Tyhmä, tyhmempi, 20-30 -v naiskolumnisti

Taas jonkun nuorehkon naiskolumnistin ristiretki kamalia setämiehiä vastaan.

Nita Makkonen sanoo, että jos Suomessa ei vaadittaisi Eino Makusen vaatimia, missinnäkösiä naisia strategisilla mitoilla 90-60-90, niin pärjättäisiin Miss Universumeissa.

Sanoo, että esikuviksi pitäis ottaa Sanna Marinia (rintavarustusta ei paljoa ole) ja Kylie Jenneriä (ei ole pitkä).
Hänen päättäväisen uljas kolumninsa päättyy tietysti tummaihoisen missin kehumiseen. Kehuu sen lyhyitä hiuksia - no lyhyet hiukset ei ole ennenkään ollut miss Suomi -kisoissa este, Nita unohtaa varmaan Ressu Redfordin ex-vaimon, upean Nina Björkfeltin?

Tota....ei se ole Eino Makusen vika, että maailmalla vaaditaan tiettyjä mittoja. Mäkättäköön kansainväliselle missiorganisaatiolle.
Ne kisoissa edelleen hyvin pärjäävät Miss Venezuelat on pitkiä ja hoikkia (toki kurvikkaita ja voimakkaasti laitettuja), eikä jalat oo lyhyet tukit niinku Jennerillä. Jenner ei silariensa ja takapuolensa kans mahtuis ees missikisoissa hissiin.

Mutta syyllinen piti taas kaivaa, eli vanha setämies. Eiks tää ala jo haiskahtaa joltain propagandalta? Eikö kolmikymppisten naisten päässä liiku muuta kuin naisten kehuminen??




VIIHDE
Miss Suomi -järjestäjät, tässä resepti siihen, miten Miss Universumeissa voitaisiin taas voittaa
Kauneusihanne on nykyään aika paljon muutakin kuin missikeisari Eino Makusen 90-60-90 -ihannemitat, muistuttaa toimittaja Nita Makkonen.

”Missikeisari” Eino Makunen tarkkaili missiriviä Turkin Alanyassa 2015.
”Missikeisari” Eino Makunen tarkkaili missiriviä Turkin Alanyassa 2015.KUVA: PETE AARRE-AHTIO / IS

Nita Makkonen
15:45
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

MAINOS PÄÄTTYY
MISSIORGANISAATIO ja Miss Suomi -kisan heijastamat asenteet ovat muuttuneet kovasti viime vuosikymmenen aikana. Vielä 90-luvulla Miss Suomet olivat koko kansan tuntemia julkkiksia. Pikkutytöt katsoivat missikisoja tv-ruudusta ja unelmoivat hiljaa mielessään Suomen kauneimman tittelistä.

Röyhkeästi fiilispohjalta heittäisin, että nuoret ihailevat nykyään toisenlaisia naispuolisia menestyjiä kuin missejä. Sellaisia naisia voisivat olla esimerkiksi pääministeri Marin, koripalloilija Awak Kuier, sometähti Mmiisas tai vaikkapa Forbesin mukaan maailman parhaiten tienaava julkkis Kylie Jenner.

Jos vähäpukeisten nuorten naisten ulkonäön arvostelu homehtuneisiin ”unelmamittoihin” vertaamalla unohdetaan, Miss Suomi -kisassa on hyviäkin puolia. Kilpailu on Suomessa perinteikäs tapahtuma ja misseihin liitetään monesti hyvänä pidettyjä arvoja. Heidän pitää olla kunnollisia, rikosrekisterittömiä Suomen kansalaisia. He esiintyvät paljon median edessä, joten he ovat varmasti missivuoden jälkeen harjaantuneita esiintyjiä nuoresta iästään huolimatta.

KUN TEIN JUTTUA missikisan viime vuosien muutoksista, kysyin parilta edelliseltä Miss Suomelta, miksi he halusivat voittaa kisan. Anni Harjunpää (Miss Suomi 2019) arveli, että kisasta voisi saada paljon näkyvyyttä, mikä edistäisi mahdollisuuksia tehdä sometöitä ja mallinhommia.

