Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei mulla ole niin isot sieraimet, että ne edes mahtuisi sitä kautta ja sama niille muutenkin ku en tee niillä mitään, ne on ikään kuin vain haitoilla.

Lidlissä oli cashewpähkinät tarjouksessa, suosittelen. Virheellisesti niitä kyllä pähkinöinä Myydään ku ei ne ole edes pähkinöitä

Höpsis, Echo monottais niin lujaa, että pähkinät lentäis sierainten kautta ulos

Noista banaaneista.

Siis kyllä ne molemmat kuuluvat banaanikasvien sukuun, mutta ovat eri lajeja tai jotain.

Viljeltyjä banaanilajeja:

(vikipediasta nappasin)

Mut kannattaa kokeilla tortillamunakkaaseen. Sipulisilppua, perunakuutioita, valkosipulia, paprikaakin vaikka pannulle pieninä kuutioina ja kuullotellaan tovi. Sekaan chorizoa tai vastaavaa mausteista makkaraa. Kun potut ovat puolikypsiä, paistos tasaiseksi ja sen päälle siivuja banaanista. joko keittobanskua tai vihreänpuolista tavallista. Sit kaadetaan vielä suolalla ja (savu)paprikajauheella maustettu munamassa päälle. Kypsennellään miedolla, osa ajasta kannen alla, kunnes munakas on hyytynyt. Voit oki kääntääkin jos uskoo onnistuvansa.

Moista saatiin kokin tervehdyksenä Teneriffalla ja oli pakko udella ohjetta ku oli niiiiiiiiin hyvää. :p

• Tykkää
Reactions: Kais
Ai kun on namia. Paistettuja plantain viipaleita. :p Suomessa sanotaan ruokabanaaniksi vaikka ei ole banaani.
Eikös se kuulu kuitenkin banaanikasveihin? Ainakin Wikipedia väittää :unsure:
Ei ole tarkkaa tietoa. Sille ei ole suomenkielen käännöstä. Se on plantain nimeltään. Se pitää kypsentää ennen syömistä. Se kuoritaan veitsellä.
Kyllä tuo plantain on banaani, Musa-sukua. Ruokabanaani tai jauhobanaani sopivat hyvin suomenkielisiksi nimityksiksi. Roosaruusa tuossa edellä listasi banaanilajeja, nuo plantainit ovat Musa balbisiana-lajia tai M. paradisiacaa, jotka ovat sekä balbisianan että acuminatan perimää sisältäviä ristetyksiä.

Kutsumme me Rosa-suvun lajeja ja niiden välisiä risteytyksiäkin kaikkia ruusuiksi. ;)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Kais
Mä oon käyttänyt tuota jauho/ ruokabanaania liha-kasvispatoihin ja vaan paistanut viipaleina pannulla ja maustanut ja lihan lisäkkeenä syönnyt.

• Tykkää
Reactions: m.e.k.
Kyllä tuo plantain on banaani, Musa-sukua. Ruokabanaani tai jauhobanaani sopivat hyvin suomenkielisiksi nimityksiksi. Roosaruusa tuossa edellä listasi banaanilajeja, nuo plantainit ovat Musa balbisiana-lajia tai M. paradisiacaa, jotka ovat sekä balbisianan että acuminatan perimää sisältäviä ristetyksiä.

Kutsumme me Rosa-suvun lajeja ja niiden välisiä risteytyksiäkin kaikkia ruusuiksi.
Whatever, mä oon tottunut käyttämään sanaa plantain.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Naiset. Muistakaa ny kysyä miehiltä/seuraavilta kumppaneilta, että tahtooko ne puhua niitten kikkeleistä.

Ohan se vähän kyllä....siis jos aatellaan, että moniko meistä naisista tykkäis keskustella pimppojemme tiukkuudesta tai paremminkin siitä onko se löysä ja miten pahasti venynynnä jne... :unsure:

• Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt

Yhteistyössä