkäät ja monella on mennyt harkintaan. Ilmeisesti on jokunen ostanutkin.

Vetelen sillä vaivatta 1.500 kg kuormaa rampista ylös, hyvä maavara luontoihmiselle retkillä ja parkkipaikat ei lopu metsäteiden varsilla jos ei nyt ole syviä ojia

Ei todellakaan neukkuauto, Rellun tekniikkaa nyk ja Romaniassa valmistetaan. Paljon autoa pienellä hinnalla

Vahva suositus. Jäi tosi paljon rahaa harrastuksiin kun en ostanut muunmerkkistä vastaavaa kokoluokkaa (y)
 
vierailija
Mulla on uutena ostettu, se kokonaan uudistettu 2018 Duster 4-vedolla, bensavehje, olen tosi tyytyväinen siihen. Hienon oranssinruskea väri.

jonkin verran on ennakkoluuloja, lähisukulaiset varsinkin vinoilee ja poika 16 v vissiin häpeää sitä
Tää nyt ei ole Premium toisin kuin se vanha iso citymaasturi (silloin ovh 75.000€) Mutta nyt ihmiset tulee hirveen mielenkiintoisina kysymään että mitä tykkäät ja monella on mennyt harkintaan. Ilmeisesti on jokunen ostanutkin.

Vetelen sillä vaivatta 1.500 kg kuormaa rampista ylös, hyvä maavara luontoihmiselle retkillä ja parkkipaikat ei lopu metsäteiden varsilla jos ei nyt ole syviä ojia

Ei todellakaan neukkuauto, Rellun tekniikkaa nyk ja Romaniassa valmistetaan. Paljon autoa pienellä hinnalla

Vahva suositus. Jäi tosi paljon rahaa harrastuksiin kun en ostanut muunmerkkistä vastaavaa kokoluokkaa
En sanokkaan, varsinkin talvella Dacia menee vaikka läpi harmaan kiven. Lapset mieltää sen itäautoksi ja premium se totisesti ei ole. Mutta ihan toimiva auto, mitä huonompi tie, sitä paremmin ne menee. Paskin homma siinä on, että 4 vetosena sitä ei jostain kumman syystä saa automaattivaihteina joka todella on iso miinus!
 
vierailija
Kesäautona 911 porsas, vuosimallia -08 Talvet ajellaan Dacia Dusterilla. Lapset häpeää sitä. Kun vie lapset sillä kouluun, pitää jättää matkan taakse ettei kukaan näe. Tulisi kuulemma haukutaan kommariksi jos näkevät Dacian. Mutta eihän se ole neuvostoauto???
Asia korjaantuu kun vaihdatte koulua SYK:istä vaikkapa Kontulaan.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Dussefani
En sanokkaan, varsinkin talvella Dacia menee vaikka läpi harmaan kiven. Lapset mieltää sen itäautoksi ja premium se totisesti ei ole. Mutta ihan toimiva auto, mitä huonompi tie, sitä paremmin ne menee. Paskin homma siinä on, että 4 vetosena sitä ei jostain kumman syystä saa automaattivaihteina joka todella on iso miinus!
Hienosti kulkee hangessa joka on selvästi korkeampi kuin maavara. Siinä olisi AWD Volvot ja muut Haldex -systeemiset heti jumissa
Autoilun tarve väheni radikaalisti 2019 joten siksi vaihdoin Premiumista pois. Automaattia tosiaan kaipaan, kyllä se on kivikauden hommia vatkata jollain naurettavalla kepillä lattiaa. En ymmärrä miten Suomessa edelleenkin on hirveät ennakkoluulot automaatteja kohtaan. Niillä on kyllä niin nautinnollista ajaa. Uusimpiakaan Dustereita ei saa valitettavasti automaatilla kuin vajaavetoisina
 
vierailija
Hienosti kulkee hangessa joka on selvästi korkeampi kuin maavara. Siinä olisi AWD Volvot ja muut Haldex -systeemiset heti jumissa
Autoilun tarve väheni radikaalisti 2019 joten siksi vaihdoin Premiumista pois. Automaattia tosiaan kaipaan, kyllä se on kivikauden hommia vatkata jollain naurettavalla kepillä lattiaa. En ymmärrä miten Suomessa edelleenkin on hirveät ennakkoluulot automaatteja kohtaan. Niillä on kyllä niin nautinnollista ajaa. Uusimpiakaan Dustereita ei saa valitettavasti automaatilla kuin vajaavetoisina
se että automaagi on kalliimpi ja hajoaa herkemmin ei ole ennakkoluulo vaan fakta
 