Lue lisää: Lola Odusogan menestyksen jälkeen alkoi hidas mutta varma misseyden alamäki – vuoden 2019 voittaja antaa tittelistä haaveileville tärkeän neuvon

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

MAINOS PÄÄTTYY
Julkisuus ja sitä kautta seuraava somenäkyvyys onkin monen haave, mikä on hyvin ymmärrettävää, sillä parhaiten tienaavat sometähdet vetävät liksallaan vertoja toimitusjohtajille, lääkäreille ja lakimiehille. Esimerkiksi 19-vuotias Tuure Boelius tienasi 125 066 euroa ansiotuloja vuonna 2019.

Raha ei ole ainut syy näkyvyyden metsästämiseen. Yhteiskuntatutkimusta yliopistossa opiskeleva hallitseva Miss Suomi Viivi Altonen kertoi haaveilevansa siitä, että pääsisi jonain päivänä töihin YK:lle.

Villi ehdotukseni missikilpailua uudistaville henkilöille olisikin, että siitä tehtäisiin oikeasti nykypäivän nuorten haavemaailmaa vastaava kilpailu. Kauneusihanne on nykyään aika paljon muutakin kuin missikeisari Eino Makusen 90-60-90 -ihannemitat (nuoremmille tiedoksi, että 89-vuotias Makunen tarkoittaa noilla mitoilla naisen rinnan-, vyötärön- ja lantionympärystä senttimetreinä).

Missikisaan voitaisiin hakea rohkeasti aivan uudennäköistä kauneutta. Heitetään se Makusen unelmamissi, ikärajat ja ahdasmielinen sukupuolisuus vihdoinkin jo romukoppaan.

Näkisinkin mielelläni kisan voittajana (tai edes osallistujana) muitakin kuin cissukupuolisia kaunottaria.

Sillä tavalla menestystä saattaisi tulla myös niissä kuuluisissa Miss Universum -kisoissa. Tällä hetkellä hallitseva Miss Universum on eteläafrikkalainen lyhythiuksinen Zozibini Tunzi. 27-vuotias Tunzi on aktivisti, joka taistelee erityisesti naisiin kohdistuvaa väkivaltaa vastaan.

LUE LISÄÄ KIRJOITTAJALTA
Nita Makkonen
 
Viimeksi muokattu:
Makkonen unohtaa varmaan tarkoituksella sen, että nykyään missejä luotsaa NAINEN, Sunneva Kantola. Miksei valita hänestä? Toki Makunen on siinä taustalla, mutta kyllä varmasti Kantolallakin on sananvaltaa.

Siis mä ymmärrän, että vanhanaikaisten missikiharoiden ja tönkköjen kisojen aika on ohi, ja Barbien etsiminen. Mutta taas saatiin yks äijä teurastettua.
 
Jaa häh?

Ei mun parikymppinen ainakaan osoita mitään merkkejä moisesta.


Kannattaisko hieman valita, mitä lukee?
Rooosaaaa....älä jälleen yleistä 1 tapauksen myötä. :)

Onko sun tyttö yliopistossa? Yliopistot ovat täysin feminismin vallassa, poislukien ns.kovat tieteenalat.

Sieltä niitä journalisteja puskee.

Kyllä mä tunnen montakin perinteisesti ajattelevaa tyttöä, mutta ne ei ole korkeastikoulutettuja.
Nyt on kyse valtatrendistä, poikkeuksia aina on.
 
vierailija
Sitten kun alan lukea suosituimmista medioista 20-30-vuotiaiden naistoimittajien kirjoittamina edes pari artikkelia, joka ei jollain tavalla korota naista jalustalle (siis jos artikkeli koskee miehiä ja naisia, ei jotain saimaannorpan kevätpuuhia), niin alan lopettaa nämä kirjoitukset.
Minä ehdotan nyt sinulle että luet ensin artikkelin ja vasta sitten katsot onko sen kirjoittanut mies vai nainen. Jos sillä on jotain väliä. Mulle ei ole.
 
Et vastannut kysymykseen. Mitä se sua liikuttaa vaikka joku vihaiskin jotakuta? Etkö joskus sanonut, että maailma on menossa liian lällyksi ja pelkäksi rakkauslässytykseksi.
Olen myös sanonut että tämä rakkauslässytys on pahimpiin kuuluvaa tyranniaa. Sillä blokataan kaikki vanha, järkevä ajattelu pois, ja käytetään botteja ja valvontaa josta Itä-Saksa ja Pohjois-Korea ovat voineet vain unelmoida....
 
Deleted member 149094
Olen myös sanonut että tämä rakkauslässytys on pahimpiin kuuluvaa tyranniaa. Sillä blokataan kaikki vanha, järkevä ajattelu pois.
Vanhaa ja järkevää ajattelua haukkua nuoria naisia, koska ajattelevat väärin?

Koska sä konservatiivisena naisena ajattelet, että naisten täytyy saada olla naisia. Mut vaan tietynlaisia.
No eihän tos tietenkään mitään uutta ole.

Mut just ton takia on noita pari-kolmekymppisiä, jotka haukkuu setämiehiä, jollanen säkin muuten ajatuksiltas oot.

Et ehkä ne lopettaa, jos sä lopetat.
 
Rooosaaaa....älä jälleen yleistä 1 tapauksen myötä.

Onko sun tyttö yliopistossa? Yliopistot ovat täysin feminismin vallassa, poislukien ns.kovat tieteenalat.

Sieltä niitä journalisteja puskee.

Kyllä mä tunnen montakin perinteisesti ajattelevaa tyttöä, mutta ne ei ole korkeastikoulutettuja.
Nyt on kyse valtatrendistä, poikkeuksia aina on.

Ei ole vaan ammattikorkeakoulussa. Mut eivät sen kaveritkaan ajattele noin miten sä niiden kuvittelet ajattelevan.
Nyt ei oo pahemmin voinut kukaan kylässä käydä mutta usein jään toviksi vaihtamaan kuulumisia kun satutaan lenkillä vastakkain.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Vanhaa ja järkevää ajattelua haukkua nuoria naisia, koska ajattelevat väärin?

Koska sä konservatiivisena naisena ajattelet, että naisten täytyy saada olla naisia. Mut vaan tietynlaisia.
No eihän tos tietenkään mitään uutta ole.

Mut just ton takia on noita pari-kolmekymppisiä, jotka haukkuu setämiehiä, jollanen säkin muuten ajatuksiltas oot.

Et ehkä ne lopettaa, jos sä lopetat.
On setämiehiä ja sitten on intersektionaalisia feministejä. Kumpaan näistä ryhmistä sinä kuulut?
 
Vanhaa ja järkevää ajattelua haukkua nuoria naisia, koska ajattelevat väärin?

Koska sä konservatiivisena naisena ajattelet, että naisten täytyy saada olla naisia. Mut vaan tietynlaisia.
No eihän tos tietenkään mitään uutta ole.

Mut just ton takia on noita pari-kolmekymppisiä, jotka haukkuu setämiehiä, jollanen säkin muuten ajatuksiltas oot.

Et ehkä ne lopettaa, jos sä lopetat.
-mä haukun kaikkia jotka ajattelevat väärin,iästä ja sukupuolesta riippumatta. Jos on kokonainen nuorten naisten sukupolvi (poikkeuksia tosiaan on), joka suoltaa vihaa keski-ikäisiä miehiä vastaan, niin tottavie haukun heitä.
-Ei savua ilman tulta, eli ei tällaista naisvyörytystä ole ennen ollut, ja mä haukun niin kauan kun sitä on. Ja olen huomannut että en hauku yleensä turhaan. Mä oon aika hyvä muodostamaan nopeasti kokonaiskuvan siitä, missä mennään nyky-yhteiskunnassa.
 

Yhteistyössä