Toiveissa vauva 2021

@Bluebelle Kuulostaa niin multa ennen yritystä! Oltiin sovittu miehen kanssa, että joulukuussa aloitetaan, mutta mä jo kesällä odotin yritystä ja lueskelin kaikenlaista tietoa netistä ja palstoilta. Yritättekö (sitten kun on aika) ensimmäistä lasta vai onko teillä jo lapsia? Tsemppiä yrityksen odotukseen!

Nyt ennen yritystä on tosiaan hyvä hetki nauttia oikein kunnolla hikiliikunnasta, kahviövereistä ja saunakaljoista!! Itse tykkään kaikista mainitsemisestasi, mutta olen kinnittänyt niihin hieman huomiota yrityksen aikaan. Itsellä on ajatuksena, että kaikkea kohtuudella siihen saakka, kun plussaan. Olen yrittänyt vähentää kahvin juontia, nautiskelen yhden pienen kupin aamulla ja sitten kofeiinitonta. Aluksi olin ihan nollatoleranssissa alkoholin suhteen, mutta nyt otan lasin viiniä, jos siltä tuntuu, yleensä ovulaation jälkeen ei edes tee mieli. Toi hikiliikunta on muuten hyvä huomio, luin just asiasta. Itse olen vähentänyt rankempaa liikuntaa varsinkin ovulaation ja mahdollisen kiinnittymisen aikana. Ei enää pitkiä juoksulenkkejä vaan rentoa liikuntaa, kuten joogaa ja kävelyä. Jos vaikka kehokin olisi rennompi
kiitos, odottavan aika on tunnetusti pitkä :) ja tutulta kuulostaa sun fiilikset. meillä on jo yksi lapsi, joten toivoisin tältä toiselta kierrokselta myös sellaista rennompaa suhtautumista yritykseen itseltäni. Mietin jopa, että olisinko tikuttamatta ovista, mutta luultavasti en sitten malta kuitenkaan olla tekemättä niin.

itse meinaan myös kohtuudella nautiskella paheista, vaikka yritys olisikin alkanut. Munkin pitäisi varmaan alkaa vähentää kahvin juomista hyvissä ajoin. Täytyy kanssa katsella kaupasta joku hyvä kofeiiniton vaihtoehto!

itse kuvittelin ekassa raskaudessa, että treenaisin kovaa loppuun asti, vaan sitten plussan jälkeen supisteli kaikki liikunta niin paljon, että olin lopulta koko raskausajan ja jonkun aikaa sen jälkeenkin tekemättä muuta kuin kävelyä ja joogaa. Näin jälkikäteen se oli kyllä hyvä juttu kun keskityin vauvan kanssa pesimiseen ja annoin paikkojen rauhassa palautua.

En ollutkaan kuullut, että raju liikunta voi vaikuttaa jo hedelmöitysvaiheessa, mutta ihan järkeenkäypää.

Tsemppiä teillekin odotukseen, kiva välillä fiilistellä yritysprosessia silleen positiivisen kautta, kun siihen aina väistämättä kuuluu myös sitä stressiä.

• Tykkää
Reactions: minttuni
vierailija
Mulla nyt meneillään dpo 10 ja tässä oireita/ tuntemuksia, joita olen itse kirjannut ylös:
dpo 4: Nännien alue aristaa illalla suihkussa
dpo 5: Nippailuja oikealla alavatsalla, kylmiä väristyksiä, aiempaa runsaampaa valkovuotoa, illalla jomotusta vasemmalla alavatsalla ja palelua
dpo 6: Väsymystä siinä määrin, että nukahdin töiden jälkeen sohvalle, jomotusta vasemmalla alavatsalla pitkin päivää
dpo 7: Vatsa hieman sekaisin aamulla, aamulla pieni nenäverenvuoto, lievää aaltoilevaa menkkamaista alavatsan/ alapään jomottelua (laantui iltapäivään mennessä), pari kovempaa vihlaisua vasemmalla alavatsalla iltapäivällä, vatsa aavistuksen sekaisin koko päivän, jatkuva jano, palelua, väsymystä niin että nukahdin taas töiden jälkeen sohvalle
dpo 8: ei oireita, voin hyvin
dpo 9: Menkkamaista lievää alavatsan/ alapään jomottelua osan päivästä, rintojen alaosan aristusta (johtuuko liiveistä?)
dpo 10: toistaiseksi ei erikoisempia oireita, juuri tällä hetkellä pieni ällötys meneillään, joka voisi johtua isosta kupillisesta kofeiinitonta kahvia tai ruoka-ajan lähestymisestä
Minä oon plussakierrossa merkannut dpo5 vähäistä verenvuotoa nenästä (normaalisti ei siis tuu verta nenästä) ja dpo7 ihan ykskaks hirveä verenmaku taas suussa. Nyt siis menossa rv 9+6.
Esikoista odottaessa alkoi parikin kertaa ihan yllättäen valumaan verta nenästä.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja onnittelut jo plussanneille Mulla tosiaan ilmeisesti se ovulaatio oli silloin viime keskiviikkona, elellään nyt piinaavia aikoja. Kärsivällisyys ei ole mun hyve ollenkaan ja olen aika varma että viimeistään loppuviikosta jo testailen vaikkei varmaan pitäisi.

Onko täällä jollain ollu tosi aikaisin oireita ja vielä todellisia eikä niitä kuviteltuja, nimimerkillä yhdessä kierrossa mulla oli kaikki mahdollinen jopa hirveä pahoinvointi enkä ollut raskaana, kun taas se kerta kun tulin raskaaksi ei ollut mitään oireita.
Nyt olen kuitenkin ollu ihan super väsynyt kaksi päivää, vaikka olen nukkunut ihan normi määrän.. tiedä sitten mistä johtuu. En tosin edes voi uskoa että olisi vielä raskauden kanssa mitään tekemistä, kun vasta DPO 5 tänään.

Mulla kierto ollut edellisen raskauden jälkeen 28-34pv joten saa nyt nähdä
Mä kirjottelinkin tuolla pari sivua taaksepäin miten alkoi selkeitä oireita tulemaan heti Dpo6 alkaen ja nyt Dpo10 plussasin. Mm. Selkäkipua ollut tosi paljon, vatsavaivoja, ilmavaivoja ja tosi kovaa turvotusta, hajut todella vahvoja nenään. Aiemmassa raskaudessa en muista olleen oireita ennen kuin joskus rv6 tienoilla

• Tykkää
Reactions: minttuni ja jennie_
Paljon onnea @Lilaaa @sabs ja @Persikka123 !!! Ihanaa kuulla hyviä uutisia!!

@jennie_ I FEEL YOU!!!

Mulla kp 23/27-28 ja dpo10. Selkeä ovis pongattu, tallettelut osui hyvin dpo-3, dpo-1 ja dpo1.
Dpo7 alkanut vatsakrampit ja mielialanvaihtelut. Oon perjantaista asti itkenyt joka päivä ihan hysteerisesti milloin mistäkin syystä (tai ilman syytä) ja tänään ollut kaiken lisäksi kiukkuinen kuin ampiainen. Alavatsa on kramppaillut monia kertoja päivässä ja rinnat kipeenä. Vaikuttaa ihan mun PMS-oireilta, mutta tällä kertaa erittäin rajuna. En tiedä pitäisikö testata, vai odottaa viikonloppuun tai menkkojen alkuun. Pelottaa se nega kun on näin hirveä olo jo muutenkin, toisaalta menis samaan konkurssiin.

Mulla ollut myös 2kk käytössä Gelee Royale ja Maca, ja ainakin haluihin vaikuttanut erittäin positiivisesti!

Tsemii kaikille!

Täälä tänään ryvetty kyllä sellasissakin oviskivuissa ettei tosikaan! Mahaa poltellu, jomottanu, istuminen tekee kipiää ja tärähtely ja kosteeta on..

Mikä näistä teidän mielestä on tummin??
Kun nyt mietin oliko ovisplussa sittekki vasta tänään kun nyt illalla lähteny haalenemaan vai oliko se eilen kun nuo eilisen ja tän iltapäivän testit näyttää aikalailla tasasilta. :D

• Tykkää
Reactions: minttuni
Täälä tänään ryvetty kyllä sellasissakin oviskivuissa ettei tosikaan! Mahaa poltellu, jomottanu, istuminen tekee kipiää ja tärähtely ja kosteeta on..

Mikä näistä teidän mielestä on tummin??
Kun nyt mietin oliko ovisplussa sittekki vasta tänään kun nyt illalla lähteny haalenemaan vai oliko se eilen kun nuo eilisen ja tän iltapäivän testit näyttää aikalailla tasasilta.

MInusta kp 20 iltapäivä ois vahvin.

• Tykkää
Reactions: Lilaaa
Jeij! Onnittelu puhelu vastaanotettu, hcg oli noussut hienosti, oli jotain päälle 400 ja 300 olis riittäny "norminousuun". Ehkäpä mun nimen eteen uskaltaa nyt laittaa plussan.
Jään kyllä vielä tänne seurailemaan, varhaisultra varattiin pääsiäisen jälkeiselle viikolle. Nyt pitää jännityksellä sitä odottaa.
ihan mahtavaa ❤❤ Oon niin onnellinen sun puolesta! Perästä tullaan ❤

• Tykkää
Reactions: Persikka123
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja onnittelut jo plussanneille Mulla tosiaan ilmeisesti se ovulaatio oli silloin viime keskiviikkona, elellään nyt piinaavia aikoja. Kärsivällisyys ei ole mun hyve ollenkaan ja olen aika varma että viimeistään loppuviikosta jo testailen vaikkei varmaan pitäisi.

Onko täällä jollain ollu tosi aikaisin oireita ja vielä todellisia eikä niitä kuviteltuja, nimimerkillä yhdessä kierrossa mulla oli kaikki mahdollinen jopa hirveä pahoinvointi enkä ollut raskaana, kun taas se kerta kun tulin raskaaksi ei ollut mitään oireita.
Nyt olen kuitenkin ollu ihan super väsynyt kaksi päivää, vaikka olen nukkunut ihan normi määrän.. tiedä sitten mistä johtuu. En tosin edes voi uskoa että olisi vielä raskauden kanssa mitään tekemistä, kun vasta DPO 5 tänään.

Mulla kierto ollut edellisen raskauden jälkeen 28-34pv joten saa nyt nähdä
Mulla alkoi heti oviksen jälkeen vatsaoireet, ripuli mikä kesti plussaukseen saakka, dpo 6 myös oli lämpödippi (kiinnittyminen) ja päänsärkyä. Näistä oireista osasin jo aavistaa.
Nyt viime kierrossa oli kaikki maailman oireet mutta tais olla kemiallinen, en tiedä mut jostain syystä niistä tosi vahvat oireilut..

Toivottavasti tärppi olis käynyt :)

Paljon onnea plussanneille <3 Ja voimia uuteen kiertoon muille <3

Miten tulkitsisitte tätä ovishommaa, jos illalla oli pc jo tasavahvat viivat (ajattelin et plussa kun rfsu ei näytä koskaan vahvempaa) mut nyt aamulla viiva oli selkeästi vielä kontrollia vahvempi, laskenko eilisestä illasta jo plussan vai tästä päivästä? Tässä kierrossa on ns kaikki pelissä; pistän pregnylin ja gyne antoo luget nyt loppukierrin avuksi, kun letrot on lyhentänyt niin kiertoa :/ Meillä on nyt tämä ja ens kierto yritystä ja sit katsotaan kokonaan uudelleen tätä hommaa.

• Tykkää
Reactions: minttuni ja Bb-8
Paljon onnea plussanneille <3 Ja voimia uuteen kiertoon muille <3

Miten tulkitsisitte tätä ovishommaa, jos illalla oli pc jo tasavahvat viivat (ajattelin et plussa kun rfsu ei näytä koskaan vahvempaa) mut nyt aamulla viiva oli selkeästi vielä kontrollia vahvempi, laskenko eilisestä illasta jo plussan vai tästä päivästä? Tässä kierrossa on ns kaikki pelissä; pistän pregnylin ja gyne antoo luget nyt loppukierrin avuksi, kun letrot on lyhentänyt niin kiertoa :/ Meillä on nyt tämä ja ens kierto yritystä ja sit katsotaan kokonaan uudelleen tätä hommaa.
Mulla kokemusta pc:n testeistä ja niin että plussa on kontrollia vahvempi melkein jopa liila se viiva, eli ite laskisin sulle huomenna dpo 0 :)

• Tykkää
Reactions: minttuni ja chili_
Mulla alkoi heti oviksen jälkeen vatsaoireet, ripuli mikä kesti plussaukseen saakka, dpo 6 myös oli lämpödippi (kiinnittyminen) ja päänsärkyä. Näistä oireista osasin jo aavistaa.
Nyt viime kierrossa oli kaikki maailman oireet mutta tais olla kemiallinen, en tiedä mut jostain syystä niistä tosi vahvat oireilut..

Toivottavasti tärppi olis käynyt
Tää on niin jännittävää ja ku hyvin mahdollista et olen vaan kuvitellut, eilen illalla oli tosi paljo sellasta menkkamaista jomotusta ja itseasiassa lämmöt ollu nyt koholla, en kyllä ole joka pv mittaillu, mutta normi lämpö on 36 paikkeilla ja nyt ollu 37,2 eilen ja tänään

Jännä miten sitä aina unohtaa edellisten kiertojen oireet. No tänään dpo 3 on alavatsassa vihlontaa, rintojen arkuutta. (Tai rinnat on tuntunut keskenmenosta lähtien oudoilta). Mulla on kanssa ripulia. Nenän tukkoisuutta myös. 10 pvä menkkoihin ärsyttävää kun päivät menee hitaasti. Piina päiviä tosiaan. Nyt oon kirjannut ylös oireet niin tiedän seuraavassa kierrossa onko normaalia vai ei.

Mulla nyt meneillään dpo 10 ja tässä oireita/ tuntemuksia, joita olen itse kirjannut ylös:
dpo 4: Nännien alue aristaa illalla suihkussa
dpo 5: Nippailuja oikealla alavatsalla, kylmiä väristyksiä, aiempaa runsaampaa valkovuotoa, illalla jomotusta vasemmalla alavatsalla ja palelua
dpo 6: Väsymystä siinä määrin, että nukahdin töiden jälkeen sohvalle, jomotusta vasemmalla alavatsalla pitkin päivää
dpo 7: Vatsa hieman sekaisin aamulla, aamulla pieni nenäverenvuoto, lievää aaltoilevaa menkkamaista alavatsan/ alapään jomottelua (laantui iltapäivään mennessä), pari kovempaa vihlaisua vasemmalla alavatsalla iltapäivällä, vatsa aavistuksen sekaisin koko päivän, jatkuva jano, palelua, väsymystä niin että nukahdin taas töiden jälkeen sohvalle
dpo 8: ei oireita, voin hyvin
dpo 9: Menkkamaista lievää alavatsan/ alapään jomottelua osan päivästä, rintojen alaosan aristusta (johtuuko liiveistä?)
dpo 10: toistaiseksi ei erikoisempia oireita, juuri tällä hetkellä pieni ällötys meneillään, joka voisi johtua isosta kupillisesta kofeiinitonta kahvia tai ruoka-ajan lähestymisestä
Jatketaanpa tätä listausta. Eilenkin nimittäin oli lopulta jos jonkinlaista oireilua/ tuntemuksia.

dpo 10: Aamupäivällä pieni ällötys, voimakasta turvotusta erityisesti syömisen jälkeen, ilmavaivoja, vatsa sekaisin, huono olo, iltapäivällä erikoisen tuntuinen nyppäisy alavatsalla, illalla nipistelyä alavatsalla (ilmavaivat, alkavat menkat vai jotain muuta?), illalla muutama kovempi vihlaisu oikealla alavatsalla.
dpo 11: Nyt jo heti aamusta alkaen nipistelyä/ vihlontaa alavatsalla.

Jatketaanpa tätä listausta. Eilenkin nimittäin oli lopulta jos jonkinlaista oireilua/ tuntemuksia.

dpo 10: Aamupäivällä pieni ällötys, voimakasta turvotusta erityisesti syömisen jälkeen, ilmavaivoja, vatsa sekaisin, huono olo, iltapäivällä erikoisen tuntuinen nyppäisy alavatsalla, illalla nipistelyä alavatsalla (ilmavaivat, alkavat menkat vai jotain muuta?), illalla muutama kovempi vihlaisu oikealla alavatsalla.
Mä olin merkinny viime plussakierrossa, dpo 10 -12 just tota nipistelyä /tuikkimista oikealla alavatsassa, mul oli just irronnut myös siinä kierrossa siltä puolelta.
Millon testailet? :D

Kuulostaa lupaavalta! Pidän peukkuja :)

• Tykkää
Reactions: jennie_
Monta plussaa näyttää tulleen! Ihanaa ❤ Täällä on nyt ekat kuukautiset ohi keskenmenon jälkeen. Eilen oli ekaa kertaa olo, että jos nyt vaan lopetettais yrittäminen ja oltais kahdestaan toistaseks. Alkaa pelko nousta ja eniten hirvittää olo jos plussaan uudestaan jossain vaiheessa.
Tiedän myös parin tutun yrittävän myös lasta ja koetan jo henkisesti valmistautua, että joku plussaa ennen mua. Koetan kaikkeni vaan iloita jos joku muu plussaa ensiksi.

Sekavat tunteet ja sekavaa tekstiä. Noh katse eteenpäin ja uuttaa yritystä nyt kuitenkin kehiin. Ihanaa kevättä kaikille ja jos plussattais loputkin perässä ❤

Mulla kokemusta pc:n testeistä ja niin että plussa on kontrollia vahvempi melkein jopa liila se viiva, eli ite laskisin sulle huomenna dpo 0
Kiitti tiedosta, laskempa sitten noin! Hassua, miten eroaa noi ovistestit! Just sellanen tosi tumma, melkein lila viiva oli tänään ja oli jo tosi tummana siinä ennenku kontrolliviiva ees kerkes tulla :D

mulle voisi päivittää tänään dpo -1, tulen piinailemaan! Aamulla pregnyl pistetty varmistamaan irtoamisen :)

Tsemppiä piinailijoille - lupaavia oireita! <3
Onnea myös @Persikka123 hyvästä hcg noususta! Ja plussanneitakin oli, onnea <3

KP2 ja nää menkat on ihan hirveet tässä kuussa! Jotenkin silti iloinen näistä ja on taas fiilis että ollaan tilanteen päällä! :) Nopeastihan tää vuoto on ohi ja ens viikolla pääsee jo tikuttamaan ovista ja peitto heilumaan <3

Jos tästä kierrosta tärppää, niin juhannuksena voisi kertoa jouluvauvasta perheelle. <3

Mä olin merkinny viime plussakierrossa, dpo 10 -12 just tota nipistelyä /tuikkimista oikealla alavatsassa, mul oli just irronnut myös siinä kierrossa siltä puolelta.
Millon testailet?
Ns. virallinen testauspäivä olisi perjantaina, mutta katsotaan nyt jaksanko sinne asti odottaa. Kävin eilen hakemassa jo valmiiksi muutaman erilaisen raskaustestin. Yritän pinnistellä edes torstaille saakka, mutta katsotaan nyt miten fiilis, jännitys ja oireet tästä etenee. En haluaisi turhaan pettyä, jos testaan liian aikaisin ja näyttää negaa sen takia tai ihmetellä ja tihrustella haamujen haamuja ja arpoa onko tulos positiivinen vai ei.

Yhteistyössä