Dussefani
se että automaagi on kalliimpi ja hajoaa herkemmin ei ole ennakkoluulo vaan fakta
Mielelläni olisin maksanut siitä mukavuudesta, mutta kun se ei ollut mahdollista saada nyk autoon

Aikoinaan olin liikkuvassa työssä ja ehti olla kolme automaatti-autoa (Volvoja + Chrysler), ei ollut mitään ongelmia. Enkä lukuisilta kollegoiltakaan kuullut, olisiko ollut ehkä yksi satunnaistapaus joukossa. Jälkimmäistä muistaakseni ei saa kuin erikoistilauksesta vanhanaikaisella keppivaihteleella. Mahtaako kukaan ajaa jenkkilässä enää kepeillä

Eräskin ruotsalainen merkki suosittelee vaihteistoöljyn vaihtoa vain ammattiautoilijoilijoille, mutta se on kuitenkin syytä tehdä jossain vaiheessa, jos haluaa pelata varman päälle
 
vierailija
Mielelläni olisin maksanut siitä mukavuudesta, mutta kun se ei ollut mahdollista saada nyk autoon

Aikoinaan olin liikkuvassa työssä ja ehti olla kolme automaatti-autoa (Volvoja + Chrysler), ei ollut mitään ongelmia. Enkä lukuisilta kollegoiltakaan kuullut, olisiko ollut ehkä yksi satunnaistapaus joukossa. Jälkimmäistä muistaakseni ei saa kuin erikoistilauksesta vanhanaikaisella keppivaihteleella. Mahtaako kukaan ajaa jenkkilässä enää kepeillä

Eräskin ruotsalainen merkki suosittelee vaihteistoöljyn vaihtoa vain ammattiautoilijoilijoille, mutta se on kuitenkin syytä tehdä jossain vaiheessa, jos haluaa pelata varman päälle
ruotsalais/kiinalainen valmistaja käyttää aisin warnerin automaatteja ja niihin kannattaa vaihdattaa öljyt 60tkm välein vaikka maahantuoja ei sitä suositakkaan
 
Viitisen vuotta sitten oli lähellä, että ostan premium-luokan auton. Onneksi jäi väliin. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että autolla ajaminen ei ole minulle NIIN iso juttu, että siitä kannattaisi kauheesti ekstraa maksaa. Ite on jonkun verran duunissa saanut ajella premium-autoilla ja Volvo on noista suosikkini. Mut en mä silti ole valmis maksamaan sitä ekstraa. Joku on ja en heitä moiti, mutta itte vaan pistän sen rahan mieluummin johonkin muuhun. Auto on mulle ensisijaisesti väline jolla siirrytään paikasta A paikkaan B. Luotettavuus tärkein arvo, suht. alhaiset kustannukset myös. Toki ajomukavuuskin, etenkin pidemmille matkoille. Alhaiset kustannukset korreloi myös sen kanssa, että ei ole niin paha ympäristölle.

Ykkösautossa on kitkat, kakkosautossa nastat. Että voi sitten hätätilanteessa käyttää nastoja. Tosin täällä etelä-Suomessa todella harvoin tarvetta. Paska kuski saa olla jos ei kitkoilla pärjää melkein aina. Ja kun on etätyömahis, voi ihan pahimmat pääkallokelit jättää väliin.

Eli mennää sillä periaatteella, että ostetaan joku 4-5 vuotta vanha auto ja ajellaan sillä vähintään 5 vuotta. Tällä hetkellä pihassa on autot vuosimallia 2014 ja 2007. Eka on diisseli ja toinen on Toyoyta Auris. 10 vuotta ollut Auris, sitä ennen melkein saman ajan Yaris. Molemmat toimitti kakkosauton roolia ja niillä ajettiin yli 100 000. Ei yhtään ylimääräistä vikaa, toki kuluvia osia vaihdeltiin.

Kai tuo kakkosauto kohta sähköversioon vaihdetaan.

Eli: Say "no" to premium, say "Yes" to bette living. Toki jos sitä rahaa olisi pilvin pimein, niin ehkä sitä sitten vois jonkun Volvon ostaa. Tosin oon niin nuuka, että pitäis olla varmaan rikas että viittis.
 
No ei tosiaan ole premium! Kammottavin on auto, joka YRITTÄÄ olla peremium, mutta ei kuitenkaan ole sitä! Se jos mikä noloa!
Äläpä ny jauha saipaa enempi kuin on tarpeen! Nuorena haaveilin Phaettonista! Oli niin päheetä kun oli ihan orkkiksena tuplaputketki!❤😁
Sitä en muista onko tossa ilmajouset ja imuovet kuten meillä oli S-mesessä.😎
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä